پرش به محتوا
خانه » بلاگ » کنیبالیزیشن یا آدم خواری سئو: چگونه از آن اجتناب کنیم

کنیبالیزیشن یا آدم خواری سئو: چگونه از آن اجتناب کنیم

اگر می خواهید کنیبالیزیشن یا  کنیبالیزیشن یا آدم خواری را در صفحات و کلمات کلیدی خود تشخیص دهید، باید تحقیق و تحلیلی انجام دهید. بیایید با هم بهترین شیوه ها و ابزارهای سئو را برای کمک به شما کشف کنیم!

از گوگل استفاده کنید

با استفاده از موتور جستجوی گوگل و دستورات مختلف، می توانید برخی از مسائل مربوط به آدم خواری را مشخص کنید.

برای انجام این کار: سرچ خود را تایپ کنید، نتیجه را با سایت خود جستجو کنید و ببینید آیا 2 آدرس زیر یکی زیر دیگری قرار گرفته اند یا خیر:

در این مورد خاص، می بینیم که در درخواست “نرم افزار حسابداری آنلاین” 2 صفحه در گوگل پیدا می کنیم:

  • صفحه ای که ابزاری را ارائه می دهد
  • یک پست وبلاگ که در مورد ابزار صحبت می کند

از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

اگر سایت شما به خوبی به کنسول جستجوی گوگل متصل باشد (که ما قویاً توصیه می کنیم) می توانید به اطلاعات دید، ترافیک و موقعیت زیادی دسترسی داشته باشید.
به لطف این ابزار ضروری برای سئو، می توانید به داده های صفحات خود و پرس و جوهای خود که سایت شما در آنها قرار دارد دسترسی داشته باشید.
برای جستجوی صفحاتی که کنیبالیزیشن یا آدم خواری سئو هستند یا در معرض خطر آدم خواری هستند، می توانید آن را مانند تصویر زیر ببینید:

در این تصویر می بینیم که بر اساس درخواست “SEO Paris Agency” 2 صفحه قرار گرفته است:

  • صفحه قانونی که با صفحه آژانس سئو پاریس مطابقت دارد
  • صفحه اصلی آژانس سئو رتبه 1.

اگر نگاهی به چاپ می کند و در موقعیت وسط، می بینیم که یکی از صفحات حجم چاپ بیشتری دارد. این صفحه به نظر می رسد مشروع ترین با میانگین موقعیت 16.9 در 28 روز گذشته.
در مورد صفحه دیگر، می‌توانیم ببینیم که در موقعیت 17.6 (به طور متوسط ​​در طول 28 روز) قرار دارد که ثابت می‌کند2 نتیجه می توانند در پرس و جو یکی زیر دیگری فعال شوند.

از SEO Observer استفاده کنید

SEObserver یک ابزار سئو کامل و بسیار کاربردی برای بررسی آسان چندین معیار یک سایت یا SERP را ببینید در یک درخواست داده شده
در اینجا یک مثال در مورد درخواست “نمایش نانت” آمده است:

در این حالت می بینیم که 2 رقیب هر کدام یک صفحه کنیبالیزیشن یا آدم خواری سئو.

ابزارهای سئو زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد در مورد مشکل آدم خواری توجه داشته باشید، روش های تأیید ارائه شده در زیر فقط یک نمونه هستند. یعنی مزیت جستجوی گوگل و کنسول جستجوی گوگل رایگان است و بنابراین نیازی به سرمایه گذاری ندارد.

حالا که دیدی چگونه کنترل کنیم که آیا صفحات شما آدمخوار هستند یا خیر، ما باید آن را درست کنیم! برای جلوگیری از این مشکل سئو، می توانید اقدامات مختلفی را برنامه ریزی کنید! در اینجا توصیه های مشاوران سئو ما در این زمینه آمده است:

کلمات کلیدی خود را به خوبی انتخاب کنید

برای اینکه یک صفحه رتبه خوبی داشته باشد، لازم است کهیک کلمه کلیدی اصلی را هدف قرار می دهد. برای انجام این کار، صفحه باید دارای یک محتوای بهینه شده روی کلمه کلیدی اصلی خود و به یک هدف جستجوی خاص پاسخ دهید.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای محتوا مهم است ارجاع طبیعی. برای استفاده باید به دقت در مورد بیان فکر کنید. الگوریتم های جستجو می توانند مترادف ها را درک کنید، بنابراین استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی ثانویه به گوگل کمک می کند تا صفحه شما را به خوبی درک کند.
برای اجتناب از تکراری، توصیه می شود یک جدول اکسل با کلمات کلیدی مرتبط با هر URL سایت ایجاد کنید. اگر می‌خواهید موضوع مرتبطی را پوشش دهید، می‌توانید با فایل صفحه‌گسترده خود مشورت کنید و زاویه جدیدی برای آوردن محتوای جدید تعریف کنید.

مراقب تکثیر مطالب باشید

وقتی صفحات زیادی در مورد موضوعی می نویسید، واقعاً باید به تکراری بودن مطالب و شباهت صفحات توجه کنید. اگر از یک کلمه کلیدی در صفحات مختلف سایت خود استفاده کنید و از آن سوء استفاده کنید، در این صورت در معرض خطر کنیبالیزیشن یا آدم خواری سئو قرار می گیرید.
هر صفحه باید محتوای منحصر به فرد داشته باشد و باید با یک پرس و جو مطابقت داشته باشد! سعی نکنید چندین صفحه را روی یک کلمه کلیدی ایجاد کنید تا چندین صفحه از سایت خود را در یک جستجو قرار دهید. گوگل در سال 2019 گفت (وب سایت به روز رسانی تنوع) کهدیگر چندین نتیجه را از یک سایت در SERP خود بر نمی گرداند. فقط هنوز این کار را به شکلی که قبلا دیدیم انجام می دهد.

یک هدف جستجو را هدف قرار دهید

هدف جستجو از کاربران اینترنت الف است فاکتور مهمی که باید هنگام تولید محتوا برای یک سایت در نظر گرفت. هنگامی که کاربر اینترنت در موتورهای جستجو جستجو می کند، ایده دقیقی از آنچه به دنبالش است دارد.
چهار نوع هدف جستجو وجود دارد:

  • قصد اطلاعاتی،
  • قصد تصمیم گیری،
  • قصد معامله
  • قصد ناوبری

هدف اطلاعاتی مربوط به کاربران اینترنتی است که به دنبال اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات هستند.
قصد تصمیم گیری به کاربران اینترنتی مربوط می شود که در فرآیند خرید هستند و برای تصمیم گیری به اطلاعات نیاز دارند.
قصد معامله به کاربران اینترنتی مربوط می شود که به دنبال محصول یا خدماتی برای مقایسه قبل از خرید هستند.

در نهایت، هدف ناوبری به کاربران اینترنتی مربوط می شود که درخواست خود را مستقیماً در نوار جستجوی Google تایپ می کنند و قصد رفتن به یک مکان خاص را دارند.
بنابراین هنگام ایجاد محتوای صفحه خود، درک هدف جستجوی کاربران اینترنت برای ایجاد محتوایی که نیازها و انتظارات آنها را برآورده می کند، ضروری است.
برای انجام این کار، با تایپ درخواست خود و تجزیه و تحلیل نتایج، از استفاده از گوگل دریغ نکنید! برخی از ابزارهای سئو مانند Semrush یا Sistrix نیز می توانند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند.

اکنون که اطلاعاتی در مورد کنیبالیزیشن یا آدم خواری سئو دارید و این مشکل را در سایت خود شناسایی کرده اید، باید این کار را انجام دهید یافتن راه حل ها برای حل این مسئله.
کارشناسان سئو ما نکات خود را به شما ارائه می دهند:

محتوا حذف می شود

اگر مطالب تکراری باشد و هیچ ترافیکی نمی آورد، می توانید تصمیم بگیرید که آن را حذف کرده و به صفحه دیگر هدایت کنید.
همچنین می توانید محتوا را حذف کنید و کد 410 را برگردانید تا گوگل آن را از فهرست خارج کند.

2 محتویات را مخلوط کنید

راه حل دیگر، می توانید 2 محتویات خود را با هم مخلوط کنید و ادغام صفحات برای ساختن موردی که با هدف جستجوی کلمه کلیدی شما مطابقت داشته باشد.
دقیقاً مانند حذف، حتماً صفحه ای را انتخاب کنید که بیشترین ترافیک را داشته باشد تا آن را با محتوای صفحه دیگر غنی کنید.
هنگامی که صفحات شما ادغام شدند، می توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • 2 صفحه را نگه دارید و یک برچسب متعارف برای مهمترین آنها قرار دهید
  • حذف صفحه و تغییر مسیر

در هر دو مورد، هدف این است که به گوگل نشان دهیم که یک محتوا وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرد.

مطالب را بررسی می کنیم

برای اینکه یک صفحه بر صفحه دیگر اولویت داشته باشد، می توانید با بهینه سازی صفحه، محتوا را بررسی کنید ضعیف ترین و با بازنویسی محتوای قوی ترین صفحه. با بهینه سازی صفحه جدید، طراوت را به محتوای خود می آورید، آن را غنی می کنید و شانس خود را برای موقعیت بهتر خود افزایش می دهید.
ما صفحه را به خوبی بهینه می کنیم

راز سئو در بهینه سازی سایت است! برخی از بهترین شیوه های بسیار مفید وجود دارد که اگر به قوانین زیر پایبند باشید، واقعاً خوب کار می کنند:

  • یک برچسب عنوان با کلمه کلیدی اصلی ترجیحاً ابتدا
  • یک برچسب، عنوان H1 با کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی شما
  • محتوایی که کاملاً مربوط به موضوع شماست
  • زیرنویس با کلمات کلیدی ثانویه
  • کلمات پررنگ با برچسب برای برجسته کردن کلمه کلیدی و اتفاقات اصلی شما.
  • از مش داخلی گرفته تا صفحه مادر، صفحه فرزند و صفحات خواهر.
  • تصاویر با ویژگی های alt که کلمه کلیدی شما را انتخاب می کنند
  • یک پیوند داخلی که از صفحه دیگری در سایت شما می آید (مثال: یک پست وبلاگ که به موضوع شما می پردازد)

بهینه سازی خارج از سایت را در نظر بگیرید:

  • لینک خارجی (بک لینک) از سایتی که به موضوع و موضوع شما می پردازد.

اگر همه چیز را در جای خود قرار داده اید و در پیروی از نکات خوب سئو ما سختگیر بوده اید، می توانید نتایج را مشاهده کنید. در عرض 2 هفته. با توجه به خزیدن گوگل در سایت شما می تواند سریعتر یا کندتر پیش برود، اما پس از در نظر گرفتن باید بتوانید این را مشاهده کنید:

  • ناپدید شدن صفحه ضعیف در SERP
  • افزایش موقعیت قوی صفحه
  • تغییرات موقعیت در روزهای اول.

ما به شما توصیه می کنیم صفحات را رصد کنید که سعی کردید با استفاده از کنسول جستجو و مشاهده نتایج موتورهای جستجو، آن را از بین ببرید.
برای موقعیت یابی را دنبال کنید ما به شما توصیه می کنیم به میانگین موقعیت صفحه خود روی کلمه کلیدی خود در کنسول جستجوی Google نگاه کنید یا از ابزار نظارت بر کلمات کلیدی پولی یا رایگان استفاده کنید (توجه داشته باشید: افزونه هایی مانند SEO SERP simulator در کروم یا ابزار SEO hero ninja وجود دارد).

نتیجه گیری :

قبل از هر کاری به اطلاعات کنسول جستجو و نتایج گوگل دقت کنید. کنیبالیزیشن یا آدم خواری سئو و کلمات کلیدی را می توان در طول ممیزی کلمه کلیدی یا ممیزی فنی تشخیص داد. از تماس با آژانس سئو دریغ نکنید تا به شما در انجام اقدامات سئو کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک