پرش به محتوا
خانه » بلاگ » نحوه بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی در گوگل با Performance Max

نحوه بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی در گوگل با Performance Max

 راه‌اندازی عملکرد حداکثر توسط گوگل، نوعی کمپین که جایگزین خرید هوشمند شد، بازاریابان جستجو را مجبور کرد در استراتژی تبلیغات گوگل خود تجدید نظر کنند. Performance Max با نمایش تبلیغات در YouTube، Offers، Search، Maps و Gmail، یک سرویس خرید یکپارچه برای همه Google Placements ارائه می‌کند.

این اعلامیه کامل محصول همان چیزی است که PMax به خوبی انجام می دهد، به خصوص وقتی صحبت از محصولاتی با داده های زیاد باشد. با این حال، مدیران PPC باید سهم هزینه محصولات تبدیل نشده را در نظر بگیرند، که می تواند در مقایسه با کمپین های خرید استاندارد بالاتر باشد.

نمایش تحلیل سایت جستجوگر در آگوست 2022، 33 درصد سهم هزینه برای محصولات غیرقابل تبدیل در کمپین‌های PMax در مقایسه با 23 درصد سهم هزینه برای کمپین‌های خرید استاندارد یافتیم.

سهم هزینه برای محصولات تبدیل نشده در کمپین های PMax trkeez.com 33٪ است
سهم هزینه برای محصولات غیرقابل تبدیل در کمپین های PMax 33٪ است

برای رفع معایب PMax، باید به تنظیمات کمپین توجه کرد. داده های صحیح پیش نیاز بخش بندی کمپین است.

PMax نشان دهنده دور شدن از پیشنهادات کلاسیک است

تنها دستوری که PMax ارائه می‌دهد تغییر اهداف ROAS در سطح کمپین و تنظیم بودجه است. همچنین به این معنی است که موجودی با اهداف ROAS به‌طور مناسب باید به‌عنوان کمپین‌های PMax جداگانه مدیریت و تنظیم شود.

اگر از رویکرد ROAS حاشیه‌دار پیروی می‌کنید (به عنوان مثال، هدف ROAS 10 برای محصولات کم حاشیه، هدف ROAS 7 برای محصولات با حاشیه متوسط، و هدف ROAS 5 برای محصولات با حاشیه بالا)، کاملاً راه‌اندازی خواهید کرد. سه کمپین

گزینه های دیگر برای کمپین های خوشه ای عبارتند از:

  • داده های عملکرد (ROAS برای 30 روز گذشته)
  • پارامترهای موجودی (سطوح سهام، اقلام جدید، تبلیغات)
  • بینش رقابت (رقابت قیمت، تعداد رقبا)
  • اطلاعات بینش سبد خرید (بازکننده‌های سفارش، اقلامی که اغلب با هم خریداری می‌شوند)

به یاد داشته باشید، داده هایی که برای ساختار کمپین خود انتخاب می کنید باید اهداف کلی کسب و کار شما را منعکس کند.

اگر به دلایلی به قابلیت‌های هدف‌گیری بیشتری برای محصولات خاص نیاز دارید، یک رویکرد ترکیبی متشکل از یک یا چند کمپین PMax و خرید استاندارد را آزمایش کنید.

اطمینان حاصل کنید که محصولات تحت پوشش هر کمپین با هم همپوشانی ندارند.

امکاناتی که با گروه های دارایی دارید

راه اندازی گروه دارایی باید از یک ساختار واضح پیروی کند، به عنوان مثال بر اساس ناوبری فروشگاه اینترنتی. اگر یک خرده فروش مد هستید و فقط چند دسته دارید، ممکن است در نظر داشته باشید که آن را دوباره به جنسیت (و بچه ها) تقسیم کنید تا در خطاب به مخاطبان دقیق تر باشید. حداکثر تعداد گروه دارایی که می توانید در یک کمپین استفاده کنید 100 است.

اطمینان حاصل کنید که از طرح های رسا استفاده کنید که مجموعه دارایی های شما را نشان می دهد و توجه کاربر را به خود جلب می کند. دارایی ها باید از نظر مناسب بودن بررسی شوند، به خصوص در مورد تغییرات فصلی.

به عنوان مثال، عکس های آپلود شده که مجموعه زمستان و تابستان را نشان می دهد باید با عکس های تی شرت و شورت جایگزین شود. همچنین، دارایی های متنی را می توان برای عبارت مناسب تر تطبیق داد.

یکی از ویژگی‌های اصلی در گروه‌های دارایی، سیگنال‌های مخاطب است. با غنی سازی این موارد، می توانید اطلاعات کاربر اضافی را در اختیار الگوریتم قرار دهید.

یکی از راه‌های مؤثر برای افزودن عبارات مرتبط به بخش‌های سفارشی‌تان، کپی و جای‌گذاری انواع محصول مربوطه از ویژگی‌های فید خریدتان است. هرچه اطلاعات و شرایط بیشتری بتوانید ارائه دهید، بهتر است.

جداسازی ترافیک

اگر می‌خواهید ترافیک برند را در کمپین‌های برند جستجوی خود حفظ کنید، می‌توانید URL صفحه فرود فروشگاه اینترنتی را در تنظیمات کمپین PMax خود حذف کنید.

با انجام این کار، کمتر به جستجوهای برند نشان داده می شوند و البته ترافیک به سمت کمپین های جستجوی شما هدایت می شود.

علاوه بر این، کلمات کلیدی منفی را می توان به کمپین های PMax اضافه کرد. متاسفانه این کار از طریق رابط کاربری گوگل ادز امکان پذیر نیست اما باید از گوگل درخواست شود.

فرصت ها را برای یافتن تنظیمات بهینه آزمایش کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، امکان اجرای یک رویکرد ترکیبی (PMax و خرید استاندارد) را می توان در هنگام شروع با PMax در نظر گرفت. این به شما امکان می دهد هم از رویکرد تبلیغات قیفی کامل PMax و هم از قابلیت های مسیریابی و گزارش خرید استاندارد استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های آزمایشی ایجاد یک کمپین خرید PMax فقط با پیوند دادن فید خود، بدون وارد کردن هیچ دارایی است. ممکن است هنگام ایجاد یک کمپین جدید که از این رویکرد پیروی می کند با یک پیام خطا مواجه شوید.

ابتدا سعی کنید یک گروه دارایی “عادی” را ایجاد و ذخیره کنید که شامل همه دارایی ها باشد. پس از آن، باید بتوانید یک گروه دارایی فقط خرید ایجاد کنید. گوگل این روش را توصیه نمی کند. با این حال، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از این طریق ترافیک خرید و جستجوی خود را تقسیم بندی کنید.

از آنجایی که PMax یک نوع کمپین جدید و تا حدودی غیرشفاف است، برای تعیین تنظیمات بهینه به زمان و آزمایش بیشتری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک