بازاریابی دیجیتال خود پویا و در حال تغییر است، متدولوژی ها یا مفاهیم جدید دائما در حال تولد هستند، بسیاری از شاخه های بازاریابی دیجیتال یک چرخه را طی می کنند و ناپدید می شوند و راه را برای شاخه های جدید باز می گذارند. در مقابل همه اینها ، سئو و بهینه سازی سایت به موتورهای جستجو را مییابیم که یکی از شاخههای پایهگذاری دیجیتال مارکتینگ بود و اولین گامهای خود را در اواسط دهه 1990 برداشت. خدمات سئو یکی از معدود شاخههای دیجیتال مارکتینگ است که توانسته از ابتدا بهروز بماند. حفظ موقعیت رهبری در این بخش، تا به امروز.
سئو چیست؟
کلمه SEO ، از مخفف انگلیسی Search Engine Optimization گرفته شده است که به فارسی ترجمه شده است، چیزی شبیه موقعیت یابی وب است، اما ما ترجیح می دهیم آن را بهینه سازی موتور جستجو یا سئو بنامیم.
اگر به سراغ پاسخ فنی تر برویم… سئو، دانش و تمرین تکنیک های مختلف برای دستیابی به موقعیت های برجسته در موتورهای جستجو است. این تکنیکها شامل اقداماتی در داخل وبسایت شما یا سئو داخلی (که اغلب OnPage یا OnSite Factors نامیده میشوند ) و خارج از آن یا سئو خارجی (که ما معمولاً آن را OffPage یا OffSite Factors مینامیم ) و همچنین تحقیقات جستجو (به این مرحله تحقیق کلمه کلیدی میگوییم ) میشود.
یک کارشناس حرفه اس سئو باید شما را در پیروی از دستورالعمل های مختلفی که گوگل توصیه می کند راهنمایی کند، پیروی از این توصیه ها به معنای دستیابی به موقعیت های بهتر برای وب سایت شما در جستجوها است که باعث ایجاد ترافیک، فروش و غیره بیشتر می شود.
اما همه چیز برای جلب رضایت گوگل نیست، تکنیک های سئو نیز بر مراقبت از کاربران وب سایت شما، تسهیل ناوبری و پیدا کردن آنچه که به دنبال آن هستند تمرکز دارد.
همانطور که ممکن است قبلاً متوجه شده باشید، نکته جالب در مورد SEO این است که معمولاً به چندین روش مختلف نان آن آورده می شود:
- بهینه سازی سایت
- بهینه سازی طبیعی سایت
- سئو ارگانیک
- بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو
- و غیره.
بدون شک پرکاربردترین کلمات همان سئو و بهینه سازی سایت هستند، اما برای جلوگیری از سردرگمی احتمالی و یا اجتناب از این که باور کنیم شاخه های مختلف دیجیتال مارکتینگ هستند، گزینه های دیگر را هم ما ذکر کنیم.
تاریخچه بهینه سازی موتورهای جستجو
مانند هر دانشی دیگری که باید به دست آوریم، اولین کاری که انجام می دهیم این است که تاریخچه آن علم را بشناسیم . البته، این مرحله خسته کننده ترین است (ما آن را انکار نمی کنیم…) پس بیایید مستقیماً به سر اصل مطلب برویم.
در دهه 90 اولین موتورهای جستجو ایجاد شدند که برخی از آنها در آن زمان بسیار معروف بودند، مانند Yahoo! یا AltaVista ، سپس گوگل در سال 1998 متولد شد .
همانطور که می دانید، موتورهای جستجو مقصد میلیونها کاربر است که به دنبال اطلاعات هستند و این فرآیند بسیار ساده می باشد:
- کاربر به موتور جستجو می آید.
- پرس و جو می کند (سرچ می کند)
- موتور جستجو وبسایتهای مختلفی را در ارتباط با درخواست او به او ارائه می کند.
- کاربر از یکی از این وب سایت ها بازدید می کند.
- نیاز کاربر برآورده شد.
البته در این مرحله یک جادو اتفاق افتاد… انفجار بزرگ سئو!
صاحبان وب سایت ها به اهمیت موتورهای جستجو پی بردند، این مکانی بود که میلیون ها نفر در آن سرچ و جستجو کردند. سپس مرحله ای شروع شد که آنها شروع کردند به کشف اینکه موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و چه کاری باید انجام دهند تا جایگاه های برتر را در جستجوهای خود کسب کنند. در نتیجه آنها SEO را ایجاد کردند.
خدمات بهینه سازی موتورهای جستجوگر سئو
تیم میخک مارکتینک طیف وسیعی از بهترین خدمات سئو حرفه ای را به زبان فارسی، عربی و انگلیسی به شما ارائه می دهد. اشتیاق ما این است که وب سایت های مشتریان را به بالاترین سطح ممکن در موتورهای جستجو منتقل کنیم و تعداد تبدیل و فروش را افزایش دهیم.
چرا تیم سئو میخک مارکتینگ؟
تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را به تیم میخک مارکتینگ بسپارید تا بهترین برنامه ها و استراتژی های سئو را بر اساس ارزشمندترین کلمات کلیدی برای صنعت شما و فرصت های موجودی که می توانیم در بازار از آنها بهره برداری کنیم، ایجاد کند.
خدمات بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟
خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی الکترونیکی است که هدف آن نشان دادن وب سایت ها در موقعیت های پیشرفته در موتورهای جستجو مانند گوگل است، زیرا همه کارآفرینان می خواهند وب سایت هایشان در آن ظاهر شود
. صفحات اول نتایج موتور جستجوی گوگل و پیشی گرفتن از رقبا،
ما به شما کمک می کنیم از طریق مجموعه ای از بهترین خدمات سئو، موقعیت های پیشرفته ای را در صفحات نتایج جستجوی SERPs گوگل کسب کنید.
اهمیت حضور در صفحه اول گوگل
“اگر می خواهید رازی را پنهان کنید، آن را در صفحه دوم گوگل قرار دهید.” این جمله معروف در زمینه سئو است و به عنوان صفحه اول هنگام جستجو در گوگل تا حد زیادی درست است
. حدود 95 درصد از بازدیدها را به خود جذب می کند و اولین نتیجه تنها سهم خود را از این بازدیدها حدود 30 درصد دارد
، در حالی که بقیه نتایج در صفحه اول 65 درصد بازدیدها
و کمتر از 5 درصد در سایر صفحات به اشتراک گذاشته می شود.
بنابراین، ما همیشه قصد داریم حداقل در اولین نتیجه یا در سه نتیجه اول در صفحه اول ظاهر شویم.
از خدمات سئو چه سودی خواهید برد؟
افزایش بازدیدکنندگان وب سایت
افزایش قابل توجه فروش
افزایش سود
افزایش مشتریان بالقوه
بهبود نرخ تبدیل
آگاهی بیشتر از برند خود
رشد و اعتماد بیشتر
تیم سئو NextToU چه کاری برای شما انجام می دهد؟
تجزیه و تحلیل رقبا
توسعه یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو
بهبود ساختار سایت طرحواره و برچسب های HTML
OFF صفحه سئوی
محلی SEO
فنی
مشاوره و آموزش سئو SEO رسیدن به صفحه اول بک لینک های ساختمان
گوگل
سئوی محلی چیست؟
بهینهسازی موتور جستجوی محلی فرآیند بهبود دید موتورهای جستجو برای کسبوکارهای محلی است، بهویژه آنهایی که مکانهای واقعی روی زمین دارند. این شامل ادعای «آدرس فیزیکی» محلی در Google Maps است که به کسبوکار شما کمک میکند بیشتر در نتایج ظاهر شود. جستجو کردن.
سئوی محلی می تواند یک راه عالی برای افزایش ترافیک و دیده شدن کسب و کار شما باشد.
با بهینه سازی وب سایت خود برای یک منطقه محلی، می توانید شانس خود را برای یافتن توسط جستجوگران محلی افزایش دهید. چه کسب و کار کوچکی باشید که به دنبال استفاده از جدیدترین ها هستید. فناوری سئو، یا شما یک شرکت بزرگ هستید که به دنبال ارتقای حضور آنلاین خود به سطح بعدی هستید، سئو محلی یک راه عالی برای موفقیت است.
مزایای سئوی محلی
سئوی محلی عمل بهینه سازی وب سایت شما برای نتایج جستجوی محلی است.
این به معنای بهبود رتبه بندی شما به گونه ای است که برای مشتریان بالقوه بیشتر قابل مشاهده باشد.
سئوی محلی مزایای زیادی دارد، از جمله:
- افزایش بازدید
- ترافیک بیشتر به فروشگاه
- افزایش فروش
چرا سئوی محلی مهم است؟
هر کسی که به دنبال موفقیت در عصر دیجیتال است باید با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آشنا باشد.
بهبود سئوی وب سایت شما می تواند ترافیک وب را افزایش دهد، زیرا کاربران برای کسب و کار یا محصول شما در نزدیکی محل کار شما جستجو می کنند.
یکی از مهمترین جنبه های سئو، سئوی محلی است، زمانی که جستجوهای محلی را انجام می دهید، کسب و کار شما به طور برجسته در نتایج نمایش داده می شود، زیرا جستجوی محلی متناسب با علایق و نیازهای مردم محلی است.
دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد سئوی محلی بسیار مهم است.
- این به شرکت ها اجازه می دهد تا مشتریان خود را به طور موثرتری هدف قرار دهند.
- این به شرکتها کمک میکند تا با شرکتهای بزرگتری که دامنه منطقهای وسیعتری دارند، رقابت کنند.
- این می تواند با کاهش میزان ترافیک دریافتی که نامربوط است یا رسیدگی به آن خیلی طول می کشد، در زمان و هزینه کسب و کارها صرفه جویی کند.
اگر در حال حاضر سئوی محلی انجام نمی دهید، اکنون زمان شروع است. با بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوهای محلی، می توانید دید و پایگاه مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید.
بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوی محلی
با تمرکز بر ایجاد و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوی محلی، شرکت ها می توانند دید خود را بهبود بخشند و به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند.
برای بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجوی محلی، ابتدا باید انواع مختلف جستجوهایی که انجام می شود را درک کنید.
در مرحله بعد، شما باید بر ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط با بازار هدف خود تمرکز کنید. محتوای شما باید به صورت واضح و مختصر نوشته شود و باید بر ارائه ارزش به مشتریان خود تمرکز کند. علاوه بر این، باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجوی محلی بهینه کنید.
با استفاده از داده های ساخت یافته طرحواره – داده های ساختاریافته داده های ساختاریافته
یکی از معیارهایی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند.با رعایت این معیارها دقت نتایج جستجوی خود را بهبود می بخشید.
در نهایت، شما باید با نظارت بر عملکرد وب سایت خود به بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجوی محلی ادامه دهید.
با پیگیری ترافیک و عملکرد وب سایت خود، می توانید تنظیمات لازم را برای حفظ رتبه وب سایت خود در نتایج بالا انجام دهید. جستجوی محلی
با دنبال کردن این موارد نکات ساده، کسب و کارها می توانند با موفقیت محتوا و وب سایت خود را برای موتورهای جستجوی محلی بهینه کنند.
محتوای متناسب با درخواست های موتور جستجوی محلی ایجاد کنید
موتورهای جستجو به طور مداوم در حال پیشرفت هستند، به این معنی که بهترین راه برای بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجوی محلی، به روز نگه داشتن آن است. مشتریان
در اینجا چهار نکته برای بهینه سازی محتوای خود هنگام ایجاد آن برای موتورهای جستجوی محلی آورده شده است:
- برای مخاطبان هدف خود بنویسید : هنگام نوشتن برای موتورهای جستجوی محلی، مهم است که به یاد داشته باشید که همه کاربران با برند یا محصول شما آشنا نیستند. مطمئن شوید که محتوایی را می نویسید که برای افراد محلی مرتبط و مفید باشد.
- از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با موضوع خود استفاده کنید : هنگام انتخاب کلمات کلیدی و عبارات برای محتوای خود، مطمئن شوید که آنهایی را که مختص صنعت یا موضوع خود هستند انتخاب کنید. این به شما کمک می کند در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید.
- مطمئن شوید که سایت شما برای جستجوی محلی بهینه شده است : وب سایت شما باید برای کاربران منطقه محلی، از جمله ویژگی هایی مانند ناوبری آسان و محتوای محلی سازی شده، طراحی شود.
- محتوای خود را به طور منظم به روز کنید : تازه و مرتبط نگه داشتن محتوای خود به شما کمک می کند در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.
وب سایت خود را به فهرست ها و فهرست های محلی ارسال کنید
وقتی صحبت از بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجوی محلی می شود، چند کار وجود دارد که می توانید برای افزایش دید خود انجام دهید.
یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، ارسال وبسایت خود به فهرستها و فهرستهای محلی است.
این به شما کمک میکند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و همچنین به شما کمک میکند رتبه خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود بخشید. علاوه بر این، با بهینهسازی وب سایت برای کاربران محلی، شما می توانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.
اگر علاقه مند به بهینه سازی حضور آنلاین خود برای موتورهای جستجوی محلی هستید، لطفاً برای شروع همین امروز با ما تماس بگیرید ، ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم!
بهینه سازی وب سایت برای جستجوهای محلی
چندین راه وجود دارد که می توانید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهبود بخشید، اما محبوب ترین آنها شامل بهینه سازی محتوای خود برای نتایج جستجوی محلی، سئوی داخلی صفحه و ایجاد بک لینک های محلی (لینک های وب سایت شما) به سایر وب سایت های مرتبط است. .
با پیروی از این نکات ساده، می توانید دید وب سایت خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود بخشید و شانس خود را برای جذب مشتریان جدید افزایش دهید.
تعدادی از عوامل وجود دارد که بر میزان رتبه یک وب سایت در نتایج جستجوی محلی تأثیر می گذارد، اما بهینه سازی محتوای شما همیشه یک جزء کلیدی است.
علاوه بر بهینه سازی محتوای خود، باید از مزایای SEO On Page نیز استفاده کنید.
با بهینهسازی این عناصر، میتوانید اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما به راحتی پیدا و پیمایش میشود.
ایجاد بک لینک های محلی (لینک هایی از وب سایت دیگری که مربوط به وب سایت شما هستند) بخش مهمی از فرآیند سئوی محلی است.
با پیوند دادن به سایر وب سایت های مرتبط، می توانید به مخاطبان خود کمک کنید تا اطلاعات مرتبط را راحت تر پیدا کنند.
علاوه بر این، با ایجاد لینک از صفحات پر بازدید در وب سایت خود، می توانید اعتبار سایت خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود بخشید.
با رعایت این نکات، می توانید دید کسب و کار خود را در موتورهای جستجوی محلی بهبود بخشید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.
بهینه سازی محلی برای موتورهای جستجوی Google برای کسب و کار من
آماده کردنGoogle برای کسب و کار من راهی عالی برای کمک به مدیریت حضور آنلاین و بهبود تلاشهای بهینهسازی موتور جستجوی محلی (SEO).
با ایجاد یک نمایه، می توانید اطلاعات مهمی در مورد کسب و کار خود مانند اطلاعات تماس و وب سایت اضافه کنید. همچنین میتوانید عکسها و ویدیوها را اضافه کنید و بهروزرسانیهای عمومی یا خصوصی را به نمایه خود انجام دهید.
این امر باعث می شود تا مشتریان و همکاران شما را به صورت آنلاین راحت تر پیدا کنند و می تواند به افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما کمک کند.
با پیروی از نکات این راهنما، می توانید لیست GMB خود را برای سئوی محلی بهبود بخشید و شانس یافتن توسط مشتریان بالقوه را افزایش دهید.
با افزودن محتوای محلی و دریافت بک لینک های محلی با کیفیت بالا، می توانید به بالاترین رتبه ممکن برای انتخاب خود دست یابید. کلید واژه ها.
عملکرد سئوی محلی خود را پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید
اگر میخواهید بازاریابی اینترنتی خود را به سطح بالاتری ببرید، مانند بسیاری از چیزهای زندگی، هیچ رویکرد یکسانی برای موفقیت وجود ندارد.
به همین دلیل است که ما این راهنمای برخی از بهترین ردیابی و تجزیه و تحلیل سئوی محلی موجود را گردآوری کرده ایم.
اول و مهمتر از همه، پیگیری رتبهبندیهای خود ضروری است – برای اطمینان از پیشرفت شما و شناسایی زودهنگام مشکلات، شاخصهای رتبهبندی مختلفی وجود دارد که میتواند به شما در نظارت بر پیشرفت شما کمک کند، از جمله:
Google برای کسب و کار من
فریاد زدن
بینگ محلی
فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود، نظرات کاربران است. با ردیابی بررسی های ماهانه و مقایسه آنها با نظرات عمومی، می توانید موفقیت کمپین های خود را اندازه گیری کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید.
در نهایت، نکته اصلی را فراموش نکنید – مطمئن شوید که وب سایت شما در همه دستگاه ها به خوبی کار می کند،
زیرا سئوی محلی فقط برای دسکتاپ نیست – ترافیک موبایل نیز برای مشاغل در هر اندازه بسیار مهم است.
با ابزارهای مناسبی که در اختیار دارید، ردیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد سئوی محلی شما آسان است – دستیابی به موفقیت را سریعتر از آنچه فکر می کنید ممکن می کند.
آشنایی با SERP محلی
SERP محلی به صفحه نتایج موتور جستجو اطلاق می شود که نتایج جستجو را برای وب سایت ها و مشاغل در یک منطقه جغرافیایی خاص نمایش می دهد.
SERP محلی بر اساس موقعیت مکانی کاربر و پرس و جو وارد شده به موتور جستجو تعیین می شود.
برای درک یک SERP محلی، ابتدا باید بدانید که چگونه یک موتور جستجوی محلی کار می کند.
وقتی یک موتور جستجو یک درخواست جستجوی خاص از یک کاربر محلی دریافت می کند، سعی می کند مرتبط ترین نتایج را برای آن درخواست به شما نشان دهد.
این به موارد زیادی بستگی دارد. عوامل، از جمله عوامل محلی، مانند مکان کاربر و اطلاعات محلی در مشاغل و سایت های اطراف در دسترس است.
به منظور افزایش درک خود از SERP محلی، میتوانیم به عواملی که موتور جستجو برای تعیین رتبهبندی نتایج محلی استفاده میکند، نگاهی بیندازیم،
زیرا این عوامل شامل موقعیت جغرافیایی کاربر و موقعیت محلی است. داده های موجود در نمایه شرکت، مانند نام شرکت، آدرس، شماره تلفن و ساعات کار، رتبه بندی و نظرات مشتریان، و محتوای محلی که در وب سایت ظاهر می شود.
به طور کلی، درک SERP محلی برای موتورهای جستجوی محلی برای هر کسب و کاری که به دنبال ارتقای خود در بازار محلی است مهم است. بهبود رتبه بندی نتایج جستجوی محلی می تواند آگاهی از برند و جذب محصولات و خدمات محلی را افزایش دهد.
جستجوی کلمات کلیدی برای موتورهای جستجوی محلی
اگر علاقه مند به یادگیری در مورد کلمات کلیدی (ها) هستید،
ابزارهای عالی در دسترس شما هستندسمروش یکی از محبوب ترین ها، اطلاعات دقیقی در مورد کلمات کلیدی مهم در اختیار کاربران قرار می دهد.
Semrush همچنین ویژگی های متنوع دیگری مانند توانایی ردیابی رتبه بندی رقبا و تولید گزارش هایی را ارائه می دهد که می تواند به شما در بهینه سازی سایت برای عملکرد بهتر کمک کند.
Myposeoیکی دیگر از ابزارهای عالی برای ردیابی عملکرد سئوی محلی خود،
با Myposeo، میتوانید مکانهایی که پرسوجوها برای کلمات کلیدی خود ارسال میشوند را ردیابی کنید و ببینید که سایت شما در مقایسه با رقبای شما چگونه عملکرد دارد. سایت برای افزایش دید خود در نتایج جستجو.
هر کدام از ابزارهای محلی سئو را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرده اید، پیشرفت خود را دنبال کرده و به اصلاح سایت خود در صورت نیاز ادامه دهید تا رتبه و دیده شدن خود را بهبود ببخشید.
عملکرد وب سایت های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
مهم است که عملکرد کلمات کلیدی خود را ردیابی کنید و آنها را با رتبه بندی رقبای خود مقایسه کنید، این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید و در استراتژی SEO خود تغییراتی ایجاد کنید.
برای شروع، از ابزاری مانند Semrush برای ردیابی ترافیک وب سایت خود از دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ استفاده کنید.
همچنین میتوانید از این اطلاعات برای ایجاد گزارشهای دقیق و مبتنی بر تجزیه و تحلیل استفاده کنید که دقیقاً به شما نشان میدهد کجا موفق هستید و کجا میتوانید پیشرفت کنید، به علاوه، عملکرد
کلمات کلیدی خود را با رقبای خود مقایسه کنید و ببینید کدام یک عملکرد بهتری دارد. .
با انجام این کار، می توانید استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید و شانس خود را برای رتبه بالاتر از رقبای خود افزایش دهید.
بهترین ابزار بهینه سازی موتور که ما استفاده می کنیم
در اینجا 20 ابزار برتر SEO که می توانند به شما در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کنند آورده شده است:
- Ahrefs : یک ابزار قدرتمند سئوی همه کاره که به شما امکان می دهد تحقیقات کلمات کلیدی، ردیابی بک لینک، تجزیه و تحلیل محتوا و موارد دیگر را انجام دهید.
- SEMrush : یک ابزار سئو محبوب که طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهد، از جمله تحقیق کلمات کلیدی، ممیزی سایت، ردیابی بک لینک و موارد دیگر.
- Moz Pro : یک ابزار سئوی همه کاره که تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی سایت، ردیابی رتبه و موارد دیگر را ارائه می دهد.
- Google Analytics : یک ابزار تجزیه و تحلیل اینترنتی رایگان است که بینش هایی را در مورد ترافیک وب سایت و رفتار کاربر ارائه می دهد.
- کنسول جستجوی گوگل : ابزاری رایگان که به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل نظارت کرده و بهبود بخشید.
- Rank Math : یک افزونه محبوب وردپرس که به شما کمک می کند محتوای وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
- Screaming Frog : یک خزنده وب سایت که به شما کمک می کند مسائل فنی SEO را در وب سایت خود شناسایی کنید.
- Majestic : ابزاری برای تجزیه و تحلیل بک لینک که اطلاعاتی در مورد کیفیت و کمیت بک لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند را ارائه می دهد.
- SpyFu: ابزاری که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را برای کمپین های تبلیغاتی رقبای خود و موارد دیگر جستجو کنید.
- Serpstat : یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که همچنین ویژگی های ممیزی سایت، تجزیه و تحلیل بک لینک و ردیابی رتبه را ارائه می دهد.
- ابزار کلیدواژه : ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی که پیشنهادات کلیدی طولانی را برای کمپین های SEO و PPC ایجاد می کند.
- Ubersuggest : ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی که پیشنهادات کلمات کلیدی، داده های حجم جستجو و موارد دیگر را ارائه می دهد.
- SEOptimer : ابزار ممیزی سایت رایگان که مسائل فنی سئو را در وب سایت شما شناسایی می کند.
- Google PageSpeed Insights : ابزاری رایگان که سرعت وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می دهد.
- GTmetrix : ابزاری برای تست سرعت وب سایت که گزارش های دقیق و توصیه هایی برای بهبود ارائه می دهد.
- CanIRank : ابزار دشواری کلمه کلیدی است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی کم رقابت را برای هدف پیدا کنید.
- BuzzSumo : یک ابزار بازاریابی محتوا که به شما کمک می کند محتوای پرطرفدار و تأثیرگذاران را در جایگاه خود پیدا کنید.
- Raven Tools : یک پلت فرم همه کاره سئو و بازاریابی دیجیتال که ممیزی سایت، تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر را ارائه می دهد.
- DeepCrawl : یک خزنده وب سایت که به شما کمک می کند مسائل فنی سئو را شناسایی کرده و وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
- Mangools : مجموعه ای از ابزارهای SEO که شامل تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک، ردیابی رتبه و موارد دیگر می شود.
سئو با تبلیغات در موتورهای جستجو چه تفاوتی دارد؟
اکنون که در مورد ایجاد seo کمی آشنا شدیم، بیایید ببینیم که نتایج جستجوی گوگل ارگانیک و تبلیغات پولی چه تفاوتی باهم دارند.
تبلیغات پولی با رنگ زرد مشخص شده اند، این تبلیغات ربطی با سئو ندارد. زیرا شرکت ها به گوگل پول می دهند تا آنجا باشد. گوگل به ازای هر کلیکی که شرکتها دریافت میکنند از آنها هزینه دریافت میکند.
از طرف دیگر، ما مواردی را داریم که با رنگ سبز مشخص شدهاند، که نتایج ارگانیک هستند، این نتایج فقط با انجام سئو به دست میآیند و گوگل برای ظاهر شدن در آنها هیچ هزینهای دریافت نمیکند و همیشگی هستند. به عبارتی این رتبه تقریبا دائمی است و اگر در حفظ آن تلاش کنید لازم نیست پولی بابت آن به گوگل بدهید. ولی لازمه آن بهینه سازی سایت با موتور جستجو است و بایستی قوانین و نکاتی که موتورهای جستجو در نظر می گیرند را شما در وب سایت خود اعمال کنی. این در واقع همان علم سئو است که افراد بعد از به دست آوردن آن تبدیل به کارشناس سئو تبدیل می شوند.
چرا انجام سئو مهم است؟
ارتقا رتبه در گوگل و موتورهای جستجو دیگر مزایای زیادی دارد، باید بدانید که نتایج ارگانیک 80٪ از کلیک ها در گوگل را به خود اختصاص می دهند ، در حالی که تبلیغات پولی 20٪. کاربران ترجیح می دهند از تبلیغات اجتناب کنند و برای نتایج ارگانیک ارزش قائل می شوند.
80/20 عددی است که بهطور تقریبی میتوانیم تأیید کنیم که اگر شرکت شما قصد دارد 10 میلیون تومان از طریق قرار گرفتن در جستجوی Google به دست بی آورد. با تبلیغات پولی، حداکثر به 2 میلیون تومان به دست خواهید آورد ، در حالی که با SEO این رقم به 8 میلیون تومان می رسد.
- صورتحساب 8 میلیونی: موقعیتیابی ارگانیک
- صورتحساب 2 میلیونی: تبلیغات پولی
اکنون که می دانیم 80 درصد کلیک ها توسط نتایج ارگانیک انجام می شود، همچنین باید روشن شود که 90 درصد از کاربران از صفحه اول گوگل فراتر نمی روند، به این معنی که اگر وب سایت شما در بالای گوگل ظاهر نشود. ، واقعاً از سئو استفاده نمی کنید و ضرر می کنید.
یکی دیگر از مزایای بزرگ بهینه سازی سایت به موتورهای جستجو، ارزان بودن آن با سرمایه گذاری های مورد نیاز تبلیغات پولی است. فرض کنید وب سایت شما باید به 20000 بازدید ماهانه برسد، زیرا با این تعداد بازدید، موفق می شوید آنچه را که برای رسیدن به هدف خود لازم است به دست آورد.
در تبلیغات پولی CPC شما (هزینه هر کلیک) 0.50 دلار است، این بدان معناست که برای دستیابی به 20000 بازدید ماهانه باید 10000 دلار (به اضافه کمیسیون آژانس) سرمایه گذاری کنید. در میخک مارکتینگ ما حسابهایی از مشتریان سئو با ارقام مشابه در ترافیک داریم و بسیاری از آنها حتی به 10٪ از 10000 دلار در ماه که باید در تبلیغات پولی سرمایهگذاری شود، نمیرسند.
باید تاکید کنیم که هزینه سئوبسیار کمتر از تبلیغات پولی است ولی با این حال نمی توانیم بگیم که سئو رایگان است و بذون هیچ هزینه ای قابل انجام است.
مهمترین عوامل در سئو سایت
امروزه الگوریتم هایی که گوگل استفاده می کند فوق العاده پیشرفته و پیچیده هستند، وظیفه یک سئوکار این است که بداند چگونه کار می کنند. برای انجام این کار، فاکتورها به گروه های مختلفی تقسیم می شوند: OnPage و OffPage.
سئو داخلی یا SEO OnPage
این مجموعه عوامل و اقداماتی است که باید در خود وب سایت شما بهینه سازی شوند، به عبارتی کارها و اقداماتی است که باید در داخل سایت خود انجام دهید.
صدها عامل سئو داخلی یا OnPage وجود دارد که باید برای دستیابی به رتبه بندی برجسته در موتورهای جستجو بهینه شوند، این عوامل با گذشت سال ها اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. برخی از مهمترین عوامل:
- محتوا
- ساختار لینک
- سرعت لود صفحات
- موباسل فرندلی (مناسب بودن وب سایت شما برای نمایش در تلفن های همراه)
- تجربه ی کاربر
ارتباط
در سئو داخلی یا OnPage، گوگل میتواند ارتباط وبسایت شما را برای جستجوهای کلمات مختلفی که میخواهیم در آنها در رتبه بالا قرار دهیم، اندازهگیری کند. این مورد با در نظر گرفتن چندین فاکتور اندازه گیری می شود، به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که خود را در جستجوهای مربوط به عبارت « فروش خودروهای دست دوم » در صفحه اول قرار دهید، فاکتورهای مختلف SEO OnPage باید بهینه سازی و تراز شوند تا با « فروش خودروهای دست دوم » مرتبط باشند.
به این ترتیب، گوگل تشخیص میدهد که وبسایت شما با «فروش خودروهای دست دوم» مرتبط است و به ما موقعیتهای برجسته در جستجوهای مرتبط را پاداش میدهد.
سئو خارج از صفحه
مجموعه ای از عوامل و اقدامات است که خارج از سایت رخ می دهد. به طور عمده، SEO Off Page بر بهبود کمیت و کیفیت لینک ها (بک لینک ها) به وب سایتی که می خواهیم موقعیت یابی کنیم، و همچنین بهینه سازی مزایای شبکه های اجتماعی، بهبود اعتبار برند، اندازه گیری CTR در جستجوهای گوگل و غیره تمرکز دارد.
ایجاد لینک یکی از مهمترین اقدامات سئو در SEO OffPage است و راه های مختلفی برای به دست آوردن لینک وجود دارد:
- لینک سازی : لینک ها از سایت های دیگر به صورت مصنوعی به دست می آیند.
- طعمه گذاری پیوندها : پیوندها به طور طبیعی از سایت های دیگر به دست می آیند و محتوای ارزشمندی را ایجاد می کنند که توسط کاربران منتشر می شود.
قدرت
کمیت و کیفیت لینک ها به طور مستقیم بر اعتبار وب سایت شما تأثیر می گذارد. در حالی که ما اختیارات بیشتری داریم (این توسط گوگل تعریف شده است)، به موقعیت های بهتری در جستجوها دست خواهیم یافت . میتوانیم اعتبار یک سایت را با محبوبیت آن مقایسه کنیم، هر چه یک سایت محبوبتر باشد، لینک (بک لینک) بیشتر و در نتیجه اعتبار بیشتری خواهد داشت.
وقتی در مورد کیفیت لینک صحبت می کنیم، منظور ما این است که دریافت لینک از یک وب سایت نامحبوب با دریافت یک وب سایت بسیار محبوب یکسان نیست. گوگل به لینک هایی که از وب سایت های معروف دریافت می کنیم اهمیت بیشتری می دهد.
به طور خلاصه…
صدها عامل بر سئو، OnPage و OffPage تأثیر میگذارند، در عین حال ما باید آنها را برای دستیابی به ارتباط خوب با جستجوهایی که واقعاً مورد علاقهمان هستند، بهینه کنیم و این را با اقتدار بیشتری تقویت کنیم که به نفع ما باشد تا خود را در اولین موقعیتهای Google قرار دهیم.
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
دانستن نحوه کار موتورهای جستجو برای هر متخصص سئو ضروری است. در بازار ما (فارسی زبان) گوگل کنترل کامل بازار جستجو را در اختیار دارد و 95% (تخمینی) بازار را در انحصار خود درآورده است که ما باید فقط روی سئو گوگل یا بهینه سازی سایت با گوگل تمرکز کنیم.
گوگل چگونه کار می کند؟
کار گوگل به سه مرحله بسیار مهم تقسیم می شود:
- ردیابی یا کرال
- نمایه سازی یا ایندکس
- صلاحیت یا رتبه بندی
ردیابی
مانند هر موتور جستجویی، نیاز به یافتن محتوا (وب سایت ها، عکس ها، فیلم ها، فایل ها و غیره) دارد و برای این مورد به کار ربات هایی نیاز دارد (نترسید، آنها ربات های فیزیکی نیستند) که وظیفه مرور همه را بر عهده دارند. در واقع این ربات ها با خزیدن یا وارد شدن به سایت ها وب سایت را بررسی می کنند.
برای خزیدن یک وب سایت، گوگل نیاز دارد که لینکی از وب سایت دیگری داشته باشد که قبلاً خزیده شده است، به این ترتیب ربات های گوگل لینک را دنبال می کنند و به وب سایت می رسند و آن را می خزند.
راههایی برای برقراری ارتباط با این رباتهای Google وجود دارد که میتوانیم به آنها کمک کنیم وبسایت ما را بخزند یا نشان دهیم کدام بخشها را نمیخواهیم فهرست کنیم. ایجاد نقشههای سایت به Google کمک میکند تا ما را بهطور مؤثرتری ردیابی کند، در نقشههای سایت میتوانیم فهرستی مرتب از تمام فایلهایی که وبسایت ما را تشکیل میدهند به شما ارائه دهیم.
همچنین میتوانیم به آن بگوییم که نمیخواهیم فایلها یا بخشهای خاصی را با استفاده از فایل robots.txt ایندکس کند. تنها عملکرد این فایل برقراری ارتباط با ربات های مختلف ردیابی است.
نمایه سازی یا ایندکس
هنگامی که گوگل وب سایت شما را خزیده و تمامی اطلاعات را جمع آوری کرد، مرحله نمایه سازی فعال می شود که در آن اطلاعات وب سایت شما شروع به سفارش گذاری می کند، شما در فهرست آن قرار می گیرید و بعد از این عمل صفحات شما بخشی از نتایج جستجو خواهید بود.
گوگل در این مرحله با اطلاعات سفارش داده شده تمامی فاکتورهایی که جزو الگوریتم هایش هستند از شناسایی سرعت بارگذاری وبسایت شما گرفته تا تعداد لینک های شما، محتوا و… را بررسی می کند.
صلاحیت یا رتبه بندی
با تقسیم فاکتور به فاکتور اطلاعات وب سایت شما، گوگل الگوریتم های مختلفی را به کار می گیرد و تعیین می کند که وب سایت شما در چه موقعیتی قرار دارد.
لازم به توضیح است که گوگل با به روز رسانی و تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در فاکتورهای سئوی آن، به طور مداوم وب سایت شما را ردیابی می کند، از این طریق می توان موقعیت وب سایت شما را بهبود و درنتیجه رتبه آن را بهبود بخشید.
امیدوارم به شما کمک کرده باشم تا درک بهتری از نحوه عملکرد موقعیت یابی وب و پتانسیل عظیم آن داشته باشم. اگر وب سایت خود را در گوگل جستجو کردید و ظاهر نشد، با ما تماس بگیرید تا ببینیم چگونه می توانیم به شما کمک کنیم…
خدمات سئو میخک مارکتینگ شامل چه مواردی است؟
روش استراتژی سئو ما به چهار مرحله تقسیم می شود:
-
استراتژی کلی، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و استقرار
سرویس خدمات میخک مارکتینگ استراتژی متناسب را برای هر مورد را با کلمات کلیدی مناسب ایجاد می کند.
در این مرحله اولیه، بازار، اهداف، مخاطبان، میزان رقابت و کلمات کلیدی مورد علاقه کاربران را تجزیه و تحلیل می کنیم.
وقتی نتایج مطالعه را به دست آوردیم، یک استراتژی کلیدواژه طراحی می کنیم که به ما می گوید در کدام کلمات، چگونه و کجا باید رقابت کنیم.
-
بهینه سازی سئو – گزارش مقایسه – گزارش معیار
هنگامی که مناسب ترین کلمات کلیدی را برای خط کسب و کار شما انتخاب کردیم، نوبت به انجام مرحله دوم خدمات سئو یعنی تجزیه و تحلیل بهینه سازی می رسد.
ممیزی SEO مشخص می کند که آیا وب سایت شما معیارهای بهینه برای دستیابی به موقعیت های خوب در گوگل را دارد یا خیر. علاوه بر این، گزارش بهینهسازی مقایسهای ما ، کلمه کلیدی اصلی شما را به صورت عمیق و با بهترین وبسایتهای رتبه بالا در گوگل مقایسه میکنیم. ما همیشه تعداد زیادی از عوامل مهم را در مورد رتبه بندی به طور کامل بررسی می کنیم، مانند استفاده از کلمات کلیدی در برچسب ها ، لینک های ورودی ، محتوا ، لینک های خروجی ، H1 ، H2 و غیره.
این موارد به ما امکان می دهد یک سری توصیه های خاص برای بهبود هر یک از عوامل کلیدی برای موقعیت یابی بهتر در جستجو گوگل را به شما ارائه دهیم. به طور خلاصه، این گزارش به ما اجازه می دهد تا یک استراتژی سئو منسجم، موثر و واقع بینانه طراحی کنیم.
-
پیاده سازی سئو
پس از تجزیه و تحلیل بازار، کلیدواژه های اصلی، وب سایت و بهترین رقبای دارای موقعیت، استراتژی سئو را پیاده سازی می کنیم .
برای اینکه واقعاً مؤثر باشیم، ما بر تعداد قابل توجهی از عوامل تأثیر میگذاریم، مانند استفاده از برچسبهای مختلف – برچسب عنوان، برچسب توضیحات، برچسب کلمه کلیدی، تگ Alt – و محتوا. ما همچنین یک استراتژی دریافت لینک یا ایجاد لینک طراحی میکنیم تا پیوندهای مرتبطتر و با کیفیتتری را که به وبسایت شما اشاره میکنند، به دست آوریم.
مراقبت از اجرای این سرویس موقعیت یابی موتور جستجو با جزئیات مهم است، زیرا در صورت رعایت نکردن معیارهای تعیین شده، خطر دریافت جریمه از طرف گوگل یا سایر موتورهای جستجو وجود دارد. خارج شدن از فهرست گوگل و ظاهر نشدن در نتایج تجربه ای است که هیچ وب سایتی دوست ندارد از آن رنج ببرد.
-
نظارت و تجزیه و تحلیل خدمات سئو
هنگامی که استراتژی سئو اجرا می شود، ما به انجام پیوسته و نگهداری ادامه آن می دهیم تا نتایج خوب به دست آمده را از دست ندهیم. این بخشی از خدمات SEO ما است .
علاوه بر این، ما به تجزیه و تحلیل داده ها از طریق ابزارهایی مانند Google Analytics و سرچ کنسول ادامه می دهیم و آن اطلاعات را به طور مناسب در استراتژی خود ادغام می کنیم.
چرا باید از خدمات سئوی ما استفاده کنید؟
بیش از 10 سال تجربه، مشاوره خصوصی، نظارت مستمر بر هر پروژه و روششناسی خود ما دلایل قانعکنندهای برای تصمیمگیری برای شرطبندی روی خدمات سئوی ما هستند.
میخک مارکتینگ یک تیم چند رشته ای را با سابقه حرفه ای و آکادمیک طولانی گرد هم آورده است. ما علاوه بر مدیریت پروژه ها از بخش های مختلف، مطالعات تحقیقاتی را در زمینه های مختلف انجام می دهیم تا همیشه آخرین اخبار را بدانیم. علاوه بر این، ما تحقیقات مستمری را در شاخههای مختلف سئو انجام میدهیم: سئوی محلی، سئوی معتبر، سئوی تصویر، سئوی ویدئو، سئوی اخبار و سایر موارد.
از طریق خدمات سئوی خود می توانیم به شما کمک کنیم تا وب سایت شرکت، برند شخصی یا مؤسسه شما، دید بهتری در نتایج ارگانیک گوگل داشته باشد و رتبه شما بهبود بخشد.