پرش به محتوا
خانه » بلاگ » توضیحات متا چیست و چگونه توضیحات متا دوستانه سئو بنویسیم؟

توضیحات متا چیست و چگونه توضیحات متا دوستانه سئو بنویسیم؟

افرادی که سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند، توضیحات متا را پیچیده می‌دانند. اگر به سمت بازریابی دیجیتال می روید، پس لازم است ابتدا به طور کامل روی سئو تمرکز کنید. چون رقابت زیاد است و رقابت در حال افزایش است. اگر وبلاگ نویس هستید، پس باید بدانید که آوردن ترافیک به وبلاگ شما کار آسانی نیست، برای این دو مورد مهم، سئو باید کاملاً بهینه شده و محتوای با کیفیت ارائه شود. و از توضیح متا خوبی باید بهره ببرید. اگر نمی دانید توضیحات متا چیست، توضیحات صحیح پست وب سایت چیست و من آن را با مثال توضیحات متا توضیح خواهم داد، پس حتما مقاله من را از ابتدا تا انتها بخوانید.

توضیحات متا متنی است که یک وب سایت، وبلاگ، صفحه یا پست را توصیف می کند و معمولاً به عنوان یک قطعه در نتایج جستجو نشان داده می شود. توضیحات متا به زبان انگلیسی ‘شرح’ نام دارد توضیحات متا نیز فاکتور مهمی در سئوی داخلی سایت است زیرا توضیح مختصری از محتوای شما ارائه می دهد.

که همچنین دارای طول است، به عنوان خلاصه ای از طول 152-160 کاراکتر توصیف مجموعه در موتور جستجو، که محتوای یک صفحه وب را به صورت کوتاه توصیف می کند، عمل می کند.

هنگامی که پست شما در نتیجه موتور جستجو گنجانده می شود، کلمات کلیدی مورد جستجو نیز در توضیحات متا گنجانده می شوند، اگر می خواهید توضیحات متا را به صورت html ببینید، به این صورت است.

وب‌سایت‌های نشانک‌گذاری اجتماعی یک عامل سئوی خارج از صفحه است که به کاربران اجازه می‌دهد بوک مارک‌های اسناد وب را اضافه، ویرایش و به اشتراک بگذارند.،

و در نتیجه جستجو به این صورت است،

مثال توضیحات متا در SERP

اکنون می دانید چیست، طول توضیحات متا و توضیحات چگونه در HTML و نتیجه جستجو ظاهر می شوند.

اگر کاربر وردپرس هستید، پس باید آن را در نمای کلی افزونه Yoast دیده باشید و نمی توانید آن را در بلاگر ببینید، وقتی می توانید ببینید که توضیحات متای نوشته شده در نتایج جستجو شده در نتیجه جستجو چگونه به نظر می رسد.

نمونه توضیحات متا (خوب یا بد)

همانطور که هیچ طول کاملی برای توضیحات وجود ندارد، یک متا توضیحات کامل نیز می توان گفت و توضیحات متا نوشته شده کاملاً به موضوع مقاله، پست وبلاگ یا صفحه وب شما بستگی دارد، من یک مثال برای شما می زنم. می توانید ایده ای برای نحوه نگارش توضیحات متا داشته باشید،

خوب

1. استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا

توضیحات مثال خوب

2. به عنوان پاسخ به عنوان توضیحات متا بنویسید.

توضیحات متا مثال 2 خوب

بد

1. پیگیری توضیحات متا و نوشتن توضیحات غیر مرتبط با محتوای پست بسیار سخت است.

توضیح مثال بد ناخوانا

2. طول کاراکترهای توضیحات متا خارج از حد، استفاده دوبار از Call to action و استفاده از Symbol و غیره.

توضیحات متا مثال 2 بد

چگونه توضیحات متا را بهینه کنیم؟ (نحوه بهینه سازی توضیحات متا به زبان فارسی)

تمام توضیحات متا که می نویسید باید با این واقعیت مرتبط باشد که حاوی خلاصه ای از مطالب است. شما باید به طور واضح و مختصر بگویید صفحه، پست یا عناصر دیگر چیست و درباره چیست.

پس از دانستن این موارد، هنگام نوشتن توضیحات وب سایت یا پست خود موارد بیشتری وجود دارد، باید به موارد ذکر شده در زیر توجه کنید.

طول: گوگل هر از چند گاهی طول رمزگشایی را برای توضیحات متا به روز کرده است، اخیراً موتور جستجو بین 120 تا 320 کاراکتر را در نتیجه جستجو نمایش می دهد.

اگر هدف شما این است که توضیحات متا نباید بیش از 200 کاراکتر نوشته شود، حتی اگر گوگل طول آن را تا 320 افزایش داده باشد، توضیحات طولانی جذاب به نظر نمی رسد.

شما باید شک و تردید بیشتری نسبت به ما در وردپرس داشته باشید Yoast SEO ما 158 شخصیت افزونه در مورد نوشتن بیش از 158 کاراکتر هشدار می دهد، به طوری که توسعه دهنده افزونه Yoast SEO محدودیت را تا 158 تعیین کرده است، زمانی که گوگل رابط توضیحات را در نتایج جستجوی خود به روز کند، هیچ چیزی در افزونه Yoast تغییر نخواهد کرد. سطح پایه.

اگر بیش از 158 توضیحات متا دارید اگر می خواهید تا 200 کاراکتر بنویسید، می توانید بنویسید اگرچه Yosta با رنگ نارنجی به شما هشدار می دهد، پست های زیادی در گوگل وجود دارد که در قطعه 230، 255 کاراکتری نشان داده می شوند.

2. کلید واژه ها: توضیحات متا مکانی ایده‌آل برای گنجاندن آن کلمات کلیدی است، که برای آنها کلمات کلیدی Focus تنظیم کرده‌اید، سپس اگر بتوان با آنها کلمات کلیدی مرتبط را ساخت، می‌توان در توضیحات گنجانده شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که لازم است یک یا دو بار در توضیحات متا کلمات کلیدی Focus وجود داشته باشد یا می توانید یک و دو بار کلمات کلیدی Focus را در توضیحات کلمات کلیدی مرتبط مختلف قرار دهید.

در اینجا با بهینه سازی توضیحات متا برای پستی که اکنون در حال مطالعه آن هستید، نمونه ای در زیر آماده شده است تا برای شما توضیح دهیم.

، اگر از توضیحات متا بی اطلاع هستید، این مقاله اطلاعات کاملی در مورد توضیحات متا، نحوه بهینه سازی و با مثال توضیحات متا در اختیار شما قرار می دهد.،

در اینجا طول توضیحات آمده است 158 کاراکتر و به طور خلاصه به شما می گوید که پست چیست، و همچنین به جستجوگر می گوید که چگونه توضیحات متا را بهینه کند، آنها به شما می گویند که با خواندن توضیحات چیزی در مورد آن بیاموزید، بنابراین از این طریق می توانید متای SEO Friendly ایجاد کنید.

از موارد زیر برای حفظ سئوی متا توضیحات خودداری کنید.

توضیحات متا تکراری: توضیحات متا تکراری را از وبلاگ دیگر یا وبلاگ دیگر خود کپی نکنید، در غیر این صورت ربات گوگل پست شما را ایندکس نمی کند و نمی خزند یا می تواند آن را نیز مسدود کند، بنابراین سعی کنید توضیحات مربوط به صفحه پست را بنویسید.

نماد (@، #، ^، +): هر زمان که از علامت‌های نقل‌قول یا نمادها در HTML توضیحات متا استفاده می‌کنید، Google این علامت‌ها را از توضیحات کوتاه می‌کند، اگر نقل‌قول‌ها در توضیحات متا شما مهم هستند، می‌توانید به جای نقل‌قول‌های مضاعف از موجودیت HTML برای جلوگیری از بریدن استفاده کنید. قابل استفاده است.

و گوگل به مرور زمان کاراکترهای توضیحات متا را به روز می کند، اگر می خواهید توضیحات طولانی بنویسید، باید حداکثر تا 200 کاراکتر بروید، چه وب سایت شما از بلاگر باشد یا وردپرس، در غیر این صورت دیدن آن نامناسب خواهد بود. توضیحات طولانی در موتور جستجو

در پایان مقاله می خواهم بگویم که هنگام نوشتن توضیحات خود، همیشه به کاربر فکر کنید و اینکه چگونه می توانید آنها را متقاعد کنید که بر روی قطعه شما کلیک کنند و این نه تنها باعث افزایش ترافیک ارگانیک شما می شود بلکه سئوی شما را نیز افزایش می دهد. نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک