پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چگونه سرعت وب سایت خود را با بهینه سازی تصویر افزایش دهیم؟

چگونه سرعت وب سایت خود را با بهینه سازی تصویر افزایش دهیم؟

آیا از دیدن کاهش زمان بارگذاری صفحه وب سایت خود خسته شده اید؟ اگر چنین است، ممکن است زمان آن رسیده که به بهینه سازی تصویر نگاه کنید. تصاویر وب سایت شما اجزای کلیدی برای ایجاد یک تجربه جذاب و آموزنده برای بینندگان هستند گوگل دریافته است که سایت هایی که بیش از 10 ثانیه بارگذاری می کنند، 123 درصد افزایش در نرخ پرش را تجربه خواهند کرد. وب‌سایت‌های دارای تصاویر احتمالاً در بهبود سرعت صفحه خود با مشکل مواجه می‌شوند، بنابراین تعداد بازدیدکنندگانی که از وب‌سایت شما خارج می‌شوند افزایش می‌یابد. در نتیجه بهینه سازی تصویر در سایت وردپرسی و غیر وردپرس ضروری است.

در این پست وبلاگ، توضیح خواهیم داد که چرا باید بهینه سازی تصویر و چندین مرحله را برای بهینه سازی سریع و آسان تصاویر خود در نظر بگیرید.

اصول بهینه سازی تصویر را بدانید

قبل از اینکه به نحوه بهینه سازی تصاویر برای سرعت صفحه بپردازیم، بیایید با درک اصول اولیه نحوه عملکرد آن شروع کنیم.

اطمینان از اینکه وب سایت شما تا حد امکان سریع است، ضروری است. یکی از عوامل کلیدی موثر در سرعت بارگیری یک صفحه وب، میزان بهینه سازی تصاویر موجود در آن است. اگر تصاویر به درستی بهینه نشده باشند، می توانند باعث تاخیر در زمان بارگذاری و کاهش عملکرد صفحه شوند.

هنگامی که بهینه سازی تصویر به درستی انجام شود، می تواند اندازه تصاویر شما را بر حسب کیلوبایت و مگابایت به شدت کاهش دهد بدون اینکه بر نحوه نمایش آنها در وب سایت تأثیر بگذارد.

فشرده سازی و تغییر اندازه تصاویر برای بهینه سازی وب سایت شما برای سرعت صفحه ضروری است. با فشرده‌سازی و تغییر اندازه تصاویر، می‌توانید مدت زمان بارگذاری یک صفحه و میزان داده را کاهش دهید.

علاوه بر این، باید روی ابزاری سرمایه گذاری کنید که بتواند تصاویر را به طور خودکار فشرده کرده و آنها را برای شما بهینه کند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و همچنین مطمئن می شود که وب سایت شما سریعتر از قبل اجرا می شود.

نکاتی برای شروع بهینه سازی تصویر

اکنون که فهمیدید بهینه‌سازی تصویر چگونه کار می‌کند، اجازه دهید برخی از بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی تصاویر را بررسی کنیم. خوشبختانه، بهینه سازی تصاویر برای سرعت بهتر صفحه یک فرآیند نسبتا ساده است. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.

فرمت تصویر مناسب را انتخاب کنید

رایج ترین فرمت های عکس JPG، PNG، GIF و SVG هستند. هر کدام از این انواع فایل مزایا و معایب منحصر به فردی دارند.

JPG فرمت تصویر پیش فرض است که توسط اکثر دوربین های دیجیتال و گوشی ها استفاده می شود. برای عکس ها خوب است زیرا طیف گسترده ای از رنگ ها و وضوح را پشتیبانی می کند. با این حال، برای تصاویر با لبه های تیز یا متن مناسب نیست زیرا کیفیت تصویر در هنگام فشرده سازی ممکن است کاهش یابد.

PNG یکی دیگر از فرمت های تصویر محبوب است که برای گرافیک و لوگو مناسب است. از شفافیت پشتیبانی می کند و لبه های واضح تری نسبت به JPG تولید می کند، اما از طیف وسیعی از رنگ ها پشتیبانی نمی کند و اندازه فایل های بزرگ تری دارد.

گیف ها اغلب برای انیمیشن ها و گرافیک های ساده استفاده می شوند و تا ۲۵۶ رنگ را پشتیبانی می کنند. با این حال، آنها از شفافیت پشتیبانی نمی کنند و اندازه فایل های کوچکتری نسبت به سایر فرمت های تصویر دارند.

در نهایت، SVG بهترین گزینه برای تصاویر برداری است که به جزئیات زیادی نیاز دارند بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند.

تصاویر خود را فشرده کنید

فشرده‌سازی فرآیند کاهش داده‌هایی است که تصاویر شما می‌گیرند بدون اینکه بر نحوه نمایش آنها روی صفحه تأثیر بگذارد. فشرده سازی تصاویر قبل از آپلود آنها در وب سایت ضروری است، زیرا این کار می تواند اندازه فایل آنها را به شدت کاهش دهد و زمان بارگذاری صفحه را افزایش دهد.

ابزارها و خدمات مختلفی برای فشرده سازی تصاویر در دسترس هستند، مانند TinyPNG و ImageOptim. اینها می توانند تصاویر شما را با حداقل تلاش شما بهینه کنند.

اندازه تصاویر خود را تغییر دهید

یکی دیگر از راه‌های کاهش حجم داده‌ای که تصاویر شما می‌گیرند، تغییر اندازه آنها قبل از آپلود آنها در سایت است. این شامل کاهش ابعاد و اندازه پیکسل تصویر است تا فضای کمتری اشغال کند اما همچنان روی صفحه نمایش خوب به نظر برسد.

می توانید از ابزاری مانند Photoshop یا GIMP برای تغییر اندازه دستی و برش تصاویر در صورت نیاز یا سرویسی مانند Kraken یا Cloudinary استفاده کنید که به طور خودکار اندازه تصاویر را تغییر داده و بهینه می کند.

از Lazy Loading استفاده کنید

بارگذاری تنبل فرآیندی است که تصاویر را تنها زمانی بارگذاری می‌کند که در نمای نمایش ظاهر شوند. این به شما این امکان را می دهد که نحوه بارگیری تصاویر خود را اولویت بندی کنید تا عناصر خاصی در یک صفحه ابتدا برای تجربه کاربری سریعتر نمایش داده شوند. می توانید از یک افزونه استفاده کنید یا با استفاده از جاوا اسکریپت و HTML کد بنویسید تا بارگذاری تنبل را پیاده سازی کنید.

چگونه مسائل مربوط به تصویر را در سایت خود پیدا کنید

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما با عملکرد بهینه اجرا می شود و حداکثر کارایی را حفظ می کند، می توان از ابزارهای آزمایشی متعددی برای ارزیابی مسائل مربوط به تصویر و سرعت بارگذاری صفحه استفاده کرد.

Google Page Speed

Google PageSpeed ​​بینش هایی در مورد سرعت بارگیری وب سایت شما، بهینه سازی تصاویر آن و اینکه چگونه می توانید زمان بارگذاری صفحه خود را بهبود ببخشید، ارائه می دهد.

فانوس دریایی گوگل

Google Lighthouse یک ابزار منبع باز است که به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را در چندین دسته بررسی کنید، از جمله اینکه چقدر تصاویر آن بهینه شده است. همچنین پیشنهادات دقیقی در مورد چگونگی بهبود عملکرد وب سایت شما ارائه می دهد.

Pingdom

Pingdom به شما امکان می دهد تا سرعت بارگیری وب سایت شما از چندین مکان و تعداد درخواست برای هر تصویر را آزمایش کنید.

GTmetrix

مانند Pingdom، GTmetrix گزارش جامعی از نحوه عملکرد وب سایت شما و نحوه بهبود آن ارائه می دهد. این شامل تجزیه و تحلیل دقیق از میزان بهینه سازی تصاویر شما و سرعت بارگذاری آنها می شود.

ایده های نهایی بهینه سازی تصویر

با پیروی از نکات بالا، می توانید مدت زمان بارگیری صفحات وب سایت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، تجربه بهتری را برای بینندگان فراهم کنید و آنها را برای بازگشت بیشتر حفظ کنید. بهینه سازی تصویر یکی از جنبه های توسعه وب است که اغلب نادیده گرفته می شود – اما همانطور که در اینجا دیدیم، بخش مهمی از تضمین سرعت و عملکرد صفحه است. بنابراین فراموش نکنید که بهینه سازی تصویر را بخشی از استراتژی وب سایت خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک