کمپین های Google Performance Max چیست؟
Google Performance Max نوع جدیدی از کمپین را تعیین می کند که در شبکه تبلیغاتی موتور جستجو، Google Ads، قابل دسترسی است.
یک کمپین Performance Max از دو جهت با سایر اهرم های تبلیغاتی متفاوت است:
- با اجازه دادن به تبلیغکنندگان برای اجرای یک کمپین در کل شبکه Google (جستجو، نمایش، کشف، نقشههای گوگل، جیمیل و یوتیوب).
- با تکیه شدید بر اتوماسیون برای تولید تبلیغات با عملکرد بهتر، مخاطبان را به طور موثرتر هدف قرار می دهد و مرتبط ترین کانال های توزیع را شناسایی می کند.
(منبع: گوگل)
در تابستان 2022، دو سال پس از راهاندازی، کمپینهای Google Performance Max برای همیشه جایگزین کمپینهای خرید هوشمند شدند. بنابراین درک نحوه کار آنها و فعال کردن اهرم های بهینه سازی مناسب برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن ضروری است.
Google Performance Max چگونه کار می کند؟
کمپینهای با عملکرد برتر طوری طراحی شدهاند که در کنار کمپینهای جستجوی مبتنی بر کلمه کلیدی کار کنند تا به شما کمک کنند در تمام سرویسهای Google تبدیلهای بیشتری دریافت کنید، مانند:
یوتیوب یوتیوب
شبکه نمایش
شبکه جستجو
پیشنهادات
جیمیل
نقشه های گوگل
بنابراین کمپین های Performance Max به عنوان یک پاس تبلیغاتی کامل به کل شبکه گوگل در نظر گرفته می شوند.
کمپینهای Performance Max همچنین فناوریهای اتوماسیون Google را در مناقصه، بهینهسازی بودجه، مخاطبان، خلاقیتها، اسناد و موارد دیگر ترکیب میکنند.
چه زمانی از کمپین های Performance Max استفاده کنیم؟
گوگل استفاده از کمپین های Performance Max را در موارد زیر توصیه می کند:
- اهداف تبلیغاتی و تبدیل خاصی داشته باشید: توصیه می شود اهداف SMART را تعیین کنید تا بیشترین بهره را از آنها ببرید.
- تبلیغات خود را به یک کانال خاص محدود نکنید: اگر تبلیغات شما دارای محدودیت هایی (مانند بودجه، زمان، کمبود منابع و غیره) است یا برای یک کانال خاص ایجاد شده است، اکنون زمان استفاده از کمپین های با عملکرد برتر نیست. . این نوع
- کمپین برای کمپین هایی که به انعطاف پذیری در زمان واقعی اجازه انطباق می دهند، بهترین است.
- شما میخواهید با یک کمپین به کانالهای تبلیغاتی گوگل دسترسی کامل داشته باشید: همانطور که قبلاً اشاره کردم، تبلیغ شما در همه مکانها در شبکه Google نمایش داده میشود.
- شما میخواهید کمپینهای جستجوی مبتنی بر کلمه کلیدی خود را حتی فراتر ببرید: کمپینهای Better Performance Max به شما کمک میکنند افراد بیشتری را جذب کنید، که به معنای تبدیل بیشتر است.
ویژگی کمپین های Performance Max چیست؟
از دیدگاه موتور، هرچه یک کمپین تبلیغاتی خودکارتر باشد، موثرتر است. به گفته این آژانس، کمپینهای Performance Max نرخ تبدیل را به طور متوسط 13 درصد افزایش میدهند، برای هزینه مشابه برای هر اقدام (تصاویر گوگل). اما فراتر از این وعده های کمی، واقعاً چیست؟ مزایای استفاده از Google Performance Max چیست؟ چهار مورد اصلی وجود دارد: قابلیت مشاهده، تبدیل، ارزش و کیفیت بینش.
افزایش در دید
تحت اتوماسیون، کمپینهای Google Performance Max به تبلیغکنندگان کمک میکند تا به مخاطبان جدیدی در طیف وسیعی از کانالها دست یابند.
افزایش در تبدیل
تبلیغات Performance Max جذاب تر و هدفمندتر هستند. این منجر به ترافیک واجد شرایط تر و تمایل بیشتری برای خرید می شود. علاوه بر این، الگوریتم به سرعت یاد می گیرد و به طور قابل توجهی دانش خود را از نیازهای شما، مخاطبان هدف شما و نوع تبلیغی که به بهترین شکل ممکن تبدیل می شود، بهبود می بخشد. در نتیجه، میتواند تبلیغات را بهطور مؤثرتری ارائه کند و در صورت لزوم، خود را در مزایدههای رقابتیتر اما با پتانسیل بالاتر قرار دهد، به طوری که کاربران اینترنتی را که تبدیل بهتری میکنند و بیشتر خرج میکنند، جذب کند – این کار، با بهینهسازی استفاده روزانه بودجه ای که به کمپین Google Performance Max شما اختصاص داده شده است.
افزایش ارزش
این سیستم بهترین ترکیب مخاطبان و تبلیغات را پیشبینی میکند و بر مرتبطترین کانالهای توزیع، بر اساس سیگنالهای مخاطب و منابع خلاق شخصیسازی شده، تمرکز میکند. بهطور خلاصه، Google Performance Max با تأثیرگذارترین خلاقیتها به مخاطبانی که بیشترین تأثیر را دارند، کمک میکند، اسناد را در سراسر شبکه تقسیم میکند – همه با دادههای بزرگ. نتیجه نرخ تبدیل بالاتر، اما همچنین یک سبد متوسط بالاتر است، بنابراین سودآوری بهتری برای کمپین ها دارد.
بینش واقعا مفید
Google Performance Max گزارش هایی با تمرکز بر روند جستجو و خلاقیت های گرافیکی در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد. این آمار به شما کمک میکند تا نحوه عملکرد مدلهای خودکار و همچنین رفتار مخاطبان خود را بهتر درک کنید. با انجام این کار، می توانید کمپین های Performance Max خود را برای بهینه سازی نتایج خود تنظیم کنید.
کمپین های Performance Max چگونه عمل می کنند؟
یکی از بزرگترین تفاوتهایی که کمپینهای Performance Max را از سایر کمپینهای Google Ads جدا میکند، اتوماسیون و یادگیری ماشینی است.
با کمپینهای Performance Max، اطلاعاتی را ارائه میکنید (مانند اهداف کمپین، بودجه و معیارهای هدف)، و Google تبلیغات را با استفاده از Smart Bidding هدف قرار داده و ارائه میکند.
مناقصه هوشمند یک استراتژی قیمتگذاری خودکار است که تبدیل را در همه کانالها بهینه میکند و اجازه میدهد قیمتها، بودجهها، مخاطبان، خلاقیتها، ارجاعها و موارد دیگر در زمان واقعی مدیریت شوند.
بنابراین، کمپینهایی که عملکرد بهتری دارند به شما کمک میکنند تا عملکرد را بر اساس اهداف تبدیل خاص خود داشته باشید، و با بهینهسازی عملکرد در زمان واقعی و در همه کانالها با Smart Bidding، تبدیلهای بیشتر و ارزش بیشتری را افزایش دهید.
کمپینهای با عملکرد برتر، تکنیکهای اتوماسیون Google را در مناقصه، بهینهسازی بودجه، مخاطبان، خلاقیتها، اسناد و موارد دیگر ترکیب میکنند.
آیا می دانستید که بیش از 40 درصد از خریداران در سراسر جهان می گویند که محصولاتی را که در YouTube تماشا کرده اند خریداری کرده اند؟
آیا می دانستید که بیش از یک میلیارد کاربر فعال هر ماه از جیمیل استفاده می کنند؟
الگوریتم مورد استفاده در این نوع کمپین تنظیمات را در زمان واقعی انجام می دهد، کاری که انسان نمی تواند انجام دهد.
کمپین های Performance Max برای تبلیغ کنندگان چه معنایی دارند؟
کمپینهای Performance Max بسیاری از کارهای دستی و زمانبر راهاندازی یک کمپین را در گزینههای مختلف پلتفرم خودکار میکند. تنها کاری که تبلیغکنندگان و آژانسهای بازاریابی باید با Performance Max انجام دهند، صرفهجویی در زمان برای وارد کردن ورودیها است، سپس نظارت و تنظیم کمپین بهعنوان Smart Bidding به شما در دستیابی به اهداف کمپینتان کمک میکند.
مشابه هدف گذاری هزینه به ازای کسب (CPA)، کمپین های Performance Max برای تنظیم خودکار تنظیمات مختلف کمپین برای عملکرد بهینه طراحی شده اند. با این حال، درست مانند هدف گذاری هزینه به ازای هر خرید، این یک نتیجه تضمین شده نیست.
اگرچه اکثر بازاریاب هایی که از آنها شنیدیم گفتند که نتایج شگفت انگیزی را با کمپین های حداکثر عملکرد می بینند، نتایج برای بسیاری از تبلیغ کنندگان و آژانس ها کمی متفاوت بود.
مهمتر از همه، گوگل فقط میتواند کمپینهای Performance Max را با آنچه میبیند بهینه کند. اگر هدف کمپین شما تولید سرنخ باشد، سیستم به گونه ای بهینه می شود که تا حد ممکن تعداد سرنخ ها را در یک بودجه تولید کند که اغلب به قیمت کیفیت سرنخ تمام می شود.
بازخورد آگهیدهندگان و شرکتهای بازاریابی سراسری نشان میدهد که سرنخهای کمپینهای با عملکرد برتر فراوان و قیمت مناسبی دارند، اما این سرنخها کیفیت پایینتری دارند. این حوزه ای است که گوگل باید آن را بهبود بخشد، زیرا سرنخ های با کیفیت پایین بودجه تبلیغات و منابع تیم فروش را تخلیه می کنند.
به هر حال، سرنخهای ارزان قیمت اگر در سطح بسیار پایینتری تبدیل شوند، و گاهی اوقات 2/3 کمتر از سایر سرنخهای گوگل ادز هستند، معنای زیادی ندارند.
اگرچه کمپینهای Performance Max یک گام دیگر به جلو در بهبود ناوبری کمپین برداشتهاند، اما هنوز به وضعیت «خودران» نرسیدهاند.
اما این پلتفرمی است که تقریباً هر آژانس بازاریابی و تبلیغکننده باید به نحوی آن را در زرادخانه کمپین خود بگنجاند، بنابراین ایده خوبی است که از منحنیها پیشی بگیرید و کمپینهای Performance Max بهتری را آزمایش کنید.
این ما را به سوال بعدی هدایت می کند …
کمپین Performance Max از چه ورودی هایی استفاده می کند؟
ورودی های کمپین حداکثر عملکرد عبارتند از:
اهداف کمپین: این مهم ترین ورودی در Performance Max است زیرا این انواع کمپین مبتنی بر هدف هستند.
سیگنال های مخاطب: با ارزش ترین مخاطبان خود را شناسایی کنید که بیشترین احتمال را دارند تا الگوریتم های اتوماسیون و یادگیری ماشین شما را در جهت درست تبدیل کنند. سیگنالهای مخاطب ضروری هستند، بنابراین بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت.
طراحی خلاقانه با کیفیت بالا: این شامل کپی، عکس و فیلم است. بهترین چیزهای خود را بگنجانید زیرا اگر طراحی به اندازه نباشد، اتوماسیون کارهای زیادی می تواند انجام دهد.
تبدیل: شما می توانید با ارزش ترین انواع تبدیل برای کسب و کار خود را شناسایی کنید
تنظیمات امنیتی: این با در نظر گرفتن مدیران برند و حساب ایجاد شده است، بنابراین میتوانید انواع محتوایی را که نمیخواهید تبلیغات شما در آن نشان داده شود، مشخص کنید.
مزایای کمپین های Google Performance Max
مزایای اصلی کمپین های Performance Max عبارتند از:
دسترسی به کل شبکه Google: این کار کمپین های جستجوی مبتنی بر کلیدواژه شما را به سطح بعدی می برد زیرا یادگیری ماشینی تبلیغات مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب ارائه می دهد.
اتوماسیون: با Smart Bidding، تمام جنبه های مناقصه و فرآیند خرید آگهی خودکار می شوند و Performance Max تبلیغات شما را بر اساس دارایی های خلاقانه ای که ارائه کرده اید ایجاد می کند.
سیگنال های مخاطب: به شما امکان می دهد برای صرفه جویی در زمان و افزایش اثربخشی، الگوریتم های یادگیری ماشین را در جهت درست هدایت کنید.
بینش و تجزیه و تحلیل بهتر: شامل ویژگیهای جدیدی مانند اطلاعات بینش مخاطب دارایی و اطلاعات تشخیصی است.
کمپین های متمرکز بر هدف: برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی.
به طور خلاصه، هدف کمپینهای Performance Max این است که راهاندازی کمپینهای Google Ads را برای مشتریان شما آسانتر کند و آن تبلیغات را در مقابل افراد بیشتری قرار دهد و در عین حال عملکرد را در زمان واقعی بهبود بخشد.
برای سادهتر کردن تصویر، در اینجا همه کمپینهایی وجود دارد که یک تبلیغکننده یا آژانس بازاریابی باید برای جبران یک کمپین Performance Max اجرا کند:
کمپین جستجوی پویا
نمایش کمپین
کمپین کشف
کمپین ویدیویی (اختیاری) کمپین ویدیویی.
کمپین خرید هوشمند
به خاطر داشته باشید که این کمپینها لزوماً قابلیتهای اتوماسیون کمپینهای Performance Max را نیز ندارند، بنابراین اجرای همه این کمپینها در یک زمان ممکن است کار فشردهتری داشته باشد.
کمپین های Performance Max چگونه به نظر می رسند؟
تبلیغات شما می تواند در هر ترکیبی در تعدادی از پلتفرم های مختلف ظاهر شود، بنابراین تصمیم گیری در مورد اینکه تبلیغات شما چگونه باشد دشوار است.
همیشه میتوانید ببینید که کدام ترکیب از داراییها (طرحها، متن) بیشتر نشان داده میشوند، که در عرض چند دقیقه به آنها خواهم پرداخت.
در اینجا نحوه تنظیم را به شما یاد می دهیم.
از گروه های دارایی استفاده کنید
مجموعهای از داراییها را ایجاد میکنید که Google میتواند از آنها برای ایجاد تبلیغات برای شما در حال حرکت استفاده کند. این همان چیزی است که برای تبلیغات کاملاً بهینه شده به آن نیاز دارید
این گروهها با استفاده از سیگنالهای مخاطب، مخاطبان خاصی را هدف قرار خواهند داد.
سیگنال های مخاطب
سیگنالهای مخاطب به شما این امکان را میدهند که پیشنهادات مخاطبانی را اضافه کنید که به بهینهسازی اتوماسیون Google Ads برای دستیابی به اهداف خاص شما کمک میکنند.
اگرچه افزودن سیگنال های مخاطب اختیاری است. با این حال، افزودن آنها می تواند به شما کمک کند الگوریتم های یادگیری ماشین را به روشی بهینه برای بهینه سازی کمپین تبلیغاتی خود هدایت کنید.
چگونه برچسب های مخاطب را اضافه می کنید؟
در بخش «مخاطبان»، در گروه دارایی شما:
اگر قبلاً مخاطب ایجاد کردهاید، انتخاب مخاطب را انتخاب کنید. اگر نه، «ایجاد مخاطب» را انتخاب کنید.
یک نام منحصر به فرد برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
داده های خود را اضافه کنید
اسلایدهای سفارشی اضافه کنید.
«ذخیره مخاطب» را انتخاب کنید.
برای بهبود یادگیری ماشینی، از بخشهای سفارشی بر اساس عبارات جستجو استفاده کنید.
چگونه کمپین های Performance Max و نکات حرفه ای را تنظیم کنیم؟
1. از گسترش URL نهایی استفاده کنید
به گفته گوگل، “بسط URL نهایی به شما کمک می کند تا عملکرد کمپین های Performance Max خود را بهبود بخشید.
از گسترش URL نهایی برای جایگزینی پیوند URL نهایی با صفحه فرود مرتبطتر بر اساس عبارت جستجوی کاربر، و سفارشی کردن عنوان آگهی پویا که با محتوای صفحه فرود شما مطابقت دارد، استفاده کنید.»
مزایا
میتوانید از طریق جستجوهای جدیدی که ممکن است توسط کمپینهای معمولی شما ارائه نشود، به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید که با کسب و کار شما مطابقت دارند.
عملکرد تبلیغات را با تبلیغات مرتبط تر با سرفصل های پویا افزایش دهید.
افزایش تبدیل به دلیل شناسایی صفحات فرود مربوطه بر اساس هدف کمپین، هدف کاربر، عنوان تبلیغ و سایر سیگنالها.
2. URL ها را حذف کنید
اگر URL های خاصی دارید که نمی خواهید آنها را در کمپین های Performance Max خود وارد کنید، می توانید آن URL ها را به صورت جداگانه وارد کنید و در تبلیغات ظاهر نخواهند شد (به عنوان مثال، صفحه درباره ما سایت شما).
همچنین میتوانید از گسترش URL نهایی انصراف دهید، اما گوگل این را توصیه نمیکند (و من نمیکنم).
3. مواد تبلیغاتی را بهینه کنید
می توانید گزارشی در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند دریافت کنید. برای مشاهده گزارش دارایی، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:
وارد حساب Google Ads خود شوید.
از منوی صفحه در سمت چپ روی Campaigns کلیک کنید.
کمپین Performance Max را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا عملکرد تبلیغات را ببینید.
روی Assets کلیک کنید.
روی مشاهده جزئیات گروه دارایی که می خواهید به آن نگاه کنید کلیک کنید.
بهترین شیوه ها برای کمپین های Performance Max چیست؟
کمپین ها را حداقل به مدت 6 هفته اجرا کنید تا به الگوریتم یادگیری ماشینی اجازه دهید افزایش یابد و داده های کافی برای مقایسه عملکرد داشته باشد.
حداقل 5 نسخه از دارایی های متن (4 عنوان و 5 توضیحات) را به مجموعه دارایی اضافه کنید.
حداقل 5 کپی از تصاویر یا طرح ها (از جمله 1200 در 1200) را به مجموعه دارایی خود اضافه کنید.
تا حد امکان از دارایی ها استفاده کنید.
از فهرست های مخاطبان مرتبط به عنوان نشانه برای تسریع در مرحله یادگیری استفاده کنید.
از Google Ads Conversion Tracking به جای وارد کردن تبدیل های Google Analytics برای ردیابی بازدیدهای ویدیو یا تبدیل وب سایت استفاده کنید.
اگر یک کمپین خرید و یک کمپین حداکثر عملکرد به طور همزمان اجرا شوند، کمپین خرید ممکن است به خرج کردن در برخی مکانها ادامه دهد و حداکثر عملکرد را به طور کامل بهینه نکند.
چه گزینهها و کنترلهایی را میتوانید در کمپینهای Performance Max کنترل کنید؟
کمپینهای Performance Max به تبلیغکنندگان و آژانسهای بازاریابی طیف وسیعی از گزینهها و کنترلها را میدهد تا کمپینهای خود را مطابق با نیازهای مشتریان خود سفارشی کنند. عبارتند از:
بودجه: اهداف تبدیل خود را تعیین کنید و بودجه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
استراتژی مناقصه: مناقصه هوشمند پنج استراتژی را در اختیار شما قرار می دهد تا از بین آنها یکی را انتخاب کنید:
هزینه به ازای هر اقدام (CPA).
هدف بازده تبلیغاتی (ROAS).
به حداکثر رساندن تبدیل
به حداکثر رساندن ارزش تبدیل
افزایش هزینه به ازای هر کلیک (ECPC).
موقعیت جغرافیایی.
زبان.
زمانبندی تبلیغات: زمانبندی و زمان اجرای کمپین را انتخاب کنید.
گزینههای URL: انتخاب کنید که آیا میخواهید Google ترافیک را به مرتبطترین نشانیهای وب در وبسایتهای مشتریانتان ارسال کند یا اینکه میخواهید ترافیک را فقط به آدرسهایی که ارائه میدهید ارسال کند.
مجموعه دارایی: اینها اساساً تبلیغات هستند و تنظیم آنها آسان است – فقط طرح را ارسال کنید (مانند آرم، ویدیو، عنوان و غیره) و Google بقیه کارها را انجام خواهد داد.
سیگنال های مخاطب: اینجا جایی است که می توانید به هدف گیری خودکار کمک کنید.
افزونههای تبلیغات: انتخاب کنید که آیا میخواهید از افزونههای پیوند سایت موجود استفاده کنید یا پیوندهای سایت مخصوص کمپین خود ایجاد کنید.
مراحل ایجاد کمپین Performance Max
راه اندازی کمپین Performance Max آسان است، بنابراین بیایید مراحل را طی کنیم:
مرحله 1: هدف خود را انتخاب کنید
هنگامی که یک کمپین جدید ایجاد می کنید، گوگل همیشه از شما در مورد هدف بازاریابی کمپین شما سوال می کند.
در غیر این صورت، تنظیمات شما در کمپین با عملکرد برتر باید کمتر از تنظیمات شما در سایر کمپین های رسانه های اجتماعی باشد.
مرحله 2: نوع کمپین Performance Max را انتخاب کنید
بعد، مطمئن شوید که نوع کمپین Performance Max را انتخاب کنید.
مرحله 3: اهداف تبدیل را تعیین کنید
در مرحله بعد، باید اهداف تبدیل مورد استفاده برای بهینه سازی کمپین را تعریف کنید.
به این مرحله دقت کنید! مطمئن شوید که اهداف غیر ضروری را حذف کرده اید. از جمله اهداف تکراری یا ردیابی رویدادهای بی فایده مانند ثبت نام در خبرنامه.
مرحله 4: بودجه و استراتژی پیشنهادی خود را تعیین کنید
بخش بعدی راه اندازی جایی است که بودجه و استراتژی پیشنهادی خود را تعیین می کنید.
مراحل ایجاد یک کمپین با عملکرد برتر مرحله 3: بودجه و استراتژی پیشنهادی خود را تعیین کنید
اگر مطمئن نیستید که کدام بودجه را انتخاب کنید، توصیه بودجه Google در اینجا آمده است:
میانگین بودجه روزانه حداقل سه برابر CPA یا CPA خود را امتحان کنید.
استراتژیهای پیشنهادی هوشمند موجود «به حداکثر رساندن تبدیلها» و «به حداکثر رساندن ارزش تبدیل» هستند. هر دو گزینه تنظیم CPA هدف و ROAS هدف را دارند، بنابراین فاکتورهای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید انتخاب کنید.
مرحله 5: تنظیمات کمپین را انتخاب کنید
در این مرحله، میتوانید برخی تنظیمات اضافی را در کمپین خود انجام دهید، مانند تعیین مکانهای جغرافیایی که میخواهید هدف قرار دهید.
مراحل ایجاد کمپین با عملکرد برتر مرحله 4: تنظیمات کمپین را تعریف کنید
از آنجایی که کمپین های با بهترین عملکرد جستجو را نیز هدف قرار می دهند، باید زبان یا زبان ها را نیز مشخص کنید. این بسیار متفاوت از کمپینهای خرید است که در آن Google از همه محصولاتی استفاده میکند که برای یک کشور خاص تأیید شدهاند.
آخرین تنظیم مهم گسترش پیوند URL نهایی است.
این گزینه اساساً از شما می پرسد که آیا می خواهید تبلیغات جستجوی پویا را به کمپین های خود اضافه کنید یا خیر.
اگر «ارسال ترافیک به مرتبطترین نشانیهای وب در سایت خود» را انتخاب کنید، ممکن است Google فراتر از پیوند URL نهایی در آگهی شما یا نشانیهای اینترنتی محصول در فید شما، صفحهای در سایت شما را که بهتر با هدف مطابقت دارد، بررسی کند.
برای جلوگیری از نمایش صفحاتی مانند صفحه درباره ما به عنوان URL اصلی، از استثنا استفاده کنید.
ما این ویژگی را در بخش بهینه سازی این مقاله با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.
مرحله 6: یک گروه دارایی ایجاد کنید
در مرحله بعد، باید یک یا چند گروه دارایی ایجاد کنیم.
مراحل ایجاد یک کمپین با عملکرد برتر مرحله 5: یک گروه دارایی ایجاد کنید
مجموعه دارایی اساساً یک مجموعه تبلیغاتی، مجموعه محصول و تبلیغات متنی است.
اول: گروه لیست
ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام محصولات را می خواهید در این گروه دارایی قرار دهید. بهطور پیشفرض، همه محصولات موجود در فید شما استفاده میشوند.
برای تغییر این مورد، روی نماد مداد کلیک کنید تا بر اساس همان معیارهایی که از سایر کمپینهای خرید میشناسیم، انتخاب کنید.
دوم: دارایی
وقتی لیست دارایی را باز می کنید، شباهت های زیادی به کمپین های خرید هوشمند خواهید دید.
در یک مجموعه دارایی، طیفی از داراییهای خلاقانه را در اختیار Google قرار میدهید، و Google آنها را به روشهای مختلف بسته به مکانهای تبلیغاتی شما ترکیب میکند.
در اینجا حداقل چیزی که در هر گروه دارایی نیاز دارید آمده است:
عنوان: 3-5 عنوان.
عنوان طولانی: 1-5 عنوان طولانی.
توضیحات: 2-5 متن تشریحی.
تصاویر: یک تصویر در اندازه مربع و حداقل یک تصویر افقی.
لوگو: حداقل یک آرم مربع، بقیه اختیاری هستند.
ویدیوی YouTube: لازم نیست، می توانید حداکثر 5 ویدیو با حداقل 10 ثانیه اضافه کنید.
حداقل برای هر آگهی درج شده است. اما در حالت ایدهآل، شما باید مجموعهای از داراییها را ارائه دهید که گوگل بتواند آنها را ادغام کند. به خصوص در مورد تصاویر، ارائه تنوع در ابعاد و محتوا مهم است.
سوم: سیگنال های مخاطب
سیگنال مخاطب چیز جدیدی است که نام جدیدی دارد اما در واقع حاوی محتوای بسیار آشنا است.
گوگل می گوید افزودن سیگنال مخاطب به هدایت الگوریتم برای انجام سریعتر اتوماسیون به سمت مشتریان مناسب کمک می کند.
این چیزی است که سیگنال مخاطب برای یکی از فروشگاه های مشتری من به نظر می رسد:
سیگنال مخاطب ترکیبی از موارد زیر است:
بخش های سفارشی
مخاطبان شما: اینها مخاطبان بازاریابی مجدد و لیست های مطابقت مشتری شما هستند.
علایق و جمعیت شناسی: بخش های مخاطبان همگرا در بازار.
آنچه در این لیست انتخاب میکنید تنها معیار هدفیابی نخواهد بود، بلکه به Google نقطه شروعی برای درک بهتر و سریعتر ظاهر مخاطبان شما میدهد.
مرحله 7: پسوندهای تبلیغاتی ایجاد کنید
آخرین مرحله در راه اندازی کمپین Performance Max، درج پسوندهای تبلیغاتی است.
از آنجایی که تبلیغات شما به عنوان تبلیغات جستجو نیز ظاهر می شوند، دریافت تمام برنامه های افزودنی که می توانید بسیار مهم است.
مرحله 8: کمپین خود را مرور کنید
پس از بررسی تنظیمات کمپین، کمپین شما آماده راه اندازی خواهد بود!
مراحل ایجاد یک کمپین با عملکرد برتر مرحله 7: کمپین خود را مرور کنید
اکنون، اگر در Google Ads تازه کار هستید، Google Ads for Beginners و Google Ads Cost را بررسی کنید تا به شما در شروع کار کمک کند.
چگونه می توان از کمپین های Google Performance Max بهترین استفاده را کرد؟
- یک هدف تبدیل مرتبط برای کمپین حداکثر عملکرد خود تعیین کنید. توجه داشته باشید که این ابزار به شما امکان می دهد چندین هدف را برای یک کمپین وارد کنید. با این حال، توصیه می شود برای ساده کردن تجزیه و تحلیل نتایج، یک هدف را با هر کمپین مرتبط کنید.
- بودجه پیشنهادی روزانه خود را تنظیم کنید، استراتژی مورد نظر (هزینه هر اقدام، ROAS هدف و غیره) را تعیین کنید و مناطق جغرافیایی هدف کمپین های خود را انتخاب کنید.
- هر چه دارایی های بیشتری را وارد ابزار کنید، تعداد ترکیب هایی که الگوریتم می تواند آزمایش کند بیشتر می شود. بنابراین باید تعداد کافی منبع را وارد کنید: حداقل چهار عنوان، پنج شرح، پنج تصویر (با کیفیت بالا) و به همان تعداد CTA. این خلاقیت ها باید به طور منظم و با بهره گیری از گزارش های خاص به روز شوند.
- سیگنال های مخاطب خود را پر کنید، به ویژه با وارد کردن لیست های مخاطبان مشابه و بازاریابی مجدد (بنابراین تمرکز بر مخاطبانی که بهترین ها را تبدیل می کنند). این اطلاعات به الگوریتم کمک میکند تا سریعتر یاد بگیرد و هدفگذاری کمپین را برای نتایج بهتر تبدیل کند.
- کنترل URL های خود را حفظ کنید، بدون اینکه اجازه دهید Google خودش آنها را تنظیم کند. شما می توانید URL های انتخابی خود را که مطابق با استراتژی تبلیغاتی شما ساخته شده اند، ارائه دهید.
- به الگوریتم زمان دهید تا یادگیری خود را کامل کند: حداقل 6 هفته طول می کشد تا بتوانید عملکرد کمپین هوشمند خود را به درستی ارزیابی کنید. همچنین زمان لازم برای داشتن اطلاعات کافی است. بنابراین مسئله صبر است!
آیا Google Performance Max واقعا برای شما مناسب است؟
در نهایت، مطمئن شوید که کمپین های Performance Max برای شما مناسب هستند. این در صورتی است که…
- شما اهداف تبلیغاتی خاصی دارید (مثلاً برای ایجاد فروش آنلاین)،
- میخواهید تلاشهای خود را روی یک کمپین واحد متمرکز کنید که به طور همزمان در همه کانالهای Google پخش میشود،
- شما می خواهید دامنه تبلیغات خود را افزایش دهید (به فراتر از توزیع مبتنی بر کلمات کلیدی بروید)،
- شما می خواهید عملکرد کمپین خود را به حداکثر برسانید،
- شما وقت ندارید خودتان تبلیغات شخصی ایجاد کنید،
- شما آماده هستید که مدیریت کمپین خود را به الگوریتم گوگل محول کنید (و منتظر نتایج باشید).
لطفاً توجه داشته باشید که گوگل به کمپین های Performance Max اولویت می دهد. اگر کمپین های دیگری در تبلیغات گوگل دارید (به عنوان مثال در خرید)، خطر آدم خواری وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود. این آدم خواری کلمات همیشه به نفع Performance Max خواهد بود.
در نتیجه، Google Performance Max یک اهرم مخصوصاً جالب برای تبلیغکنندگان است. با یک مزیت اصلی: پتانسیل تبدیل بالای آن، به لطف یک کمپین هوشمند مبتنی بر اتوماسیون. بنابراین کمپینهای Performance Max کاملاً برای تسخیر بازارهای جدید و افزایش درآمد کالیبره شدهاند. از طرف دیگر، آنها به یک پیکربندی دقیق در بالادست نیاز دارند … و فرض کنید به الگوریتم گوگل اعتماد کنید! چرا این رویکرد جدید را برای یافتن مشتریان بیشتر آزمایش نمی کنید؟
بسیار عالی و کاملا آموزشی، ممنونم از وقتی که گذاشتید برای این موضوع