پرش به محتوا
خانه » بلاگ » راهنمای سئو داخلی یا درون صفحه: موقعیت وب خود را بهبود بخشید

راهنمای سئو داخلی یا درون صفحه: موقعیت وب خود را بهبود بخشید

سئو داخلی
آیا می دانید چه عواملی بر سئو داخلی تأثیر می گذارند و چگونه می توانند به شما در بهبود موقعیت ارگانیک خود کمک کنند؟ هنگامی که ما شروع به برداشتن اولین گام های خود با یک پروژه دیجیتال جدید می کنیم، مراقبت حداکثری از تمام جزئیات داخلی وب سایت از اهمیت حیاتی برخوردار است. اگر متوجه شده باشید که سئو چیست، همچنین می‌دانید که اگر ابتدا خانه خود (سایت) را مرتب نکنیم، گوگل ما را خیلی جدی نخواهد گرفت. برای مثال شما باید لینک سازی داخلی را داشته باشید تا کار ایندکس صفحات به خوبی صورت گیرد. همه اینها و خیلی چیزهای دیگر، که به سایت شما مرتبط می شود و قرار است این موارد را در خود سایت رعایت کنید به سئو داخلی سایت مرتبط می شود. که ما آن را با نام های مختلفی مانند سئو آن پیچ ، SEO On Page سئو داخل صفحه و … می خوانیم.
ما در این راهنما قصد دارم به شما ماین مفهوم را بشناسانیم و اینکه کمک کنیم چگونه با رعایت نکات و قوانین این نوع سئو در صفحه، کلمات را در سرچ گوگل به بالاترین رتبه انتقال دهید.

سئوی درون صفحه یا سئو داخلی چیست؟


سئو داخلی به کلیه تکنیک ها و اقداماتی گفته می شود که در یک وب سایت با هدف بهینه سازی یا بهبود موقعیت ارگانیک آن در موتورهای جستجو انجام می شود.

به عبارت دیگر، تمام جنبه‌های فنی و قابلیت استفاده در وب‌سایت شما به گونه ای کار می‌کنند که می‌توانند فعالیت را برای Google (یا سایر موتورهای جستجو) آسان‌تر کند، و این کمک می کند که  هنگام خزیدن و فهرست‌بندی صفحات سایت ما و تصمیم‌گیری در مورد نحوه طبقه‌بندی آنها در فهرست‌های نتایج را ساده می کند.

بنابراین، در اینجا نیز علاوه بر مسائل فنی وب، درک معنایی و موضوعی مطالب مطرح می شود. و در مورد درک مطالب توسط موتور جستجو، یک ایده بسیار واضح وجود دارد:

علیرغم این واقعیت که الگوریتم های گوگل هر روز پیچیده تر و هوشمندتر می شوند، هنوز قادر به درک متون به همان روشی نیستند که یک شخص انجام می دهد.

بنابراین، همزمان با بهینه سازی فاکتورهای فنی SEO On Page، همچنین لازم است که معماری اطلاعاتی را نیز در نظر بگیریم که از نظر هدف جستجوی محتوای ما (کلمات کلیدی) تا حد امکان واضح باشد تا الگوریتم ها بتوانند درک بهتری داشته باشند.

اهمیت واقعی SEO On Page چیست؟

درصد بسیار بالایی از پروژه ها قبل از اتمام اولین سال فعالیت خود شکست می خورند، عمدتاً به این دلیل که ترافیک واقعاً مرتبطی ندارند.

بنابراین، اگر دانش زیادی در مورد سئو ندارید، بهترین گزینه در دسترس شما، بهینه سازی تمام آن فاکتورهای اساسی مربوط به سئو داخلی است که در ادامه خواهیم دید.

ببینید مزیت بزرگ SEO On Page این است که چه خوب یا بد استراتژی این کار توسط خود شما اجرا می شود و در سایت خودتان رقم می خورد. و این این استراتژی همان  عوامل داخلی وب شما هستند و می توانید خودتان آنها را کنترل کنید. برخلاف آنچه در سئو خارجی اتفاق می افتد، زیرا با پوشش دادن عوامل خارجی به دامنه شما، تا حد زیادی خارج از کنترل شما هستند.

سئو داخلی

1.سایت سازگار با دستگاه های تلفن همراه و کامپیوتر

اگر در مورد بهینه سازی  و سئو داخلی صحبت کنیم، در مورد سازگاری با انواع صفحه نمایش و پایانه ها نیز صحبت می کنیم. بنابراین، کل وب سایت شما باید متناسب با تمام صفحه نمایش ها باشد که با انواع دستگاه ها، اعم از موبایل و دسکتاپ، سازگار باشد.

چند سالی است که ترافیک موبایل به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تعداد جستجوهای انجام شده از دستگاه های تلفن همراه از جستجوهای انجام شده از دسکتاپ در بسیاری از وب سایت ها بیشتر است.

اول موبایل! تخمین زده می شود که حدود 60 درصد از بازدیدکنندگان معمولاً از دستگاه های تلفن همراه می آیند.

در نتیجه، کاربران بدون در نظر گرفتن اندازه صفحه نمایش، تجربه کاربری خوبی را در این دستگاه ها می خواهند. و البته گوگل از اهمیت ترافیک موبایل آگاه است و به همین دلیل آن را جزو ملزومات خود قرار داده است. به عبارت دیگر، آنچه چند سال پیش چیزی بیش از یک توصیه نبود، امروز یک الزام برای سئو بهتر در صفحه است. برای همه اینها است که مدتی است فناوری AMP که توسط خود گوگل تبلیغ می شود، پیاده سازی شده است.

2. هدف جستجو

منظور از هدف جستجو این است که علت یک سرچ گوگل چیست و کاربر چه چیزی را می خواهد. به عبارتی بدانیم مخاطبین ما چه کسی هستند، چه مواردی را می خواهند و آنهایی که می خواهند به سایت ما وارد شوند دنبال چه نوع محتوا و ویژگی می باشند.  به عبارت دیگر، این نوع اطلاعاتی است که کاربر انتظار دارد در رابطه با یک جستجوی خاص در سایت ما پیدا کند.

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای پروژه خود و محتوایی که به بهترین وجه با هدف جستجوی آن کلمات کلیدی مطابقت دارد، بسیار مهم است. چه در مورد یک وبلاگ یا یک سایت فروشگاهی  و یک وب سایت شرکتی صحبت کنیم، یکی از اولین گام ها برای شروع کار بر روی معماری اطلاعات آن و پیدا کردن کلمات کلیدی است.

اگرچه انتخاب خوب کلمات کلیدی عامل مستقیم سئو داخلی نیست، اما یکی از کمیت و کیفیت ترافیکی است که به دست می آوریم.  انتخاب نامناسب آنها می تواند بر کل پروژه تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین، برای انتخاب کلمات، رقابتی که این عبارات دارند و روشی که خوانندگان بالقوه شما قصد دارند آن کلمات را در اینترنت جستجو کنند، (چه در کلمات کلیدی تجاری یا آموزشی) را در نظر داشته باشید.

این نکته را در نظر بگیرد که ما در مورد یک کلمه به معنای واقعی کلمه صحبت نمی کنیم، مثلا کلمه لپ تاپ.  بلکه کلمه کلیدی ما می تواند یک عبارت مهم یا گروهی از کلمات کلیدی باشد. مثل: خرید بهترین گوشی 2023

ابزارهای رایگان و بسیار آسان برای پیدا کردن کلمات کایدی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب بهتر آن عبارات کلیدی کمک کند.

3. معماری و سازماندهی اطلاعات

برای اینکه گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به محتوای تجاری یا آموزنده شما بدهند، دسته بندی و ساختاربندی مناسب همه عناصری که شامل می شود ضروری است.

به عبارت دیگر، همانطور که قرار دادن محصولات فروشگاه شما در دسته ها و زیر مجموعه ها ضروری است، مقالات نیز بایستی  در وبلاگ شما گنجانده شوند.

بنابراین شما باید برای سایت خود دسته بندی مناسب چه برای فروشگاه و محصولات خود و چه محتواهای آموزشی داشته باشید. به گونه ای که راحت امکان دست یابی به تمام قسمت ها و محتواهای سایت وجود داشته باشد.

به طور خلاصه، تا زمانی که بتوانید ردیابی سایت و صفحات سایت خود را برای «عنکبوت‌های» گوگل آسان‌تر کنید، این کار به نفع سئوی سئو داخلی سایت شما است.  که باعث می‌شود ربات ها و خزنده ها بودجه خزیدن یا زمان خزیدن اختصاص داده شده به سایت شما را بهینه کنند.

4.ساختار URL

URL راهی برای توصیف محتوای شماست تا موتورهای جستجو بهتر بفهمند که چه عباراتی را می خواهید برای محتوا سایت  رتبه بندی شود.

این URL ها باید مناسب و بدون پیچیدگی باشند، یعنی شامل نمادها یا اعداد غیر ضروری نباشند.

در عین حال، یک URL خوب باید دقیق باشد (البته بدون اینکه خیلی توصیفی باشد)، مرتبط و مهمتر از همه شامل کلمات کلیدی شما باشد. بسیار مراقب اشتباهات املایی باشید، زیرا عنوان یا هر جزئیاتی در متن/تصاویر در هر زمان قابل اصلاح و ویرایش است.

با این حال، URL غیرقابل اصلاح است، یعنی تصحیح آن پس از انتشار باعث می شود که آدرس قبلی در هر کجا که باشد از کار بیفتد، و مجبور هستید که ریدایرکت و تغییر آدرس را در سایت خود برای url ایجاد کنید.  و اگر دامنه های از سایت های دارید که به صورت خارجی به شما لینک می دهند، آن لینک باعث خطای http 404 در سایت شما می شود. البته با ایجاد ریدایرکت یا تغییر آدرس می شود این مشکل را حل کرد ولی توصسه می شود که سعی کنید آدرس ها را به بهترین نحو ایجاد کنید. متخصصان URL های شخصی شده و بدون حرف اضافه یا کلمات یا چیزهای اضافی را توصیه می کنند.

سئو داخل صفحه
سئو داخلی و ساختار url

5.  عنوان و زیرنویس مطالب و سئو داخلی

من نمی‌خواهم وارد بحثی در مانند اینکه اول مرغ وجد داشته یا تخم مرغ شوم. چرا چون اگر محتوا بهینه شده عنوان صفحه خوبی نداشته باشد بی اهمیت است و اگر هم یک عنوان خوب با محتوای ضعیف داشته باشیم، باز همین حالت رخ می دهد.

علاوه بر آن شما بایستی علاوه بر عنوان و زیر تیترهای مناسب از یک توضیحات متا خوب هم بهره ببرید. مهم است که از مرتبط ترین کلمه کلیدی خود در عنوان به کار ببرید و همچنین، گوگل بیش از 60 کاراکتر اول را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد (بنابراین مهم است که زیاد روی آنها تمرکز نکنید). با این حال هر یک از موارد مانند عنوان صفحه، بهینه سازی محتوا و توضیحات متا خود هر کدام نکات خاص خود را دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

» عنوان H1

این تگ عنوان HTML بالاترین سطح عنوان ها در یک صفحه و محتوا است و بیشتر وب سایت ها آن را با عنوان اصلی محتوا مرتبط می کنند. پیشنهاد ما نیز این است که عنوان محتوا شما و عنوان صفحه یکی باشد.

موتورهای جستجو نیز توجه ویژه ای به تک H1 دارند و اهمیت بیشتری نسبت به برچسب های H2، H3، H4،… دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که باید تنها از یک H1 در هر صفحه استفاده کنید. هیچ وقت در یک صفحه نباید چند تگ اچ وان داشته باشید.

» عناوین فرعی H2، H3، H4 و غیره

آنها مکمل هستند، نه تکرار عنوان اصلی. به عبارتی دیگر از عبارت یا عنوان اصلی در تیترهای فرعی استفاده نکنید. این تیترها به ما کمک می کنند تا متن خود را بر اساس موضوعات فرعی تقسیم بندی و دسته بندی کنیم (فراموش نکنید که کلمات کلیدی را در آنها قرار دهید).

به همین ترتیب، استفاده خوب با اندازه، تایپوگرافی و قالب مناسب برای خوانندگانی که دوست دارند علاوه بر خواندن محتوا را آن را از یک نگاه کوتاه بکنند یا به عبارتی اسکن کنند، کمک بزرگی می کند.

مجدداً به شما یادآوری می کنم که ما فقط در مورد مقالات بلاگ صحبت نمی کنیم، بلکه این موارد برای هر نوع صفحه ای در وب (صفحه خدمات، فایل محصول و غیره) قابل اجرا است. به عبارتی این موارد صرفا برای نوشته های شما نیست.

»Snippet: عنوان و توضیحات متا

اسنیپت بلوک متنی است که در نتایج گوگل نمایش داده می شود و از یک URL، یک عنوان و یک توضیحات متا برای هر صفحه وب تشکیل شده است. بهینه سازی این قطعه برای تشویق کاربران به کلیک کردن بر روی آن و پرش برای خواندن بقیه مطالب شما مفید است.

این مورد یکی از عوامل SEO On Page است، اما تأثیر زیاد آن توسط یک عمل خارج از صفحه ایجاد می شود. به عبارت دیگر، بهینه سازی عنوان و هدف به شدت بر CTR (نرخ کلیک) یا درصد کلیک ها نسبت به بازدید، تأثیر می گذارد.  این مورد در تمام نتایجی که موتور جستجو در SERP قرار می دهد نشان داده می شود. بنابراین، CTR یا نرخ کلیک تأثیر خوبی بر موقعیت عمومی سایت دارد. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر یا 512 پیکسل داشته باشد تا از نمایش صحیح آن در نتایج Google اطمینان حاصل شود.

اگر این عنوان بزرگتر باشد، بریده شده و به این حالت (…) نمایش داده می شود. مطالعاتی وجود دارد که می گوید در نتایجی که عناوین سئو (Title) آنها بریده ظاهر می شود، کلیک و بازدید کمتری تولید می شود.

در توضیحات متا، تعداد کاراکترهای نمایش داده شده تاکنون تقریبی می باشد. حدود 140-150 در دسکتاپ و 110 در تلفن همراه، اگرچه گوگل آن را با پیکسل (+/- 927 پیکسل) اندازه گیری می کند و نه با کاراکتر، به همین دلیل است که من همیشه می گویم “تقریبی”.

سئو داخل صفحه
»Snippet: عنوان و توضیحات متا

6.  کیفیت محتوا

یک استراتژی بد سئو و ساختار محتوای شما می تواند تمام کارهای فنی را که انجام می دهید خراب کند.

» چگالی کلمه کلیدی

ما باید تعدادی کلمه کلیدی در حدود 1٪ از کل کلمات محتوایی که در صفحه یا ورودی قرار می دهیم اضافه کنیم.

اما این نیز یک قانون ثابت نیست، اگرچه درست است که تقریباً در مورد این درصد صحبت می شود، به دلیل تکامل الگوریتم گوگل در این سال ها، از 10 یا 15 سال پیش عجیب نبود که ببینیم چگونه کلمه کلیدی اصلی که می خواستیم برای آن رتبه بندی کنیم، به چه صورت آنها را در متن تکرار کردیم.

با این حال این تعداد تقریبی است، اما نباید کلمه کلیدی را به هر صورت و به هر تعدادی که دوست داشتیم اضافه کنیم. به طور کلی، باید به طبیعی ترین شکل ممکن در متن اضافه شوند. برای انجام این کار، از مترادف ها و اصطلاحات مرتبط یا مشابه استفاده کنید که از نظر معنایی با کلمه کلیدی که می خواهید پست خود را برای آن سئو کنید، ارتباط داشته باشد.

گوگل، به‌ویژه با به‌روزرسانی مرغ مگس‌خوار، تأکید بسیار بیشتری بر جستجوی معنایی داشت، بنابراین یکی از جنبه‌های کلیدی است که باید هنگام تعریف اصطلاحات مورد استفاده در نظر گرفت.

به طور خلاصه، سعی کنید محتوای خود را با عبارات تکراری که ارزشی به کل اضافه نمی کند پر نکنید.

به یاد داشته باشید که شما تنها برای موتورهای جستجو نمی نویسید، بلکه برای اینکه مردم متن شما را بخوانند و اینکه به آنها پیام یا آگاهی را بدهید متن خود را نگارش می کنید. حال چه یک مقاله آموزنده باشد و چه صفحه ای که در آن خدمات حرفه ای خود را توضیح می دهید.

یک متن بسیار تکراری، یا با صرفا قرار دادن کلمات کلیدی در آن، در نهایت خسته کننده خواهد شد و خوانندگان نیز متن را مطالعه نمی کنند و با یک بازخورد بد سریع صفحه را ترک می کنند. و این سبب می شود نرخ پرش و خروج از صفحه و سایت شما بالا رود.

» کلمات کلیدی را در 100 کلمه اول قرار دهید

موتورهای جستجو به پاراگراف اول پست شما ارتباط بیشتری می دهند، بنابراین، باید تاکید بیشتری بر گنجاندن کلمات کلیدی در آن بخش ها داشته باشید که می خواهید محتوای خود را برای آنها قرار دهید.

»متن باید یونیک باشد

همچنین قبل از انتشار محتوا حتما آن را از نظر کپی بودن و یونیک بودن متن چک کنید. متن های که کپی باشد و یا حتی قسمت های از آن از سایت های دیگر برداشته شود به شدت به سایت شما آسب می زند و حتی ممکن است سایت پنالتی شود و از سیستم رتبه بندی خارج گردد.

» طول محتوا

یکی دیگر از قوانین نانوشته در زمینه سئو داخلی این است که محتوایی که تقریباً کمتر از 300 کلمه دارد، ممکن است توسط موتورهای جستجو به عنوان محتوای نازک یا محتوای نامربوط دیده شود.

به طور کلی، چیزی که گوگل در این مورد بیشتر به آن توجه می کند این است که آیا چیزی که به کاربر ارائه می دهید مطابق انتظارات او است و برای دیدن محتوای شما چه آموزنده یا تجاری برای آن وارد شده است. بنابراین توصیه من این است که صفحات یا مقالاتی با حداقل 600 کلمه ایجاد کنید.

علاوه بر این، متن و تیترهای بیشتر و البته مرتبط  به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک حرفه ای با کلمات کلیدی “بازی” کنید. بنابراین به متون خود غنای بیشتری می بخشید.

به همین دلیل است که من شرط می بندم که سئو داخل صفحه اگر خوب اجرا شود، کیفیت، طبیعی بودن و محتوای کمک کننده ای را به مخاطب ارائه می دهد. تا از این طریق کامل ترین پاسخ ممکن را به جامعه خود در مورد مشکلات یا تردیدهای آنها ارائه دهم. به گونه ای که پست های منتشر شده در وبلاگ من به طور کلی شامل بیش از 1800 کلمه است

» مقالات را به طور مرتب در وبلاگ منتشر کنید

آیا انتشار پست و محتوا هر روز ایده آل است؟ فکر نمی کنم، با توجه به تجربه شخصی من در مورد این مسائل، ما نیز با یک پست در هفته کم و بیش کار خود را جلو می بریم.

زمانی که با وبلاگ شروع کردم، هفته ای 2 یا 3 بار منتشر می کردم، اما (عمدتاً به دلیل محدودیت زمانی) در حال حاضر فقط یک مقاله در هفته می نویسم.  حقیقت این است که من متوجه کاهش ترافیک نشده ام، برعکس، در طول سال ها بازدیدهایم را به طور پیوسته افزایش داده ام.به طور کلی نظم در انتشار اهمیت بالاتری دارد تا حجم و تعداد انتشار. سعی کنید حتی ساعت انتشار نیز به دقت رعایت شود.

همچنین باید با شما صادق باشم و به این نکته اشاره کنم که در حال حاضر بیش از 500 مقاله نوشته شده است. و با کاهش سرعت پست های من، آنها به من کمک می کنند تا همه چیز را برطرف کنم. بنابراین بهترین کار در این مورد این است که صبور باشید و سخت و منظم روی وبلاگ خود کار کنید. البته به طور عادی در ابتدای کار شما باید حجم و تعداد بییشتری ار محتوا را انتشار دهید.

سئو داخل صفحه
ارتباط سئو داخلی با زمان انشار و تعداد پست منتشر شده

» از حروف برجسته و کج استفاده کنید

ظاهرا گوگل به کلمات کلیدی یا عباراتی که به صورت ایتالیک یا پررنگ قرار می‌گیرند، توجه زیادی نمی‌کند، اگرچه در این مورد اتفاق نظر وجود ندارد، برخی می‌گویند بله و بسیاری دیگر می‌گویند که تاثیری در سئوی صفحه یا موقعیت یک محتوا ندارند.

اما شخصاً فکر می‌کنم استفاده از آن‌ها هر از گاهی برای برجسته کردن اهمیت یک کلمه، عبارت یا جمله برای کاربر مضر نیست، بدون اینکه به آسانی خواندن آن محتوا آسیبی وارد شود.

» نرخ پرش را بهبود بخشید

میانگین مدت بازدید و تعداد صفحات دامنه وب شما که بازدیدکنندگان در هر بار ورود به سایت، مستقیماً بر نرخ پرش و  سئو داخلی تأثیر می گذارد. داشتن درصد بسیار بالا بر موقعیت ارگانیک ما تأثیر منفی می گذارد.

» از محتوای چند رسانه ای استفاده کنید

فیلم ها، عکس ها، اینفوگرافیک ها و غیره  در موتورهای جستجو قرار می گیرند یا به عبارتی ایندکس می شوند.  علاوه بر این راه های دیگری برای عمومی کردن محتوای شما فراهم می کنند.

علاوه بر این، من شما را تشویق می‌کنم در بیشتر محتوایی را که ایجاد می‌کنید آن را با این نوع عنصر همراه کنید، به عنوان مثال:

  • “صفحه درباره ما” وب سایت شما: می توانید یک ویدیو به توضیحات خود اضافه کنید که در آن خود را به کاربر معرفی کنید و به طور خلاصه و مختصر به آنها بگویید که چه کار می کنید و چگونه می توانید به آنها کمک کنید.
  • در یک راهنما یا آموزش در وبلاگ خود: یک اینفوگرافیک که مرتبط ترین نکات را خلاصه می کند قرار دهید
  • در برگه های محصولات فروشگاه اینترنتی شما: اگر با یک تجارت الکترونیک پوشاک سروکار داریم، ویدیویی را با مدلی که با لباس ژست گرفته است نمایش دهید یا نمای 360 درجه از محصول را نشان دهید.

علاوه بر این، این محتویات همچنین برای جذابیت بصری پست، صفحه فرود یا فایل محصول شما و در نتیجه زمان صرف شده در وب سایت شما را افزایش می دهد که نرخ پرش را کاهش می دهد. به این معنی که آنها همچنین به بهبود سئو داخل صفحه شما کمک خواهند کرد.

سئو آن پیچ
سئوداخلی و محتوا چند رسانه ای

» دسته بندی برای وبلاگ یا فروشگاه

بیشتر پلتفرم‌های وب به شما اجازه می‌دهند دسته‌هایی را به وبلاگ و فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید تا به سازماندهی مقالات یا محصولات خود کمک کنید.

مرتب‌سازی محصولات بر اساس دسته‌بندی و پست‌های وبلاگ بر اساس موضوع، یافتن آنچه را که می‌خواهند ببینند را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر می‌کند.

با یک استراتژی دسته بندی خوب و سازماندهی شده، ترافیک بیشتری را به مقالات دیگر یا صفحات محصولات مرتبط هدایت می کنید و نرخ پرش وب را بهبود می بخشید.

شما همیشه باید دسته بندی های فروشگاه اینترنتی خود را ایندکس کنید. اما، اگر محتوای زیادی در وبلاگ ندارید یا نمی‌دانید چگونه موضوع ها را در دسته‌ها به خوبی بهینه کنید، بهتر است آنها را  فهرست نکنید. با فهرست نکردن دسته‌ها، از محتوای تکراری یا پراکنده در URL‌های خود جلوگیری می‌کنید.

7. تصاویر را بهینه کنید تا سئو داخلی بهتری داشته باشد

بهترین حالت برای حجم عکس ها این است که  فایل هایی با اندازه و وزن کم، ترجیحاً کمتر از 100 کیلوبایت را آپلود کنید. برای این کار می توانید از هر یک از ابزارهای فشرده سازی عکس ها نیز استفاده کنید. این  عامل به ما در مورد زمان بارگیری URL که مرورگر باید در دستگاه کاربری که از شما بازدید می کند بارگذاری کند کمک می کند. و به نوبه خود، همچنین بهینه سازی URL خود تصویر به شما کمک می کند تا سئو داخلی بهتری داشته باشید. برای مثلا:

نادرست ⇒ 208566184.png

⇒ what-is-seo-on-page.png را درست کنید (نام آن فایل باید دارای کلمات کلیدی نیز باشد).

9. پیوند داخلی

پیوندهای داخلی یا همان لینک داخلی که به پست‌های دیگر ما اشاره می‌کنند، یا پست های خود را از این طریق به هم متصل می کنیم، از جنبه مهم دیگری است که باید در میان عواملی که بر سئو داخلی تأثیر می‌گذارند در نظر گرفت.

به این ترتیب، ما می‌توانیم ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به ارمغان بیاوریم و همچنین به گوگل اعلان می کنیک که وب سایت ما در چه حوزه ای است.  علاوه بر این سبب می شود که کاربران از این طریق بین صفحات ما بچرخند و نرخ پرش را کاهش دهیم. اصول لینک سازی خارجی امری کاملا اختصاصی است و اگر شما بتوانید این مورد را به خوبی انجام دهید به نظر من برنده سئو خواهید شد.

10. لینک های خروجی و سئو داخلی

پیشنهاد سایر منابع خارجی مرتبط با اطلاعات، که اطلاعات تکمیلی یا بیشتری را در مورد موضوع ارائه می دهد، به طور غیرمستقیم کیفیت محتوای ما را بهبود می بخشد (ارزش افزوده).

گوگل این لینک های خروجی را تشخیص می دهد و آنها را در میان دلایلی قرار می دهد که رتبه جستجوی شما را بهبود می بخشد. سعی کنید زمانی که لینک خارجی را در صفحه خود قرار می دهید به رقیب لینک ندهید. همچنین روی کلمه ای لینک را ایجاد کنید که حداقل ارتباطی با صفحه شما و صفحه خارجی داشته باشد.

یک توصیه:

بهتر است این پیوندها را طوری تنظیم کنید که همیشه در یک پنجره جدید باز شوند. به این ترتیب وب سایت شما همیشه در مرورگر کاربر باز می ماند و بار دیگر به کاهش نرخ پرش خود کمک خواهید کرد.

11. عمق یا سطوح کلیک (عمق خزیدن)

عمق کلیک که به آن سطوح کلیک نیز می گویند، تعداد کلیک هایی است که کاربر باید انجام دهد تا از معتبرترین URL وب سایت به یک قطعه خاص از محتوا برسد.

با فرض اینکه HOME معمولاً سطح “0” است، برای رسیدن به یک URL با پیمایش در ساختار وب سایت، ما شروع به شمارش سطوح عمق بر اساس کلیک هایی از HOME به آن می کنیم.

در حالت ایده آل، این است که هیچ URL بیش از 3 کلیک دورتر نباشد. و برای رسیدن به این هدف باید روی ساختار دسته ها، منوها و لینک سازی داخلی سایت خیلی خوب کار کنیم.

سئو داخلی
سئو داخلی سایت و عمق خزیدن

12. خزیدن و نمایه سازی URL های خود را کنترل کنید

هنگام صحبت در مورد نمایه سازی یا ایندکس، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که ممکن است ما علاقه ای نداشته باشیم که به گوگل اجازه دهیم مطلقاً همه URL های وب یا فروشکاه ما را فهرست بندی کند. برعکس، ما فقط باید به کسانی که می‌خواهیم موقعیت بدهیم دسترسی بدهیم.

به طور کلی، محتوایی که باید ایندکس شود، محتوایی است که به کسب و کار ما مرتبط است و برای کاربرانی که در Google جستجو می‌کنند، ارزش می‌افزاید.

هر URLی که برای کسب و کار مهم نیست و در عین حال به هدف جستجوی کاربر پاسخ نمی دهد، شاید بتوان آن را “مرتبط” در نظر گرفت، اما برای سایت ما ارزش آفرینی نمی کند. به خاطر داشته باشید که گوگل علاقه ای به داشتن محتوای پرکننده در میان نتایج خود ندارد.

در مجموع محتواهای غیر مرتبط را در سایت خود انتشار ندهید و همچنین اگر چنین محتوای وجود دارد آن را از حالت ایندکس خارج کنید.

13. نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید

نقشه سایت ایندکس کردن سایت شما را در اینترنت برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.

گفته می شود که آنها در مورد موقعیت یابی محتوا چندان تعیین کننده نیستند، اما توصیه می شود برای سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی، نقشه سایت را ایجاد و برای گوگل ارسال کنید.

می‌توانید آنها را خودتان با استفاده از ابزار ایجاد کنید، یا با افزونه‌ها آن را خودکار کنید، و سپس آن را از طریق کنسول جستجو به Google ارسال کنید.

به طور خلاصه، این راهی است برای ارائه یک نقشه کامل از نحوه سازماندهی تمام اطلاعات خود به موتور جستجو برای قابلیت درک بیشتر.

سئو داخلی
سئو داخلی و نقشه سایت

نتیجه

امیدوارم از طولانی بودن پست خسته نشده باشید. این در حالی است که من نخواستم تمام نکات را به صورت مفصل و ساده که به خوبی متوجه شوید، توضیح دهم و تمام عواملی را که مهمترین آنها می دانم را اضافه کنم.

مطمئناً، یک استراتژی خوب SEO On Page یا سئو داخلی، در میان مدت یا بلند مدت، می تواند بر بهبود قابل توجهی در موقعیت کل پروژه آنلاین شما تأثیر بگذارد، ترافیک زیادی را فراهم کند و دید محتوا و نام تجاری شما را در اینترنت افزایش دهد.

  • آیا مفهوم سئو داخل صفحه و اهمیت آن را می دانستید؟
  • آیا عامل مهم دیگری را می شناسید که در این پست نگذاشته ایم؟

نظر خود را برای ما کامنت بگذارید تا این مگا راهنمای کاملتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک