پرش به محتوا
خانه » بلاگ » سئو کلاه سیاه چیست و چه تاثیری بر سایت شما دارد

سئو کلاه سیاه چیست و چه تاثیری بر سایت شما دارد

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به دلیل اهمیتی که در موفقیت یا شکست یک وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل یا بینگ و سایر موتورهای جستجو دارد، یکی از معروف ترین تکنیک ها در دنیای بازاریابی الکترونیکی است، زیرا قوانین و روش هایی هستند که از آنها پیروی می کنند. متخصصان سئو، مقاله نویسان و کسانی که مسئول بهبود وب سایت شما هستند برای بالا بردن رتبه سایت شما به رتبه های اول در صفحه نتایج جستجو در موتور جستجوی گوگل و دیگران، اما شما در مورد جنبه های منفی آن چه می دانید یا چیست؟ به سئو کلاه سیاه معروف است؟ و با استفاده از سئو که نشان دهنده چالش با اجرای شرایط موتور جستجو است، روش سئو کلاه سیاه ظاهر شد و روش سئو کلاه سفید نیز ظاهر شد.

زمانی که یک بازاریاب متخصص در زمینه سئو تصمیم می گیرد باید روش ها و روش های رسیدن به سئو کلاه سیاه را بداند و آیا این روش برای وب سایت ها مضر است یا خیر؟ ابزارهای مورد استفاده برای سئو کلاه سیاه چیست؟ آیا توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل و بینگ مجازات می شود یا خیر؟ اینها سوالات اساسی و اساسی هستند که هر متخصص سئو و بازاریاب الکترونیکی باید پاسخ مناسب به آنها را بداند تا با پیروی از سیاست های موتورهای جستجو یک وب سایت به درستی و با استفاده از تکنیک های سئوی پاک راه اندازی کند.سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقداماتی است که برای بالا بردن رتبه یک وب سایت یا یک صفحه از یک وب سایت در موتورهای جستجو با استفاده از ابزارهایی که شرایط خدمات و سیاست های موتورهای جستجو را نقض می کند، استفاده می شود. اصطلاح «کلاه سیاه» در فیلم‌های غربی برای تمایز بین «آدم‌های بد» و «آدم‌های خوب» به وجود آمد. و آنهایی که کلاه مشکی به سر می‌گذاشتند، افراد بدی بودند. سئو کلاه سیاه به عنوان عمل غیرقانونی (غیر قانونی) افزایش و افزایش رتبه یک صفحه یا وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تعریف می شود. این اقدامات برخلاف شرایط و سیاست های موتور جستجوی گوگل است و استفاده از آنها ممکن است منجر به ممنوعیت دائمی وب سایت از نمایش در موتور جستجو و صفحات و سایت های وابسته به آن (Subdomains) شود.

روش های سئو کلاه سیاه:

برای جلوگیری از تنبیه موتورهای جستجو و عدم سوء استفاده از تجربه کاربری در سایت خود، سعی کنید بیشتر روی تکنیک های سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سفید تمرکز کنید و از روش های کلاه سیاه زیر اجتناب کنید:

  1. ارسال مطالب با کیفیت پایین

موتورهای جستجو سایت هایی را ترجیح می دهند که محتوای باکیفیت زیادی دارند. از آنجایی که محتوای با کیفیت بالا آسان یا ارزان نیست، بسیاری از بازاریابان سئو کلاه سیاه سعی می کنند با ارسال محتوای بی کیفیت و ارزشمند، سیستم را شکست دهند.

  1. پر کردن کلمات کلیدی و تکرار محتوا

منظور از “پر کردن کلمات کلیدی” استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در محتوای شما در تلاش برای بالا بردن رتبه سایت در صفحه موتور جستجو برای عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر است. گوگل آنالیتیکس می تواند تشخیص دهد که چگالی کلمات کلیدی شما خیلی زیاد است یا خیر. منظور از «محتوای تکراری» انتشار یک محتوا در چندین صفحه یک وب سایت به منظور جذب موتورهای جستجو است و این برخلاف اصول و سیاست های موتورهای جستجو است و ممکن است سایت شما را در معرض جریمه های جستجو قرار دهد. موتورها

  1. Cloaking

Cloaking یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که برای فریب موتورهای جستجو برای رتبه بندی یک صفحه در سایت شما برای یک عبارت جستجوی خاص که از لحاظ متنی به خود صفحه مرتبط نیست، استفاده می شود. Cloaking یک محتوا را به کاربران نمایش می دهد در حالی که محتوای متفاوتی را به موتورهای جستجو نشان می دهد و اخیراً به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل کشف شده است.

  1. استفاده از تغییر مسیرهای گمراه کننده

ریدایرکت کاذب یکی دیگر از ترفندهای سئو کلاه سیاه است که برای گمراه کردن کاربران و موتورهای جستجو با راه اندازی یک لینک ریدایرکت که کاربران و موتورهای جستجو را به صفحات مختلف هدایت می کند، استفاده می شود، بازاریاب آنلاین از صفحه ای با کیفیت بالا برای هدایت بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو به صفحه پایین استفاده می کند. صفحه با کیفیت در تلاش برای افزایش رتبه آن صفحه در نتایج جستجو.

  1. بک لینک بخرید

برای سئو  بهترین راه حل همیشه این است که تعداد زیادی بک لینک از سایت های با کیفیت بالا (High Domain Authority) برای سایت خود دریافت کنید. به این تکنیک SEO Off Page گفته می شود که به شما امکان می دهد رتبه سایت خود را در صفحه نتایج جستجو افزایش دهید، اما سئو کلاه سیاه به جای ساختن بک لینک های با کیفیت در طول زمان، بک لینک می خرد.

  1. استفاده از Link Farms و PBN

فریم های لینک و شبکه های وبلاگ خصوصی دو روش دیگری هستند که بازاریابان سئو کلاه سیاه در تلاش برای ساخت سریع و غیرقانونی بک لینک استفاده می کنند. در این حالت، بازاریاب از شبکه‌ای از سایت‌ها استفاده می‌کند که فقط برای اتصال سایت‌هایی که می‌خواهند رتبه صفحه جستجوی سایت خود را بهبود ببخشند، به مالک سایت پرداخت می‌کند یا به مالک آن پول می‌پردازد.

  1. اسپم نظرات وبلاگ

در تلاش دیگری برای دریافت بک لینک به وب سایت شما، بازاریاب در مورد بسیاری از وبلاگ های دیگر نظر می دهد و بک لینک هایی قرار می دهد که با سایت شما ارتباطی ندارند و کسانی را که روی آنها کلیک می کنند به وب سایت شما هدایت می کند.

  1. استفاده نادرست از داده های ساخت یافته

داده های ساختاریافته  به یک صفحه وب اضافه می شود تا به موتورهای جستجو اطلاعات غنی را که در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می شود، اطلاع دهد. بازاریابان سئو کلاه سیاه با نمایش اطلاعات نادرست در جستجو، داده های ساختاریافته را برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو دستکاری می کنند.

  1. سئو منفی یا گزارش نادرست سایت های رقیب

سئو منفی برای فریب دادن موتورهای جستجو و آسیب رساندن به سایت های رقبا با عواملی که قبلا ذکر شد و توسط موتورهای جستجو مجازات می شود، استفاده می شود. بنابراین، اینطور به نظر می رسد که سایت رقیب دیگر از سئو کلاه سیاه استفاده می کند یا گاهی اوقات بازاریاب وب سایت دیگری به دروغ گزارش می دهد که سایت شما از روش ها و روش هایی استفاده می کند که خط مشی ها را نقض می کند تا توسط موتورهای جستجو جریمه شوید.سئو کلاه سیاه

8 ابزار سئو کلاه سیاه

موارد زیر برخی از ابزارهایی هستند که بازاریابان حرفه ای سئو کلاه سیاه در دنیای بازاریابی الکترونیکی از آن ها استفاده می کنند و به دلیل تاثیر منفی آن ها به خصوص در بلندمدت به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که آنها را امتحان کنید:

Xrumer

Xrumer یک برنامه سریع کار است که به صورت آنلاین کار می کند و توسط سئو کلاه سیاه استفاده می شود و از طریق آن می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را به هزاران بازدید افزایش دهید. این یک برنامه مناسب برای مبتدیان و حرفه ای ها است و یکی از ابزارهای مورد علاقه بسیاری از بازاریابان حرفه ای است.

Rankwyz Rankwyz

معمولا برای ساخت شبکه های وبلاگ استفاده می شود. زیرا به شما کمک می کند گروهی از سایت ها را به راحتی و با تلاش کمتر مدیریت کنید، چه در هاست خصوصی باشد و چه در میزبانی وب 2.0. این ابزار برای علاقه مندان به سئو کلاه سیاه کار می کند تا مجموعه ای قدرتمند از وب سایت های مرتبط با یکدیگر ایجاد کنند.

شبکه وبلاگ

این شبکه ای از سایت ها است که در آن تعداد زیادی لینک به سایت دیگری (معمولاً به سایت شما) قرار می گیرد. این شبکه ها از بک لینک هایی با کیفیت پایین تشکیل شده اند که برای فریب موتورهای جستجو طراحی شده اند.

رتبه بندی موتور جستجوی GSA

اگر از من بپرسید که کدام ابزار سئو کلاه سیاه برای ایجاد بک لینک های نامحدود قابل اعتماد بهترین است، بدون شک GSA را به شما توصیه می کنم. تنها در 7 روز، تعداد زیادی بک لینک به سایت خود خواهید داشت.

Scrapebox

یکی از مزایای اصلی Scrapebox این است که می توان هزاران نظر در صفحات وب شما ایجاد کرد تا آنها را شلوغ و تعاملی نشان دهد و همچنین نظرات را می توان از طرف شما در سایت های دیگر ارسال کرد تا به شما بک لینک بیشتری بدهد.

Market Samurai

 Market Samurai ابزاری خاص برای کلاه سیاه نیست، اما این ابزار دارای برخی ویژگی ها و ترفندهای دیگر است که به سئو کلاه سیاه کمک می کند. شما می توانید از SERP ها و ابزارهای عالی تحقیق کلمات کلیدی برای پوشش تمام رقبا برای عبارت جستجوی هدف خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

Best Spinner

ابزار Best Spinner یکی از پرکاربردترین ابزارها برای بازنویسی مقالات است و در مواقعی استفاده می شود که بخواهید مقاله خود را در سایت های مختلف ارسال و منتشر کنید زیرا نوشتن مطالب مختلف در قالب های مختلف زمان زیادی می برد. این برنامه شما را قادر به نوشتن مقاله و صرفه جویی زیادی در زمان می کند و یکی از مهم ترین ویژگی های این ابزار این است که تمامی مقالات نوشته شده توسط این ابزار منحصر به فرد و جدید خواهند بود.

Tweet Attacks

Tweet Attacks یک ابزار عالی سئو کلاه سیاه برای ارسال توییت به افرادی است که در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت می کنند. به عنوان مثال – کاربری در توییتر که در مورد لپ تاپ های ایسوس صحبت می کند، Tweet Attacks پیوندی را به سایت شما که حاوی آن محصولات است برای او ارسال می کند.

Traffic Booster Pro V3

وبلاگ نویسی یا انتشار خودکار مقالات روشی شناخته شده برای سئو کلاه سیاه است که توسط بازاریابان حرفه ای استفاده می شود. Traffic Booster Pro V3 مقالاتی را از سایت های زبان های مختلف جمع آوری می کند و به زبان سایت شما در سایت شما منتشر می کند و به این ترتیب شما مقالات زیادی را به سرعت و به راحتی ایجاد می کند.

عواقب استفاده از سئو کلاه سیاه

استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه از نظر گوگل دور نمی‌ماند، اما آن را ردیابی می‌کند و به‌روزرسانی‌های مهمی برای ردیابی آن، اطلاع از منبع و راه‌های مجازات آن صادر می‌کند و به همین دلیل به‌روزرسانی‌ها (الگوریتم) زیادی وجود داشت که برخی از آنها عبارتند از:

پنگوئن

” الگوریتم پنگوئن ” اصلی در سال 2012 راه اندازی شد و به طور چشمگیری به گوگل این امکان را می دهد که تعداد بک لینک ها را از یک سایت به سایت دیگر برای تعیین Domain Authority یک وب سایت یاد بگیرد. و اکنون وظیفه پنگوئن این است که سایت ها را تجزیه و تحلیل کند و از اعتبار تعداد بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کند و اینکه آیا سایت شما سعی دارد تعداد بک لینک ها را دستکاری کند یا خیر. پس از راه اندازی این به روز رسانی، بیش از 10 درصد از سایت های موجود در نتایج جستجو تحت تأثیر قرار گرفتند و برخی از آنها به طور کامل از نتایج جستجوی گوگل حذف شدند و از آن زمان تاکنون صاحبان وب سایت ها و متخصصان سئو از الگوریتم موتور جستجوی گوگل پیروی می کنند. به روز رسانی ها

پاندا

به‌روزرسانی پاندا کمی متفاوت از به‌روزرسانی پنگوئن است. هدف آن فیلتر کردن نتایج جستجو برای جلوگیری از رتبه‌بندی محتوای «با کیفیت پایین» است. اگرچه تعریف و معیار خاصی برای طبقه‌بندی مقاله به عنوان «کیفیت پایین» وجود ندارد، اما گوگل دوره مخصوص به خود را در زمینه ایجاد محتوای ارزشمند دارد.بنابراین به راحتی می توانید ببینید که در مورد محتوای دیجیتال چه چیزی را با کیفیت بالا در نظر می گیرید. اگر وب سایت شما از جریمه پنگوئن یا پاندا گوگل رنج می برد، تفاوتی با جریمه ندارد، جریمه از دست دادن رتبه فعلی شما در نتایج جستجو و کاهش قابل توجه ترافیک ارگانیک است. و همه اینها به دلیل روش های سیاهی است که ممکن است برای تبلیغ وب سایت خود از آنها استفاده کرده باشید. و اگر سایت شما به شدت به بازدیدکنندگان گوگل (ترافیک ارگانیک) متکی است، این جریمه می‌تواند منجر به یک مارپیچ رو به پایین شود که می‌تواند شما را برای همیشه سرکوب کند.

راه های گزارش سئو کلاه سیاه

زمان هایی وجود دارد که مناسب است وب سایتی را گزارش کنید که برخلاف دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل است. به عنوان مثال، اگر مشاهده کردید، ممکن است بخواهید گزارشی ارسال کنید:

سایت هایی که از روش های ذکر شده در بالا برای سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.

نتیجه هرزنامه ای که بالاترین سطح را برای یک کلمه کلیدی خاص اشغال می کند.

سایت یا رقیب دیگری اقداماتی را علیه شما انجام می دهد که برای سئو سایت شما مضر است.

وب سایت دیگری ممکن است شما را به دروغ گزارش داده باشد.

می‌توانید از طریق گزارش هرزنامه‌های وب Google شکایت کنید ، و همچنین تاکتیک‌های SEO blackhat را از طریق ویژگی حذف محتوای Bing گزارش دهید. یا با استفاده از ابزار Google Disavow Backlinks، بک لینک ها را رد کنید تا به موتور جستجو بگویید که یک سایت با کیفیت پایین به طور مخرب به سایت شما لینک می دهد. همچنین بخوانید: چگونه بک لینک های مضر را به حرفه ای ترین روش رد کنیم

چگونه از سایت خود در برابر سئو کلاه سیاه محافظت کنیم؟

اگر متوجه شدید که شخصی یک کمپین سئوی مخرب علیه سایت شما راه اندازی کرده است، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. لیستی از بک لینک های مضر ایجاد کنید

بک لینک های وب سایت خود را که اخیراً ایجاد شده اند بررسی کنید و موارد بد را انتخاب کنید تا بتوانید آنها را حذف کنید. سپس به لینک های بد برچسب اضافه کنید. شما باید تمام لینک ها را به صورت دستی بررسی کنید تا زمانی که تصمیم بگیرید کدام یک برای رتبه سایت شما در موتورهای جستجو مضر هستند و سعی کنید آنها را حذف کنید.

  1. سعی کنید لینک های مخرب را حذف کنید

پس از تعیین اینکه کدام بک لینک ها باید حذف شوند، با مدیر وب سایت تماس بگیرید و درخواست کنید که لینک های مخرب حذف شوند. اگر هیچ صفحه تماسی را پیدا نکردید، از Whois.Com/Whois برای پیدا کردن آدرس ایمیل تماس استفاده کنید. با این کار سئو کلاه سیاه را توضیح داده ایم و معتقدیم که شما نمی خواهید با استفاده از این روش ها به سایت خود آسیبی وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک