پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چگونه طراحی وب سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟5 راه برای بهبود آن

چگونه طراحی وب سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟5 راه برای بهبود آن

مقدمه

وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد. سئو و طراحی وب بی‌نظیرتر از آنچه تصور می‌کنید با هم کار می‌کنند. بازدیدکنندگان وب‌سایت شما نباید چیزی در مورد آنچه ایجاد کرده‌اید متوجه شوند. آنها باید در سایت شما جستجو کنند. فقط در مورد اضافه کردن تصاویر جذاب به سایت شما. سایت اینترنتی.

طراحان وب باید تجربه کاربر را در نظر بگیرند. وب سایت مانند یک فروشگاه آنلاین است که 24 ساعته باز است. اگر مخاطبان شما بخواهند درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند، اولین چیزی است که می بینند. طراحی وب سایت تأثیر زیادی بر سئو می گذارد. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران ضروری است.

منظور از سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) با هدف افزایش دید وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ یا یاهو با هدف افزایش کاربران معمولی انجام می شود که نتیجه نهایی بهبود طبیعی در کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما است.

سئو چگونه کار خواهد کرد؟

سئو به این معناست که گوگل چگونه تصمیم می‌گیرد کدام سایت‌ها باید در صفحه نتایج رتبه اول را کسب کنند. موتورهای جستجو وب‌سایت شما را می‌خزند و آنچه را که می‌بینند در الگوریتم‌های خود قرار می‌دهند تا تعیین کنند که چقدر با جستجو مرتبط است. یک طراحی وب‌سایت منطبق با سئو به شما کمک می‌کند در رتبه‌بندی قرار بگیرید. صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) به همین دلیل سئو بسیار مهم است.حتی با کسب و کارهای کوچک، شما می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما همه چیزهایی را که گوگل برای درک آنچه می بیند به آن نیاز دارد، دارد.

طراحی سایت چه تاثیری بر سئو خواهد داشت؟

طراحی وب سایت می تواند تأثیر قابل توجهی بر سئوی شما داشته باشد. داشتن یک وب سایت که ساختار مناسبی داشته باشد و طراحی مناسب داشته باشد، دید کلی شما را در SERP گوگل افزایش می دهد.

ساختار ناوبری وب سایت شما فقط بر تجربه کاربر تأثیر نمی گذارد، بلکه بر رتبه بندی جستجو نیز تأثیر می گذارد. ساختارهای ناوبری پیچیده، یافتن اطلاعات مورد نیاز را برای بازدیدکنندگان دشوار می کند. این تأثیر منفی بر عواملی مانند نرخ پرش، میانگین مشارکت و غیره دارد. اول از همه، یک منوی اصلی ساده وجود دارد. باید با آیتم های زیادی شلوغ باشد. همچنین مطمئن شوید که منوی اصلی به راحتی در دستگاه های دسکتاپ و موبایل قابل دسترسی است.

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای کلیدی رتبه بندی سئو است و طراحی وب سایت تاثیر زیادی بر سرعت بارگذاری دارد.اگر سایت شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد ممکن است طراحی وب سایت مشکل داشته باشد.برای افزایش سرعت بارگذاری می توانید آن را به حداقل برسانید. CSS و JS، فشرده سازی تصاویر، استفاده از راه حل های کش، کوچک کردن تغییر مسیرها و غیره.

تصویر

فرض کنید می خواهید نرخ تعامل خود را افزایش دهید و میانگین زمان صرف شده در سایت خود را افزایش دهید. افزودن تصاویر و تصاویر چشم نواز ممکن است ایده خوبی باشد. افزودن تعداد زیادی تصاویر به وب سایت شما می تواند تعامل را افزایش دهد. اما می تواند سرعت بارگذاری را افزایش دهد. یک وب سایت با بارگذاری کند می تواند تجربه کاربر را از بین ببرد و بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد.

404 صفحه

صفحه 404 زمانی نمایش داده می شود که کاربر از یک لینک شکسته یا صفحه ای که دیگر وجود ندارد بازدید می کند. قبل از هر چیز باید در طراحی 404 صفحه ای خود خلاقیت به خرج دهید. در این صفحه باید نشان دهید که URL مورد نظر خود را نشان می دهد. for نامعتبر است یا دیگر وجود ندارد. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که یک نوار جستجو را به صفحه 404 خود اضافه کنید؛ به این ترتیب، بازدیدکنندگان می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند جستجو کنند.

تجربه خواندن

مهم نیست که وب سایت شما چقدر محتوای باکیفیت دارد، اما با تجربه خواندن بد، بازدیدکنندگان وب کمتر احتمال دارد کل محتوا را بخوانند. این منجر به نرخ پرش بالاتر و متوسط ​​زمان تحویل کمتر می شود. نرخ پرش بالا و اشغال کم باعث می شود در نهایت منجر به کاهش رتبه جستجو می شود و این باعث می شود تجربه خواندن یکی از عوامل اصلی رتبه بندی باشد.

نکاتی در مورد بهبود سئو سایت:

سازگار با موبایل

هر کسی که تجربه ای در زمینه سئو یا طراحی وب خلاقانه احتمالاً قبلاً اهمیت ایجاد وب سایت شما برای موبایل را می داند. در واقع، اگر این کاری نیست که برای انجام آن وقت صرف می کنید. Google در سال 2015 دوستی تلفن همراه را به عنوان یک عامل رتبه بندی رتبه بندی کرد. این نیم دهه پیش بود.

از آن زمان، این غول جستجو در سال 2017 فهرست‌بندی اولین موبایل را راه‌اندازی کرده است. واضح است که گوگل چقدر به دوستی موبایل اهمیت می‌دهد، اما بسیاری از وب‌سایت‌ها هنوز مورد توجه قرار نمی‌گیرند. نیمی از ترافیک وب از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید. این بدان معناست که بیش از نیمی از مخاطبان شما احتمالاً از تلفن همراه نیز استفاده می کنند.

بدون طراحی وب سایت سازگار با موبایل، ممکن است به طور تصادفی نیمی از کاربران خود را از خود دور کنید. وب سایتی با نرخ پرش بالا به دلیل اینکه به درستی روی گوشی یا تبلت شما بارگذاری نمی شود، سیگنال بدی به گوگل می فرستد و رتبه شما ممکن است به شدت کاهش یابد.

طراحی آسان برای خواندن

اگر می‌خواهید محتوای خود را بهبود ببخشید، سئو احتمالاً چیزی است که زمان زیادی را صرف آن می‌کنید. برخی از افراد ممکن است متوجه نباشند که طراحی وب‌سایت تأثیر زیادی بر محتوای شما یا حداقل در هر ارائه دارد. طراحی وب بد می‌تواند از خواندن کاربران جلوگیری کند. کاری که آنها برای انجام آن به سایت شما آمده اند.

صفحاتی که محتوا در مکان‌های عجیب و غریب مسدود شده‌اند، لینک‌های بسیار زیادی وجود دارد که هدف مشخصی ندارند. همه مخاطبانی را که می‌توانید به سایت خود وارد کنید حذف می‌کند. طراحان وب می‌دانند که چگونه وب‌سایتی ایجاد کنند که محتوای شما را به راحتی در دسترس قرار دهد. کاربران تا بیشترین بهره را از پول خود ببرید.

سرعت وب سایت

آیا می دانید چه چیزی سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد؟ممکن است این امر به طراحی وب شما ربطی داشته باشد.سرعت سایت یکی از مهمترین جنبه های سئو فنی است و برای بسیاری از وب سایت ها یک نقص بزرگ است.

اگر رتبه خوبی ندارید، ممکن است به این دلیل باشد که وب سایت شما بسیار کند است و افراد به سرعت برمی گردند. به خاطر داشته باشید که سرعت صفحه یک سیگنال رتبه بندی شناخته شده است. بنابراین، باید با بهینه سازی تصاویر، زمان خود را برای افزایش سرعت سایت خود اختصاص دهید. 。 از شر افزونه های غیر ضروری خلاص شوید، اجازه کش کردن مرورگر و غیره را بدهید.

اکنون، ممکن است فکر کنید که وب سایت شما به اندازه کافی سریع بارگذاری می شود بدون اینکه بدانید مردم چقدر مایلند منتظر بمانند. وب سایت شما باید در دو ثانیه بارگیری شود. وقتی بیش از سه ثانیه طول بکشد، بیش از نیمی از کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند احتمالاً آن را رها می کنند. سرعت صفحه در دستگاه های تلفن همراه اهمیت بیشتری دارد، که مردم زمان کمتری را حتی در انتظار آنها صرف می کنند.

نقشه های سایت:

وقتی نوبت به خزیدن وب سایت شما می رسد، طراحی وب خلاقانه می تواند به چندین روش کمک کند. اگر می خواهید موتورهای جستجو در مورد نحوه خزیدن سایت شما هوشمندتر شوند، نقشه سایت یک عنصر ضروری است. شانس شما برای اینکه به موتورهای جستجو بگویید کدام صفحات برای سایت شما مهم هستند.

این بخش بسیار مهمی برای درست کردن آن برای وب‌سایت‌های بزرگ است، از جمله وب‌سایت‌های جدیدی که ممکن است هنوز هیچ پیوند خارجی نداشته باشند. نقشه سایت علاوه بر مفید بودن برای موتورهای جستجو، به ناوبری کاربر نیز کمک می‌کند. بازدیدکنندگان سایت جدید شما می‌توانند به شما مراجعه کنند. نقشه سایت برای کمک

نقشه های سایت همچنین حاوی ابرداده های مهمی در مورد صفحات شما هستند تا شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر به آن ها بدهد.

جلب اعتماد کاربران:

برخلاف سایر عوامل سئو، شما نمی توانید میزان اعتماد مردم به شما یا وب سایتتان را اندازه گیری کنید. با این حال، جلب اعتماد هنوز بخش مهمی از رتبه بندی وب سایت شماست. شکی نیست که اکثر مردم به سرعت نظر می دهند و چه زمانی نظری وجود دارد، تغییر عقیده ممکن است دشوار باشد.

اگر شما ساخت محصول MVP و رقبای شما در رتبه بالاتر از شما قرار می گیرند، پس باید به طراحی سایت یا صفحه فرود محصول خود اهمیت دهید، همچنین در هنگام تلاش برای دریافت اولیه، نقش مهمی ایفا می کند. بازخورد محصول برای MVP تازه راه اندازی شده شما.

پایان

سئو بهتر است همراه با طراحی وب سایت انجام شود و بهبود طراحی وب سایت کار سختی نیست. این نکات را در هنگام طراحی وب سایت خود در نظر داشته باشید و به زودی ممکن است رتبه های بالاتری را از خود مشاهده کنید. اگر وب سایت شما پاسخگوی کاربران نیست، انتظار نداشته باشید وب سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، یاهو، بینگ و غیره رتبه بالاتری داشته باشد.

وقتی صحبت از رتبه بندی به میان می آید، موتورهای جستجو برای وب سایت هایی ارزش قائل هستند که تجربه کاربری با کیفیتی را ارائه می دهند. تمرکز مناسب بر عناصر ضروری طراحی وب سایت، مانند تصاویر زیبا، ساختار ناوبری، محتوا، CTA ها و غیره، قابلیت استفاده و تجربه بازدید از وب سایت های شما را بهبود می بخشد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک