پرش به محتوا
خانه » بلاگ » روش صحیح نوشتن توضیحات متا

روش صحیح نوشتن توضیحات متا

توضیحات متا گزیده ای – تا حدود 155 کاراکتر – که محتوای صفحه را خلاصه می کند.

موتورهای جستجو اغلب زمانی آن را در نتایج جستجو نشان می دهند که عبارت جستجو شده در توضیحات باشد. بنابراین بهینه سازی آن برای سئو داخلی بسیار مهم است.

در این مقاله روش صحیح نوشتن یک متا توضیحات خوب را به شما می گویم که به شما کمک می کند رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید و کلیک های CTR خود را افزایش دهید.


توضیحات متا چیست؟


توضیحات متا توضیحات متا قطعه ای از کد HTML است که در کد HTML صفحه به شکل زیر است:

توضیحات متا چیست؟

هدف آن ساده است: به کسی که در گوگل جستجو کرده است انگیزه می دهد تا روی پیوند شما کلیک کند. به عبارت دیگر، توضیحات متا برای ایجاد کلیک از موتورهای جستجو وجود دارد.

هیچ مزیت مستقیم سئو از توضیحات متا وجود ندارد – آنها از آن در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کنند.

اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد: گوگل از نرخ کلیک شما (CTR) به عنوان راهی برای دیدن اینکه آیا نتیجه خوبی دریافت می کنید استفاده می کند.

اگر افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک کنند، گوگل شما را نتیجه خوبی می داند و – بر اساس موقعیت مکانی شما – شما را در رتبه بندی بالاتر می برد.

به همین دلیل است که بهینه سازی توضیحات متا و بهینه سازی عناوین بسیار مهم است.


ویژگی های یک توضیحات متا خوب


بر اساس تحقیقاتم و همچنین تجربه خودم، فهرستی از عناصری را که برای نوشتن یک توضیحات متا خوب نیاز دارید ارائه کرده ام:

1. از 155 کاراکتر تجاوز نکنید

طول مناسبی در توضیحات تعرفه نوشته نشده است. بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید.

شما باید فضای کافی برای رساندن پیام را اشغال کنید، اما آن را کوتاه و در عین حال سریع نگه دارید زمان.

اگر نتایج جستجوی گوگل را بررسی کنید، اغلب می بینید که توضیحات متا شامل گزیده هایی از 120 تا 156 کاراکتر است، مانند مثال زیر.

روش صحیح نوشتن توضیحات متا

توجه داشته باشید که گوگل توضیحات کامل را در صورت طولانی بودن نمایش نمی دهد.

متأسفانه، ما نمی توانیم به طور کامل آنچه را که گوگل در نتایج جستجو نشان می دهد کنترل کنیم. گاهی اوقات تصمیم می‌گیرد توضیحات متا را نشان دهد، و گاهی اوقات چند جمله را از نسخه شما برمی‌دارد.

سناریوی اول واضح است، اما سناریوی دوم زمانی اتفاق می‌افتد که الگوریتم گوگل تصمیم می‌گیرد توضیحات متا را از محتوای وب‌سایت تولید کند تا با جستجوی جستجو مطابقت بیشتری داشته باشد.

2. شامل یک فراخوان برای اقدام

اگر توضیحات متا را دعوت به صفحه خود می دانید، باید در مورد کاربر و انگیزه های (بالقوه) آنها برای بازدید از صفحه خود فکر کنید.

مطمئن شوید که توضیحات شما کسل کننده، دشوار یا خیلی مبهم نباشد. مردم باید بدانند که چه چیزی می توانند در صفحه شما پیدا کنند.

“هی، ما یک محصول جدید فلانی داریم. اطلاعات بیشتر! سوالاتی را اضافه کنید که انتظار دارید بازدیدکننده به دنبال پاسخ آنها باشد.

توضیحات متا متن فروش شماست. به جز، در این مورد، “محصولی” که می خواهید بفروشید، صفحه پیوند شده است.

دعوت‌نامه‌هایی مانند «بیشتر بیاموزید»، «اکنون آن را دریافت کنید»، «به‌صورت رایگان» امتحان کنید، برای آوردن کلیک به صفحه شما مفید هستند.


اقرأ ايضا

نمایه سازی بک لینک ها با سرعت راهنمای جامع (روش آرشیو بک لینک ها)

چگونه یک فایل آبشاری Robots.txt برای سئوی وب سایت خود بسازیم (بهترین روش)


3. از کلمات کلیدی خود در توضیحات متا استفاده کنید

اگر کلمه کلیدی جستجو با یک قطعه متن در توضیحات متا مطابقت داشته باشد، گوگل تمایل بیشتری به استفاده و برجسته کردن آن در نتایج جستجو خواهد داشت. این باعث می شود لینک سایت شما جذاب تر شود. گوگل گاهی اوقات مترادف ها را برجسته می کند. در مثال زیر مشخص شده است مقالات و دوره های آموزشی برای یادگیری سئو و بازاریابی دیجیتال. تاکید بر نتایج خود به این روش باعث برجسته شدن بیشتر آنها می شود.

4. مشاهده مشخصات، در صورت امکان

اگر محصولی برای دانش فنی دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که مشخصات فنی را نیز درج کنید هنگام نوشتن توضیحات، توضیحات متا را تشخیص دهید . به عنوان مثال، می توانید سازنده، SKU، قیمت و مواردی از این قبیل را در نظر بگیرید.

اگر بازدیدکننده شما به طور خاص به دنبال این محصول است، به احتمال زیاد مجبور نیستید آنها را متقاعد کنید.

5. مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد

این مهم تلقی می شود. گوگل تشخیص می دهد که آیا از توضیحات متا برای فریب بازدیدکنندگان برای کلیک کردن بر روی نتیجه استفاده می کنید. حتی ممکن است در صورت انجام این کار شما را جریمه کنند. اما علاوه بر این، توضیحات گمراه کننده به طور بالقوه می تواند نرخ پرش شما را افزایش دهد. که باعث کاهش اعتماد مردم به سایت شما نیز می شود. ایده بدی است. به همین دلیل باید مطابقت داشته باشد توصیف اعلامی با محتوای صفحه

6. توضیحات متا خود را منحصر به فرد کنید

اگر توضیحات متای شما مانند سایر صفحات باشد، تجربه کاربری در گوگل با مشکل مواجه خواهد شد. اگرچه عنوان صفحات ممکن است متفاوت باشد، اما همه صفحات یکسان ظاهر می شوند زیرا همه توضیحات یکسان هستند.

به جای ایجاد توضیحات متا تکراری، بهتر است آنها را خالی بگذارید. گوگل یک قطعه از صفحه را انتخاب می کند که حاوی کلمه کلیدی استفاده شده در صفحه شما است. با این حال، نوشتن یک متا توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید، همیشه بهترین روش است.

7. مراقب بهینه سازی مضر باشید

یکی از مواردی که مخصوصا در سایت های عربی به آن توجه کردم پرکردن توضیحات متا با کلمات کلیدی است عزیز این کار اصلا به درد شما نمی خورد اما ممکن است برای موتورهای جستجو مشکل ایجاد کند.

بنابراین یک توضیحات بنویسید، نه کلمات شکسته، بلکه یک توضیحات متا کوتاه که بازدیدکننده را تشویق به کلیک کردن می کند و شامل کلمه کلیدی می شود.

خلاصه

هر چه زودتر یاد بگیرید که یک توصیف خوب ایجاد کنید، زودتر می توانید رتبه بندی خود را ارتقا دهید و به تلاش های کلی SEO خود کمک کنید.

از آنجایی که توضیحات متا بخشی از تجربه کاربری کلی سایت شما است، گوگل در مورد سئو سایت شما آنها را بسیار جدی می گیرد.

خوب، به طور خلاصه، برای نوشتن یک توضیحات متا خوب، این مراحل را دنبال کنید:

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید اما زیاد از آنها استفاده نکنید.
  • توضیحی بنویسید که بازدیدکننده را تشویق کند روی لینک شما کلیک کند.
  • روی خوانندگان خود تمرکز کنید، نه فقط موتورهای جستجو.
  • منافع و ارزش را نشان دهید.
  • نام تجاری خود را در صورت لزوم درج کنید.
  • از 150 کاراکتر تجاوز نکنید.
  • توجه داشته باشید که با محتوای صفحه شما مطابقت داشته باشد.
  • مراقب باشید توضیحات متا خود را کپی نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک