پرش به محتوا
خانه » بلاگ » بررسی نقش رسانه های اجتماعی در سئو

بررسی نقش رسانه های اجتماعی در سئو

رسانه های اجتماعی و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) از نظر بازاریابی به هم مرتبط هستند. در حالی که پیوند رسانه‌های اجتماعی به موفقیت هر بهینه‌سازی موتور جستجو غیرمستقیم است، اگر به درستی در کنار محتوای سئو با کیفیت بالا از آن استفاده شود، نتایج کلی شما مطمئناً می‌تواند افزایش یابد.

برخی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) سئو را می توان به طور غیر مستقیم از طریق رسانه های اجتماعی دستکاری کرد.

پیوندهای درونی، نمایان شدن صفحه و سیگنال های رتبه بندی همگی می توانند تقویت شوند، در حالی که فرآیند نمایه سازی موتورهای جستجو به طور قابل توجهی کوتاه می شود.

علاوه بر این، داده‌های تعامل اجتماعی ارزشمند نیز قابل جمع‌آوری است. علاوه بر این، همه این مزایا را می توان از یک صفحه رسانه اجتماعی مبتنی بر سئو به دست آورد.

رسانه های اجتماعی و سئو: یک مرور کلی

ممکن است گوگل به شما بگوید که حضور در رسانه های اجتماعی به رتبه بندی SERP (یا کلماتی در این زمینه) بی ربط است.

با این حال، چندین مطالعه مستقل نشان داده اند که این ادعا به طور کامل توسط داده ها پشتیبانی نمی شود.

بسیاری بر این باورند که صفحات رسانه های اجتماعی با میزان اشتراک گذاری یا لایک بیشتر به احتمال زیاد در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارند.

اگرچه هیچ معیار صریحی برای اندازه‌گیری این موضوع ایجاد نشده است، حکایت‌های صنعتی نشان می‌دهند که می‌توان یک حضور چشمگیر در رسانه‌های اجتماعی را طوری طراحی کرد که به نفع اهداف سئوی شما کار کند.

همانطور که همه ما می دانیم، ربات های گوگل با “خزیدن” در صفحات وب کار می کنند و آنها را در معرض معیارهایی قرار می دهند که مشخص می کند صفحه ایندکس شده است (یا نه). سپس صفحاتی که ایندکس می شوند شروع به رتبه بندی در SERP می کنند.

سایت های رسانه های اجتماعی برندسازی و ترافیک سنگین کاربران را تشخیص داده اند.

با اجرای حساب‌های اجتماعی خود در چارچوب سئو، می‌توانید از تمام کارهایی که این شرکت‌های بزرگ قبلاً انجام داده‌اند سرمایه‌گذاری کنید – به‌جای مبارزه با میلیون‌ها صفحه جدید که هنوز ایندکس نشده‌اند!

استفاده از رسانه های اجتماعی در چارچوب سئو به چه معناست؟ بیایید با یکی از اساسی ترین معیارهای جستجو شروع کنیم: ایجاد پیوند.

لینک بیلدینگ

یکی از ویژگی‌های کلیدی رسانه‌های اجتماعی، مشتریان عظیم آن است.

استفاده از این پایگاه مشتری برای افزایش رتبه گوگل با اشتراک گذاری مکرر صفحات وب سایت خود در رسانه های اجتماعی امکان پذیر است!

پیوندها به وب‌سایت و/یا پست‌های وبلاگ در صفحات اجتماعی شما باعث افزایش دید می‌شوند و منجر به کلیک روی لینک‌های بیشتری از طیف متنوعی از کاربران می‌شوند.

این نوع پیوند به درک گوگل از اعتبار سایت شما می افزاید و در نتیجه باید بر رتبه بندی شما تأثیر مثبتی بگذارد.

دید افزایش یافته می تواند یک چرخه خودتقویت کننده مثبت باشد.

هنگامی که آنها مجدداً بلاگ شدند یا توسط یک شخص یا نهاد به اشتراک گذاشته شدند، صفحات شما می تواند توسط آن شخص در سراسر حوزه نفوذ رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته شود.

این ممکن است حتی کاربران بیشتری را جذب کند که در غیر این صورت به آنها دسترسی نداشتید!

این تبلیغ غیرمستقیم بیشتر برای اهداف سئوی شما مناسب است زیرا پیوند بین کاربران و پلتفرم های مختلف می تواند به گوگل نشان دهد که صفحه شما معتبر است.

اعتبار و اقتدار معیاری است که به عنوان یک عامل رتبه بندی شناخته می شود و بر عملکرد سئو تأثیر می گذارد.

سایت هایی با حضور بسیار موفق در رسانه های اجتماعی می توانند به طور بالقوه در صفحه اول SERP ها رتبه بندی شوند، حتی اگر تعداد کمی بک لینک از سایت های دیگر داشته باشند.

به عنوان یک نظر سنجی توسط Databox.com به ما نشان می‌دهد، یافته‌ها نشان می‌دهد که تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی و/یا لایک‌هایی که یک صفحه دریافت می‌کند تا حدی بر رتبه‌بندی SERP تأثیر دارد، اگرچه ما ماهیت دقیق این رابطه را نمی‌دانیم.

آنچه مهم است این است که، تا حدی، دید اجتماعی و رتبه بندی SERP با هم مرتبط هستند. بنابراین مطمئن شوید که با ایجاد یک حضور موفق در شبکه های اجتماعی و پیوند دادن آن به وب سایت اصلی خود از این مزیت استفاده کنید!

پیوند متقابل از طریق دیده شدن رسانه های اجتماعی مبتنی بر سئو، بار تبلیغاتی را که صاحبان مشاغل باید تحمل کنند، کاهش می دهد.

این به این دلیل است که از طریق رسانه های اجتماعی، بخش بزرگی از تبلیغات در حال حاضر به صورت ارگانیک انجام می شود.

بنابراین، در بسیاری از راه‌های غیرمستقیم اما قابل توجه، می‌توان از رسانه‌های اجتماعی برای اهداف سئو استفاده کرد.

رسانه های اجتماعی همچنین با توجه به معیارهایی که می توانند بر سئو تأثیر بگذارند، تأثیر مستقیم تری بر سئو دارند، که اکنون در بخش بعدی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

سیگنال های رتبه بندی

سیگنال‌های رتبه‌بندی، شاخص‌هایی هستند که به جستجو اجازه می‌دهند تا دقیقاً میزان بالا یا پایین بودن صفحه را در SERPها قرار دهد.

این سیگنال ها بر اساس بسیاری از معیارهای قابل اندازه گیری است که تعداد کمی از آنها به طور کلی شناخته شده است.

به عنوان مثال، ما مطمئناً می دانیم که Google معیارهای زیر را در نظر می گیرد و آنها می توانند سیگنال های رتبه بندی شما را افزایش دهند (یا پایین بیاورند):

  • زمانی که کاربر در سایت شما صرف می کند
  • زمان صرف شده در یک صفحه خاص

این دو عامل، و همچنین بسیاری از عوامل دیگر، چه شناخته شده و چه ناشناخته، می توانند به طور چشمگیری به روشی مستقیم با آنچه که در صفحات رسانه های اجتماعی خود انتخاب می کنید، افزایش دهند.

داشتن لینک به وب سایت شما در صفحات اجتماعی، ترافیک را افزایش می دهد و معیارهای ذکر شده را افزایش می دهد. به نوبه خود، این نیز سیگنال های رتبه بندی شما را صرفاً از سطوح بالاتر ترافیک مرتبط به سایت شما افزایش می دهد.

و حتی اگر کاربران تبدیل به مشتریانی نشوند، باز هم زمان خود را در سایت شما سپری می‌کنند و به سیگنال‌های رتبه‌بندی بهتر کمک می‌کنند.

با این حال، برای استفاده از رسانه های اجتماعی به روشی واقعاً مؤثر سئو محور، بسیار مهم است که مخاطبان خود را به طور خاص هدف قرار دهید.

ایده خوبی است که موضوعات و انواع مختلف صفحه را آزمایش کنید، مانند پست های وبلاگی که یک گروه مخاطب را هدف قرار می دهند و مقالات آموزنده دیگری را هدف قرار می دهند. پیوند مناسب بین صفحات برای یادگیری آنچه کار می کند بسیار ارزشمند است (و چه چیزی نیست).

با توجه به این مشخصات در پایگاه کاربری خود، می‌توانید حتی با تغییر زمان‌ها و الگوریتم‌ها، به طور مداوم به اهداف SEO خود برسید.

این را می توان با جمع آوری محتوا و ایده های کلمه کلیدی از فعال ترین جناح کاربران شما انجام داد: مشارکت کنندگان!

برداشت اطلاعات

یک صفحه رسانه اجتماعی فعال معدن طلایی برای اطلاعات مشتری و کاربر است.

نظر دهندگان در مورد اعلام نظرات خود، از جمله خواسته های شخصی خود برای محصول شما، آنچه را که دوست ندارند و در مورد چه چیزی مطمئن نیستند، با صدای بلند صحبت می کنند.

به طور خلاصه، این مجموعه ای بسیار ارزشمند از کلمات کلیدی است که یک SEO عاقل می داند که به طور مرتب آن ها را استخراج کند!

همانطور که مشاهده می کنید مردم در مورد شما چه می گویند، عبارات تکرار شونده، خطوط سوال، یا موارد تکراری شکایت و تمجید را یادداشت کنید. اینها بینش ارزشمندی را در مورد اینکه در مرحله بعدی کمپین سئو اجتماعی خود را هدایت کنید، به شما می دهد.

اگر نگرش های نظر دهندگان خود را عاقلانه بخوانید، اطلاعاتی که جمع آوری می کنید می تواند از تولید محتوای نامربوط در کسب و کار شما جلوگیری کند.

این به این دلیل است که شما کاملاً از آنچه کاربران مربوطه در جستجوی آن هستند آگاه خواهید بود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

با انجام این کار، شانس بسیار خوبی برای یافتن کلمات کلیدی دارید که ممکن است رقبای شما هنوز از آنها آگاه نباشند، و می توانید قبل از اینکه رقبای شما حتی از کلمات کلیدی مورد استفاده شما آگاه شوند، رتبه بالایی کسب کنید.

بنابراین، یادگیری استفاده از انبوه اطلاعات موجود در رسانه های اجتماعی برای یادگیری نزدیک در مورد مخاطبان خود بسیار حیاتی است.

مردم انواع و اقسام چیزها را پست می‌کنند و یک بازاریاب دیجیتال زیرک، فرصت را می‌شناسد.

دقیقاً بدانید که کاربران شما چه می خواهند. سپس، از زبان و سوالات متداول آنها استفاده کنید تا سئوی خود را طوری تنظیم کنید که نتوانید رتبه بالایی کسب نکنید!

نمایه سازی سریع

همانطور که در بالا ذکر شد، تنها صفحاتی که توسط گوگل ایندکس شده اند می توانند در SERP رتبه بندی شوند.

صفحاتی که در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شوند به احتمال زیاد روی آنها کلیک می‌شود. سپس این ترافیک عملکردی را انجام می دهد که به گوگل می گوید یک صفحه فعال است و باید ایندکس شود (یا بر حسب مورد برای محتوای به روز شده و به اشتراک گذاشته شده مجددا ایندکس می شود!).

نام تجاری املاک و مستغلات

تازه شروع کرده اید، و سایت شما دقیقاً شروع به کار نکرده است؟

از صفحات رسانه های اجتماعی خود برای به اشتراک گذاشتن کلمه استفاده کنید.

این ممکن است شبیه به توصیه‌هایی باشد که قبلاً ارائه شده است، اما جنبه‌ای وجود دارد که هنوز توضیح نداده‌ام: تأثیری که نام تجاری تثبیت شده می‌تواند بر رتبه‌بندی SERP داشته باشد.

حتی زمانی که وب سایت شما رتبه بندی نمی شود، صفحه رسانه های اجتماعی شما ممکن است. این به دلیل قدرت، قابل اعتماد بودن یا سایر ویژگی های رتبه بندی یک پلت فرم خاص است که آن را به ارمغان می آورد (و احتمالاً صفحه شما در آن سایت) بالا در یک SERP مربوطه.

یک پروفایل رسانه اجتماعی بهینه شده در صنعت بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، دقیقاً به این دلیل که ماهیت رسانه های اجتماعی به آن در رتبه بندی نسبت به یک وب سایت مستقل جدید و به سختی فهرست شده ترجیح می دهد.

به طور خلاصه

اصل کلیدی پشت استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش پیشرفت سئوی شما این است که می تواند به سرعت صفحه شما را به عنوان قابل اعتماد، معتبر و آموزنده معرفی کند.

اگر از قدرت رسانه های اجتماعی به گونه ای استفاده کنید که بازدیدکنندگان صفحه شما به آن پاسخ دهند، می توانید به آنها اجازه دهید سهم عمده ای از کار بازاریابی را انجام دهند. اما، البته، بهترین چیز ممکن است این باشد که آنها از انجام این کار لذت ببرند!

بسیاری از این موارد به این فرض بستگی دارد که شما پایگاه مشتری مناسبی دارید یا انتظار دارید که یک مشتری داشته باشید.

در هر صورت، به آنها اجازه دهید صفحه شما را تبلیغ کنند، و مهمتر از آن، از طریق پیوندهای سخت، اجازه دهید صفحات شما خودشان را تبلیغ کنند.

به طور خلاصه، به یاد داشته باشید که از طریق فرآیندهایی مانند پیوندهای متقابل و برآورده کردن معیارهای مختلف رتبه بندی، رسانه های اجتماعی می توانند سئوی شما را افزایش دهند. بنابراین، از امروز با SEO اجتماعی شروع به رتبه بندی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک