پرش به محتوا
خانه » بلاگ » نرخ بازگشت سرمایه چیست و چگونه ROI یا بازگشت سرمایه را اندازه گیری کنیم

نرخ بازگشت سرمایه چیست و چگونه ROI یا بازگشت سرمایه را اندازه گیری کنیم

به دنیای واقعی خوش آمدید، بله، جایی که اعداد حکومت می کنند و نظرات محو می شوند. اگر شما از آن معدود افرادی هستید که هنوز به این جنون نپیوسته اید بازگشت سرمایه گذاری، سپس برای یک دوز واقعیت آماده شوید.

زیرا ROI سنگ بنای هر استراتژی تجاری استو اگر نتایج خود را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نمی کنید، به این معنی است که در گذشته گیر کرده اید. اما نگران هیچ چیز نباشید، ما اینجا هستیم تا همه چیز را حل کنیم.

پس آماده شوید زیرا در کیووپ ما می خواهیم مهارت های تحلیلی خود را امتحان کنید و به دنیای ROI شیرجه بزنید!

جرات داری؟

ROI چیست؟

آیا می خواهید بدانید ROI چیست؟ جهنم بله، زیرا بالاخره چه کسی دوست ندارد در مورد امور مالی و معیارهای عملکرد صحبت کند؟ ما می دانیم که ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما ROI چیزی است که هر کسب و کاری باید بداند.

نگران نباشید، ما مانند یک متخصص مالی به نظر نمی‌رسیم، و همچنین قرار نیست با کلمات مهیج شما را تحت تأثیر قرار دهیم. بیایید در مورد آنچه مهم است صحبت کنیم. نامزد.

ROI یکی از مهم ترین معیارها برای هر شرکتی است که می خواهد موفقیت سرمایه گذاری و استراتژی های بازاریابی خود را اندازه گیری کند. بازاریابی دیجیتال، و اگر او را نمی شناسید، در مشکل جدی هستید.

ROI مخفف عبارت Return On Investment یا Return On Investment است که به مقدار پولی که برنده یا باخت نسبت به مقدار پولی که سرمایه گذاری شده است.

اساسا، بازگشت سرمایه استفاده شده برای اندازه گیری اثربخشی یک سرمایه گذاری. اگر ROI مثبت باشد به این معنی است که سرمایه گذاری سودآور بوده است و اگر منفی باشد به این معنی است که سرمایه گذاری ضرر داشته است.

بنابراین اگر آماده‌اید از هدر دادن پول برای سرمایه‌گذاری‌هایی که ارزش آن را ندارند، جلوگیری کنید، و می‌خواهید بدانید که چرا بازگشت سرمایه می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر تجاری کمک کند، ادامه مطلب را بخوانید.

ما قول می دهیم که آنقدر که به نظر می رسد خسته کننده نخواهد بود!

رشد ROI

اهمیت در نظر گرفتن ROI

همانطور که ممکن است قبلا متوجه شده باشید، ROI یک معیار اساسی در دنیای تجارت است، زیرا به شما امکان می دهد سودآوری یک سرمایه گذاری را اندازه گیری کنید. اما چرا اینقدر مهم است؟

ما شما را می آوریم دلایل اصلی که ROI برای هر شرکتی حیاتی است:

به شما امکان می دهد شناسایی کنید که کدام سرمایه گذاری نتایج مثبت ایجاد می کند

این معیار تعیین می کند چه یک سرمایه گذاری سود داشته باشد یا ضرر. اگر ROI سرمایه گذاری خود را نمی دانید، نمی دانید که آیا بازده مناسبی از سرمایه خود دریافت می کنید یا خیر.

این امر به ویژه در دنیای تجارت مهم است، زیرا ما فرض می کنیم که هر پنی که سرمایه گذاری می کنید برای شما مهم است. همچنین می تواند به شما در تنظیم استراتژی و بهینه سازی سرمایه گذاری برای به حداکثر رساندن بازده

به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه بگیرید

بازگشت سرمایه مقایسه بین سرمایه گذاری های مختلف را تسهیل می کند و تعیین می کند که کدام یک سودآورتر است.

با تجزیه و تحلیل ROI استراتژی ها و تاکتیک های مختلف، می توان تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام استراتژی را ادامه دهیم، کدام را تعدیل کنیم و کدام را به طور کلی رها کنیم، اتخاذ می شود.

برای مثال، اگر دو سرمایه‌گذاری دارید که به یک اندازه جذاب به نظر می‌رسند، می‌توانید ROI هر کدام را محاسبه کنید تا ببینید کدامیک بالاترین بازده را دارد.

به توجیه سرمایه گذاری برای سهامداران کمک می کند

این نه تنها برای تصمیم گیری های تجاری مهم است، بلکه برای سرمایه گذاران و سهامداران نیز مهم است.

اگر بتوان نشان داد که یک سرمایه گذاری بازده مثبت ایجاد کرده است، می تواند باشد ادامه آن سرمایه گذاری در آینده را توجیه کند قبل از سهامداران یا سرمایه گذاران شرکت شما.

یا از طرف دیگر، اگر در مورد شما به دنبال تامین مالی برای شرکت خود هستید، سرمایه گذاران می خواهند بدانند که بازده سرمایه گذاری فعلی شما برای چه چیزی است. تعیین کنید که آیا کسب و کار شما یک سرمایه گذاری خوب است یا خیر.

به هر حال، ما رازهای بیشتری برای شما داریم چگونه ROI بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد.

خوب، اکنون که همه اینها را می دانید، احتمالاً از خود می پرسید که بهترین زمان برای بررسی آن معیار مبارک چه زمانی است.

در زیر به شما می گوییم.

زمان مناسب برای اندازه گیری ROI چه زمانی است؟

پاسخ ساده است: همیشه. از لحظه ای که سرمایه گذاری انجام می شود، تاثیر آن و سودآوری که ایجاد می کند باید در نظر گرفته شود.

اندازه گیری ROI بسیار مهم است در تمام مراحل فرآیند سرمایه گذاری، از لحظه برنامه ریزی تا تحلیل نهایی.

در طول مرحله برنامه ریزی، گزینه های مختلف باید در نظر گرفته شود و منافع بالقوه و هزینه های مرتبط ارزیابی شود. در این مرحله، اندازه گیری ROI برای آن بسیار مهم است تصمیم گیری آگاهانه و ریسک را به حداقل برسانید.

هنگامی که سرمایه گذاری انجام شد، نظارت دوره ای ROI برای ارزیابی عملکرد آن مهم است. این اجازه می دهد مشکلات احتمالی را شناسایی کنید و اقدامات اصلاحی برای بهبود سودآوری انجام دهد.

علاوه بر این، همانطور که قبلا دیده‌ایم، اندازه‌گیری بازگشت سرمایه نیز برای توجیه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران و مدیریت ارشد ضروری است.

و حالا؟ ما مطمئن هستیم که زمان آن فرا رسیده است که می خواهید بدانید چگونه بازده سرمایه گذاری شرکت خود را اندازه گیری کنید

بنابراین ماشین حساب خود را بیرون بیاورید و برای یادگیری آنچه واقعا مهم است آماده شوید: اعداد!

اما نگران نباشید، آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست!

افزایش بازگشت سرمایه

بهترین روش برای اندازه گیری بازگشت سرمایه

قبلاً دیده اید که ROI بسیار بیشتر از ایده ای است که از تصویر معمولی یک پاورپوینت خسته کننده پر از نمودارها و شکل های بی پایان به ذهن خطور کرده است.

اما میدونی چیه؟ که شما فقط باید اینها را دنبال کنید 5 گام ساده برای تعیین میزان بازگشت سرمایه از هر یک از سرمایه گذاری هایی که انجام داده اید و از این پس انجام خواهید داد:

1. اهداف خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهداف خود را به وضوح مشخص کنید. با سرمایه گذاری در بازاریابی می خواهید به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید فروش را افزایش دهید، سرنخ های بیشتری به دست آورید، حضور خود را در شبکه های اجتماعی بهبود بخشید؟

مهم اینه که داشته باشی اهداف روشن و قابل اندازه گیری.

2. معیارها را ایجاد کنید

برای اندازه گیری بازگشت سرمایه، باید تعیین کنید معیارهایی که به شما امکان می دهد نتایج را کمی کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش فروش است، باید تعداد فروش های ایجاد شده را به لطف استراتژی های بازاریابی خود اندازه گیری کنید.

3. هزینه سرمایه گذاری را محاسبه کنید

مرحله بعدی محاسبه هزینه سرمایه گذاری است. این نه تنها شامل هزینه خود کمپین، بلکه شامل هزینه های کمپین نیز می شود هزینه های غیرمستقیم همکاران، مانند هزینه های تولید یا هزینه های کارکنان.

4. مزایای به دست آمده را محاسبه کنید

هنگامی که اهداف و معیارهای خود را روشن کردید، باید مزایای به دست آمده را به لطف استراتژی های بازاریابی خود محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش فروش بود، باید آن را محاسبه کنید ارزش فروش تولید شده.

5. ROI را محاسبه کنید✅

در نهایت، می توانید با استفاده از فرمول زیر، ROI را محاسبه کنید: ROI = (مزایا – هزینه های سرمایه گذاری) / هزینه های سرمایه گذاری. نتیجه به شما خواهد گفت درصد بازگشت سرمایه انجام شده.

و اکنون شما آماده اقدام هستید!

اگر اقدامات از طریق ایمیل جزو استراتژی های شما هستند، ما به شما واگذار می کنیم 5 نکته برای بهبود بازگشت سرمایه کمپین های بازاریابی ایمیلی.

ROI: بهترین متحد برای سرمایه گذاری شما

از جانب کیووپ، امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، ایده واضح تری در مورد نحوه اندازه گیری ROI داشته باشید. هرگز فراموش نکنید که اندازه گیری بازگشت سرمایه برای تعیین اینکه آیا استراتژی بازاریابی موثر است یا نه، ضروری است.

بنابراین اگر در حال حاضر ROI خود را اندازه گیری نمی کنید، اکیداً توصیه می کنیم که شروع کنید. شما نمی خواهید با استراتژی هایی که کار نمی کنند پول خود را از دست بدهید، درست است؟

به همین دلیل، اگر برای ارتقای سطح استراتژی های بازاریابی خود به کمک نیاز دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید که در کیووپ. تیم متخصص ما در بازاریابی دیجیتال آنها حاضرند همیشه به شما کمک کنند.

اوه، و قبل از رفتن، به یاد داشته باشید که ما نه تنها در آن حضور داریم لینکدین، اما ما همچنین ویران می کنیم اینستاگرام و TikTok. همانطور که شنیده اید، ما تکان می دهیم!

به زودی شما را می بینیم و به یاد داشته باشید: ROI خود را اندازه بگیرید یا دیوانه وار آماده خرج کردن پول شوید!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک