پرش به محتوا
خانه » بلاگ » معماری وب چیست، اهمیت و انواع

معماری وب چیست، اهمیت و انواع

معماری وب نقش کلیدی برای موفقیت یا شکست کسب و کار آنلاین شما دارد. و شما تعجب خواهید کرد، چرا؟ خوب، بسیار ساده است: فرض می‌کند که کاربران شما تجربه کاربری خوبی دارند، آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می‌کنند و به آنچه ارائه می‌دهید عادت می‌کنند.

اگر معماری وب شما گیج کننده است یا بهینه نشده است، توصیه می کنیم این متن را بخوانید تا بدانید که چگونه باید طعم آن را بیاموزید. و اگر ساختار شما خوب است، می توانید ایده هایی برای بهبود بیشتر آن داشته باشید.

معماری وب چیست؟

معماری وب ساختاری است که یک صفحه از آن پیروی می کند مرتب سازی، طبقه بندی و سازماندهی تمام محصولات و/یا خدمات که به کاربران خود ارائه می دهد تا بتوانند آنها را بشناسند و در نهایت تبدیل شوند.

این ساختار یک سلسله مراتب را ایجاد می کند، نظمی که بر اساس آن تمام محتوای موجود در وب سایت کنترل می شود تا آنها را هم در اختیار کاربران قرار دهد و هم در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل.

این عامل برای آثار ضروری است توسعه وب و موقعیت یابی سئو خوب کار کنید.

یک معماری وب خوب فرض می کند که…

  • موتورهای جستجو به راحتی می توانند صفحات وب سایت شما را از مهم ترین تا کم ترین را بفهمند و فهرست کنند.
  • تمام محتوا، محصولات و خدماتی را که ارائه می دهید به راحتی به مشتریان بالقوه خود ارائه دهید.
  • دید آنلاین بهتری داشته باشید.
  • در استراتژی دیجیتال خود نتایج بهتری بگیرید.

قبل از اینکه به ادامه مطلب بروید، آیا مایلید بیشتر به این موضوع بپردازید؟ كشف كردن معماری وب چیست و نکات.

3 دلیل که چرا باید به معماری وب فکر کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ساختار یک صفحه وب به نتایجی که از طریق محیط دیجیتال به دست می آورید کمک می کند.

آ معماری وب باید جذاب، کارآمد و آسان باشد تا کاربران تجربه خوبی داشته باشند و تصمیم به تبدیل داشته باشند.

اما هنوز چیزهای بیشتری وجود دارد… با 3 دلیل اصلی که چرا باید این عامل را در اولویت قرار دهید آشنا شوید!

موتورهای جستجو موقعیت بهتری به شما خواهند داد

اگر معماری وب به خوبی تعریف شده و منظم دارید، جویندگان آنها زمان راحت تری برای خزیدن، نمایه سازی و موقعیت یابی بهتر شما خواهند داشت.

هر چه عنکبوت های گوگل راحت تر شما را پیدا کنند، نتایج بهتری خواهید داشت و دید آنلاین بیشتری خواهید داشت.

علاوه بر این، اگر وب به هم متصل باشد، موتورهای جستجو قادر خواهند بود کل سفر داخلی را دنبال کرده و آن را به طور مناسب طبقه بندی کنند.

به عنوان مثال، در مورد وب سایت ما، از آنجایی که بر اساس دسته بندی های مختلف سازماندهی شده و به هم پیوسته است، موتورهای جستجو درک سازماندهی و نمایش محتوای آن را آسان تر می کنند.

بالاترین اعتبار صفحه 🏆

معماری وب اعتبار لینک را در محیط صفحه شما ارسال می کند. و بزرگتر، موتورهای جستجو رتبه بهتری به شما خواهند داد.

صفحات شما وزن و ارتباط بیشتری خواهند داشت، که فاکتورهای ضروری برای موقعیت یابی سئو.

تجربه کاربری خوب 🙍‍♂️

یک کارآمد قابلیت استفاده به این معنی است که هرکسی که وارد وب سایت شما می شود تجربه کاربری خوبی دارد، نظر درستی از صفحه شما به دست می آورد و شانس تبدیل را افزایش می دهد.

و این تجربه کاربری خوب کمک خواهد کرد:

  • وب سایت خود را برای پیمایش آسان تر کنید
  • حفظ کاربر در صفحه خود را بهبود بخشید
  • افزایش فروش

ما شما را تشویق می کنیم که کشف کنید چرا باید قابلیت استفاده از وب را در نظر بگیرید.

2 نوع معماری وب: مزایا، ویژگی ها و نمونه ها

اول از همه باید این را بدانید هیچ معماری وب بهتر از دیگری وجود ندارد. همه انواع مزایا و معایبی دارند و دلایل مختلفی برای انتخاب هر یک از آنها وجود دارد.

با این حال، نمونه هایی از ساختار وجود دارد که کار می کنند و می توانند به قابلیت استفاده بهتر کمک کنند، اگرچه همه چیز به ویژگی های صفحه شما بستگی دارد.

هر پروژه متفاوت است، منحصر به فرد است و بسته به اهداف شما، استفاده از یکی یا دیگری برای شما راحت خواهد بود.

در حال حاضر بله، به عنوان کارشناسان در توسعه وب و بازاریابی دیجیتال، قصد داریم 2 نمونه موثر معماری وب را به همراه ویژگی ها و نمونه های آنها به شما معرفی کنیم.

برای کشف آنها به ادامه مطلب بروید!

معماری وب افقی یا مسطح

ما به عنوان متخصص توصیه می کنیم که عمق وب سایت شما بیش از 3 سطح نباشد تا گوگل بتواند صفحه شما را بهتر قرار دهد.

دلیل اصلی؟ را تحت تاثیر قرار می دهد crawleoو عمیق تر، طولانی تر.

معماری وب افقی یا تخت به شما امکان می دهد به محتوای عمیق برسید بیش از 1 یا 2 کلیک انجام نمی دهد.

در سطح پایین‌تر توزیع، اطلاعات آسان‌تر و سادگی بیشتر برای کاربر.

این نوع ساختار اغلب در صفحات شرکتی استفاده می شود. به عنوان مثال، در مورد وب سایت ما، ما چندین دسته را می بینیم که شامل زیر شاخه ها می شود. در 1-2 کلیک می توانید برای اطلاعات بیشتر به هر یک از مطالب ما دسترسی پیدا کنید.

معماری عمودی یا سیلو شکل 🡑

از سوی دیگر، معماری عمودی که به آن “siloed” نیز می‌گویند، معماری است که در آن تفاوت زیادی بین محتوای صفحه اصلی و محتوای عمیق وجود دارد و برای دسترسی باید کلیک‌های بیشتری انجام شود.

بر حسب عادت، این در مورد انجام بیش از 3 کلیک برای رسیدن به اطلاعات است که به دنبال آن است، بنابراین می تواند معکوس باشد.

با این حال، برای صفحاتی با محتوای بسیار متنوع، نمایش همه آنها با این نوع معماری ضروری است و اینجاست که چگونه می توان به ساده ترین و شهودی ترین روش ممکن، بدون سردرگمی کاربر، به آن نزدیک شد.

این ساختار معمولاً بیشتر برای فروشگاه های آنلاین استفاده می شود. به عنوان مثال، در مورد AliExpressاین پورتال آنقدر بزرگ است که باید چندین بار کلیک کنیم تا به آنچه می خواهیم برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک