پرش به محتوا
خانه » بلاگ » سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو که توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو مجاز و تشویق می شود اشاره دارد. ذاتاً، آن را برعکس سئو کلاه سیاه می دانند که از استراتژی ها و تاکتیک هایی استفاده می کند که برخلاف دستورالعمل های گوگل است.

چرا سئو کلاه سفید مهم است؟

سئو کلاه سفید مهم است زیرا به افزایش ترافیک جستجوی با کیفیت و محافظت از رتبه بندی شما برای افزایش و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک کمک می کند. متأسفانه، برخی از صنایع خاص، مانند وام های روز پرداخت یا قمار، علیرغم خطر، استفاده از تکنیک های  سئو کلاه سیاه را انتخاب می کنند.

سئوکاران در این صنایع می دانند که اگر یک الگوریتم به روز رسانی شود یا Google با یک اقدام دستی به آنها ضربه بزند، می توانند تمام ترافیک جستجو را یک شبه از دست بدهند . با این حال، آنها همیشه آماده راه اندازی یک وب سایت جدید در صورت وقوع این اتفاق هستند.

بهترین روش های سئو کلاه سفید

بر روی یک وب سایت تمرکز کنید

سئوی کلاه سفید بر روی یک وب سایت به جای بسیاری از وب سایت ها کار می کند. هدف ایجاد بهترین محتوا برای کاربران است نه موتورهای جستجو. در نتیجه، می توانید با طراحی، ساختار و کپی عالی، بهترین تجربه را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید.

با سئو کلاه سفید، تمام تلاش های بازاریابی محتوا و سئو، ترافیک وب سایت را سال به سال افزایش می دهد. برعکس، سئو کلاه سیاه از رویکرد کمیت بیش از کیفیت استفاده می‌کند تا بدون تمرکز بر UX، در سریع‌ترین زمان ممکن مقیاس را انجام دهد.

ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند

پر کردن سریع وب سایت خود با سرقت، کپی کردن یا تولید محتوای تولید شده توسط رایانه آسان است. اما این نوع محتوا به وب سایت شما پایه و اساس محکمی نمی دهد. برای اطمینان از ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند، باید از مفهوم محتوای 10 برابری استفاده کنید.

ایده این است که محتوای شما باید ده برابر بهتر از محتوایی باشد که قبلاً برای یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص رتبه بندی شده است. این مفهوم مهم است زیرا سازندگان را تشویق می کند که به جای صرفاً SEO، بر کیفیت و تجربه خواننده تمرکز کنند.

وقتی از استراتژی محتوای 10 برابری استفاده می‌کنید، هدف شما فراتر از رتبه‌بندی و تمرکز بر محتوای بهتر از آنچه قبلاً در Google است می‌رود. در نتیجه، محتوای شما تأثیر مثبتی بر خوانندگان می گذارد و آنها را تشویق می کند که به سایت شما بازگردند.

سئو کلاه سفید

فقط لینک های با کیفیت بسازید

اکثر صاحبان وب‌سایت‌ها هنوز در حال یادگیری سئو هستند، از این می‌ترسند که هر استراتژی یا تاکتیک ایجاد لینک برخلاف دستورالعمل‌های گوگل باشد. به عنوان مثال، ممکن است شنیده باشید که گوگل مخالف پست مهمان یا تبادل لینک است.

با این حال، طبق سیاست‌های هرزنامه گوگل ، تنها تبادل بیش از حد لینک و لینک‌های بهینه‌سازی بیش از حد در مقالات مهمان به عنوان هرزنامه لینک در نظر گرفته می‌شوند. هیچ مشکلی با پست های مهمان گاه به گاه و تبادل لینک با یک مشارکت سودمند وجود ندارد.

البته سئو کلاه سفید از استراتژی لینک پولی استفاده نمی کند. در عوض، بر ایجاد محتوای باکیفیت تمرکز دارد که به صورت ارگانیک لینک‌ها را ایجاد می‌کند، زیرا محتوایی ارزش ارجاع دارد.

ارضای نیت کاربر

هدف جستجو دلیل پشت یک پرس و جو است. هدف جستجو مهم است زیرا هدف گوگل ارائه مرتبط ترین نتایج جستجو به کاربران است. چهار نوع هدف جستجو وجود دارد که می‌توانید بر اساس اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه استنباط کنید، مانند چگونه، چه چیزی، چرا و کجا.

با این حال، به این سادگی نیست که به دنبال یک کلمه خاص برای درک مقصود باشید. بنابراین، برای اطمینان از اینکه محتوای شما هدف جستجوی واضحی دارد، باید با نوع محتوا، قالب و زاویه در نتایج جستجو هماهنگ باشد.

برای کمک به شروع فرآیند تولید محتوا، از نتایج جستجو و صفحات با رتبه برتر استفاده کنید. این تنها راه برای درک واقعی آنچه مردم می‌خواهند ببینند محتوای شما باید چه چیزی را ارائه دهد، این است.

اگر سئو کلاه سفید کار نکند تکلیف چیست؟

اگر رویکرد کلاه سفید شما در سئو کار نمی کند، ممکن است ترکیبی از عوامل باشد. بهترین کار این است که اهداف سئو، کلمات کلیدی که می خواهید هدف گذاری کنید، عملکرد وب سایت و محتوای خود را مرور کنید. اینها همه چیزهایی هستند که می توانند بر توانایی شما برای رتبه بندی تأثیر بگذارند.

و باید به یاد داشته باشید که در سئو، به خصوص در سئو کلاه سفید، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید.

نمونه هایی از سئو کلاه سفید

ایجاد یک وب سایت با بارگذاری سریع

ایجاد یک وب سایت که بصری و سازگار با موبایل باشد

گنجاندن کلمات کلیدی و عبارات در محتوای وب سایت همچنان یک تکنیک مهم سئو است، اما باید به درستی انجام شود. نگه داشتن تراکم کلمات کلیدی بین یک تا دو درصد به گوگل کمک می کند تا محتوای صفحه را شناسایی کند، اما در کیفیت محتوا تداخلی ایجاد نمی کند و تضمین می کند که محتوا کیفیت خود را حفظ خواهد کرد.

ایجاد یک وب سایت که بصری و سازگار با موبایل باشد

گنجاندن کلمات کلیدی و عبارات در محتوای وب سایت همچنان یک تکنیک مهم سئو است، اما باید به درستی انجام شود. نگه داشتن تراکم کلمات کلیدی بین یک تا دو درصد به گوگل کمک می کند تا محتوای صفحه را شناسایی کند، اما در کیفیت محتوا تداخلی ایجاد نمی کند و تضمین می کند که در SERP رتبه بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این، کلمات کلیدی باید در تمام قسمت های وب سایت از جمله متا تگ ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک