پرش به محتوا
خانه » بلاگ » نحوه افزایش سرعت وردپرس – راهنمای کامل

نحوه افزایش سرعت وردپرس – راهنمای کامل

نحوه افزایش سرعت وردپرس

آیا می خواهید افزایش سرعت وردپرس خود را بهبود ببخشید؟ زمان بارگذاری برای هر وبلاگ یا وب سایتی مهم است. اگر سرعت بارگذاری سایت شما خوب نباشد، بازدید کننده بلافاصله از سایت شما خارج می شود. علاوه بر این، گوگل از سرعت بارگذاری صفحه وب به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند. این بدان معناست که وب سایت یا وبلاگی که سریع بارگذاری می شود رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب می کند.

امروز در این مقاله به شما خواهم گفت که چگونه سرعت بارگذاری وب سایت یا وبلاگ وردپرس را افزایش دهید.

افزایش سرعت وردپرس

چرا سرعت سایت وردپرس حیاتی است؟

سرعت وب سایت نقش اساسی در موفقیت یک وب سایت دارد. سرعت بارگذاری وب سایت تأثیر عمیقی بر ترافیک، بازدید از صفحه، فروش و رتبه وب سایت شما دارد. طبق دستورالعمل های گوگل، سرعت صفحه وب سایت یکی از فاکتورهای ضروری رتبه بندی است. ما در این جا به راه حل هایی برای نحوه افزایش سرعت وردپرس  می پردازیم.

یک میزبان وب خوب انتخاب کنید:

شما باید یک سرور میزبانی وب خوب انتخاب کنید. اکثر اوقات ما مردم وردپرس را روی هاست اشتراکی نصب می کنیم، اما بیشتر اوقات خرابی آن زیاد است و این باعث کندی وب سایت شما می شود.

اگر می خواهید 100٪ آپتایم برای وب سایت خود داشته باشید، باید بهترین سرور میزبانی وب را انتخاب کنید. انتخاب ارائه دهنده خدمات میزبانی وب مناسب بهترین گزینه برای افزایش سرعت وب سایت شما است.

شما حق انتخاب میزبانی VPN، میزبانی سرور اختصاصی یا میزبانی سرور ابری را با توجه به نیاز خود دارید. شما می توانید بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب را پیدا کنید، و آنها نیز ادعاهای بزرگی دارند، اما تنها تعداد کمی از ارائه دهندگان میزبانی وب وجود دارند که به قول خودشان خدمات ارائه می دهند. بنابراین، همیشه بهترین و مناسب ارائه دهنده میزبانی وب را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

نحوه افزایش سرعت وردپرس

یک چارچوب یا موضوع را انتخاب کنید:

موضوع وب سایت نقش بسزایی در افزایش سرعت یا بهینه سازی سایت وردپرس دارد. تم وب سایت که با کدنویسی عالی، تعادل مناسب، تصویر یا بهینه سازی محتوا ساخته شده است، بارگذاری وب سایت شما را سرعت می بخشد. از طرف دیگر، اگر یک موضوع بد را انتخاب کنید، وب سایت شما را کند می کند. شما باید از تم های پولی استفاده کنید و آنها را بر اساس نیاز خود بهینه سازی کنید. همچنین، تمام مطالب غیر ضروری، اسکریپت های جاوا را حذف کنید و فقط محتوای مفید را نگه دارید.

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس:

وقتی یک تم یا افزونه را در وبلاگ وردپرس نصب می کنیم و سپس آن را حذف می کنیم، داده های آن در پایگاه داده باقی می ماند. اگر از چندین افزونه استفاده کنیم، جداول زیادی در پایگاه داده ما ایجاد می کند که سرعت وب سایت ما را کاهش می دهد. در چنین شرایطی باید پایگاه داده وردپرس را بهینه کنید و جداول و کوئری های اضافی را حذف کنید و این امر افزایش سرعت وردپرس شما را تا حد زیادی بهبود می دهد. می توانید پایگاه داده را به صورت دستی از طریق سرور به حداکثر برسانید یا می توانید از افزونه هایی مانند WP-Optimize و WP-Sweep استفاده کنید. هر دوی این افزونه های بهینه سازی رایگان هستند و برای بهینه سازی پایگاه داده وردپرس بهترین هستند.

یک پلاگین کش نصب کنید:

همچنین می توانید از افزونه Cache برای افزایش سرعت وب سایت یا وبلاگ وردپرس خود استفاده کنید. افزونه کش تمامی صفحات سایت را در یک فایل HTML کش می کند و در حافظه وردپرس ذخیره می کند. این امر سرعت وب سایت را افزایش می دهد و صفحه وب سایت سریع بارگذاری می شود زیرا مرورگر یک فایل کاملاً آماده دریافت می کند. برخی از نمونه‌هایی از بهترین و محبوب پلاگین‌های کش عبارتند از WP Rocket، WP Super Cache یا W3 Total Cache.

کش سمت سرور کاربر:

وب سرور کش سمت سرور را فراهم می کند. با فعال کردن کش سمت سرور، نیازی به استفاده از افزونه کش برای افزایش سرعت وب سایت ندارید.

موارد زیر را ارائه کرد:
ذخیره صفحه
کش پرس و جو پایگاه داده
کش مبتنی بر شی

ذخیره صفحه: این صفحه پویا صفحه وب را در دیسک یا حافظه ذخیره می کند، درست مانند افزونه کش، و فایل کش را برای مدت زمان مشخصی ارائه می کند. شما می توانید از افزونه W3 total cache برای کش کوئری پایگاه داده و کش مبتنی بر شی استفاده کنید.

اگر دانش محدودی در مورد توسعه وب دارید، می توانید از سرور Kinsta یا Siteground برای راه اندازی کش سمت سرور استفاده کنید. در غیر این صورت، شما باید هر توسعه دهنده وب را استخدام کنید.

از CDN (شبکه تحویل محتوا) استفاده کنید:

مکان خاصی از سرور شما وجود دارد و داده های وبلاگ یا وب سایت شما از آن مکان سرور شما ارائه می شود. به عنوان مثال، اگر سروری دارید که در هند واقع شده است، داده های سایت شما از هند در جهان ارائه می شود. این نحوه افزایش سرعت وردپرس را در کشوری که از ایران مانند ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا دور است، کاهش می دهد.

CDN، یعنی شبکه تحویل محتوا، مرکز داده را در کل جهان فراهم می کند. آنها داده های وب سایت شما (CSS، جاوا اسکریپت، تصویر) را از مکان های مختلف ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر کاربری در ایالات متحده در حال باز کردن وب سایت شما باشد، CDN از مرکز داده مبتنی بر ایالات متحده استفاده می کند و محتوا را ارائه می دهد. این امر باعث کاهش زمان پردازش سایت و افزایش سرعت بارگذاری وب سایت می شود. تقریباً همه وبلاگ نویسان از شبکه تحویل محتوا و Cloudflare، MaxCDN، Amazon CloudFront، KeyCDN بهترین CDN استفاده می کنند.

بهینه سازی خودکار تصویر:

اگر از تصاویر در وب سایت شما استفاده می شود و اندازه تصاویر بزرگ است، صفحات وب به کندی بارگذاری می شوند زیرا همه می دانیم که تصاویر موثرترین راه برای جذب مخاطب برای یک وب سایت یا وبلاگ هستند. اما سعی کنید از تصاویر با اندازه بزرگ در وبلاگ خود اجتناب کنید. تصاویر با اندازه بزرگ باعث کاهش سرعت وب سایت می شوند.

می توانید با فشرده سازی تصویر، تصویر را بهینه کنید و اندازه آن را کاهش دهید. این به سرعت وب سایت کمک می کند. برای بهینه سازی تصویر می توانید از فشرده سازی تصویر Smush، ShortPixel Image Optimizer یا EWWW Image Optimizer استفاده کنید. اما بهتر است با کاهش اندازه تصویر تا 20% تا 30% از یک تصویر خود بهینه شده استفاده کنید.

بهینه سازی صفحه اصلی برای بارگیری سریع:

اولین برداشت از وب سایت شما صفحه اصلی سایت شما است. هنگامی که صفحه اصلی به آرامی باز می شود، بازدیدکنندگان وب سایت را ترک می کنند. بنابراین، بهینه سازی یا افزایش سرعت صفحه اصلی وب سایت شما ضروری است. افزایش سرعت صفحه اصلی برای تجربه کاربری بهتر مهم است. با رعایت نکات زیر می توانید این کار را انجام دهید:

نمایش حداقل پست ها
ویجت های غیر ضروری را از صفحه اصلی حذف کنید
نمایش حداقل تصاویر
• در صورت امکان، نوار کناری را از صفحه اصلی حذف کنید
• پلاگین ها، CSS، اسکریپت ها را در صفحه اصلی آپلود نکنید
• از قرار دادن تبلیغات در صفحه اصلی وب سایت خودداری کنید

برای جذب مخاطب، از یک طراحی واضح و متمرکز برای صفحه اصلی خود استفاده کنید.

فشرده سازی gZIP را فعال کنید:

حجم داده هایی که بین سرور و کاربر منتقل می شود بسیار زیاد است و به همین دلیل اغلب سایت شما به کندی بارگذاری می شود. برای بهبود این موضوع و نحوه افزایش سرعت وردپرس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فشرده سازی gZIP را فعال کنید. با این کار اندازه فایل های CSS و جاوا اسکریپت وب سایت شما تا 70 درصد فشرده می شود. می توانید از ابزار فشرده سازی GZIP برای بررسی اینکه فشرده سازی gZIP در سایت شما فعال است یا خیر استفاده کنید. این امر باعث کاهش حجم فایل منتقل شده و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری و افزایش سرعت وب سایت می شود.

کوچک کردن وب سایت وردپرس:

منظور از Minifying حذف فضای سفید و فضای ناخواسته برای کاهش حجم فایل است. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید، اما اگر تجربه ندارید، احتمال خطا وجود دارد. بنابراین، باید از افزونه هایی برای کوچک سازی وب سایت مانند افزونه Autoptimize استفاده کنید. این اتصال نه تنها فایل های CSS، HTML، جاوا اسکریپت وب سایت شما را کوچک می کند، بلکه همه آنها را نیز اضافه می کند. بنابراین، مشکل «حذف رندر مسدود کردن جاوا اسکریپت و CSS در محتوای بالا» نیز از سایت شما حذف خواهد شد.

فقط پلاگین های مفید را نصب کنید:

گاهی اوقات، بسیاری از وبلاگ نویسان جدید افزونه های غیر ضروری اضافه می کنند که سرعت وب سایت را کاهش می دهد. نیازی به نصب افزونه های زیاد نیست. بنابراین، قبل از استفاده از هر افزونه مراقب باشید زیرا ممکن است به سرعت سایت شما آسیب برساند.

بنابراین لازم است تمامی افزونه ها و تم های وب سایت خود را برای عملکرد بهتر به روز کنید تا نحوه افزایش سرعت وردپرس صورت بگیرد.

فعال کردن کش مرورگر اهرمی:

فعال کردن کش مرورگر به مرورگر اجازه می‌دهد تا CSS، جاوا اسکریپت، فایل‌های تصویری وب‌سایت شما را ذخیره کند و تنها بار اول بارگیری کند. پس از فعال شدن کش مرورگر، زمانی که کاربر سایت شما را باز می کند، مرورگر فقط یک بار فایل های CSS، Javascript، Image را از سرور درخواست می کند. فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت، تصویر پس از باز کردن سایت در دفعات بعدی بارگذاری مجدد نمی‌شوند. بستگی به شما دارد که چقدر زمان نقدی نگه دارید. با توجه به نیاز خود می توانید 30 روز، سه ماه، شش ماه، یک سال یا بیشتر پس انداز کنید.

LazyLoad را به تصاویر خود اضافه کنید:

اگر تعداد زیادی عکس، عکس در سایت شما استفاده می شود، می توانید با لود کردن تصاویر، افزایش سرعت وردپرس را به دست آورید.

به این معنی که ابتدا محتوای سایت شما بارگذاری می شود، سپس تصویر بارگذاری می شود و تصویر فقط در نمایشگر دستگاه بارگذاری می شود و بقیه پس از اسکرول بارگذاری می شوند.

BJ Lazy Load یک افزونه مفید است که با بارگذاری تنبل تصاویر سایت شما سرعت وب سایت شما را افزایش می دهد. این افزونه برای بارگذاری تنبل ویدیوها نیز قابل استفاده است.

Pingback و Trackback را غیرفعال کنید:

هنگامی که آدرس پست سایت شما در وب سایت دیگری ذکر می شود، اعلان آن را دریافت می کنید که می توانید آن را در پست های سایت خود نیز منتشر کنید. این نشان می دهد که چند نفر از سایت شما نام برده اند. اما تعداد کمی از وب مسترها از این قابلیت استفاده می کنند.

می توانید با غیرفعال کردن نظرات پینگ بک و ترک بک اضافی در سایت خود از آنها جلوگیری کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات ، بحث ها و سپس لغو کلیک کنید را پینگ بک و ترک بک گزینه در تنظیمات پیش فرض مقاله.

بنابراین، اینها برخی از مراحلی است که مدیر وب سایت می تواند برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه وب وب سایت یا وبلاگ وردپرس خود دنبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک