پرش به محتوا
خانه » بلاگ » بک لینک چیست؟ چگونه آن را بدست آوریم و آن را رد کنیم؟

بک لینک چیست؟ چگونه آن را بدست آوریم و آن را رد کنیم؟


بک لینک چیست؟



بک لینک پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است.
به عنوان مثال، پیوند داده شده از یک کلمه در فیس بوک به سایت خود، بنابراین ما اکنون یک بک لینک از وب سایت فیسبوک داریم. موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک ها به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند زیرا وقتی یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد، به این معنی است که فکر می کنند محتوا قابل توجه است.
بک لینک های با کیفیت می توانند به افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند. بنابراین، افزایش ترافیک را به همراه دارد. بنابراین بک لینک عامل مهمی در بهبود سایت شما در موتورهای جستجو است. اما بگذارید یک نکته مهم را برای شما توضیح دهم:
دریافت بک لینک به این معنی نیست که شما در صدر نتایج جستجو قرار خواهید گرفت. زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارد، از جمله:

  • محتوای اختصاصی و مفید
  • سرعت سایت
  • پاسخ وب سایت به دستگاه های مختلف
  • چگونه کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید
  • تجربه ی کاربر
  • و خیلی چیزهای دیگر

بک لینک ها چگونه کار می کنند؟



به عنوان مثال، اشرف یک وبلاگ نویس است و در مورد آن مقاله جالبی می نویسد راه هایی برای آرشیو سریع بک لینک ها.

یکی دیگر از وبلاگ نویسان، مونا، هنگام اشتراک گذاری دیدگاه خود، به مقاله اشرف پیوند می دهد. از آنجایی که او در مورد موضوع SEO در سایت خود می نویسد، این یک بک لینک ایجاد می کند برای اشتراک گذاری وبلاگ نویس اشرف.بک لینک ها چگونه کار می کنند؟

از آنجایی که او مقاله ای پر از اطلاعات مهم نوشت، بسیاری از سایت های دیگر به مقاله او لینک می دهند. این باعث افزایش اعتبار سایت آن می شود.

Ada یک برد برد برای همه طرف ها است. او پیوندی به سایتی اضافه کرد که در مورد بایگانی کردن در مقاله ای که در مورد سئو صحبت می کند صحبت می کند، که به ارزش مقاله او افزود. آنها اضافه کردند که گوگل دوست دارد لینک ها را در سایت ها به اشتراک بگذارد.


انواع بک لینک


بک لینک ها نقش مهمی در بهینه سازی موتور جستجو و استراتژی کلی شما برای رشد وب سایت شما دارند.

دو نوع اصلی بک لینک وجود دارد. بیایید نگاهی گذرا به هر یک و نحوه تاثیر آنها بر سایت شما بیندازیم.

  • پیوندها nofollow به موتورهای جستجو می گوید که لینک را نادیده بگیرند. یعنی autotorty دامنه را به سایت شما منتقل نمی کند.
  • پیوندها dofollow او همان بک لینکی است که همه می خواهند. این نوع بک لینک می تواند به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند.

با این حال، پیوندهای dofollow وجود دارند که بد یا “سمی” در نظر گرفته می شوند. این پیوندها از وب سایت های مشکوک می آیند یا با شکستن شرایط خدمات موتور جستجو به دست می آیند.

این ممکن است باعث شود گوگل سایت شما را جریمه کند یا حتی ایندکس کند. به یاد داشته باشید که این کمیت بک لینک ها نیست، بلکه کیفیت است که باعث تفاوت در رتبه بندی می شود.


چگونه بک لینک دریافت کنیم؟



ایجاد بک لینک به سایت شما زمان و تلاش می خواهد.

نحوه ساخت 100 بک لینک اول برای وب سایت جدید خود در 30 روز را بخوانید

در اینجا 6 راه ساده برای شروع ایجاد بک لینک های با کیفیت برای وب سایت خود آورده شده است.

  1. لینک های سایت خود را در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید.
  2. پستی را در گوگل جستجو کنید که رتبه خوبی داشته باشد و سعی کنید از آن بک لینک بگیرید.
  3. هزینه ایجاد کنید اینفوگرافیک ، یا پست هایی که حاوی ویدیو هستند. این فرمت ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست های معمولی دریافت می کنند.
  4. مقالات فهرست نهایی را بنویسید. این ها پست های بسیار طولانی با هزاران کلمه هستند و هر زاویه ای از موضوع را پوشش می دهند.
  5. نوشتن پست مهمان در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر.
  6. با وبلاگ نویسان در زمینه کاری خود تماس بگیرید و در مورد مقاله ای در سایت خود به آنها بگویید که ممکن است بخواهند به آن لینک دهند.
  7. ارائه می کنیم خدمات بک لینک سازی کیفیت بسیار بالا با قیمت بسیار ساده

شما همچنین می توانید تحقیقات بک لینک رقابتی را شروع کنید. برای این کار باید بک لینک های رقبای خود را ببینید که رتبه خوبی دارند.

چندین ابزار می توانند به شما در یافتن این پیوندها کمک کنند و انجام این کار را برای شما آسان تر کنند.


چگونه بک لینک های خود را بررسی کنم؟



ابزارهای بسیاری برای نظارت بر بک لینک وجود دارد که به شما امکان می دهد بک لینک های وب سایت خود را بررسی کنید

  • کنسول جستجوی گوگل
  • SEMRush
  • اهرفس و غیره.

نظارت بر بک لینک ها بسیار مهم است.
زیرا با گذشت زمان متوجه می شوید که به سایت های مخربی که به سایت شما آسیب می رسانند لینک شده اید و باید آنها را رد کنید. اگر این کار را نکنید، گوگل می تواند سایت شما را جریمه کند و رتبه صفحه شما شروع به کاهش می کند.
بنابراین، مهم است که بدانیم چگونه به این سه سوال پاسخ دهیم:

  1. از کجا می توانم همه بک لینک های خود را پیدا کنم؟
  2. چگونه بفهمم سمی است؟
  3. چگونه با صاحبان سایت های بک لینک سمی تماس بگیرم؟


خوشبختانه پاسخ با ابزار مناسب آسان است.
می‌توانید از کنسول جستجوی Google برای کمک به یافتن همه پیوندهای وابسته خود استفاده کنید، اما این کار می‌تواند زمان‌بر و محدود باشد.

با این حال، ابزارهای سریعتر و بهتری در دسترس هستند. به عنوان مثال، با SEMrush، می توانید به سرعت به این سه سوال مهم و خیلی بیشتر پاسخ دهید.

SEMrush دو حوزه اصلی دارد که به طور خاص با بک لینک ها سروکار دارند. اولی بخش Backlink Analytics است که به شما امکان می دهد رقبای خود را مطالعه کنید و دومی قسمت Backlink Audit است.
بیایید نگاهی گذرا به بخش حسابرسی بک لینک بیندازیم زیرا به شما امکان می دهد تمام بک لینک های سایت خود را پیدا کنید.

سپس، ابزار حسابرسی بک لینک SEMrush هر بک لینک را بررسی می کند و موارد مخرب را مرتب می کند. به این ترتیب می توانید قبل از اینکه گوگل شما را جریمه کند، بک لینک های سمی را پیدا کرده و رد کنید.

نحوه عملکرد بک لینک

بک لینک ها لینک هایی هستند که از یک وب سایت به وب سایت دیگر اشاره می کنند، تا اینجا خیلی خوب است، اما… دقیقا چگونه کار می کنند و موتورهای جستجو چگونه آنها را تفسیر می کنند؟ 🤔

موتورهای جستجو از بک لینک استفاده می کنند اعتبار و ارتباط یک صفحه وب را ارزیابی کنید و جایگاه خود را در نتایج جستجو مشخص کنید.

موتورهای جستجو، بک لینک ها را نشانه ای از ارزشمند و مفید بودن محتوای وب سایت شما می دانند. بنابراین، هر چه یک وب سایت دارای بک لینک های با کیفیت بیشتری باشد، اعتبار و ارتباط آن با موتورهای جستجو بیشتر است.

علاوه بر این، آنها به کشف صفحات جدید در وب سایت شما و نمایه سازی سریعتر آنها کمک می کنند، که همچنین می تواند دید و موقعیت وب سایت شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد.

لازم به ذکر است که همه بک لینک ها یکسان نیستند. وب سایت های بی کیفیت یا نامربوط یا اسپم می توانند تأثیر منفی بر اعتبار و رتبه وب سایت شما داشته باشند.

به همین دلیل بسیار مهم است بر کیفیت و ارتباط بک لینک ها تمرکز کنیدبه جای کمیت، برای بهترین نتایج سئو.

پس از این، آیا می خواهید جزئیات را بدانید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند? در وبلاگ ما بیابید!

5 نوع رایج بک لینک

قبلاً به شما گفته ایم که همه بک لینک ها یکسان نیستند، اما می خواهیم به شما بگوییم که چندین نوع وجود دارد که برای استفاده صحیح از آنها باید جداگانه تجزیه و تحلیل شوند.

علاوه بر این، برخی ارزشمندتر هستند از دیدگاه بهینه سازی موتورهای جستجو نسبت به دیگران.

ما 5 نوع رایج بک لینک را به شما نشان می دهیم!

بک لینک با اعتبار دامنه بالا 🏆

بک لینک های دارای اعتبار دامنه بالا آنهایی هستند که از وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالا، یعنی. وب سایت های پرطرفدار و شناخته شده ای که در حوزه خود معیاری به حساب می آیند.

هرچه صفحاتی که به شما لینک می دهند اهمیت بیشتری داشته باشند، موتورهای جستجو محتوای شما را مفیدتر می دانند و آن را بهتر در موقعیت قرار می دهند.

بک لینک از وب سایت های مرتبط 🔗

بک لینک از صفحات وب مرتبط آنهایی هستند که از وب سایت هایی می آیند که دارای a شباهت موضوعی با محتوای صفحه شما.

اینها با ارزش تر در نظر گرفته می شوند، زیرا ارتباط بیشتری را ارائه می دهند.

بک لینک های تکست لنگر 🔎

بک لینک های انکر تکست آنهایی هستند که از کلمات کلیدی خاصی در متن استفاده کنید که برای لینک دادن به وب سایت شما استفاده می شود.

این تکنیک برای کلمات کلیدی ضروری است تا به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند صفحه پیوند داده شده درباره چیست.

بک لینک از وب سایت های پر بازدید 🔝

این بک لینک ها از وب سایت هایی با حجم ترافیک بالا می آیند.

جنبه مثبت آنها این است که می توانند به افزایش ترافیک صفحه شما و بهبود دید آن در نتایج جستجو کمک کنند.

بک لینک شبکه های اجتماعی 📲

بک لینک شبکه های اجتماعی آنهایی هستند که از بسترهای اجتماعی مختلف می آیند و این می تواند برای ایجاد ترافیک و افزایش دیده شدن صفحه وب شما بسیار ارزشمند باشد.

با این حال، این نوع تکنیک از نظر جایگاه سئو وزن یکسانی ندارد نسبت به سایر انواع وب سایت ها

تفاوت ها و شباهت های بین بک لینک و لینک بیلدینگ

در بسیاری از موارد، اصطلاحات بک لینک و لینک بیلدینگ زمانی که به استراتژی لینک دهی اشاره می شود، اشتباه گرفته می شوند موقعیت یابی سئو.

به همین منظور قصد داریم شباهت ها و تفاوت های آن ها را به شما بگوییم.

هر دو مفاهیم مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو هستند و به طور گسترده برای آنها استفاده می شود افزایش دید آنلاین یک وب سایت، اما معانی و تفاوت های ظریف متفاوتی دارند.

بک لینک لینکی است که از یک وب سایت خارجی به صفحه ای در صفحه شما اشاره می کند. در عوض، لینک بیلدینگ فرآیند دریافت بک لینک های با کیفیت از وب سایت های دیگر از طریق تکنیک های مختلف است.

هدف از ساخت لینک افزایش کمیت و کیفیت بک لینک هایی است که به یک صفحه وب اشاره می کنند تا اعتبار و موقعیت آن را در نتایج جستجو بهبود بخشد.

به طور خلاصه، در حالی که یک بک لینک به سادگی یک لینک ورودی از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما است، لینک بیلدینگ همان است دریافت آن لینک های ورودی به روشی استراتژیک و متمرکز برای رشد ارگانیک.

5 دلیل که چرا بک لینک ها می توانند به استراتژی موقعیت یابی سئو شما کمک کنند

تور آژانس سئو، ما استفاده از بک لینک را برای رشد ارگانیک توصیه می کنیم، اما اگر در مورد اینکه چرا باید این کار را انجام دهید شک دارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم. 5 دلیل مهم چرا باید این استراتژی را شروع کنید

بیا بریم اونجا!

اقتدار بیشتر 🔝

یکی از دلایل اصلی استفاده از این اقدام افزایش اختیاراتی است که ارائه می دهند.

بک لینک ها می تواند اقتدار و ارتباط را افزایش دهد صفحه وب شما در موتورهای جستجو، که می تواند موقعیت آن را در نتایج جستجو بهبود بخشد.

افزایش ترافیک 💨

بک لینک وب سایت با کیفیت بالا می تواند ترافیک بیشتری برای صفحه شما ایجاد کند.

اگر کاربران روی لینک کلیک کنند و در سایت شما قرار بگیرند، احتمالاً بیشتر در آنجا می مانند و صفحات بیشتری را مشاهده می کنند، که می تواند اعتبار وب سایت شما را نیز بهبود بخشد.

بهترین تجربه کاربری 🙍‍♀️

بک لینک ها می توانند به کاربران کمک کنند تا محتوای مرتبط و مفید را در وب سایت های دیگر پیدا کنند، که می تواند تجربه کاربری شما را بهبود بخشد.

اگر صفحه شما یک محتوای با کیفیت بالا و مرتبط، احتمال بازگشت کاربران به وب سایت شما و توصیه آن به سایر کاربران بیشتر است.

ردیابی بهبود یافته 🔍

این استراتژی سئو می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات جدیدی را در وب سایت شما کشف کنند و آنها را سریعتر ایندکس کنید.

این بسیار مثبت است زیرا می تواند دید وب سایت شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد.

ایجاد رابطه 🧵

ایجاد بک لینک می تواند به شما کمک کند تا با وب سایت های دیگر در بخش خود ارتباط برقرار کنید شهرت آنلاین خود را بهبود بخشید.

اگر صفحات دیگر به محتوای شما اعتماد کنند و به آن لینک دهند، به احتمال زیاد طرفداران و مروج شما خواهند شد.

چرا نباید بک لینک بخرید

خرید بک لینک تکنیکی است که می تواند تأثیر منفی بگذارد در استراتژی بهینه سازی ارگانیک شما

به دلایلی این اقدام را توصیه نمی کنیم. چرا که:

  • خرید بک لینک دستورالعمل های موتورهای جستجو از جمله گوگل را نقض می کند.
  • می تواند منجر به تحریم و مجازات شود.
  • این می تواند به معنای کاهش اعتبار و موقعیت وب سایت شما در نتایج جستجو باشد.
  • معمولا کیفیت پایینی دارند و به محتوای صفحه شما مربوط نمی شوند. آنها می توانند از وب سایت های هرزنامه ای باشند که می توانند بر اعتبار وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند.

در عوض، ما به شما توصیه می کنیم که بر روی ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا از طریق آن تمرکز کنید ایجاد محتوای مفید و مرتبط که طبیعتا وب سایت های دیگر را برای پیوند به آن جذب می کند.

همچنین می‌توانید با سایر وب‌سایت‌ها در زمینه فعالیت خود ارتباط برقرار کنید و در محتوایی که به صورت متقابل پیوند دارند، همکاری کنید. این بک لینک های با کیفیت ارزش بیشتری دارند برای سئو و کمک موثرتر و پایدارتر در دراز مدت.

بنابراین، اگرچه به صورت پیشینی می تواند به استراتژی سئوی شما کمک کند، اما در دراز مدت می تواند به کسب و کار آنلاین شما آسیب زیادی وارد کند.

پس از همه، این یک تکنیک است سئو کلاه سیاه و مانند همه آنها می توانند عواقب بزرگی در موتورهای جستجو داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک