پرش به محتوا
خانه » بلاگ » سایت خدماتی چیست؟ 10 نکته برای طراحی سایت خدماتی بهینه

سایت خدماتی چیست؟ 10 نکته برای طراحی سایت خدماتی بهینه

طراحی سایت خدماتی

سایت خدماتی به وب سایتی گفته می شود که به طور تخصصی به معرفی خدمات و محصولات یک شرکت می پردازد. هنگام طراحی  سایت خدماتی برای اولین بار، بسیاری از افراد ممکن است ندانند چه نوع محتوایی را تهیه کنند. در این مقاله به معرفی محتوای ضروری برای سایت های خدماتی و نکاتی که باید در هنگام طراحی سایت خدماتی توجه کنید، می پردازیم.

اگر می خواهید یک سایت خدماتی ایجاد کنید و آن را به فروش وصل کنید، لطفا تا انتها بخوانید.

علاوه بر این، به منظور افزایش فروش از سایت های خدماتی، افزایش آگاهی از طریق رسانه های متعلق به آن کسب و کار  مهم است. به طور خاص، موارد مهمی مانند سئو  سایت و تولید محتوا در چنین سایت های اهمیت به خصوصی دارد.که برای عملکرد بهتر سایت این موارد  مهم است.

سایت خدماتی چیست؟

سایت خدماتی به وب سایتی گفته می شود که به طور تخصصی به معرفی خدمات و محصولات یک شرکت می پردازد.

هدف نهایی فروش خدمات و محصولات است و نقش افزایش انگیزه خرید بازدیدکنندگان و رفع شبهات را دارد. طیف گسترده ای از سایت های خدماتی با قیمت ها و مشخصات ذکر شده و همچنین داستان هایی مانند داستان مخفی تولد محصول راه اندازی شده اند.

اکنون، بیایید نگاهی دقیق‌تر به جنبه‌های زیر از طراحی سایت خدمات بیندازیم. آنها را یکی یکی معرفی می کنم.

هدف از راه اندازی سایت خدماتی

هدف نهایی طراحی سایت های خدماتی تبدیل محصولات و خدمات ذکر شده به فروش و عبارتی پول  است.

به همین دلیل، سایت های خدماتی حاوی اطلاعات زیادی برای افزایش تمایل به خرید کاربران بازدیدکننده هستند.

به عنوان مثال، قیمت، اطلاعات کمپین، مشخصات دقیق و غیره. علاوه بر این، تبدیل در سایت های خدماتی اغلب شامل مواردی از کسب اطلاعات مشتری به جای فروش محصولات و خدمات است.

دلایل اهمیت طراحی سایت های خدماتی

قبل از گسترش اینترنت شرکت ها و اشخاص،  نمایندگان فروش و نقاط تماس با مشتریان ایجاد می کردند.

نماینده فروش و مشتری از شرکت بازدید می کنند و مذاکرات فروش و تجاری را تا زمان انعقاد قرارداد ادامه می دهند. با این حال، در دنیای امروز که اینترنت گسترده شده و جمع آوری اطلاعات آسان شده است، تنها پس از به دست آوردن مقدار مشخصی از اطلاعات است که با نمایندگان فروش ارتباط برقرار می کنیم.

به عبارت دیگر، اگر نتوانید مقدار مشخصی از اطلاعات را قبل از داشتن یک نقطه تماس با یک فروشنده جمع آوری کنید، نمی توانید به مقایسه بپردازید و تصمیم بگیرید. از این رو وجود سایت خدماتی که در آن می توان اطلاعات کسب کرد مورد اهمیت قرار می گیرد.

آیا سایت خدماتی و سایت شرکتی باید جدا شوند یا یکپارچه؟

مفهومی مشابه سایت خدماتی و سایت شرکتی

سایت شرکتی وب سایتی است که در زمینه اطلاعات شرکتی مانند فلسفه شرکت و جزئیات تجاری تخصص دارد. هر دو از این نظر که وب سایت هایی هستند که توسط شرکت ها اداره می شوند یکسان هستند، اما بیایید در نظر بگیریم که آیا باید آنها را از دیدگاه های زیر جدا کرد یا خیر. آنها را یکی یکی معرفی می کنم.

مزایای تقسیم

مزایای جداسازی سایت خدماتی و سایت شرکتی به شرح زیر است.

  • درک آن برای کاربران آسان است زیرا امکان ارسال پیام های حرفه ای وجود دارد
  • برندسازی آسان محصولات و خدمات
  • جذب مشتری آسان است زیرا می توان تأثیر سئو را بهبود بخشید

مزیت جداسازی سایت خدماتی و سایت شرکتی این است که درک آن برای کاربران آسان است زیرا هر یک می توانند پیام حرفه ای ارسال کنند. اطلاعات مهم برای کاربرانی که از سایت های خدمات بازدید می کنند، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات است، نه مکان شرکت.

همچنین ادغام سایت خدماتی و سایت شرکتی باعث افزایش تعداد صفحات و پیچیده تر شدن ساختار می شود. برای کسانی که به دنبال اطلاعات محصولات و خدمات هستند، دستیابی به اطلاعات مورد نظر دشوار می شود و درک وب سایت ممکن است دشوار باشد.

بنابراین، جداسازی طراحی سایت خدماتی و سایت شرکتی مزیت بهبود راحتی کاربر را دارد.

طراحی سایت خدماتی
طراحی سایت خدماتی

مواردی که بهتر است جدا شوند

مواردی که بهتر است سایت خدماتی و سایت شرکتی را جدا کنید به شرح زیر است.

  • طراحی محصول یا خدمات با طراحی کل شرکت مطابقت ندارد
  • نام شرکت و نام خدمات مختلف
  • خدمات متعدد برای ارائه و اهداف مختلف

غیرمعمول نیست که محصول یا خدمات با طراحی کلی شرکت مطابقت نداشته باشد. از آنجایی که مفهوم محصولات و خدمات بسته به هدف متفاوت است، مواردی وجود دارد که حتی شرکت های سرمایه گذاری با تصویری پیچیده محصولات و خدماتی با طرح های مختلف ارائه می دهند.

اگر طراحی برای هر دو متفاوت باشد، ایجاد یک وب سایت یکسان، تصویری متناقض ایجاد می کند که ممکن است بر استراتژی برندسازی شما تأثیر بگذارد. بنابراین، برای ارتقای هر استراتژی برندینگ، توصیه می شود سایت خدماتی و سایت شرکتی را از هم جدا کنید.

مواردی که ادغام آن بهتر است

مواردی که بهتر است طراحی سایت خدماتی و سایت شرکتی ادغام شود به شرح زیر است.

  • سایت شرکتی به اندازه کافی مشتری جذب می کند
  • کمبود منابع برای راه اندازی چندین سایت

اگر وب سایت خود را به دو قسمت تقسیم کنید، باید سعی کنید در هر وب سایت مشتری جذب کنید. بنابراین اگر سایت شرکتی در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود و مشتریان کافی را جذب می کند، می توانید با یکپارچه سازی آن از دردسر جذب مشتری خلاص شوید.

از سوی دیگر، جدا شدن از حالت یکپارچه ممکن است باعث افت رتبه شود. اگر دلیل خاصی ندارید، احتمالاً نیازی به جداسازی وب سایت خود ندارید.

10 محتوای ضروری برای پیکربندی طراحی سایت خدماتی

تا اینجا در مورد سایت های خدماتی و اینکه آیا باید از سایت های شرکتی جدا شوند صحبت کردیم.از اینجا به معرفی مطالبی می پردازیم که به طور خاص برای پیکربندی سایت سرویس مورد نیاز است.

محتوایی که در پیکربندی سایت سرویس مورد نیاز است به شرح زیر است.

مطالب فوق در بسیاری از سایت های خدماتی موجود است. بیایید نگاهی دقیق تر به هر شرکت بیندازیم، زیرا محتوای مهم از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است.

1.صفحه اصلی سایت خدماتی

صفحه اصلی سایت یک صفحه ضروری برای هر سایت خدماتی است.

این شامل یک نمای کلی از محصول یا خدمات و همچنین عبارات جالب است. همچنین در مورد محصولات و خدمات ملموس، موارد زیادی وجود دارد که تصاویری  یا بنری که تصویر کامل و آگاهی بیشتری از کسب و کار را نشان می دهند، به نمایش گذاشته می شود.

اگر صفحه اصلی جذاب نباشد، ممکن است آن ها را ترک کنند، بنابراین جلب توجه کاربران ضروری است. مطمئن شوید که تصویر و پیام کلی برند از تصویر و پیام کلی برند آگاه است تا حتی افرادی که بدون علاقه از آن بازدید می کنند آن را به خاطر بسپارند.

حداقللطفاً سعی کنید بنری را نصب کنید که به شما امکان اعمال و خرید محصولات را در اولین نمای صفحه اصلی می دهد.این به تنهایی CVR صفحه سرویس را تا حد زیادی تغییر می دهد.

طراحی سایت خدماتی
صفحه اصلی سایت های خدماتی

2.انتشار خبر

انتشارات خبری آخرین اطلاعاتی هستند که در صورت وجود محتوایی در مورد محصولات و خدمات منتشر می شوند.

می توان گفت که یک مورد مهم برای آپدیت است که همیشه برای به روز نگه داشتن سایت استفاده  می شود. اخبار به روز نشده و اطلاعات قدیمی می تواند تأثیر منفی بر اعتماد کاربران داشته باشد.

حتی اگر مشتری محصول یا خدماتی را ببیند و به آن علاقه مند باشد، ممکن است آن را خریداری نکند و در نتیجه فرصتی را از دست بدهد. توصیه می شود آن را در صفحه اصلی قرار دهید تا درک آن برای کاربران آسان تر شود.

همچنین هنگام بهبود انتشار اخبار خود، خوانایی را در نظر بگیرید. ما طرحی را پیشنهاد می کنیم که قضاوت و درک آن را در یک نگاه آسان کند، مانند افزایش اندازه فونت و تغییر رنگ پس زمینه.

از طرف دیگر، از آنجایی که ممکن است برای کسانی که برای اولین بار صفحه اصلی  را می بینند چندان مهم نباشد، لطفاً با توجه به سایت و محتوای اخبار، موقعیت قرارگیری و غیره را در نظر بگیرید.

3.اطلاعات محصولات و خدمات

اطلاعات محصولات و خدمات محتوای اصلی سایت های خدماتی است. و شامل تمام اطلاعاتی که کاربران می خواهند بدانند. من یک مثال را در زیر آورده ام.

  • تصاویر محصولات و خدمات
  • قیمت
  • مشخصات
  •  خرید
  • اطلاعات مقایسه ای با سایر محصولات

با این حال، توصیه می‌شود که عناصر بصری زیادی مانند تصاویر و ویدیوها را به کار ببرید، زیرا محتوای پر از متن ممکن است توسط کسی خوانده نشود.

همچنین، هنگام بهبود طراحی سایت ، بررسی کنید که آیا اطلاعاتی از دست رفته است یا خیر. برخلاف فروشندگان، صفحه خدمات نمی تواند به سوالات کاربران پاسخ دهد، بنابراین اگر مطمئن نیستید، توصیه می شود آن را ارسال کنید.

علاوه بر این، برای به دست آوردن معاملات پایدار، ما باید دائماً رصد کنیم که “کاربران به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند” و بهبودهایی را در نظر بگیریم. اگر تصویری از اطلاعات مورد نظر کاربر ندارید، توصیه می شود نظرسنجی انجام دهید و به صدای کاربران و مشتریان مراجعه کنید.

4.مقدمه و شروع صفحه

نمونه های مقدمه محتوایی هستند که نظرات و برداشت های افرادی را که واقعاً محصول را خریداری کرده اند منتشر می کند.

به ویژه، بر روی سایت های خدماتی که محصولات و خدمات را برای B2B مدیریت می کنند، تأکید می شود. محصولات و خدمات برای B2B اغلب گران هستند و نمی توان بلافاصله تصمیم خرید گرفت.

بنابراین نظرات و برداشت های شرکت هایی که قبلا آن را معرفی کرده اند یکی از اطلاعاتی است که هنگام خرید مفید خواهد بود.

اگر یک نمونه معرفی از شرکتی دارید که مشکلاتی مشابه شرکت شما دارد، می توانید به راحتی وقتی آن را به شرکت خود معرفی می کنید یک تصویر ایجاد کنید. به منظور افزایش تمایل به خرید لطفا تا حد امکان نمونه های معرفی را ارسال کنید.

طراحی سایت خدماتی

5.استفاده از باکس نظرات در صفحه

همانند مطالعات موردی، تبلیغات شفاهی عمدتاً بر اساس نظرات و برداشت‌های افرادی است که واقعاً از محصول استفاده کرده‌اند. تبلیغات شفاهی محدود به مواردی نیست که به شرکت شما ارسال می شود، اما ارسال پست در سایت های که به روش دهان به دهان  استفاده می کنند مفید خواهد بود. به طور کلی، اکثر نظرات خوب هستند، اما از آنجایی که کاربران نظرات بد را قضاوت می کنند، ارسال چنین نظراتی نیز ایده خوبی است.

همچنین، هنگام ارسال نظرات، اگر علاوه بر محتوا، اطلاعاتی مانند سن کاربر، محتوای کاری و هدف را درج کنید، به راحتی می توانید تصویر بهتری را دریافت کنید.

6.قیمت

قیمت محصول و طرح خدمات را درج کنید.

هنگام ایجاد طرح‌ها، توصیه می‌شود به جای مشخص کردن گزینه‌های دقیق، قالبی را جا نمایی کنید که مقایسه قیمت ها را آسان کند.

در مورد سایت های B2B مواردی وجود دارد که قیمت ها از عمد بیان نمی شود. با تعیین قیمت به عنوان “استعلام مورد نیاز”، می توان اطلاعات مشتری را در مراحل اولیه به دست آورد.

با این حال، برخی از افراد این روش را آزاردهنده می‌دانند، بنابراین توصیه می‌شود در هنگام ایجاد و بهبود طراحی سایت خدماتی، این روش را تغییر داده و بررسی کنید.

7.فرم های مختلف درخواست

فرم های درخواست اغلب در سایت های خدمات یافت می شوند.

در برخی موارد، چندین فرم درخواست تنظیم می‌شود و عمدتاً برای مطالب زیر استفاده می‌شود.

  • دانلود مطالب معرفی خدمات
  • درخواست نقل قول
  • استعلام مشاوره

همه کاربرانی که صفحه خدمات را مشاهده می کنند فکر نمی کنند “من واقعاً محصول را می خواهم!. مردم و کاربران به دسته های  مختلفی تقسیم می‌شوند، مانند کسانی که به نوعی به آن نگاه می‌کنند صرفا نگاه می کنند، کسانی که مقایسه می‌کنند و آن‌هایی که همین الان آن را می‌خواهند و خریدار واقعی هستند.

به آن دلیل،تهیه چندین نوع فرم درخواست با توجه به دسته افراد مهم است.

مطالب خدماتی برای کسانی است که اطلاعات می خواهند و استعلام مشاوره برای کسانی است که می خواهند مشورت کنند. اگر فقط یک فرم تماس دارید، ممکن است نتوانید آن را پیگیری کنید، بنابراین فرمی را تهیه کنید که مناسب همه این اهداف شما باشد.

همچنین، هنگام بهبود، بهینه سازی نوع و تعداد آیتم های ورودی مهم است.با افزایش تعداد اقلام، احتمال برداشت افزایش می یابد، بنابراین آن را در حداقل های لازم برای فعالیت های فروش نگه دارید.

8.سؤالات متداول

با تنظیم سؤالات متداول، می توانید سؤالات کاربران را پیش بینی کرده و به آنها پاسخ دهید.

اگر سؤالات متداول یا سؤالات پر تکرار وجود نداشته باشد، کاربران باید برای رفع ابهامات خود با شرکت تماس بگیرند. هر بار که سوالی پیش می آید، پرس و جو زمان می برد و ممکن است حوصله شما سر برود و از خرید منصرف شوید.

علاوه بر این، برای شرکت‌ها نیز یکسان است زیرا هر بار پاسخ دادن به سؤالات به زمان و تلاش نیاز دارد. اگر هر بار از طریق تلفن پاسخ دهید یا به ایمیل ها پاسخ دهید، پاسخ دادن به شما هزینه خواهد داشت.

هنگام تنظیم و بهبود سؤالات متداول و سؤالات پرتکرار، نگارش سؤالات متداول و قابل جستجو کردن سؤالات پرتکرار راه حل بهتری است. با جمع آوری محتوای سوالات، می توانید به تدریج از بار پشتیبانی مشتری بکاهید.

9.مقایسه محصولات و خدمات رقیب

اگر محصول یا خدمات رقیب دارید، آن را مقایسه کنید و محصول یا خدمات خود را برجسته کنید.

با ایجاد جدول مقایسه در سایت خدمات می توانید تمایل خرید کاربران بازدید کننده را تحریک کنید. هنگام مقایسه توابع، اگر آنها را به صورت گرد و متقاطع فهرست کنید، درک آن آسان تر است.

با این حال، ارسال نام شرکت های خاص رقبا یا ایجاد تصویر منفی اکیدا ممنوع است. هنگام طراحی سایت خدماتی، سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که نقاط قوت شرکت شما را برجسته می کند تا اینکه شرکت های دیگر را تحقیر کند.

10.مشخصات شرکت، سیاست حفظ حریم خصوصی، شرایط استفاده

مشخصات شرکت، خط مشی رازداری و شرایط استفاده را درج کنید.

مثال زیر را ببینید.

  • نمایه شرکت: چه نوع خدماتی ارائه می دهد
  • سیاست حفظ حریم خصوصی: مدیریت اطلاعات شخصی را تضمین می کند
  • شرایط استفاده از خدمات: به کاربرانی که از این سرویس استفاده می کنند تعهد و خط مشی می دهد

این محتوا برای افزایش اعتماد کاربر مهم است، بنابراین بیایید تا آنجا که ممکن است آن را با جزئیات شرح دهیم. همچنین در صورت تغییر در محتوا بلافاصله آن را به روز خواهیم کرد. ارسال اطلاعات قدیمی می تواند منجر به مشکلاتی شود.

علاوه بر این، مشاوره سئو و بازاریابی محتوا میخک مارکتینگ نیز برای طراحی سایت خدماتی در کنار شما هست و پشتیبانی و مشاوره ارائه می دهد. اگر می‌خواهید طراحی سایت خدماتی ایجاد یا آن را بهبود دهید، اما نمی‌دانید چگونه آنرا انجام داده، یا اگر می‌خواهید بر اساس نظرات حرفه‌ای بهبودهایی ایجاد کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت خدماتی
طراحی سایت خدماتی

مراحل طراحی سایت خدماتی

در ادامه روش طراحی سایت خدماتی را برای کسانی که قصد توسعه سایت خدماتی دارند را معرفی می کنم.

در اینجا مراحل انجام می شود:

[5 مرحله برای ایجاد یک سایت خدمات]

  1. تحلیل وضعیت فعلی
  2. تحقیقات بازار
  3. شفاف سازی نقاط قوت محصولات و خدمات ما
  4. برنامه ریزی استراتژی
  5. تولید محتوا

اولین کاری که باید انجام دهید تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی است. نگرانی ها، مسائل و نقاط قوت فعلی خود را شناسایی و تجسم کنید.

در مرحله بعد، اجازه دهید نه تنها تحلیل داخلی، بلکه وضعیت فعلی مانند بازار و رقبا را نیز تحلیل کنیم. درک وضعیت اطراف برای شناخت موقعیت شرکت و بهبود اقدامات مفید است.

علاوه بر این، با شفاف سازی نقاط قوت محصولات و خدمات شرکت شما، می توان بازار را در مکان هایی که رقابت کمی وجود دارد، گسترش داد. اگر استراتژی را به دقت تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی کنید، می توانید استراتژی فروش منحصر به فردی را ایجاد کنید که با رقبای خود متفاوت باشد.

در این راه، نکته این نیست که به طور ناگهانی شروع به لمس سایت کنید، بلکه ابتدا نقاط قوت شرکت خود را روشن کنید.

نکات کلیدی هنگام ایجاد یک سایت خدماتی

در نهایت نکاتی را در هنگام ایجاد سایت خدماتی معرفی می کنم.

با توجه به نکات زیر، بیایید یک سایت خدماتی ایجاد کنیم تا دچار مشکل نشویم.

[4 امتیاز هنگام ایجاد یک سایت خدمات]

  1. هدف و نیازهای هدف را روشن کنید
  2. از مسیر ورودی آگاه باشید
  3. از  شبکه های اجتماعی استفاده کنید
  4. مقرون به صرفه باشد

به طور خاص، ابداع “چه نوع اطلاعاتی باید در هنگام بررسی معرفی (خرید) یک سرویس به کاربران ارائه شود” را می توان کلید ایجاد یک سایت خدماتی دانست.این به این دلیل است که محتوایی که شرکت می خواهد ارسال کند ممکن است لزوماً اطلاعاتی نباشد که کاربران واقعاً می خواهند.

همچنین هنگام ایجاد سایت خدماتی باید از مسیر ورودی نیز آگاه بود. حتی اگر یک سایت خدماتی ایجاد کنید که برای بسیاری از افراد جذاب باشد، اگر کاربران از آن بازدید نکنند بی معنی است.

استفاده از SNS یا همان شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و غیره و همچنین دریافت ورودی از طریق تبلیغات اینترنتی و ورودی جستجو توسط سئو توصیه می شود.

مطالب ضروری را درک کنید و یک سایت خدماتی طراحی کنید

سایت خدماتی وب سایتی است که به یک محصول یا خدمات اختصاص داده شده است. ایجاد یک سایت با محتوای غنی، شامل نه تنها اطلاعات محصول و خدمات و قیمت، بلکه بررسی و مطالعات موردی نیز مهم است.

برخلاف مقالات وبلاگ، سایت های خدماتی CVR بالایی دارند و ارتباط زیادی با فروش شرکت دارند.بیایید یک سایت خدماتی ایجاد کنیم که با درک نقاط قوت محصولات و خدمات شرکت شما و ترکیب محتوای مهم، نتایجی را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک