پرش به محتوا
خانه » بلاگ » متخصص سئو |مدرس سئو|بهترین سئوکار

متخصص سئو |مدرس سئو|بهترین سئوکار

متخصص سئو

بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین ابزارها برای پروژه ها و برندهایی است که می خواهند برند خود را هرچه بیشتر معروف و به بقیه نشان دهند. یکیی از راه های پیشرفت در بازاریابی دیجیتال وجود یک سایت است که در سرچ های موتورهای جستجو مانند گوگل به کاربران نمایش داده شود. برای دستیابی به این اهداف تعیین شده، داشتن یک متخصص سئو و مشاور سئو یا حتی مدرس سئو با ظرفیت و دانش دنیای دیجیتال ضروری است. این حرفه ای در هر آژانس بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، زیرا کارشناس سئو و بهترین سئوکار این امکان را می دهد اهداف خاصی ایجاد شوند، به طوری که برندها می توانند شاخص بازگشت سرمایه، فروش خود را افزایش دهند، مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنند.

در صورتی که نیاز به همکاری با یک متخصص سئو یا مدرس سئو دارید می توانید با ما در ارتباط باشید. حسین میخک مدرس و متخصص سئو که بیش از 7 سال سابقه کار سئو را دارد.

احتمالا شما نیز به دنبال یک متخصص سئو با تجربه هستید، زیرا وب سایت شما (به خوبی) در گوگل یافت نمی شود. و شما می خواهید جایگاه آن را تغییر دهید. بسیار قابل درک است! زیرا هرچه بهینه سازی موتور جستجو شما بهتر باشد، رتبه شما در گوگل بالاتر خواهد بود، بنابراین بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. و بازدیدکنندگان بیشتر به معنای سرنخ بیشتر است، بنابراین فروش بیشتر. اگر دنبال یک متخصص سئو یا کارشناس سئو هستید میخک مارکتینک بهترین انتخاب برای شماست. چرا که متخصص و کارشناس های ما علاوه بر کار در این حوزه، به عنوان مدرس سئو نیز فعالیت می کنند. برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قدرت سئو چیست؟

بیش از 70 درصد از جستجوگران بر روی 5 نتیجه جستجوی اول گوگل کلیک می کنند. با سئوی خوب و استفاده از متخصص سئو، شرکت یا کسب و کار شما در صدر گوگل قرار می گیرد. این به شما مشتریان بالقوه بیشتری می دهد. بنابراین فروش بیشتری دارید. نکته واضح: اگر روی سئو سرمایه گذاری کنید، روی رشد کیف پول خود سرمایه گذاری می کنید. 

سئو با تبلیغات گوگل متفاوت است. زمانی که شما از ادورز یا همان تبلیغات گوگل استفاده می کنید تا زمانی که حساب شما شارژ دارد کار می کند و بعد از اتمام پول حساب دیگر در صدر جستجو ها نیستید و به طور کامل ممکن است از سرچ گوگل خارج شوید. اما با سئو شما این جایگاه را به طور دائم حفظ می کنید. البته در صورتی که پشتیبانی از جایگاه خود را قطع نکنید. به طور کلی هزینه سئو نسبت به تبلیغات ادورز بسیار ناچیز است به حدی که هزینه یک ماه ادورز بیشتر از هزینه شاید دو سال دستمزد کارشناس سئو باشد.

وظایف متخصص سئو و سئوکار

کارشناس سئو ما با تحقیق گروه هدف، تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق حجم جستجو و تجزیه و تحلیل رقابت سئو را شروع می کند. سپس ساختار وب سایت و فناوری سایت و طراحی آن را بررسی می کند. بر این اساس او به همراه شما استراتژی آنلاین شرکت شما را تعیین می کند. سپس متخصص سئو و سئوکار محتوای وب سایت شما را با بازاریابی محتوا بهینه می کند.

نقشه راه:

مرحله 1: تحقیق گروه هدف
مرحله 2: تحقیق کلمات کلیدی و تحقیق حجم جستجو
مرحله 3: تجزیه و تحلیل رقابتی
مرحله 4: وب سایت را بررسی کنید
مرحله 5: تعیین استراتژی آنلاین
مرحله 6: ساختار و فناوری وب سایت را بهبود بخشید
مرحله 7: بازاریابی محتوا را اعمال کنید

البته این همه ماجرا نیست. بهینه سازی موتورهای جستجو زمینه بسیار گسترده ای است. مشاور سئو علاوه بر ساختار و فناوری، از تمامی فرصت های سئوی دیگر نیز حداکثر استفاده را می کند. هرچه گوگل بهتر بتواند “بفهمد” که سایت شما در مورد کدام تجارت است، گوگل رتبه بالاتری را به وب سایت شما خواهد داد.

متخصص سئو
کارشناس سئو

کارشناس سئو آزادکار یا فریلنسر استخدام کنیم یا با شرکت سئو کار کنیم؟

احتمالا یرای شما هم این سوال پیش آمده است که با یک شرکت سئو کار کار کنیم یا یک متخصص سئو آزاد را استخدام کنیم؟ در جواب چنین سوالی شرایط کسب و کار و بودجه شما و موارد متعدد دیگری را باید در نظر گرفت اما ما در جدول زیر به طور کامل به بررسی این سوال پرداختیم.

بیایید به بررسی مزایا و معایبی بپردازیم که ممکن است باعث شود یک شرکت نیازمند سئوکار، یک متخصص سئو یا آژانس سئو را انتخاب کند.

متخصص سئو (فریلنسر) آژانس و شرکت سئو
دانش و تجربه دانش و تجربه هر متخصص سئو متفاوت خواهد بود. آژانس هایی با تیم قوی از کارشناسان با دانش و تجربه قوی سئو ممکن است کارآمدتر باشند.
هزینه سئو میانگین حقوق یک متخصص سئو بین 8 تا 12 میلیون است. هزینه یک کار سئو در  آژانس سئو  میخک مارکتینک و دیگر شرکت ها به طور متوسط ​​بین 3 تا 7 میلیون تغییر می کند. به عبارت دیگر، شما می توانید کار را با هزینه ای بسیار کمتر از حقوق یک متخصص سئو انجام دهید.
هزینه های اضافی متخصص سئو هزینه های نوشتن محتوا و خرید نسخه تبلیغاتی را پوشش نمی دهد، بنابراین شخص باید بودجه اضافی ایجاد کند. هزینه تمام کارهای اضافی مورد نیاز برای سئو توسط شرکت های سئو تامین می شود. حتی مشاوره سئو نیز به شما ارائه می شود.
اثرات جانبی کارشناس سئو نمی تواند در مقابل جریمه های گوگل که ممکن است در اثر اشتباه کارشناس سئو اتفاق بیفتد، تضمینی بدهد. شرکت های سئو برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، حتی در صورت بروز، هر تضمینی برای جبران آن می دهند.
ضمانت کارشناس سئو نمی توانند اهداف یا موفقیت را در نتیجه مطالعات خود تضمین کنند. شرکت های سئو تضمینی در مورد نتیجه کاری که انجام خواهند داد، با پیش بینی هایی که در ابتدا انجام می دهند به شما دید و ضمانت بهتری خواهند داد.
زمان پاسخ سئوکار را می توان با پاسخگویی و واکنش سریع به درخواست های شما سریعتر مدیریت کرد. با این حال، شرکت‌های سئو ممکن است در راستای ساختار و رویه‌های عملیاتی شرکت با تاخیر مواجه شوند.
توافق تعهدات قراردادی کارشناسان سئو محدود است. شرکت های سئو تعهدات قراردادی به محرمانه بودن اطلاعات، تضمین پیشرفت و عدم همکاری با رقبا دارند.

یک متخصص سئو چه کاری انجام می دهد؟

یک متخصص سئو به روش های مختلف سعی می کند اطمینان حاصل کند که یک صفحه وب تا حد امکان در نتایج جستجوی خاص نمایش داده می شود. راه هایی که یک کارشناس سئو می تواند به رتبه بالایی دست یابد، بهینه سازی فناوری صفحات سایت، اصلاح محتوای صفحه و افزایش اعتبار صفحه است. به متخصص سئو، کارشناس سئو و حتی سئوکار نیز گفته می شود.

بررسی جنبه فنی سئو

جنبه فنی سئو به این معنی است که سرعت بارگذاری وب سایت تا حد امکان کوتاه باشد، استفاده از html و css فاقد خطا باشد، میزبانی وب سایت خوب باشد و صفحات وب سایت برای نمایش در موبایل  پاسخگو  باشند (مطابق با اندازه صفحه نمایش کاربر).

متخصص سئو
سئوکار

محتوا

از نظر محتوا، یک متخصص سئو و مدرس سئو از نزدیک با کپی رایترها یا کارشناسان محتوا کار می کند. برای بالا بردن نتایج جستجوی ارگانیک، لازم است که تمام متن در وب سایت یا صفحه با کیفیت و مرتبط باشد. باید از عناوین و توضیحات خوب صفحه استفاده شود، ساختار لینک داخلی باید منظم باشد، متن واقعی باید به خوبی نوشته شده و مرتبط باشد، آدرس URL، ناوبری و ساختار سایت باید صحیح باشد و تصاویر موجود در صفحه باید بهینه باشند.

ارتباط محتوا، از جمله، با کلمات کلیدی (کلمات جستجو) که در متن، عناوین و توضیحات یافت می شود تعیین می شود. اگر اینها با موضوع مرتبط باشد، الگوریتم گوگل احتمالاً صفحه را به عنوان مرتبط طبقه بندی می کند. با این حال، الگوریتم به طور منظم تغییر می کند، بنابراین موفقیت هرگز تضمین نمی شود.

افزایش اعتبار سایت

وقتی صحبت از اعتبار یک وب سایت یا صفحه می شود، یک متخصص سئو یا مدرس سئو می تواند با به دست آوردن پیوندهای خارجی به وب سایت کمک کند. اگر یک صفحه معتبر به وب سایت شما لینک دهد، صفحه شما تقویت می شود. بنابراین کیفیت این پیوندهای خارجی از تعداد آنها مهمتر است.

آیا مشاوره سئو یا کمک واقعی می خواهید؟

متخصص سئو ما خوشحال می شود که به وب سایت شما را بررسی کند تا ترافیک بیشتری ایجاد کند. گاهی اوقات می توانید با چند نکته و تنظیمات ساده به بهبود سئو سایت وردپرسی یا غیر وردپرسی خود کمک کنید. متخصص موتورهای جستجو با توجه به تجربه ای که به دست آورده است می داند که چه چیزی مهم است و به چه چیزی باید توجه کنید. اگر نیاز به مشاوره سئو دارید و میخواهید با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را داشته باشید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سئو ساختاری دارد که نیاز به کار بسیار سازمان یافته دارد. پس از تحقیق، برنامه ریزی و ارزیابی، کل فرآیند باید به دقت نظارت و مدیریت شود. کارشناسان سئو و سئوکار باید در حین انجام تمام این کارها از تجربه سئوی خود استفاده کنند.

کارشناس سئو
مشاور سئو

چگونه یک متخصص سئو بشوم؟

برای اینکه یک متخصص سئو یا کارشناس سئو لقب بگیرید اولین گام این است که آموزش سئو رادر اولویت قرار دهید. یرای همین منظور شما ابتدا باید به دنبال یک مدرس سئو بسیار عالی باشید. برای نمونه دوره های آموزشی میخک مارکتینک که با تدریس حسین میخک  انجام می شوند از جمله بهترین دوره های است که به شما کمک می کند تا یک کارشناس سئو باشید. 

البته برای اینکه متخصص شوید صرفا آموزش کافی نیست شما باید در این راه تجربه کافی را نیز به دست آورید. برای نمونه کارآموزی یکی از بهترین راه ها برای کسب دانش بیشتر و تجربه مفید جها سئوکار شدن در این حوزه است. همچنین سعی کنید هر روزه آموزش های جدیدتری را دنبال کنید و اخبار و الگوریتم های جدید موتورهای جستجو را پیگیری کنید. البته بایستی یک مدرس سئو خوب در کنار شما باشد.

درآمد متخصص سئو

حقوق یک متخصص سئو پایه برای شروع معمولاً بین 4تا 5میلیون در ماه بر اساس یک هفته کاری کامل است. البته ممکن است حقوق در هر منطقه متفاوت باشد. با توسعه دانش و کسب تجربه در این زمینه، حقوق شما افزایش می یابد. به عنوان مثال، یک متخصص ارشد سئو می تواند به راحتی حقوقی بین 10 تا 15 میلیون تومان را در ماه دریافت کند.

نکته: این ارقام برای سال 1401 است.

شایستگی های یک متخصص سئو

به عنوان یک متخصص سئو، مهم است که بتوانید تحلیلی فکر کنید، دانش خوبی از اینترنت داشته باشید و نحوه عملکرد وب سایت ها را درک کنید. علاوه بر این، سئوکار در صورت داشتن ویژگی ها و مهارت های زیر مفید است:

  • بینش تجاری
  • مهارت نوشتن خوب (محتوا نویس)
  • روحیه تیم پذیری
  • انعطاف پذیری
  • کنجکاو
  • خلاقیت
  • داشتن دانش پایه در کدنویسی و طراحی

با نگاهی به دیدگاه بازار کار یک متخصص سئو، تخصص در این زمینه به صرفه است. تقاضا برای این متخصصان بسیار زیاد است. آیا پس از خواندن این متن به ترغیب شده اید که حتما از سئو برای کسب و کار خود بهره ببرید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است بدانید که کارشناسان سئو ما بسیار خوشحال خواهند شد با شما همکاری کنند.

ویژگی های یک متخصص سئو موفق؟

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی که متخصصان سئو موفق باید داشته باشند تا در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو پیشرفت کنند، آورده شده است:

درک سه سطح سئو

سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر متخصص سئوی خوب و کارشناس سئو باید در توسعه یک استراتژی بازاریابی هر سه را در نظر داشته باشد:

فنی

به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار باطن و پایه یک وب سایت است. بخشی از این کار شامل انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است که می تواند فرصت هایی را برای SEO فنی برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با موبایل، خزیدن و معماری وب سایت آشکار کند. سئوی فنی همچنین خوانایی یک وب سایت را به شدت بهبود می بخشد، که به نوبه خود تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت خوب است. یمک مدرس سئو خوب باید این موارد را همواره کامل تجربه کرده باشد.

سئو داخلی

به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود. سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند و سئوکار اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.

بهینه سازی خارج از صفحه

در مورد ایجاد یک رابطه قوی تر بین وب سایت شما و سایر وب سایت ها از طریق انواع تاکتیک های لینک سازی است. بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب سایت منبع قابل اعتمادی است و بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.

متخصصان سئو و سئوکار ها باید بدانند که چگونه همه سطوح بهینه سازی موتورهای جستجو در رتبه بندی وب سایت شما در بین نتایج جستجوی گوگل نقش دارند.

ذهن باهوش برای بازاریابی

جنبه های فنی سئو واضح است که بخش بزرگی از کار است و درک مسائلی که می تواند باعث شود گوگل وب سایت شما را در نتایج جستجو دفن کند بسیار مهم است. اما هنگامی که بر آن غلبه کردید، مشاغل در صنعت سئو شباهت های زیادی با سایر مشاغل بازاریابی دیجیتال یا حتی بازاریابی سنتی دارند: در نهایت، شما باید محتوا را ایجاد و جایگاه خود را به گونه ای ایجاد کنید که منافع مصرف کننده را در حین تحریک کردن مشخص کند. آنها به فروش نزدیک تر هستند.

بخش دشوار، ایجاد محتوایی است که هم برای افراد آن طرف موتور جستجو قانع کننده باشد و هم الگوریتم گوگل را خوشایند کند. که با تجربه همراه است.

اما تخصص سئو مورد نیاز برای ارتباط واقعی به عنوان یک متخصص سئو و حرفه ای بازاریابی دیجیتال به طور گسترده تر از آن عمیق تر است. برای موفقیت واقعی در نقش سئوکار، همیشه باید بازاریابی محتوا را در سطح عمیق‌تری در نظر بگیرید، همچنین روانشناسی مصرف‌کننده و مخاطبان هدفی که برای آنها بازاریابی می‌کنید، چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژی‌های بازاریابی ویروسی، و اهداف کلی کسب و کار که به افزایش آگاهی و تبدیل برند کمک می کند.

توانایی فکر کردن به تصویر بزرگ

همانطور که مشخص کردیم، همه چیز تحت تأثیر سئو قرار می گیرد. وب سایت های شرکت بسیار مهم هستند، سئو باید با بقیه این ملاحظات در اطراف یک سایت مرتبط باشد.

به داشتن اهداف مشخص در مورد کمپین های سئو کمک می کند. به عنوان یک متخصص سئو، هدف شما این است که روی رتبه بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک، افزایش آگاهی از برند یا تبدیل (تبدیل کسی که از وب سایت شما بازدید می کند به مشتری) تمرکز کنید؟

تعریف این اهداف و سپس حفظ اهداف بزرگتر سازمان در هنگام اجرای استراتژی سئو، متخصص سئو را برای موفقیت آماده می کند.

مهارت های ارتباطی درجه یک و روحیه همکاری

یک متخصص سئو با طیف گسترده ای از بخش ها در یک تجارت کار خواهد کرد، از جمله فروش، خدمات مشتری، توسعه وب، تجزیه و تحلیل، فناوری اطلاعات، بازاریابی و موارد دیگر. و توضیح اینکه چرا ایجاد تغییرات در یک وب سایت باعث افزایش سئو و در نهایت ترافیک و تبدیل بیشتر می شود، همیشه آسان نیست. اینجاست که مهارت های ارتباطی شما وارد عمل می شود.

متخصصان سئو و مشاور سئو باید بدانند که چگونه به روشی متقاعدکننده و قابل دسترس توضیح دهند که چرا تغییرات خاصی ضروری است و چگونه آنها به نفع وب سایت و شرکت هستند. علاوه بر این، بخشی از کار شما این است که بتوانید این کار را با تیم هایی با زمینه ها و دیدگاه های مختلف در وب سایت انجام دهید.

نه تنها این، بلکه می توانید در محتوای خاصی که برای سایت در حال توسعه است نیز مشارکت داشته باشید، بنابراین باید مطمئن شوید که مهارت های نوشتاری شما برای مشاغل سئو عالی است.

کنجکاوی و سازگاری

گوگل الگوریتم های خود را برای رتبه بندی دائمی نتایج موتورهای جستجو تغییر می دهد. این واقعیت که الگوریتم‌های موتورهای جستجو اغلب بدون هشدار یا توضیح تغییر می‌کنند، بسته به دیدگاه شما، می‌تواند برای شما خسته‌کننده یا هیجان‌انگیز باشد – اما یک متخصص SEO خوب این چالش را با اشتیاق انجام می‌دهد.

برای پیشرفت در فضای سئو باید یک سئوکار چابک باشید. بسیاری از متخصصان از یادگیری مستمر سود می برند، اما یک متخصص سئو برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. علاوه بر این، اگر شما مسئول وب سایت یک شرکت واحد هستید، نمی توانید از خود راضی باشید – به عنوان یک متخصص سئو، وظیفه شما این است که به طور مداوم محتوای آن را بررسی کنید تا ببینید آیا با بهترین شیوه های سئو در حال تغییر همخوانی دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک