پرش به محتوا
خانه » بلاگ » 10 نکته مهم در مورد چگونگی افزایش نرخ تبدیل در گوگل

10 نکته مهم در مورد چگونگی افزایش نرخ تبدیل در گوگل

نرخ تبدیل یک عامل بسیار تعیین کننده در کمپین های تبلیغاتی (خواه جستجو یا حداکثر عملکرد) است که در طول مشاوره تجارت الکترونیک ایجاد می شود. با توجه به اینکه همه کلیک‌های تبلیغاتی هزینه (CPC/PPC) برای مشتری ما دارند، انتظار می‌رود کلیک‌های معقول منجر به خرید شود. اگرچه این نرخ بسته به بخش متفاوت است، نرخ تبدیل 2% را می توان به عنوان یک کمپین موفق بر اساس همه کلیک ها در نظر گرفت.

نرخ تبدیل؛ با تقسیم تعداد تبدیل ها (عملکردهایی که شما به عنوان تبدیل تعریف می کنید، مانند خرید، پر کردن فرم، کلیک کردن بر روی واتساپ، دریافت مسیرهای یک کسب و کار محلی) تقسیم بر تعداد کل تعاملات تبلیغاتی که احتمالاً به یک کسب و کار نسبت داده می شود، محاسبه می شود. تبدیل. برای مثال، اگر 15 تبدیل از 1000 تعامل داشته باشید، نرخ تبدیل شما 1.5٪ خواهد بود (15 ÷ 1000 = 1.5٪).

وقتی کمپین های تبلیغاتی را با تمرکز بر نرخ تبدیل بررسی می کنیم، می توانیم دلایل خروج مشتریان ورودی را قبل از تکمیل فرآیند خرید نیز پیدا کنیم. به این ترتیب، ما نه تنها نرخ تبدیل را بررسی می کنیم، بلکه عنوان های فرعی و پسوند (در حال حاضر، لینک های ÖGE) همه کمپین های تبلیغاتی را بررسی می کنیم.

وقتی بررسی‌ها در پانل Google Ads تمام شد، می‌توانیم نرخ تبدیل را بررسی کنیم، که طرف رویدادی است که وب‌سایت ما با آن روبروست. ما باید به بررسی مراحلی مانند کیفیت محتوای صفحه فرود، سرعت باز شدن موبایل و دسکتاپ، سهولت مراحل خرید و کاربرپسند بودن وب سایت برویم. بیایید به بررسی های نرخ تبدیل فوق یکی یکی با نکات کوتاه و چشمگیرشان بپردازیم.

کنترل‌های پانل تبلیغات GOOGLE برای افزایش نرخ تبدیل

کلمات کلیدی که برای کمپین تبلیغاتی خود تنظیم می کنید برای هر کاربری که در گوگل جستجو می کند فعال می شود و به تبلیغ شما اجازه نمایش داده می شود. بنابراین، آیا از این عبارات کلیدی به طور معناداری در متن تبلیغات و توضیحات استفاده کردید؟ زمانی که تبلیغ شما در مقابل کاربر نمایش داده می شود، هر کاربری می خواهد کلمه کلیدی مورد نظر خود را در متن آگهی ببیند و این تصور وجود دارد که از نظر روانشناسی چیزی را که به دنبال آن است، یافته است.

به این ترتیب هم نرخ کلیک (CTR) شما افزایش می یابد و هم نرخ تبدیل شما به طور غیر مستقیم افزایش می یابد. از آنجایی که امتیاز کیفیت شما به نرخ کلیک نیز مربوط می شود، می توانید با کلیک روی لینک، اطلاعات دقیقی دریافت کنید.

موضوع دیگری که به اندازه تیتر و توضیحات قابل توجه (متن آگهی) مورد استفاده قرار می گیرد، افزونه تصویر در قسمت عناصر تبلیغاتی است. حافظه تصویری همیشه بسیار موثرتر از نوشتن است و از نظر نرخ تبدیل نیز بسیار مفید است. گوگل به شما امکان می دهد برای هر کمپین افزونه هایی برای ویدیوهای لوگوی تصاویر مربعی و مستطیلی اضافه کنید. حداقل اندازه و کیفیت مورد نیاز این افزونه ها توسط گوگل در آگهی به ما نشان داده شده است. کیفیت بالا نیز عامل مهمی برای کاربر در هنگام انتخاب تصاویری است که بیشترین سازگاری را با تبلیغ شما دارند.

نکات برجسته برای نرخ تبدیل

بعد از عنوان، توضیحات و تصاویری که تعیین کرده اید، موضوعی که حداقل به همان اندازه مهم است، تعیین نقاط چشمگیر است. باید به این سوال که چرا باید این محصول را بخرم با تفکر از دیدگاه مشتری پاسخ دهیم. برای این منظور، تعیین سه عنوان: ویژگی های محصول، مزایا و مزایا مناسب است. بیان صحیح مزایا، که یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش نرخ تبدیل محصولی است که می‌خواهید به بازار عرضه کنید، به شما این امکان را می‌دهد که از رقبای خود پیشی بگیرید. ویژگی های محصول باید با جزئیات و دقیق بیان شود.

بیایید در مورد ویژگی های ویدیوهای طراحی شده برای تبلیغات محصول صحبت کنیم. می توانید از این ویدئوها به عنوان پسوند تبلیغاتی استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از نسخه طولانی ویدیوها در میان پست های وبلاگ در وب سایت خود بسیار مفید خواهد بود. ویدیوهایی که تعیین می کنید (مخصوصاً برای تبلیغات یوتیوب) باید شامل کلمات کلیدی شما باشد تا مورد توجه همه قرار گیرد. قانون 2 ثانیه را نباید در ویدیوهای انتخاب شده برای تبلیغات فراموش کرد. اگر در 2 ثانیه اول نتوانید پیام خود را به مخاطبان هدف خود بدهید، احتمالاً روی دکمه رد شدن از تبلیغات کلیک می کنند و فکر می کنند که شما مانند سایر تبلیغات وقت تلف می کنید.

این موضوع که به اندازه مطالعات کلیدواژه ای که برای محصول یا خدمات فروخته شده انجام می دهید مهم است، باید هم از نظر دیداری و هم از نظر شنیداری برای کاربر جذاب باشد. به یاد داشته باشید، حتی اگر کاربر روی صفحه تبلیغاتی کلیک نکند، ویدیوی تبلیغاتی شما پخش می شود و به ایجاد آگاهی از برند مخاطب هدف (مشتریان بالقوه) شما کمک می کند. ما جنبه های افزایش نرخ تبدیل را پوشش داده ایم. با این حال، بیایید در مورد عواملی صحبت کنیم که نمی توانیم آنها را بهینه کنیم، اما باید در مورد نرخ تبدیل کنترل شوند.

اثر نرخ تبدیل عوامل محدود بهینه شده

در تمام پلتفرم هایی که محصولات شما در آنها نمایش داده می شود، باید یک کارمند تجاری وجود داشته باشد که به سوالات مشتریان پاسخ دهد. هوشیار بودن از این کارمند و استفاده از کلمه کلیدی مرتبط با محصول در پاسخ به سوال در حین پاسخ به سوال عامل مهمی از نظر رتبه شما در پلتفرمی است که استفاده می کنید. به این ترتیب افزایش نرخ تبدیل بر اساس فروش محصول مشاهده خواهد شد.

یکی از راه‌های موثر برای افزایش نرخ تبدیل در فروش محصول، از طریق برداشت‌های شماست. البته این عاملی نیست که بتوان به راحتی آن را بهینه کرد، اما کیفیت عکس های محصول شما زمانی بسیار مفید است که قابلیت ذره بین روی عکس فعال شود.

تأثیر نظر و ستاره روی محصول شما، که معیاری است که هم برای Google Merchant Center و هم برای سایر پلتفرم‌های بازاریابی تجاری نمایش محصول بسیار مهم است. نرخ تبدیل یک محصول با 5 ستاره و ده ها نظر مثبت در مقایسه با سایر محصولاتی که می فروشید و محصولات مشابه رقبای شما تفاوت ایجاد می کند. اگرچه این فاکتور قابل بهینه سازی نیست، اما می توان برای هر مشتری که فرآیند خرید را تکمیل می کند، ایمیل و پیامک حاوی لینک ارسال کرد تا بتوانند ارزیابی کنند.

به یاد داشته باشید، مصرف کنندگان امروزی عاشق مراحل خرید سریع و آسان هستند. همین امر در مورد ارزیابی محصول خریداری شده نیز صدق می کند. هیچ کس نمی خواهد وقت خود را برای ارزیابی محصولی که از شما خریده است تلف کند. شما باید این را در کوتاه ترین راه (با یک کلیک لینک) با یک جمله کوتاه اما قابل توجه مانند “نظر شما برای ما و سایر کاربران بسیار ارزشمند است، آیا می خواهید فقط 30 ثانیه برای ارزیابی ما وقت بگذارید؟” “

مشتریان به احتمال زیاد قبل از خرید، تحقیقات بازار را انجام می دهند. آنها می توانند محصولات مشابه را در برگه های مختلف باز کنند یا با گزینه مرتب سازی بر اساس قیمت در پلت فرمی که محصول را در آن می فروشید فیلتر کنند. قبل از مشتریان بالقوه، باید تحقیقات بازار انجام دهید و محصولی را که ارائه می کنید با همتایان خود مقایسه کنید. بهترین راه برای افزایش نرخ تبدیل نسبت به سایر محصولات سیاست قیمت مقرون به صرفه با حرکت خواهد کرد.

یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی که برای افزایش نرخ تبدیل اعمال می شود، برنامه های تخفیف و کوپن است. شرکت های مختلفی که این استراتژی را با موفقیت زیاد اجرا می کنند، هم حاشیه سود خود را افزایش می دهند و هم تداومی را در مخاطبان هدف خود ایجاد می کنند. با تشکر از کوپن هایی که به مشتریانی که بالاتر از مقادیر تعیین شده خرید می کنند داده می شود، باعث می شوید در خرید بعدی شما را ترجیح دهند. البته برای رسیدن به این هدف، مشتریان باید اولین تجربه خرید مثبت را داشته باشند.

مهمترین عامل این است که محصول را دقیقاً به همان شکلی که در تصویر درج شده در اسرع وقت به مشتری تحویل دهید. در غیر این صورت کوپن تخفیف و گواهی هدیه ای که می دهید بی معنی خواهد بود. تکمیل مرحله خرید، که با ارزش ترین بخش سیستم قیف است، تداوم خدمات با کیفیتی را که به مخاطبان هدف خود ارائه می دهید، ایجاد می کند.

خلاصه سرفصل های فرآیند افزایش نرخ تبدیل

بیایید گام به گام به عنوان خلاصه ای از تلاش ها برای افزایش نرخ تبدیل در فرآیند خرید محصول خود که در مقاله خود به طور گسترده به آن اشاره کردیم، فهرست کنیم.

1 شناسایی مناسب ترین کلمات کلیدی برای محصول شما

2 بهینه سازی کلمه کلیدی و بررسی انطباق متن آگهی

استفاده از پلاگین های تصویر، نه محدود به 3 متن تبلیغاتی

4 تعیین امتیاز ضربه. چرا باید این محصول را بخرم؟

5 فیلم معرفی محصول; کیفیت و قابل توجه (قانون 2 ثانیه)

6 ارائه پاسخ های مناسب به سوالات مشتریان در همه پلتفرم های فروش

7 برداشت محصول

8 ستاره محصول و نظرات

9 تخفیف و فرآیندهای تعریف کوپن

10 تعیین قیمت با انجام تجزیه و تحلیل رقبا

پاداش: اگرچه در این مقالات گنجانده نشده است، اما می خواهم وب سایت شما را یادآوری کنم که اساسی ترین عامل است. عواملی مانند سازگاری وب سایت شما با موبایل، سرعت باز شدن صفحات، سهولت مراحل فرآیندی که منجر به خرید می شود مستقیماً بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک