پرش به محتوا
خانه » بلاگ » تقویم محتوایی با محتوایی که نتیجه می دهد

تقویم محتوایی با محتوایی که نتیجه می دهد

تقویم محتوای

تقویم محتوا  چیست؟

اما آیا واقعا داشتن یک استراتژی برای محتوای خود بسیار مهم است، آیا فقط حضور در شبکه های اجتماعی و داشتن یک طراحی سایت کافی است؟” به نظر من که بدون یک تقویم محتوا موفقیت امکان پذیر نیست.

خوب، اگر می خواهید از رسانه های اجتماعی خود نتیجه بگیرید، اساس آن اهداف، استراتژی، برنامه ریزی و پیگیری است! اگر استراتژی و برنامه ریزی داشته باشید، احتمال اینکه محتوایی که سپس در وب خود یا در رسانه های اجتماعی منتشر می کنید مرتبط، جذاب، پیوسته اتفاق بیفتد، کیفیت بالایی داشته باشد و نتیجه بدهد، به طور قابل توجهی افزایش می یابد!

برنامه ریزی محتوا به صورت تصادفی و برای یک هفته در یک زمان معمولاً به این معنی است که شما مجبور به عجله در محتوا هستید که به خلاف آنچه در بالا ذکر کردیم منجر می شود. بنابراین داشتن یک استراتژی روشن و برنامه ریزی برای عقب نشینی، کلید دریافت بازده خوب برای کاری است که در محتوای خود انجام می دهید.

مراحل برنامه ریزی محتوا

ما سه مرحله اول و اساسی را برای ایجاد برنامه ریزی محتوای مرتبط طی می کنیم.

داده ها را جمع آوری کنید

به محتوای خود برگردید. تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که چه نوع محتوا در آن نقش داشته است. کورکورانه به تعداد لایک‌ها، بازدیدها و اشتراک‌گذاری‌ها خیره نشوید، بدون اینکه ببینید آیا محتوا واقعاً نوع سرنخ‌هایی را ایجاد کرده است که می‌خواهید؟

علاوه بر کانال های خود، ایده خوبی است که داده ها را از طریق تجزیه و تحلیل محیطی جمع آوری کنید. شرکت های یک صنعت در مورد چه چیزی پست می کنند؟

یک استراتژی تعیین کنید

برنامه ریزی محتوای شما باید همیشه بر اساس استراتژی محتوای شما باشد. می خواهیم با محتوای خود به چه چیزی برسیم و چگونه آن را انجام دهیم؟

تحلیلی انجام دهید، بررسی کنید که امروز شما و رقبایتان چه رتبه‌ای را کسب کرده‌اید و چه زمانی باید رتبه‌بندی کنید؟ اجازه دهید استراتژی و تقویم محتوا نیز از طریق محتوا و پست های وبلاگ در وب سایت شما گسترش یابد.

یک تقویم محتوا ایجاد کنید

بر اساس استراتژی شما، اکنون زمان ایجاد یک تقویم محتوای است. تقویم بهتر است در یک برنامه یا سند ایجاد شود که در آن به راحتی قابل درک، انعطاف پذیر باشد و نیازهای تیم شما را برآورده کند تا کار تا حد امکان روان پیش برود. در اینجا چندین گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد، از یک برگه اکسل گرفته تا ترلو یا انواع مختلف برنامه های رایگان/پولی.

طرح

تقویم به این منظور ایجاد شده است که شما و تیمتان را قادر می سازد تا کنترل و مروری بر کار داشته باشید و بدانید چه چیزی از نظر پرسنل، تلاش ها و منابع مورد نیاز است.

تقویم محتوا البته با تیم شما تطبیق داده شده است، اما در زیر برخی از سنگ بناهایی را که باید در برنامه ریزی شما گنجانده شوند، فهرست می کنیم:

کانال – محتوا باید کجا منتشر شود؟

شرح – به طور خلاصه در مورد ایده برای ما بگویید!

شخصیت خریدار – محتوا برای چه کسانی است؟

موضوع – محتوا در کدام حوزه استراتژی قرار می گیرد؟

هدف –ما می خواهیم محتوا به چه نتیجه ای برسد؟

فراخوانی برای اقدام – از گیرنده می خواهیم چه کار کند؟

مسئول – چه کسی صاحب وظیفه است؟

تاریخ انتشار – چه زمانی محتوا زنده می شود!

با تولید محتوای خود شروع کنید

شروع با محتوای موجود در تقویم محتوایی خود دشوار است؟ به سادگی با چیزهای بدیهی شروع کنید که واقعاً می توانید در مقابل خود ببینید. این می تواند به عنوان مثال، عرضه محصول یا خدمات، پیشنهادات، تعطیلات یا روزهای خاص برای شرکت باشد.

به عقب و اطراف خود نگاه کنید تا به جلو بسازید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم: نگاهی به پشت سر و اطراف خود بیندازید! چه چیزی در گذشته خوب کار کرده است و چه چیزی برای دیگران خوب است؟ این داده ها را در پشت ذهن خود نگه دارید و استراتژی خود را برای ایجاد آینده دنبال کنید.

این که تقویم محتوا تنظیم شده است به این معنی نیست که باید پاهای خود را روی میز بیندازید!

همیشه در ارتباطات خود انعطاف پذیر باشید. فقط به این دلیل که تقویم  محتوایی برای چند ماه آینده تنظیم شده است، آن را در فراموش نکنید، بلکه آن را به عنوان یک برنامه اساسی ببینید. اگر روند، رویداد یا خبری به نظر می رسد که پتانسیل خوبی دارد، مطمئناً می خواهید از آن استفاده کنید و از آن برای ایجاد محتوای جذاب مرتبط با کسب و کار خود نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک