پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چگونه از Google Keyword Planner استفاده و کلمات کلیدی را گوگل کیورد پلنر در پیدا کنیم؟

چگونه از Google Keyword Planner استفاده و کلمات کلیدی را گوگل کیورد پلنر در پیدا کنیم؟

نحقیق کلمه کلیدی و پیدا کردن موضوع برای بلاگ و سایت یک دغدغه بسیار جدی است. و همراه یک متخصص سئو این دغدغه را دارد که از کجا و چطور ترافیک جذب کند و روی چه کلماتی کار کند. در این راستا ابزارهای زیادی وجود دارد که این کار را انجام می دهند. اما از همه مهمتر ابزارهای خود گوگل هستند که بهترین نتیجه را ارائه می دهند. در این خصوص ابزار کیورد گوگل پلنر (Google Keyword Planner) بهترین ابزار می باشد. ما در این مقاله به ضرورت کار با این ابزار و نحوه کار یا آن می پردازیم.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

نقش اصلی وبلاگ یا وب سایت ما در کلمات کلیدی آن است. به دلیل این کلمات کلیدی، وب سایت در موتور واقعی رتبه بندی می شود. حجم و تعداد برخی از کلمات کلیدی کمتر و برخی بیشتر است. کلمه کلیدی با حجم بالا در  سایت می تواند میلیون ها ترافیک را به وبلاگ یا وب سایت شما وارد کند. بنابراین، داشتن کلمات کلیدی با حجم بالا در محتوای خود بسیار مهم است، این یکی از عوامل سئو است. تحقیق کلمات کلیدی هم برای وبلاگ نویس جدید و هم برای وبلاگ نویس قدیمی کار دشواری است. اما، در مقایسه با وبلاگ نویس جدید، جوان کمی آسان تر است.

زیرا، آنها می دانند که بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی کدام است و کدام کلمه کلیدی را باید برای وبلاگ خود انتخاب کرد. رقابت کم یا رقابت کم و بسیاری موارد دیگر. اما، برای یک وبلاگ نویس جدید انجام یک تحقیق خوب برای کلمات کلیدی دشوار است.

بسیاری از ابزارها به صورت آنلاین و به صورت پد در دسترس هستند. بسیاری از این ابزارهای رایگان جعلی هستند که رقابت، حجم، رتبه‌بندی و غیره را اشتباه نشان می‌دهند.

همه ما می دانیم که گوگل یک موتور جستجوی بزرگ است و این غول همچنین یک شبکه بزرگ برنامه ریز کلمات کلیدی را ارائه می دهد که به عنوان برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل شناخته می شود.

کیورد گوگل پلنر (Google Keyword Planner) برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل چیزی کمتر از یک موهبت برای وبلاگ نویس جدید نیست. کلمات کلیدی را می توان به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه برای رتبه بندی کلمات کلیدی جستجو کرد. اگر یک وبلاگ نویس جدید هستید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. زیرا ابزار کیورد گوگل پلنر (Google Keyword Planner) برای شما مهم است.

گوگل ادوردز چیست؟ (Google Adwords)

اول از همه، اجازه دهید به شما بگویم که Google Keyword Planner بخشی از Google Adwords است که توسط گوگل ایجاد شده است. نام این ابزارها به وضوح ویژگی های آن را نشان می دهد. این برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای کمپین های تبلیغاتی گوگل شما طراحی شده است.

به طور کلی Google Keyword Tool به کاربران خود کمک می کند تا بدانند مخاطبان هدف آنها در موتور جستجو به دنبال چه چیزی هستند. به عبارت دیگر، یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای کمپین تبلیغاتی خود پیدا کنید. برای روشن شدن بیشتر، گوگل از داده های تاریخی برای پیشنهاد خودکار کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما استفاده می کند.

اما، مردم به آرامی شروع به استفاده از کیورد گوگل پلنر (Google Keyword Planner) برای وبلاگ یا وب سایت خود به جای کمپین Adwords کرده اند.

گوگل آن را بر روی سایت دسکتاپ شما متمرکز می کند. اگر به اندازه کافی در سئو مهارت دارید که می توانید توضیحات متا قابل خواندن و کلمات کلیدی های مرتب شده را در محتوای خود بگنجانید. به این ترتیب، شما می توانید با ایجاد یک استراتژی سئو عالی با اجازه دادن به گوگل برای مطابقت با آن کلمات کلیدی در سایت شما، وب سایت خود را در موتور جستجو رتبه بندی کنید.

اکنون می دانید کیورد گوگل پلنر (Google Keyword Planner) چیست؟ اگر می خواهید از آن استفاده کنید، چگونه این کار را انجام دهید؟ اکنون در این مورد بحث خواهیم کرد.

چگونه از کیورد گوگل پلنر (Google Keyword Planner) استفاده کنیم؟

استفاده از آن نیز آسان است. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید با شناسه جیمیل خود وارد گوگل ادوردز شوید.

برای این کار، اول از همه، باید به لینک داده شده در اینجا مراجعه کنید اینجا کلیک کنید، سپس ‘رفتن به Keyword Planner’ باید انجام داد

در صفحه بعدی «با Google Ads تجربه دارید؟» باید روی لینک کلیک کنید

در صفحه بعدی “ایجاد یک حساب کاربری بدون کمپین” روی گزینه کلیک کنید.

و در آخرین صفحه نمایش “ارسال دکمه ‘، در صفحه بعدی “اکانت خود را کاوش کنید” برای کلیک کردن بر روی اکنون ورود به google adword انجام شده است، اکنون می توانید جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید. چگونه این کار را انجام دهید، مراحل اساسی ذکر شده در زیر را دنبال کنید.

چگونه جستجوی کلمات کلیدی گوگل انجام دهیم؟ (نحوه تحقیق کلمات کلیدی برای وبلاگ)

شما به تازگی برای Google AdWords وارد شده اید و Google Keywords Planner بخشی از این ابزارها است. بنابراین، در سمت راست بالای داشبورد کلمات کلیدی گوگل، خواهید دید ابزارها > برنامه ریز کلمات کلیدی گزینه ای برای انتخاب

پس از انجام این کار دو گزینه در صفحه بعدی خواهید داشت “کشف کلمات کلیدی جدید” و “دریافت حجم جستجو و پیش بینی” ظاهر خواهد شد “کشف کلمات کلیدی جدید” برای کلیک کردن بر روی

کلمات کلیدی جدید را در گوگل ادوردز کشف کنید

در صفحه بعدی، یک گزینه جستجو در زیر “محصولات یا خدمات مرتبط نزدیک به کسب و کار خود را وارد کنید” در Start با کلمات کلیدی ظاهر می شود. در این، شما باید هر کلمه کلیدی را که می خواهید برای تحقیق وارد کنید. اگر کلمات کلیدی شما به زبان های دیگری هستند، در گزینه جستجوی زیر می توانید به جای انگلیسی زبان دیگری قرار دهید و همچنین می توانید CPC و Volume کلمات کلیدی را که حجم آن کجاست، بیابید.

گزینه کشف کلمات کلیدی جدید

هنگامی که با وارد کردن کلمات کلیدی ادامه می دهید، در صفحه بعدی کلمات کلیدی، میانگین جستجوی ماه، رقابت و قیمت پیشنهادی کم در یک جدول طولانی ظاهر می شوند.

دانلود رایگان فیلم هالیوود در گوگل ادزوردز

1. اکنون باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید، کلمات کلیدی کوتاه و بلند در اینجا دیده می شوند. شما فقط باید کلمات کلیدی Long tail را انتخاب کنید، اگر نمی دانید کلمات کلیدی لانگ تیل چیست ، باید بدانید که کلمات کلیدی طولانی که از بیش از سه کلمه تشکیل شده اند، کلمات کلیدی طولانی نامیده می شوند.

2. بعداً باید میانگین جستجوهای ماهانه را ببینید، ترافیک بیشتری می توانید دریافت کنید.

3. حالا شما باید رقابت را ببینید، فقط باید کم را انتخاب کنید. اگر کلمات کلیدی رقابتی High و Medium را انتخاب کنید، در این صورت برای کسب رتبه با مشکل زیادی مواجه خواهید شد و باید سخت کار کنید. به سختی می توان موفقیتی در چنین کلمات کلیدی پیدا کرد. لازم نیست تا این حد پیش بروید، فقط قانون را انتخاب کنید.

4. اکنون نوبت Bid می رسد که آن را CPC می نامیم. در این می توانید ببینید با یک کلیک روی کدام کلمات کلیدی چقدر می توانید درآمد کسب کنید. هر چه بیشتر برنده شویم، بیشتر سود خواهیم برد، این اتفاق زمانی می افتد که در لیست صفحه اول اول باشد، سپس CPC از نظر فهرست مدام کاهش می یابد.

اکنون در مرحله آخر کیورد گوگل پلنر (Google Keyword Planner) ، باید با انجام هر چهار مرحله، کلمات کلیدی را انتخاب کنید، سپس آنها را با مطالب موجود در پست وبلاگ خود استفاده کنید و کلمات کلیدی دم بلند را با توجه به تعداد کل کلمات محتوای پست وبلاگ تکرار کنید. فرض کنید تعداد کلمات من 1000 کلمه محتوا باشد، سپس کلمات کلیدی انتخاب شده را می توان در چهار تا پنج محتوا تکرار کرد.

و اینجا را هم گوش کنید، وقتی کلمات کلیدی با CPC و حجم بالا را در وبلاگ نوشتید، فکر نکنید که حداقل در عرض چند هفته شروع به رتبه بندی خواهید کرد! ممکن است دو تا چهار ماه و حداکثر هشت ماه تا هیچ ماه طول بکشد. به همراه سن وبلاگ شما، تعداد DA-PA، تعداد کلمات کلیدی در حال جستجو و غیره فاکتورهای سئو دیده می شود.

اگر حتی یک عنوان پست وبلاگ روی کلمه کلیدی که آنلاین انتخاب کرده اید نوشته نشده باشد و وب سایت یا وبلاگ شما از قانون فاکتور SEO همراه با حجم و CPC پیروی کند، پس از یک یا دو ماه در اولین لیست در موتور جستجو ظاهر می شود. .

بنابراین از این طریق می توان کلمات کلیدی را در Google Keyword Planner جستجو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک