پرش به محتوا
خانه » بلاگ » ایندکس کردن یک صفحه وب در گوگل چیست؟

ایندکس کردن یک صفحه وب در گوگل چیست؟

تعریف نمایه سازی

منظور از نمایه سازی  یا ایندکس شدن در گوگل، ظاهر شدن در گوگل است. اگر نمایه سازی وجود نداشته باشد، هیچ گونه برداشت، کلیک… یا هر چیزی مربوط به موقعیت یابی وب وجود نخواهد داشت.

اگر مشکلی در نمایه سازی وب سایت خود دارید، توصیه می کنیم با آژانس سئوی ما در تماس بگیرید. گاهی اوقات ممکن است یک خطای خاص باشد، اما می تواند به دلیل یک مشکل جدی تر باشد. میخک مارکتینک متخصص در سئو و ایندکس صفحات در مرروگرهای وب می باشد.

ایندکس به چه معناست؟

نمایه سازی به چه معناست

نمایه سازی بخشی از یک فرآیند کامل است. از زمانی که صفحه وب را منتشر می کنیم تا زمانی که در فهرست گوگل ظاهر می شود، گفته می شود که صفحه در حال ایندکس شدن است.

اول از همه، گوگل باید URL ما را پیدا کند. از سوی دیگر، ما باید به Google اجازه دهیم به محتوای ما دسترسی داشته باشد، که می تواند ایندکس نیز باشد و کیفیت کافی برای نمایش در صفحه نتایج شما دارد.

گاهی، ایندکس یک وب سایت ممکن است روزها و گاهی چند ثانیه طول بکشد. این به یک سری عوامل بستگی دارد که مهمترین آنها اعتبار دامنه، وزن و کد وب است.

در هر صورت، گوگل URL را به عنوان کلید اصلی می گیرد. یعنی تا زمانی که URL را تغییر ندهیم همیشه همان رکورد را در ایندکس خواهیم داشت.تغییر URL یعنی شروع از صفر، رقابت با خود… مگر اینکه اقدامات فنی سئو اعمال شود.

یک وب سایت را در گوگل ایندکس کنید

نمایه سازی چیست

برای ایندکس کردن یک وب سایت در گوگل، موتور جستجو فرآیندی را دنبال می کند که می توان آن را به 6 مرحله مختلف تقسیم کرد:

  • کشف URL: گوگل برای کشف URL به یک لینک نیاز دارد. آن پیوند می‌تواند در خود وب، در شبکه‌های اجتماعی باشد… یا می‌توانیم آن را از طریق API نمایه‌سازی یا کنسول جستجوی Google (URL یا بازرسی نقشه سایت) به Google ارسال کنیم.
  • ردیابی URL: گوگل به فایل Robots.txt می رود تا ببیند آیا می تواند URL را بخزد یا خیر. اگر اجازه دهیم، آن را ردیابی می کند و کد آن را دانلود می کند. اگر صفحه خیلی سنگین باشد، در اینجا اولین مشکل کندی ایندکس را خواهیم داشت.
  • تفسیر: گوگل صفحه را (پس از خزیدن) از روی کد بازسازی می کند و بررسی می کند که محتوایی که کاربر می بیند همان چیزی است که در کد ظاهر می شود. اگر صفحه سنگین باشد و کد زیادی داشته باشد، این فرآیند می تواند ایندکس شدن را حتی بیشتر کند کند..
  • طبقه بندی: گوگل محتوا را به صورت کد و همچنین پس از رندر خوانده است، بنابراین url را برای یک سری کلمات کلیدی رتبه بندی می کند چرا باید ظاهر شود به URL، عنوان، توضیحات، هدرها، بولد، alt تصاویر نگاه کنید…
  • نمایه سازی: جیoogle بررسی می کند که آیا ما می خواهیم URL را ایندکس کنیم یا خیر، و وب را به رکوردهای آن اضافه می کند، اگرچه با رتبه بندی نهایی در موتور جستجو ظاهر نمی شود. ممکن است صفحاتی وجود داشته باشند که ما نخواهیم ایندکس کنیم و دستورالعمل no-index را اعمال خواهیم کرد. این مرحله و مرحله بعدی قبل از آن تقریباً به طور همزمان توسط گوگل انجام شد، اما در این زمان وب را می توان ایندکس کرد و اصلاً برای هیچ چیزی رتبه بندی نکرد.
  • رتبه بندی: گوگل تمام فاکتورهای رتبه بندی خود را در URL اعمال می کند و در نهایت آن را با کلمات کلیدی مرحله طبقه بندی، در موقعیتی که توسط الگوریتم آن تعیین می شود، قرار می دهد.

برای بررسی اینکه آیا یک URL در گوگل ایندکس شده است یا خیر، می توانیم از دستور زیر در موتور جستجو استفاده کنیم: site:”url”. به عنوان مثال: site:https://soyrafaramos.com/indexar/ اگر در صفحه نتایج (SERP) ظاهر شود به این معنی است که ایندکس شده است، در فهرست گوگل قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک