پرش به محتوا
خانه » بلاگ » داده های ساختاریافته و سئو: یک بررسی

داده های ساختاریافته و سئو: یک بررسی

داده های ساختاریافته

داده های ساختاریافته یا اسکیما به منظور تسهیل تفسیر محتوای یک صفحه وب برای گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می شود. با کمک کدهای کوچک، محتوا را به گونه‌ای طبقه‌بندی می‌کنید که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند اطلاعات در مورد چیست.

مثال معمولی از داده های ساختاریافته زمانی است که دستور العمل های غذا با رتبه بندی نمایش داده می شوند یا زمانی که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند، اما کاربردهای بسیار بیشتری وجود دارد: اطلاعات درباره فیلم ها یا سریال های تلویزیونی، اطلاعات شرکت، رویدادها، پرسش ها و پاسخ ها و موارد دیگر. .

با استفاده از داده های ساختاریافته، وب سایت شما می تواند در گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرد. علاوه بر این، داده های ساختاریافته به این معنی است که نتایج جستجو با اطلاعات بیشتر و بهتری نمایش داده می شوند که می تواند شانس کلیک افراد بیشتری را افزایش دهد.

داده های ساخت یافته چیست؟

موتورهای جستجو از داده های ساختار یافته برای درک آسانتر محتوای یک وب سایت استفاده می کنند. کاملاً بی شباهت به خوشه های موضوعی نیست. علاوه بر این، موتورهای جستجو از این نوع اطلاعات برای ایجاد یک تصویر کلی بهتر از جهان و تمام اطلاعات موجود در وب استفاده می کنند.

با داده های ساختاریافته، می توانید انواع مختلف اطلاعات را در صفحه علامت گذاری کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را به روشی خاص تفسیر کنند.

عمدتاً سه فرمت که در آنها از داده های ساخت یافته استفاده می شود:

گوگل JSON-LD را ترجیح می دهد، اما استفاده از Microdata یا RDFa نیز خوب است. هر کدام از این انواع مزایای خود را دارند.

زمینه های استفاده برای داده های ساخت یافته

داده های ساخت یافته را می توان در چندین زمینه مختلف استفاده کرد. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • مقالات: پست های وبلاگ، مقالات خبری
  • شرکت: رستوران ها، مغازه ها، ساعات کاری، آرم، آدرس و غیره
  • سریال های تلویزیونی: رتبه بندی، خلاصه و اطلاعات دیگر.
  • کتاب ها: رتبه بندی و امکان خرید مستقیم کتاب از طریق نتایج جستجو.
  • فیلم ها: رتبه بندی و تصویر.
  • نرم افزار: رتبه بندی و اطلاعات در مورد برنامه ها.
  • رویداد: تقویم با تاریخ رویدادهای مختلف، به عنوان مثال. کنسرت ها یا سخنرانی ها
  • دستور غذا: تصویر، امتیاز و لینک.
  • محصولات: اطلاعات محصول، لینک، قیمت و امتیاز.

Concrete: اگر محتوایی دارید که در این دسته بندی ها یا سایر دسته های پشتیبانی شده قرار می گیرد، می توانید آن را علامت گذاری کنید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو محتوا را بهتر درک کنند. به این ترتیب، اطلاعات به راحتی می توانند به روش های مختلف در بین نتایج جستجو ظاهر شوند.

نتایج را می توان به چند روش نمایش داد:

  • نمودار دانش: جعبه ای در گوگل با اطلاعاتی در مورد به عنوان مثال. شرکت ها، افراد مشهور، فیلم ها، دستور العمل ها و غیره
  • قطعه ویژه: یک جعبه اطلاعات کوچک که در بالای نتایج جستجو قرار می گیرد.
  • نتایج جستجوی تفصیلی: رتبه بندی، تعداد نظرات، اطلاعات خاص مانند به عنوان مثال. زمان پخت و سایر اطلاعات را می توان مستقیماً در نتایج جستجو نمایش داد.

مزایای بسیاری

استفاده از داده های ساخت یافته مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • CTR بالاتر: کاربران تمایل دارند بیشتر بر روی نتایج جستجو بر اساس داده های ساختاریافته کلیک کنند. این شامل، در میان چیزهای دیگر، قطعاتی است که گوگل در نتایج جستجو نشان می دهد.
  • رتبه اول در گوگل: با کمک داده های ساختاریافته، آسان تر است که برخی از اطلاعات وب سایت به عنوان یک قطعه برجسته در بالای نتایج جستجوی گوگل قرار گیرند.
  • قرار گرفتن در معرض بیشتر: اگر از داده های ساختاریافته در وب سایت خود استفاده می کنید، احتمالاً تعداد نمایش ها در موتورهای جستجو افزایش می یابد، در حالی که همه چیز برابر است.
  • جستجوهای صوتی: گوگل از تکه های برجسته خود برای جستجوهای صوتی خود استفاده می کند. با داده های ساختاریافته، شانس اینکه وب سایت شما در میان نتایج جستجو ظاهر شود را افزایش می دهید.
  • فروش بیشتر: اگر محصول، شرکت یا وب سایت شما اغلب در بین نتایج جستجو دیده می شود، اعتماد به پیشنهاد شما را تقویت می کند که می تواند فروش را افزایش دهد.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در مورد بهبود دید وب سایت در نتایج جستجو از طریق اقدامات مختلف فنی و محتوایی است. با توجه به اینکه گوگل بزرگترین موتور جستجو در جهان است، سئو یک کانال بازاریابی مهم برای هدایت ترافیک و مشتریان بالقوه به وب سایت شما است.

سئو برای افزایش ترافیک، سرنخ ها، مشتریان و درآمد شرکت مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر جستجوگران گوگل روی نتایج جستجوی ارگانیک کلیک می‌کنند، به این معنی که سئو می‌تواند حدود پنج برابر بیشتر از تبلیغات پولی ترافیک ایجاد کند. مزایای دیگر عبارتند از قابل مشاهده بودن برای مشتریان بالقوه ای که در جستجوی محصول یا خدمات شما هستند، افزایش فروش از ترافیک ارگانیک و مزیت رقابتی برای کسب و کار.

داده های ساخت یافته و سئو

داده های ساختاریافته می توانند با کمک به موتورهای جستجو برای درک و تفسیر دقیقتر محتوای یک وب سایت، تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشند. داده های ساختاریافته شکلی از نشانه گذاری HTML است که برای بهبود درک موتورهای جستجو از محتوای یک وب سایت استفاده می شود. این ابرداده در مورد محتوای یک وب سایت، مانند اطلاعات مربوط به محصولات، بررسی ها، جزئیات شرکت، رویدادها و موارد دیگر را ارائه می دهد.

با استفاده از داده های ساختاریافته، صاحبان وب سایت می توانند موتورهای جستجو را قادر سازند تا محتوای یک وب سایت را با دقت بیشتری درک و تفسیر کنند، که می تواند منجر به انتخاب موتورهای جستجو برای نمایش نتایج جستجوی غنی تر شود. برای مثال، اگر یک وب‌سایت داده‌های ساختاریافته‌ای برای توصیف یک محصول داشته باشد، موتورهای جستجو می‌توانند قیمت‌ها، رتبه‌بندی‌ها و سایر جزئیات را مستقیماً در نتایج جستجو نشان دهند که می‌تواند منجر به نرخ کلیک و ترافیک بالاتر به وب‌سایت شود.

داده‌های ساختاریافته همچنین می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند فهرست‌های کسب‌وکار محلی را درک کنند، که می‌تواند منجر به نمایش کسب‌وکار در نتایج جستجو برای جستجوهای محلی و نتایج نقشه شود.

چطور به کارش می بری؟

صرف نظر از نوع داده های ساختاری که قصد استفاده از آن را دارید، طبق schema.org همیشه یک واژگان از پیش تعیین شده است که استفاده می کنید. با این حال، گوگل توصیه می کند که به جای آن از اسناد موجود در developers.google.com استفاده کنید. این بر اساس schema.org است اما فقط با قالب بندی پشتیبانی شده توسط Google. سایر موتورهای جستجو، به عنوان مثال بینگ، ممکن است دستورالعمل های متفاوتی داشته باشد.

روش های مختلفی برای استفاده از داده های ساخت یافته در وب سایت وجود دارد.

سه روش رایج عبارتند از:

  • به صورت دستی: JSTON-LD، microdata یا RDFa را مستقیماً با دست به کد اضافه کنید. وقت گیر است، نیاز به دانش زیادی دارد و در صفحات استاتیک بهترین عملکرد را دارد.
  • راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل: یک راه نسبتا ساده برای افزودن داده های ساختاریافته به صفحات وب استاتیک.
  • پلاگین ها: اگر از وردپرس یا CMS دیگری استفاده می کنید، چندین پلاگین برای درج داده های ساخت یافته وجود دارد.

نتیجه

در نتیجه، استفاده از داده های ساختاریافته در یک وب سایت می تواند درک موتورهای جستجو از محتوا را بهبود بخشد و منجر به نتایج جستجوی بهتر شود. این به نوبه خود می تواند به نرخ کلیک بالاتر، ترافیک، رتبه بندی بالقوه بهتر در موتورهای جستجو و سئوی بهتر ترجمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک