پرش به محتوا
خانه » بلاگ » هزینه سئو چیست؟ مروری بر تمام هزینه های سئو!

هزینه سئو چیست؟ مروری بر تمام هزینه های سئو!

بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از موثرترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت شماست. اما سئو واقعاً چه هزینه ای دارد و هزینه های کار سئو موفق به چه چیزی بستگی دارد؟ در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چه بودجه سئو را باید در نظر بگیرید، چه نوع صورت‌حساب‌هایی وجود دارد و چرا باید مراقب پیشنهادات بسیار ارزان باشید.

سئو اجباری است، اما زمان بر است

اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین موفق بسازید، این روزها به سختی می توانید از سئو اجتناب کنید. به هر حال، هر کسی که به دنبال یک سرویس یا محصول است معمولاً از موتور جستجو استفاده می کند – البته بالاتر از همه، گوگل. غول موتور جستجو برای اکثر اپراتورهای وب سایت کاربرد دارد به عنوان مرتبط ترین تامین کننده ترافیک، بنابراین یافتن آن در نتایج جستجوی گوگل اهمیت بیشتری دارد. با بهینه سازی موتورهای جستجو، رتبه خود را بهبود می بخشید و در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش می دهید.

با این حال، سئو به عنوان یک ابزار بازاریابی آنلاین بسیار پیچیده در نظر گرفته می شود. از دانش بازاریابی گرفته تا دانش متن و تولید محتوا تا دانش فنی جامع، رشته های متنوعی از یک استراتژی موفق سئو هستند. بسیاری از اپراتورهای وب سایت به سرعت در اینجا غرق می شوند.

به همین دلیل، آژانس‌های سئو خارجی افراد مناسبی هستند که هنگام توسعه و پیاده‌سازی استراتژی سئو برای شما به عنوان اپراتور یک وب‌سایت، با آنها تماس بگیرید. کار چنین ارائه دهنده خدمات سئو معمولاً به دو بخش تقسیم می شود:

  • تجزیه و تحلیل واقعی یکباره و توسعه استراتژی
  • پشتیبانی مداوم سئو

بر این اساس، برای این دو زیرمجموعه باید به سؤال هزینه ها نیز پاسخ جداگانه داده شود.

هزینه سئو به چه چیزی بستگی دارد؟

با این حال، قبل از اینکه به اعداد خاص نگاه کنیم، ابتدا می‌خواهم به شما نشان دهم که چه عواملی بر هزینه‌های واقعی سئو تأثیر می‌گذارند. اینها به ویژه عبارتند از:

  • وضعیت وب سایت موجود چگونه است؟
  • به کدام اهداف باید دست یافت؟
  • چه وظایفی باید در داخل و چه توسط ارائه دهنده خدمات سئو انجام شود؟
  • آیا یک آژانس سئو بزرگ استخدام می کنم یا یک فریلنسر؟
  • در ادامه این نکات را با جزئیات بیشتری برای شما توضیح خواهم داد.

وضعیت موجود وب سایت موجود

هزینه کار سئو توسط آژانس سئو تا حدودی به شرایط فعلی وب سایت برای بهینه سازی بستگی دارد. این امر به ویژه در مورد نکات زیر صدق می کند:

  • آیا وب سایت از نظر فنی به خوبی ساختار یافته است یا نقص های عمده ای دارد؟
  • کیفیت محتوای موجود چگونه است؟
  • نمایه بک لینک موجود چقدر قوی است؟
  • آیا کار سئو قبلا انجام شده است و اگر انجام شده است با چه کیفیت و تا چه حد؟

je وضعیت فعلی بهتر است وب سایت موجود، معمولاً کار سئوی آینده ارزان تر خواهد بود.

اهداف بهینه سازی سئو

یک معیار بسیار تعیین کننده برای تعیین بودجه سئوی خود اهدافی هستند که می خواهید با بهینه سازی موتور جستجو به آنها برسید. به طور خاص، سؤالات زیر باید پاسخ داده شود:

  • آیا می خواهم به صورت منطقه ای، ملی یا بین المللی در Google پیدا شوم؟
  • وب سایت من باید برای چند کلمه کلیدی بهینه شود؟
  • آیا می خواهم برای عبارات جستجو شده با رقابت قوی یا کمتر قوی پیدا شوم؟

توزیع داخلی و خارجی وظایف

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام وظایف را می توان به طور مستقل انجام داد و ارائه دهنده خدمات سئو چه مواردی را بر عهده می گیرد تأثیر زیادی بر هزینه ها دارد. به طور خاص، این سوال که چه کسی محتوا را ایجاد کرده است، یک عامل هزینه مهم است. اگر متن های خود را خودتان بنویسید، می توانید پول زیادی را پس انداز کنید. با این حال، این موارد باید معیارهای کیفی SEO را نیز رعایت کنند.

سئو فریلنسر در مقابل آژانس سئو

در ارائه دهنده خدمات سئو را جستجو کنید گاهی اوقات این سوال پیش می آید که آیا می خواهید یک آژانس سئو بزرگ استخدام کنید یا ترجیح می دهید به دنبال تماس شخصی با یک فریلنسر باشید. هر دو مزایا و معایب خود را دارند، اما بر هزینه تعامل سئو شما نیز تأثیر می‌گذارند.

فریلنسرها ساختار هزینه متفاوتی نسبت به آژانس های بزرگ دارند و بنابراین معمولاً کمی ارزان تر هستند. با این حال، این را نمی توان تعمیم داد زیرا فریلنسرهای بسیار باتجربه سئو نیز وجود دارند که نرخ های ساعتی بسیار بالایی را دریافت می کنند. بنابراین، همیشه مقایسه قیمت در موارد فردی مهم است.

انواع صورتحساب

قبل از اینکه به هزینه های خاص سئو نگاهی بیندازیم، یک یادداشت کوتاه در مورد مدل های مختلف صورتحساب به شما ارائه می دهیم. زیرا در اینجا نیز تفاوت های زیادی وجود دارد:

  • صورتحساب نرخ ثابت:
    ارائه دهنده خدمات سئوی شما در ابتدای همکاری یک پیشنهاد ثابت به شما ارائه می دهد که بعداً دقیقاً به همان شکل صورتحساب می شود. مزیت شما: از همان ابتدا می دانید چه هزینه هایی متحمل خواهید شد.
  • صورتحساب در ساعت:
    اغلب، آژانس های سئو کار خود را به صورت ساعتی دریافت می کنند. این معمولاً به این دلیل است که محاسبه دقیق ساعتی در حوزه SEO بسیار دشوار است. نرخ های ساعتی معمولاً بین 70 تا 150 یورو است. از سهمیه های ماهانه اغلب استفاده می شود تا بودجه سئوی شما رعایت شود.
  • صورتحساب بر اساس موفقیت:
    برخی از ارائه دهندگان خدمات (حداقل تا حدی) پاداش مبتنی بر عملکرد ارائه می دهند. بسته به موقعیت رتبه‌بندی کسب‌شده یا ترافیک Google، صورت‌حساب دریافت می‌کنید. مزیت شما: فقط در صورتی باید هزینه بپردازید که ارائه دهنده سئو شما واقعاً کار خوبی انجام دهد.

شما باید خودتان تصمیم بگیرید که در نهایت کدام نوع پاداش مناسب است. اینجا هیچ حق و باطلی وجود ندارد.

یک بار سئو چقدر هزینه دارد؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، تجزیه و تحلیل واقعی در ابتدای هر بهینه سازی سئو مفید و ضروری است. اقدامات زیر به طور خاص به عنوان بخشی از این تجزیه و تحلیل انجام می شود:

  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل در صفحه
  • تحلیل خارج از صفحه
  • تجزیه و تحلیل رتبه بندی
  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • توصیه استراتژی

و اکنون نگاهی به هزینه ها: بسته به محدوده و ارائه دهنده خدمات سئو، چنین تحلیل واقعی از حدود 2000 یورو شروع می شود و می تواند تا 8000 یورو در بودجه سئو مصرف کند. اگر چنین تحلیل هایی به جزئیات بپردازند، گاهی اوقات در مورد مبالغ پنج رقمی صحبت می کنیم.

با این حال، به عنوان اپراتور یک وب سایت کوچکتر، باید بتوانید یک ارائه دهنده خدمات خوب با حداکثر بودجه 3000 یورو پیدا کنید که تجزیه و تحلیل جامع شامل توصیه های استراتژی را برای شما آماده کند.

هزینه های مداوم سئو

فاکتور هزینه بیشتر در بهینه سازی موتور جستجو در واقع پشتیبانی مداوم سئو است. زیرا بر اساس تجزیه و تحلیل واقعی، شما و ارائه دهنده خدماتتان به طور مشترک تعداد زیادی از وظایف را که باید تکمیل شوند، تعریف خواهید کرد. این امر به ویژه در مورد نکات زیر صدق می کند:

  • اجرای کار فنی سئو
  • ایجاد متون با کیفیت بالا
  • ساخت بک لینک

ایجاد بک لینک و ایجاد متن کارهای بسیار پرهزینه و زمان بری است که باید برای آنها هزینه پرداخت. یک بک لینک با کیفیت بالا می تواند به سرعت 500 یورو یا بیشتر هزینه داشته باشد. حتی نوشتن یک متن مشاوره جامع می تواند به سرعت 10 یا 15 ساعت طول بکشد.

بنابراین، هزینه های مداوم سئو ماهانه 1000 تا 4000 یورو غیر معمول نیست. البته، اگر می‌خواهید چیزی را ذخیره کنید، می‌توانید خودتان بک لینک نیز بسازید و متن‌های سئو را خودتان بنویسید یا آن‌ها را توسط کپی‌رایترهای ارزان بنویسید. اما پس از آن مطمئن شوید که به کیفیت مربوطه توجه کرده اید، که ارائه دهنده خدمات SEO نیز ارائه می دهد.

نتیجه گیری: هزینه های سئو – مراقب ارائه دهندگانی باشید که خیلی ارزان هستند

همانطور که می بینید، کار سئو حرفه ای بسیار گسترده است و در نهایت باید برای آن هزینه پرداخت. بنابراین مراقب ارائه دهندگان خدمات سئو باشید که به شما وعده رتبه های برتر در نتایج گوگل را با 100 یورو در ماه می دهند. با یک ساعت کار در ماه، که در موارد بسیار کمی انجام می شود.

حتی اگر مقدار هزینه ها ممکن است برای برخی از اپراتورهای وب سایت ترسناک به نظر برسد – SEO تقریباً همیشه در دراز مدت نتیجه می دهد. بنابراین، سرمایه گذاری در یک آژانس سئو خوب معمولاً ارزشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک