پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چرا باید صفحه پرسش پاسخ یا سوالات متداول در وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید صفحه پرسش پاسخ یا سوالات متداول در وب سایت داشته باشیم؟

موفقیت یا شکست بسیاری از صفحات وب به دلیل توانایی آنها در حل مشکلات کاربران است. خوشحالی کاربران شما دلیل خوبی برای بررسی این موضوع است که چرا یک صفحه پرسش و پاسخ داشته باشیم. صفحه سؤالات متداول توسط بسیاری از توسعه دهندگان بسیار دست کم گرفته می شود، اما حقیقت این است که بسیار مفید است و برای روشن کردن شبهاتی که کاربران به طور مداوم دارند، مفید است. بنابراین، با پرسیدن سوالاتی که به راحتی در این صفحه قابل حل هستند، از فروپاشی مراکز تماس شما جلوگیری می شود.

مزایای زیادی پشت این بخش در وب سایت شما وجود دارد، بنابراین اگر هنوز شک دارید، در زیر به عواملی که باعث می شود این منبع ارزشمند را انتخاب کنید نگاه کنید.

صفحه سوالات متداول برای چه کسانی است؟

سوالات متداول

شروع از ابتدا، صفحه ای در وب سایت شما است که مشتریان و مشتریان بالقوه شما را هدف قرار می دهداز این رو، تثبیت فروش و حتی حفظ مشتریان بسیار مهم است.

در عین حال، این یک فضای مفید برای همکاران، همکاران، تامین کنندگان، مدیران محصول، تیم بازاریابی و بسیاری موارد دیگر است. زیرا؟ در این شک و تردیدهای مکرر، ریشه پیشرفت در حل مشکلاتی است که مخاطبان شما دارند.

غیر مستقیم، صفحه پرسش‌های متداول به شما می‌گوید موانعی که قیف فروش شما ایجاد می‌کند چیست، این اطلاعات قبل از تبدیل شدن به یک سوال کجا باید باشد و چگونه می توانید در مواجهه با این شک و تردید برای ارائه راه حل های موثر اقدام کنید.

علاوه بر این، یکی دیگر از ذینفعان بزرگ این فضا مرکز تماس است، زیرا دقیقاً اینجا پایگاه داده آن است تا به موقع پاسخ دهد. به افرادی که تماس می گیرند یا در واتس اپ می نویسند و نه لزوماً از طریق وب استفاده می کنند.

در چه صفحاتی به سوالات متداول نیاز داریم؟

اگرچه به طور کلی می‌توان گفت که همه صفحات وب به بخش سوالات متداول نیاز دارند، اما حقیقت این است که سایت‌هایی وجود خواهند داشت که مفیدتر از سایرین باشد. همه چیز به بخش، محصول یا خدمات شما و همچنین سوالاتی که از طریق کانال های ارتباطی مختلف دریافت می کنید بستگی دارد.

اتفاقی که در این مورد می افتد این است که محصولات یا خدماتی هستند که پیچیده تر از سایرین هستند. به همین دلیل، در مواردی که کمتر شناخته شده، جدیدتر یا تخصصی هستند، داشتن صفحه پرسش و پاسخ ضروری خواهد بود.

در فضاهایی که خریدها اغلب انجام می شود و بخشی از زندگی روزمره است، سوالات کمتری پرسیده می شود. این بدان معنا نیست که تردید وجود ندارد، آنها فقط جزئی هستند.

حالا اگر به حوزه فناوری، صنعتی یا خودرویی بروید، مطمئناً صفحه سؤالات متداول شما بسیار غنی تر خواهد بود.

چگونه یک صفحه سوالات متداول راه اندازی کنیم؟

در این مورد فقط باز کردن صفحه شما و تصور سوالاتی نیست که بازدیدکنندگان ممکن است از خود بپرسند. صفحات پرسش‌های متداول که از این فرض شروع می‌شوند، چندان مفید نیستند، زیرا مغرضانه هستند. شما بهتر از هر کسی می دانید چه چیزی را می فروشید، هرگز به سؤالی مانند سؤالی که مخاطبان شما می پرسند فکر نمی کنید.

بهترین راه برای شروع یک صفحه پرسش و پاسخ این است که به مخاطبان خود گوش دهید. برای این کار می توانید از تمام موقعیت ها و بخش هایی که تماس مستقیم انسانی دارند استفاده کنید. مدیر جامعه، مرکز توجه، فروشندگان، همه اینها در این فرآیند ضروری هستند.

سندی تهیه کنید که در آن همه شک و تردیدهایی را که به وجود آمده است بیان کنند و سپس ارزیابی کنند که کدام یک از آنها تکرار می شود. از آنجا می توانید این سؤالات را به صورت عمومی مطرح کنید تا برای افراد بیشتری مفید باشد.

چرا باید یک صفحه پرسش و پاسخ داشته باشیم؟

چرا صفحه faq دارید

دلایل متعددی وجود دارد که چرا پرداختن به فضایی برای رفع شبهات افراد مهم است. این نه تنها به معنای بهبود تجربه کاربر است، بلکه از دیگر منابع وب نیز سود می برد:

1- بهبود موقعیت

سئو به خصوص توسط یک صفحه پرسش و پاسخ مفید است زیرا شما به موضوع اصلی خود از دیدگاه های مختلف نزدیک می شوید، بنابراین می توانید کلمات کلیدی را پیاده سازی کنید. در این متون KW شما به طور طبیعی شامل خواهد شد و به همان اندازه، آنها را می توان توسط روبات های گوگل پیدا کرد.

2.- به نفع زمان ماندگاری در سایت است

جنبه دیگری که به سئو نیز مربوط می شود، مدت زمانی است که همان کاربر صرف مرور وب سایت شما می کند. تا جایی که این زمان طولانی تر باشد، سود بیشتری به همراه دارد، زیرا به موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما مرتبط است. بدین ترتیب، سوالات متداول کاربر را برای مدت طولانی تری در وب نگه می دارد.

3- افزایش فروش

این باید یکی از قوی ترین دلایل برای داشتن یک صفحه پرسش و پاسخ باشد و آن این است آنها به تنهایی قادر به فروش هستند. تا جایی که کاربر پاسخ‌های بیشتری داشته باشد، تصمیم خرید را بسیار سریع‌تر می‌گیرد، بنابراین اگر به راحتی ابهامات او را برطرف کنید، به آنها نزدیک‌تر می‌شوند.

4- افزایش اعتماد به نفس

این نیز به افزایش فروش مربوط می شود. اگرچه فروش آنلاین همچنان به طور قابل توجهی افزایش می یابد، بسیاری از کاربران هنوز در مورد این روند تردید دارند.

حل این تردیدها باعث ایجاد اعتماد به برند شما و آنچه می فروشید می شود، که برای خرید ضروری است.

5- تلاش مشتری را کاهش دهید

نشان داده شده است که هر چه فرآیند خرید در وب سایت شما آسان تر باشد، فرصت بیشتری برای فروش دارید. این به این دلیل است که کاربر برای راحتی ارزش قائل است و انتظار دارد که تجربه آنها دست و پا گیر نباشد.

با صفحه سؤالات متداول، از بسیاری از مراحل، مانند جستجوی مخاطب خود، نوشتن و منتظر ماندن برای پاسخ به سؤال مطرح شده اجتناب می کنید.

6- کار را به حداقل برسانید

کاربران زیادی وجود دارند که به خود زحمت نمی دهند وب سایت را مرور کنند و به صفحه سؤالات متداول شما بروند پس آن را به عنوان فیلتری برای تیم خدمات مشتری شما به کار ببرید. به این ترتیب تعداد افرادی که برای همان سوال با شما تماس می گیرند را کاهش می دهید، زیرا بسیاری از شبهات به صورت عمومی برطرف می شود. به همین ترتیب، هزینه های خدمات مشتری را کاهش می دهید.

یک صفحه سؤالات متداول کامل چه چیزی باید داشته باشد؟

اکنون که می دانید چرا یک صفحه پرسش و پاسخ دارید، باید بدانید که چگونه آن را موثر و کاربردی کنید. در این مورد، عوامل مرتبط با نگارش، طراحی، سازماندهی، سلسله مراتب و موارد دیگر وجود دارد که مستقیماً بر سودمندی آن تأثیر می گذارد.

شبهات واقعی را جمع آوری کنید

یک صفحه سوالات متداول خوب شک و تردیدهای واقعی را از مشتریان جمع آوری کنید، آنهایی که توسط تیمی که با آنها ارتباط مستقیم دارد جمع آوری شده است. از تصور سوالات خودداری کنید و برای جمع آوری اطلاعات لازم برای جمع آوری لیست سوالات رایج خود تلاش کنید.

سازماندهی بر اساس موضوعات

سوالات متداول بر اساس موضوع

یک راه بسیار ارزشمند برای سازماندهی اطلاعات بر اساس بخش ها یا موضوعات است. به این ترتیب به شخص اجازه می دهید اطلاعات را به راحتی پیدا کند. با مجموعه‌ای از بخش‌ها می‌توانید رایج‌ترین سؤالات را حل کنید، به عنوان مثال، سؤالات مربوط به حمل و نقل، اطلاعات محصول یا اطلاعات قیمت.

رتبه

هنگامی که تمام اطلاعات را بر اساس موضوع سازماندهی کردید، نوبت به سازماندهی سوالات در بخش ها می رسد. یعنی هر موضوعی یک سوال خواهد داشت که در موارد بیشتری ارائه می شود. این باید در اولین موقعیت قرار گیرد زیرا احتمالاً همان چیزی است که آنها اغلب به دنبال آن هستند. در هر بخش باید همین کار تکرار شود.

اطلاعات به موقع

ایده این است که مردم را با سوالات زیاد و متن های بسیار طولانی خسته نکنید. اطلاعات باید دقیق و وقت شناس، با متن کم باشد، اما شک را برطرف می کند و فضای باز برای سوالات بیشتر باقی نمی گذارد. از بارگذاری بیش از حد صفحه با اطلاعات غیر ضروری خودداری کنید.

جمله بندی روشن

یک صفحه پرسش و پاسخ باید به روشی ساده نوشته شود. از زبان یا اصطلاحات فنی که فقط شما و برندتان می دانید خودداری کنید.

تمرکز خود را روی عموم قرار دهید و سعی کنید برای آنها کاملا قابل درک باشید. متون باید تا حد امکان کوتاه باشند.

منابع چند رسانه ای را یکپارچه می کند

برای تسهیل درک، به خصوص اگر توضیح آن مشکلی است، از منابع چندرسانه ای به نفع خود استفاده کنید. البته اینها نباید بیش از حد سنگین باشند. شما همیشه می توانید از آموزش های ویدئویی و اینفوگرافیک برای تکمیل پاسخ استفاده کنید.

آن را جذاب کند

طراحی faq

را صفحه پرسش‌های متداول می‌تواند هر چقدر که بخواهید تعاملی باشد، نیازی به داشتن یک طراحی مسطح و خسته کننده ندارید، در واقع این کار چاپلوس نخواهد بود. از منابع بصری خوبی استفاده می کند و یک طرح بصری ایجاد می کند.

سوالات بسیار متداول

در بسیاری از موارد سوالات به قدری مکرر خواهند بود که می توانند از برندی به برند دیگر تکرار شوند. اطلاعاتی که لازم است را می توان در فضاهای دیگر گنجاند. به عنوان مثال، روش های پرداخت ممکن است در صفحه کاتالوگ نمایش داده شود، بنابراین از این سؤال در صفحه سؤالات متداول خودداری کنید.

با اينكه شما باید سوالات واقعی را بگنجانید، موارد دیگری وجود دارد که واضح است و شما نیز می توانید در ابتدا پاسخ دهید. بعداً وقتی می بینید که شک دیگر به این اندازه رایج نیست، می توانید آنها را از بین ببرید.

همیشه قاطع باشید. این یک فضای ایده آل برای نشان دادن همه چیز است و جایی برای شک و تردید باقی نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک