پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چگونه می توان آدم خواری کلمات کلیدی را در وب سایت خود پیدا و رفع کرد

چگونه می توان آدم خواری کلمات کلیدی را در وب سایت خود پیدا و رفع کرد

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ماه ها طول می کشد تا شما شروع به دریافت نتایج ثابت کنید. شما باید وظایف سئوی درون صفحه و خارج از صفحه را انجام دهید تا به بالای صفحات رتبه بندی جستجو برسید.متأسفانه، آدم خواری کلمات کلیدی می تواند رتبه بندی جستجویی را که برای دستیابی به آن سخت تلاش کرده اید، خراب کند.

در چه مرحله ای باید آدمخواری کلمات کلیدی را جدی بگیرید؟

هنگامی که وب سایت شما در طول چندین سال به صدها صفحه رسید، احتمال زیادی وجود دارد که برخی از پست های وبلاگ همان کلمات کلیدی که قبلا استفاده کردید را هدف قرار دهند. قدم بعدی این است که آنها را به سرعت پیدا کنید و مشکلات را برطرف کنید.

در این راهنمای کوتاه، من توضیح خواهم داد که آدم خواری کلمه کلیدی به چه معناست، چگونه می توان صفحات درگیر را پیدا کرد و مراحل رفع آن را انجام داد.


آدمخواری کلمات کلیدی به چه معناست؟

وقتی دو یا چند صفحه سعی می کنند برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنند و هدف جستجوی یکسانی را برآورده کنند، آدمخواری کلمات کلیدی در وب سایت شما اتفاق می افتد. به عبارت دیگر، این صفحات متعدد اطلاعات مشابهی را ارائه می دهند و یکی می تواند بدون دیگری وجود داشته باشد.

وقتی کلمه کلیدی آدمخواری وجود داشته باشد، هر دو صفحه برای آن رقابت خواهند کرد بک لینک ها، لینک های داخلی و خوانندگان این بدان معنی است که شما به طور موثر با خودتان مبارزه می کنید.

خطرات آدمخواری کلمات کلیدی چیست؟ در اینجا تعداد کمی از آنها هستند:

  • ممکن است گوگل نتواند تعیین کند کدام صفحه مهم ترین است.
  • مرتبط ترین صفحه می تواند رتبه پایین تری داشته باشد.
  • شما می توانید خوانندگانی را که می خواهند فقط یک صفحه را برای حل مشکلات خود بخوانند گیج کنید.
  • این دو صفحه ممکن است پیوندهایی را به اشتراک بگذارند که اعتبار هر دو را کاهش می دهد.
  • رتبه شما می تواند نوسان داشته باشد.
  • هر دو صفحه می توانند رتبه بندی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) از دست بدهند.

با این حال، نکته مهمی وجود دارد که باید در هنگام حل مسائل مربوط به آدم خواری کلمات کلیدی به خاطر داشت.

اگر دو صفحه با هدف جستجوی متفاوت در صفحه نتایج جستجو رتبه بندی شوند، این به معنای آدمخواری کلمه کلیدی نیست زیرا هر صفحه مشکلات مختلفی را برای خوانندگان حل می کند.

بیایید این مثال را در نظر بگیریم: یک کلمه کلیدی مانند “Samsung galaxy s22 ultra” می تواند هم هدف اطلاعاتی و هم قصد معامله داشته باشد.

به این ترتیب، می‌گویم اگر صفحه‌ای دارید که جزئیات مربوط به گوشی هوشمند و صفحه محصولی را برای خریداران ارائه می‌دهد، لازم نیست نگران آدم‌خواری کلمات کلیدی باشید، حتی اگر آنها برای کلمات کلیدی مشابه رتبه‌بندی شوند.


چگونه کلمه کلیدی را پیدا کنیم

اکنون باید به دنبال صفحات مشابهی باشیم که برای کلمات کلیدی مشابه رقابت می کنند. در اینجا سه ​​راه ساده برای انجام آن وجود دارد:

1. از جستجوی وب سایت برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برتر خود استفاده کنید

اکثر وب سایت ها دارای جعبه های جستجو هستند تا به بازدیدکنندگان کمک کنند صفحات مرتبط را پیدا کنند. بنابراین، کلمات کلیدی برتر خود را در کادر جستجو وارد کنید و نتایج را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، وقتی عبارت جستجوی «سئوی فنی» را در نوار جستجوی سئو بلاگ وارد کردم، 332 نتیجه دریافت کردم.

هنگامی که این نتایج را به دست آوردید، می توانید آنها را مرور کنید تا پست هایی را بیابید که اطلاعات مشابهی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند.

2. جستجو با استفاده از Google Site: Search Operator

اپراتور جستجوی سایت گوگل به شما امکان می دهد یک وب سایت خاص را جستجو کنید. در این حالت، برای یافتن صفحات فهرست شده در گوگل برای آن کلمه کلیدی، عبارت “site:yoursite.com” را وارد می کنید.

در حالی که گوگل ممکن است صدها نتیجه را به ارمغان بیاورد، در صورت وجود، احتمالاً آدمخواری کلمه کلیدی را در صفحه اول پیدا خواهید کرد. پس از جستجوی کلیدواژه‌های برتر خود، باید فهرستی از صفحاتی با مسائل مربوط به آدم‌خواری کلمات کلیدی داشته باشید.

3. داده های کنسول جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کنید

از آنجایی که کنسول جستجوی گوگل داده هایی را در مورد عملکرد جستجوی شما ارائه می دهد، می توانید به راحتی آدم خواری کلمات کلیدی را در این ابزار پیدا کنید.

در داشبورد کنسول جستجوی Google خود، روی «عملکرد» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. با انجام این کار، صفحه ای نمایش داده می شود که معیارهایی مانند کل کلیک ها، تعداد بازدیدها و میانگین موقعیت را نشان می دهد.

هنگامی که صفحه را به پایین اسکرول می کنید، لیستی از درخواست های برتر خود را خواهید دید.

روی عبارتی که می خواهید آنالیز کنید کلیک کنید. پس از انجام این کار، کنسول جستجوی گوگل معیارهایی را برای عبارت جستجو نشان می دهد.

به پایین بروید و روی “صفحات” کلیک کنید. در اینجا، رتبه بندی صفحه وب سایت برای این عبارت جستجو را خواهید یافت.

اگر چندین URL در اینجا می بینید، باید از هر دو صفحه بازدید کنید تا ببینید آیا هدف جستجوی یکسانی دارند یا خیر. با گذراندن این مراحل برای کلیدواژه های برتر خود، می توانید صفحاتی را با مشکلات آدم خواری کلمات کلیدی تعیین کنید.

واقعیت این است که یافتن آدم خواری کلمات کلیدی زمان و تلاش زیادی را می طلبد. اما پتانسیل زیادی برای بهبود عملکرد جستجوی شما دارد.

در حالی که این روش ها برای یافتن آدم خواری کلمات کلیدی به خوبی کار می کنند، به پیشگیری نیز کمک می کنند. بنابراین، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و صرفاً در تولید محتوا کافی نیست.

قبل از شروع نوشتن یک صفحه، مراحل بالا را دنبال کنید تا در آینده از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنید.


نحوه رفع آدم خواری کلمات کلیدی

پس از یافتن صفحاتی با مشکل آدمخواری کلمه کلیدی، باید قبل از از بین بردن رتبه بندی جستجوی شما اقدام کنید. در اینجا پنج مرحله وجود دارد:

1. عملکرد صفحات درگیر را تجزیه و تحلیل کنید.

از آنجایی که یکی از این صفحات را حذف خواهید کرد، تجزیه و تحلیل عملکرد آنها به شما امکان می دهد بدانید کدام یک را نگه دارید. برای انجام این کار، وارد داشبورد کنسول جستجوی گوگل خود شوید.

سپس بر روی “Performance” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. در صفحه بعد روی «صفحات» کلیک کنید.

انجام این کار صفحات برتر شما و عملکرد ارگانیک آنها را نشان می دهد. در مرحله بعد، می توانید معیارهای هر دو صفحه را مقایسه کنید، مانند کل کلیک ها، کل نمایش ها، میانگین CTR و میانگین موقعیت.

در این مرحله، شما شروع به یافتن نابرابری در عملکرد آنها خواهید کرد. برای تجزیه و تحلیل بیشتر، روی URL صفحه کلیک کنید.

پس از انجام این کار، کنسول جستجوی گوگل معیارهای جستجو را برای آن URL نمایش می دهد. در اینجا، می‌توانید روی «پرسمان‌ها» کلیک کنید تا تعداد عبارات جستجویی را که این URL برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند و میزان اهمیت آن عبارات برای کسب‌وکارتان ببینید.

پس از این، مراحل صفحه دوم را تکرار کنید. این به شما کمک می کند قوی ترین صفحه را تعیین کنید.

جدای از آن، پیوند به نمایه پیوند یک صفحه می تواند قدرت آن را نشان دهد. یکی از راه های آسانی که برای بررسی بک لینک ها در یک صفحه استفاده می کنم نوار Moz است.

اگر این نوار را بر روی مرورگر خود نصب کرده باشید، اعتبار صفحه و تعداد بک لینک های یک صفحه را مشاهده خواهید کرد.

بعد از این مراحل باید معتبرترین صفحه در بین این دو را بشناسید.

2. صفحات قدیمی را حذف کنید.

اگر یکی از صفحات قدیمی و بسیار ضعیف تر از دیگری باشد، حذف صفحه قدیمی ممکن است بهترین گزینه باشد. مجدداً، اگر صفحه جدیدتر و قوی‌تر حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز یک خواننده باشد، نگه داشتن صفحه دیگر فایده‌ای ندارد.

با این حال، صفحه قوی‌تر می‌تواند حتی اگر لینک‌ها را از صفحه ضعیف‌تر به آن هدایت کنید، اعتبار بیشتری کسب کند. به همین دلیل باید از تغییر مسیر 301 استفاده کنید.

اگر با آن مبارزه می کنید سئو فنی، می توانید از ابزارهایی برای رسیدن به تغییر مسیر خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) استفاده می کنید، یک افزونه برای کمک به تغییر مسیر پیدا خواهید کرد.

در اینجا یک افزونه تغییر مسیر در وردپرس وجود دارد:

با هدایت صفحه حذف شده به صفحه قوی تر، بک لینک ها و اعتبار را به صفحه قوی تر منتقل می کنید.

3. ادغام صفحات مشابه.

در مواردی که دو صفحه ضعیف هستند، می توانید اطلاعات را در هر دو ادغام کنید. انجام این کار منجر به یک صفحه قوی با شانس بالاتر می شود رتبه بندی جستجوی بهتر.

درست مانند نکته قبلی، باید یک تغییر مسیر از یکی از صفحات به صفحه دیگر تنظیم کنید.

4. پیوندهای داخلی مستقیم به صفحات قوی.

از آنجایی که ربات های جستجو لینک های داخلی وب سایت شما را دنبال می کنند، نمی خواهید آنها را به صفحه حذف شده هدایت کنید. قبل از حذف یک صفحه، باید به پیوندهای داخلی اشاره کنید.

اگر از افزونه Yoast در وردپرس استفاده می کنید، تعداد لینک های داخلی از و به پست را مشاهده خواهید کرد.

سپس، می توانید این لینک های داخلی را به صفحه قوی هدایت کنید. مزیت این است که ربات ها لینک های این صفحه قوی را بیشتر از قبل دنبال می کنند.

5. از برچسب های Canonical برای صفحات محصولات تجارت الکترونیک استفاده کنید.

داشتن صدها محصول در فروشگاه تجارت الکترونیک به این معنی است که ممکن است چند صفحه برای یک محصول نمایش داده شود. این معمولاً به دلیل تنوع در محصولات مانند رنگ یا جنسیت است.

در این حالت می‌توانید از تگ‌های متعارف برای نشان دادن مهم‌ترین صفحه در میان تغییرات به گوگل استفاده کنید. این به گوگل می گوید که صفحه در نتایج جستجو نشان داده شود. برای دریافت جزئیات بیشتر، می‌توانید صفحه Google درباره ایجاد a را بخوانید برچسب متعارف.


نتیجه

آدمخواری کلمات کلیدی، اگر به حال خود رها شود، می تواند ترافیک ارگانیک شما را برای کلمات کلیدی مهم از بین ببرد.

بنابراین، مرحله بعدی چیست؟ صفحاتی را در وب سایت خود با مشکلات آدم خواری کلمات کلیدی پیدا کنید و آنها را اصلاح کنید.

برای پست های آینده خود، باید محتوای خود را با استفاده از مراحل این راهنما جستجو کنید. به این ترتیب از آدمخواری کلمات کلیدی در آینده جلوگیری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک