پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چت GPT یا چت جی بی تی چیست؟ نحوه ثبت نام رایگان برای ChatGPT

چت GPT یا چت جی بی تی چیست؟ نحوه ثبت نام رایگان برای ChatGPT

چت جی بی تی

از زمانی که ChatGPT توسط OpenAI در پایان نوامبر 2022 معرفی شد، موج بزرگی  گمانه زنی ها و بحث ها را ایجاد کرد. نه تنها در رسانه های اجتماعی، بلکه در بسیاری از مجلات و روزنامه های آنلاین بزرگ. چت جی بی تی یک هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری زبان است. این ابزار می تواند هر نوع متنی را به زبان های مختلف تولید کند. چت GPT چگونه کار می کند؟ آیا رایگان است؟ ما با شما هستیم تا به این موارد پاسخ دهیم نحوه ایجاد حساب ChatGPT  را پاسخ می دهیم.

این چت با که بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده است، این قایلیت را دارد که به هر سوالی پاسخ دهد.  چت جی پی تی این قابلیت را دارد که موضوعات و حوزه های بسیار تخصصی مانند کد نویسی، برنامه نویس، حل مسائل فیزیک و ریاضی، امنیت و شبکه را پردازش کند و سوالات این حوزه ها را پاسخ دهد.

چت GPT چیست

چت جی پی تی چیست؟

 این هوش مصنوعی که توسط Open AI (یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو) راه اندازی دیده است، به لطف پیشرفت تکنولوژیکی خود، توانایی نوشتن متن بر اساس تقاضا فرد را دارد.

نام “Chat GCPT” از ارتباط دو واژه “chat” و “GPT” به معنای “مکالمه” و “مدل انتقال زبان پیشگو” گرفته شده است. این بدان معناست که هوش مصنوعی قادر است مکالمات متنی با انسان ها را به شکلی بسیار شبیه به انسان کند. او همچنین به سوالات شما پاسخ می دهد و به چندین زبان صحبت می کند. به عبارتی هر سوال و درخواستی از آن داشته باشید به شما پاسخ می دهد. حتی در زمینه تولید عکس نیز این قابلیت را دارد.  به عبارتی شما از او از طریق یک متن عکس مورد نظر خود را دریافت می کنید.

چت GPT چگونه کار می کند؟

برای ارائه پاسخ‌های منسجم و قانع‌کننده، ربات بر روی متون متعددی فعال است و از این منابع برای پاسخ شما استفاده می کند. مانند: فیلمنامه‌ ها، مقالات روزنامه، مقالات موجو در سایت ها، مجموعه متنی، مکالمات آنلاین در شبکه های اجتماعی، رمان‌ها… علاوه بر این، چت جی بی تی بسیار کاربردی است زیرا بسیار انعطاف‌پذیر است و بنابراین می‌تواند با هر سوال و درخواستی که می خواهید سازگار شود. ب

با این حال، سایت Numerama به برخی از جنبه های منفی اشاره آن می کند. اول، هوش مصنوعی بر مهارت‌های نوشتاری خود بیش از حد تأکید می‌کند و از رابط‌های منطقی (“علاوه بر”، “اما”، “خلاصه”…) که با اعتدال بیشتری در انسان‌ها استفاده می‌شوند، بیش از حد استفاده می‌کند.

چگونه از آن استفاده کنم و آیا رایگان است؟

برای اینکه بتوانید Chat GPT را آزمایش کنید، فقط باید با مراجعه به سایت Open AI بروید. سپس بر روی دکمه “TRY ChatGPT” کلیک کنید و سایت از شما می خواهد که به چت جی بی تیمتصل شوید (“ورود به سیستم”) یا به صورت رایگان ثبت نام کنید . برای انجام این کار، باید یک آدرس ایمیل و یک رمز عبور وارد کنید، نه بیشتر. سایت به زبان انگلیسی است اما  باید بدانید که این چت صرفا در حال حاضر برای برخی از کشور ها مااند آمریکا و کشورهای اروپایی یا ژاپن و کره جنوبی فعال است. و به کاربرانی که در دیگر نقاط جهان مانند ایران هستند سرویس نمی دهد.

البته شما می توانید با در دسترس داشتن شماره تلفن یکی از این کشورها یا شماره مجازی مخصوص چت GPT  در این سایت ثبت نام کنید. این نکته را نیز گوشزد کنم شکا برای دسترسی به چت باید حتما از آی پی غیر از ایران استفاده کنید. که در این زمینه استفاده از تحریم شکن ها بسیار کارآمد است.

توجه داشته باشید که سایت گاهی اوقات ممکن است بیش از حد شلوغ شود زیرا افراد زیادی به طور همزمان درخواست می دهند.

ChatGPT چند زبان صحبت می کند؟

باید در نظر داشت که ChatGPT برای نوشتن طراحی شده است نه برای صحبت کردن.  البته در نسخه های ChatGPT4 این مورد نیز اضافه شده است. در حال حاضر ای نچت بات قابلیت مکالمه و پاسخ به اکثر زابان های دنیا از جمله فارسی ،اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، کره ای، ژاپنی…دارد.

ربات چت نه تنها می تواند متون را بر اساس آموزش ایجاد، بازنویسی یا تالیف کند، بلکه با کاربران نیز تعامل دارد. برای مثال شما یک سوال از او می پرسید و بحث ادامه پیدا می کند و ممکن است در یک صفحه صد سوال بپرسید. در نهایت شما می توانید از او بخواهید تا یک نتیجه گیری از بحث به شما بدهد. چت در کمتر از 20 ثانیه به شما این نتیجه را خواهد داد.

همچنین شما می توانید لینک یک صفحه یا کتاب یا هر چیز دیگری به آن بدهیدو از آن بخواهید که متن صفحه را برای شما ترجمه کند.

در ادامه به نحوه ایجاد حساب در چت GPT می پردازیم.

1. یک حساب کاربری با OpenAI ایجاد کنید

ابتدا باید یک حساب کاربری با OpenAI ایجاد کنید. شما برای آن کلیک کنید در این لینک، که شما را به صفحه ورود چت جی بی تی  می برد.

پس از رسیدن به آنجا، روی دکمه سمت راست “ثبت نام” کلیک کنید:

ورود ChatGPT

سپس می‌توانید با آدرس ایمیل، حساب Google یا Microsoft ثبت نام کنید:

حساب OpenAI ایجاد کنید

2. مشخصات خود را وارد کنید

اگر برای اولین بار وارد سیستم می شوید، ابتدا باید نام و نام خانوادگی خود را برای حساب OpenAI خود وارد کنید:

نام و نام خانوادگی حساب OpenAI را وارد کنید

سپس باید شماره تلفن خود را وارد کنید که کدی برای آن ارسال می شود که باید آن را تایید کنید.

شماره تلفن حساب OpenAI را تأیید کنید

پس از تأیید شماره تلفن شما، به برنامه ChatGPT هدایت خواهید شد:

3. از برنامه ChatGPT استفاده کنید

برنامه چت جی بی تی ابتدا صفحه خوش آمدگویی را به شما نشان می دهد که به شما اطلاع می دهد که این فقط یک نسخه آزمایشی برای اهداف آزمایشی است و سیستم گاهی اطلاعات نادرست یا گمراه کننده می دهد.

چت جی بی تی

اگر روی “بعدی” کلیک کنید، اطلاعاتی دریافت خواهید کرد که کارمندان OpenAI می توانند تاریخچه چت شما را با ChatGPT برای اهداف بهبود مشاهده کنند و بنابراین نباید هیچ داده حساسی را با این ابزار به اشتراک بگذارید:

سیاست حفظ حریم خصوصی ChatGPT

در آخرین پنجره پیام یک درخواست برای بازخورد وجود دارد که شما در سرور اختلاف OpenAI در صورت تمایل می توانید به اشتراک بگذارید

OpenAI شما را به ارائه بازخورد در مورد ChatGPT دعوت می کند

پس از کلیک بر روی “انجام شد” در آخرین پنجره، قفل داشبورد باز می شود و شما آماده هستید!

برای شروع یک چت جدید با چت جی بی تی ، می‌توانید روی «چت جدید» در بالا سمت چپ کلیک کنید یا سؤالات یا فرمان خود را به ChatGPT در قسمت ورودی زیر وارد کنید:

راستی:

ChatGPT آلمانی هم می فهمد. اگر به چت بات یک سوال آلمانی یا یک دستور آلمانی بدهید، به آلمانی هم پاسخ می دهد.

در مثال زیر، به ChatGPT دستور دادم که مقاله ای 1500 کلمه ای درباره اشتباهات رایج گرامری در زبان آلمانی بنویسد:

فرمان آلمانی به ChatGPT با پاسخ آلمانی

سوالات متداول

در اینجا من پاسخ هایی را برای سؤالات متداول در مورد ChatGPT جمع آوری کرده ام:

هنوز مشخص نیست که پیش‌نمایش پژوهش رایگان ChatGPT تا چه زمانی در دسترس خواهد بود.

من گمان می کنم حداکثر در سه ماهه دوم سال 2023 رایگان باشد یا حداقل محدود شود. حتی زودتر، زیرا پیش‌نمایش پژوهشی OpenAI هزینه دارد احتمالا چند میلیون دلار در روز. البته در حال حاضر نسخه چت GPT4 به صورت پولی دردسرس قرار دارد.

خیر، پیش‌نمایش پژوهشی رایگان ChatGPT با یک رابط کاربری ارائه می‌شود که بدون دانش برنامه‌نویسی قابل استفاده است.

بله، ChatGPT Research Preview با اکثر مرورگرهای مدرن گوشی های هوشمند کار می کند.

بله، وجود دارد در github یک برنامه دسکتاپ برای مک، ویندوز و لینوکس.

ChatGPT بر اساس GPT-3.5 است که به نوبه خود از مدل های زبان زیر تشکیل شده است:

  • code-davinci-002
  • text-davinci-002
  • text-davinci-003

نه همیشه نه در واقع، عبارات ChatGPT گاهی اوقات می توانند تبعیض آمیز یا مضر باشند و همیشه باید بررسی شوند. و به سه دلیل:

1. ChatGPT فقط بر روی داده‌های تا سال 2021 آموزش داده می‌شود. یعنی دانش خاصی منسوخ شده یا وجود ندارد.

2. نمی تواند درست و نادرست را تشخیص دهد. بنابراین اگر داده های آموزشی حاوی اطلاعات نادرست باشد، ChatGPT ممکن است آن را منعکس کند.

3. دانش چت جی بی تی محدود به داده هایی است که روی آنها آموزش دیده است. همچنین به اینترنت متصل نیست و می تواند داده های از دست رفته را از منابع دیگر دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک