پرش به محتوا
خانه » بلاگ » آیا محتوای تکراری به استراتژی سئوی شما آسیب می زند؟

آیا محتوای تکراری به استراتژی سئوی شما آسیب می زند؟

من بارها و بارها شنیده ام که نباید محتوای تکراری در وب سایت خود داشته باشید، اما تعداد کمی از مردم درباره دلیل آن صحبت می کنند. بسیاری از سئوکارها یا سئوکاران به سادگی به بد بودن آن اشاره می کنند، بدون اینکه توضیحی بدهند.

اما اگر حتی در مورد محتوای تکراری هم مطمئن نیستید، چگونه می توانید از پیشنهادات آنها پیروی کنید، چه رسد به اینکه در مورد آن چه کاری انجام دهید؟

به همین دلیل این مقاله را گردآوری کرده ایم. به خواندن ادامه دهید تا در مورد محتوای تکراری بیشتر بدانید، اینکه آیا محتوای تکراری به سئو سایت شما آسیب می زند و چه کاری می توانید برای رفع آن انجام دهید.

اگر می خواهید با یک متخصص در مورد محتوای تکراری و سئو صحبت کنید، یا مشکوک هستید که محتوای تکراری در وب سایت شما وجود دارد، می توانید به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید یا با شماره 0150 307 3075 تماس بگیرید.

محتوای تکراری

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری بلوک های اصلی محتوای یکسان یا مشابه را که در یک دامنه (مانند وب سایت شما) ظاهر می شوند، توصیف می کند. در بیشتر موارد، محتوای تکراری عمدی یا فریبنده نیست، به همین دلیل است که گوگل جریمه محتوای تکراری را صادر نمی کند.

ممکن است سازنده محتوا فکر کند که استفاده از همان کپی کافی است و نام خدمت یا شهر مورد نظر خود را تغییر دهد. مانند فلان محصول یا خدمت در تهران ، کرج و … و در حالی که این مطمئناً راحت خواهد بود، اما سایت شما را با صفحاتی که اساساً یکسان هستند شلوغ می کند.

اگر یک شرکت دارای چندین وب سایت باشد، یک نسخه تکراری نیز می تواند وجود داشته باشد. اگر شرکت شما فکر می کند خرید دو URL و میزبانی سایت های یکسان با هدف جذب ترافیک بیشتر، ایده خوبی است، خبر بدی دارم: اگر محتوا برای هر دو سایت یکسان باشد. ، محتوای تکراری است. حتی اگر شرکت همان شرکت باشد، مهم نیست.

مهم نیست که چرا صفحاتی با همان کپی وجود دارد، محتوای تکراری است.

چرا محتوای تکراری با سئو مشکل دارد؟

برخی از شرکت ها این سوال را مطرح می کنند که چرا محتوای تکراری مشکل ساز است، به خصوص اگر محتوای تکراری در سایت خودشان باشد.

مشکل دیگر محتوای تکراری این است که موتور جستجو نمی داند برای کدام صفحه رتبه بندی کند. اگر سایت شما دارای دو صفحه با محتوای یکسان است، گوگل باید کدام صفحه را به جستجوگران ارائه دهد؟ کدام یک مرتبط تر است؟

ناگفته نماند که وب سایتی با محتوای تکراری زیاد از نظر گوگل با ارزش به نظر نمی رسد. وب سایت شما ضعیف به نظر می رسد، که می تواند به رتبه شما در نتایج جستجو آسیب برساند. برای کسب و کار شما، این به معنای ترافیک کمتر است، که به معنای فروش کمتر برای شرکت شما است.

اگرچه گوگل جریمه محتوای تکراری را صادر نمی کند، اما از محتوای تکراری به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند. به همین دلیل است که پاسخ به این سوال، «آیا محتوای تکراری آسیب می‌زند؟ بله بهینه سازی موتور جستجو دلیل اصلی این سوال است.  بله است، به همین دلیل است که در صورت داشتن محتوای تکراری در وب سایت خود باید آن را تعمیر کنید.

آیا دلیلی برای محتوای تکراری وجود دارد؟

اگر محتوای تکراری در وب سایت خود دارید، گوگل از آن به عنوان یک سیگنال استفاده می کند. او این محتوای یکسان (یا تقریباً یکسان) را نشانه این است که سایت شما در مورد محتوای اصلی و مفید چیز زیادی برای ارائه به کاربران شما ندارد. برای وب سایت شما، این منجر به رتبه بندی پایین تر می شود که بر ترافیک سایت شما تأثیر می گذارد. و درآمد

اگر محتوای تکراری داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟

اگر محتوای تکراری زیادی در وب‌سایت خود دارید، ممکن است چند چیز اشتباه پیش برود، از جمله:

  • رتبه های پایین تر در نتایج جستجو
  • کاربران ناراضی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع، مانند یک محصول و ویژگی های آن هستند
  • کاهش ترافیک وب سایت، فروش و سرنخ

شما می خواهید از این سناریو اجتناب کنید، به همین دلیل است که استراتژی سئو ضروری است. در حالی که سایت شما ممکن است دارای محتوای یکسان یا تقریباً یکسان باشد، شما می خواهید یک وب سایت با محتوای تقریباً کاملاً اصلی ایجاد کنید.

نحوه رفع محتوای تکراری در وب سایت

بسیاری از صاحبان سایت در گذشته از ما پرسیده بودند که سئو چگونه بر روی محتوای تکراری تأثیر می گذارد؟ بنابراین اگر این چیزی است که شما در مورد آن تعجب می کنید، شما تنها نیستید. اما حقیقت این است که بهترین راه برای از بین بردن هرگونه احتمال مجازات، حذف محتوا است.

تمام مطالب و برچسب ها را بررسی کنید

اگرچه تکرار برخی کلمات و عبارات ایده خوبی است، اما ایده خوبی نیست که کل بلوک های متن یکسان باشد. زمانی را به اسکن صفحات سایت خود برای یافتن موارد تکراری اختصاص دهید و فهرستی از صفحاتی که می خواهید روی آنها کار کنید تهیه کنید.

301 تغییر مسیر را تنظیم کنید

چند سیگنال وجود دارد که می‌توانید به Google ارسال کنید تا به ربات‌های آن کمک کنید تا سایت شما را به طور مؤثر بخزند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک تغییر مسیر 301 را به صفحه ای نشان دهید که محتوایی مشابه با صفحه دیگر دارد.

از rel=”canonical” استفاده کنید

تگ rel=”canonical” راه دیگری برای رفع محتوای تکراری در وب سایت شما است.

این تگ به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه تکراری و کدام یک اصل است. برای مثال، اگر از پارامترهای UTM برای ردیابی برخی ابتکارات بازاریابی آنلاین استفاده می کنید، می خواهید از این تگ HTML استفاده کنید.

با استفاده از این تگ HTML، به گوگل و خزنده های وب آن اجازه می دهید محتوای تکراری شما را بخزند. با این حال، شما از آن می خواهید که آن صفحه را ایندکس نکند. این بدان معنی است که محتوای تکراری شما در نتایج جستجوی Google ظاهر نمی شود – فقط صفحات اصلی شما. مطمئن شوید که هر محتوای به اشتراک گذاشته شده در سایت های مناسب است.

برنامه noindex

همچنین می توانید با استفاده از تگ noindex با محتوای تکراری و سئو مقابله کنید.

آیا محتوای انبوه دارید؟

مانند مقاله ای که توسط بسیاری از وب سایت ها انتخاب شده است، یا یک بیانیه مطبوعاتی که در بسیاری از خبرگزاری های آنلاین پخش می شود؟ تا زمانی که سایتی که در آن قرار دارد قانونی است، نباید برای این محتوا جریمه شوید.

مطمئن شوید که تمام محتوای خود را در آینده به روز کنید.

اکنون که می دانید چرا محتوای تکراری مشکل ساز است (و حذف آن بعد از این واقعیت چقدر دردناک است)، مطمئن شوید که در آینده از آن اجتناب کنید. حتی ممکن است بخواهید تمام محتوای خود را از طریق برنامه ای مانند CopyScape یا Duplichecker اجرا کنید تا از مسائل سرقت علمی تصادفی جلوگیری کنید.

بهتر است یک وبلاگ برای وب سایت خود ایجاد کنید تا مطمئن شوید که همیشه محتوای تازه ایجاد می شود. هر نوع محتوای جدیدی برای سایت شما عالی است، و در حالی که از شر محتوای تکراری خلاص نمی شود یا عواقب آن را کاهش نمی دهد، بهترین روش برای وب سایت شما است. مطمئن شوید که محتوای شما در سایت دیگری تکراری نیست.

اگر متوجه شدید که وب سایت دیگری محتوای شما را آپلود کرده است، فوراً اقدام کنید. به Google اطلاع دهید و صدای خود را به گوش دیگران برسانید. باید بتوانید ثابت کنید که در ابتدا محتوا را داشته‌اید، که احتمال جریمه شدن شما را کاهش می‌دهد – و شانس آنها را افزایش می‌دهد. ممکن است فکر کنید که سایت های کوچک به اندازه کافی ارزش نگرانی ندارند، اما جریمه آن ارزش ریسک را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک