پرش به محتوا
خانه » بلاگ » قالب پیش فرض در وردپرس چیست؟ (بهترین برای مبتدی)

قالب پیش فرض در وردپرس چیست؟ (بهترین برای مبتدی)

تم پیش فرض چیست؟ وردپرس شامل یک طراحی داخلی به نام تم پیش فرض وردپرس، همان چیزی است که در اولین نصب وردپرس خواهید دید. با این حال، شما این قابلیت را دارید که تنها با چند کلیک به هر موضوع دیگری که در وردپرس موجود است تغییر دهید.

تم پیش‌فرض برای نمایش ویژگی‌های وردپرس طراحی شده است و اغلب دارای گزینه‌هایی است که آن را برای ایجاد وب‌سایت‌های اساسی مناسب می‌کند. همچنین به عنوان یک گزینه پشتیبان عمل می کند. اگر قالب نصب شده شما حذف شود یا خراب شود، وردپرس به طور خودکار به تم پیش فرض برمی گردد.

تم پیش فرض چیست

چه عواملی به‌روزرسانی‌ها را برای قالب پیش‌فرض وردپرس تعیین می‌کنند؟

وردپرس تم پیش فرض خود را به صورت دوره ای به روز می کند، معمولاً با هر نسخه اصلی نرم افزار. مقداری ملاحظات اصلی برای به روز رسانی تم پیش فرض عبارتند از:

  • طرح: موضوع پیش‌فرض باید دارای طراحی مدرن و زیبایی‌شناختی باشد که گرایش‌های فعلی طراحی وب را منعکس کند. به عنوان مثال، باید طرح‌بندی‌های بصری جذابی داشته باشد، از فضای سفید و استفاده مناسب از تایپوگرافی استفاده کند.
  • عملکرد: تم پیش فرض باید جدیدترین ویژگی ها و قابلیت های وردپرس را معرفی کند. به عنوان مثال، باید با نسخه های جدید وردپرس سازگار باشد، از آخرین فناوری های وب پشتیبانی کند و به خوبی با افزونه ها یا ابزارهای محبوب یکپارچه شود. این تضمین می کند که کاربران می توانند از آخرین قابلیت های ارائه شده توسط وردپرس استفاده کنند.
  • قابلیت سفارشی سازی: تم پیش‌فرض باید بسیار قابل تنظیم باشد تا کاربران بتوانند به راحتی عناصر طراحی را مطابق با ترجیحات خود تغییر دهند. تیم توسعه تلاش کرده است تا سفارشی سازی را آسان تر کند، به خصوص برای مبتدیان.
  • پاسخگویی: با توجه به افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور وب، موضوع پیش فرض باید پاسخگو باشد تا به درستی در دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش داده شود. این شامل گنجاندن انواع مختلف صفحه نمایش، مانند صفحه نمایش تاشو (تلفن های سامسونگ، اوپو) است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.
  • بازخورد کاربر: وردپرس بازخوردهای جامعه وردپرس، از جمله کاربران و توسعه دهندگان را در نظر می گیرد تا زمینه های بهبود را برای تم پیش فرض شناسایی کند. این به رفع هر گونه مشکل یا نگرانی مطرح شده توسط کاربران و بهبود تجربه کلی کاربر کمک می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه وردپرس را در وب سایت خود نصب کنیم (2023)

با توجه به معیارهای بالا، اجازه دهید نگاهی به تغییر قالب پیش فرض وردپرس بعد از 10 سال بیندازیم:

بیست و ده
قالب پیش فرض وردپرس 2010
بیست و بیست
تم پیش فرض وردپرس 2020

نتیجه‌گیری: اکنون می‌دانید «موضوع پیش‌فرض چیست؟»

در نتیجه، تم پیش فرض در وردپرس به عنوان یک گزینه طراحی داخلی عمل می کند که ویژگی های پلتفرم را به نمایش می گذارد و یک گزینه پشتیبان ارائه می دهد

وردپرس از سال 2010 رسم دارد که هر سال یک تم پیش فرض جدید منتشر می کند. این تم ها به نام سال مربوطه نامگذاری شده اند، مانند TwentyTen برای 2010، TwentyTwenty برای 2020 و غیره. این تم های پیش فرض به عنوان گزینه های طراحی جدید برای صاحبان وب سایت عمل می کنند و به وب سایت آنها ظاهری به روز و مدرن می بخشند.

بیشتر بخوانید: DNS چیست؟


تماس با ما، ThimPress:

سایت اینترنتی: https://thimpress.com/

صفحه طرفداران: https://www.facebook.com/ThimPress

یوتیوب: https://www.youtube.com/c/ThimPressDesign

توییتر: https://twitter.com/thimpress


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک