پرش به محتوا
خانه » بلاگ » GA4 چیست؟

GA4 چیست؟

گوگل آنالیتیکس ابزاری فوق العاده برای سنجش عملکرد وب سایت شما، جایی که بازدیدکنندگان شما از سایت شما آمده اند و نحوه استفاده آنها از سایت شما است. اما همه ابزارهای خوب نیاز به به روز رسانی دارند و گوگل آنالیتیکس هم همینطور. از سال 2023، گوگل به آرامی اما مطمئناً Google Analytics را به نفع ابزار تحلیلی به روز شده خود GA4 حذف خواهد کرد. ما مزایای GA4 جدید را بررسی خواهیم کرد تا همه اطلاعاتی را که برای انتقال نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم.

GA4 از 1 ژوئیه 2023 جایگزین Google Analytics می شود

تا 1 ژوئیه 2023، می‌توانید از Analytics استفاده کنید، اما پس از آن همه گزارش‌ها به GA4 تغییر می‌کنند. بنابراین، دلیلی وجود دارد که از همین الان شروع به استفاده از GA4 کنید تا مطمئناً همه چیز را وارد سیستم جدید کنید. انتقال به GA4 فقط یک انتقال معمولی نیست، بلکه نیازمند رویکرد جدیدی برای گزارش و آمار است. در حالی که Analytics حول جلسات ساخته شده است، GA4 بر اساس رویدادها و پارامترها ساخته شده است. همه چیز به عنوان رویداد به حساب می آید، حتی مشاهده صفحه یک رویداد است.

آیا برای داشتن یک وب سایت جذاب و فروش به کمک نیاز دارید؟ اینجا بیشتر بخوانید و تماس بگیرید!

GA4قبل از 1 ژوئیه 2022 به GA4 منتقل شوید!

برای اینکه بتوانید آمار صفحه خود را به صورت سالانه تجزیه و تحلیل کنید، باید یک ویژگی GA4 را تا تاریخ 1 ژوئیه 2022 آپلود کنید تا در سال آینده که Google Analytics ناپدید شود، بتوانید آمار امسال را با آمارهای 1 ژوئیه 2023 به بعد مقایسه کنید.

مزایای GA4 چیست؟

GA4 یک نسخه مدرن و به روز شده از Google Analytics است که بر روی پارامترهایی ساخته شده است که با نیازهای آینده سازگار شده است که Google Analytics قادر به رفع آنها نیست.

G4A همه پلتفرم ها را در یک مکان تجزیه و تحلیل می کند

یکی از مزایای ابزار جدید این است که می توانید چندین ویژگی مانند وب، اپلیکیشن و غیره را در آن قرار دهید. از آنجایی که می‌توانید گزارش‌گیری از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را ترکیب کنید، یک نمای کلی بسیار خوب دریافت می‌کنید که Google Analytics قادر به ارائه آن نیست.

آمار کاربران منحصر به فرد را در همه سیستم عامل ها مشاهده کنید

با GA4، می توانید همه بازدیدکنندگان منحصر به فرد را – بدون در نظر گرفتن پلت فرم – مشاهده کنید. با هیچ ابزار Google Analytics دیگری امکان پذیر نیست.

فرصت ایجاد تحلیل های پیشرفته را فراهم می کند

با کمک GA4 می توانید تحلیل ها و گزارش های پیشرفته ای ایجاد کنید که قبلا فقط از طریق ابزار Google 360 ​​امکان پذیر بود.

هیچ محدودیتی در میزان داده ها وجود ندارد

این ابزار توانایی مدیریت حجم عظیمی از داده ها را بدون محدودیت فراهم می کند.

ردیابی خودکار رویدادها

با کمک GA4 می‌توانید رویدادهایی مانند پیمایش، کلیک‌ها، بازدید از صفحه و دانلود فایل‌ها را بدون نیاز به نصب کد بیشتر یا نصب برچسب‌های بیشتر در صفحه به‌طور خودکار ردیابی کنید.

عیب یابی با استفاده از ابزار Debugging

در GA4 افزونه ای وجود دارد که به شما امکان می دهد در 30 دقیقه گذشته صفحه را اشکال زدایی کنید.

GA4 سفر مشتری را در تمام پلتفرم‌ها اندازه‌گیری می‌کند

با کمک ابزارها، می توانید درک بهتری از سفر مشتری در بین پلتفرم ها به دست آورید و بنابراین به طور مداوم کاربرپسندی همه پلتفرم ها را بهبود و توسعه دهید. شما اطلاعات دقیقی از تعداد کاربرانی که از طریق کدام پلتفرم وارد می‌شوند و چگونه به سفر مشتری خود پایان می‌دهند، دریافت می‌کنید. این ابزار همچنین فرصتی برای به دست آوردن بینش واضح تر و بهتر در مورد اثربخشی کمپین فراهم می کند، زیرا می توانید ببینید کدام کمپین ها و کدام پلتفرم های کمپین بیشترین تولید را دارند.

روشی جدید و دقیق تر برای اندازه گیری تعامل

در ابزار جدید، نرخ پرش دیگر یک پارامتر مرتبط نیست. در مقابل، GA4 نرخ تعامل را اندازه‌گیری می‌کند که بر اساس میزان استفاده فعال کاربر از صفحه برای حداقل 10 ثانیه است. نرخ تعامل در بازدید از صفحه اندازه گیری نمی شود، به این معنی که شما همچنین می توانید میزان تعامل مشتری را حتی بین پلتفرم های مختلف (وب و برنامه) اندازه گیری کنید.

آیا به این فکر کرده اید که بازاریابی خود را در Google Ads شروع کنید؟ اینجا بیشتر بخوانید و با ما در تماس باشید!

گوگل آنالیتیکس جدید

در اسرع وقت انتقال به GA4 را انجام دهید

بنابراین، مزایا و پیشرفت های واضح زیادی در این ابزار وجود دارد و بنابراین توصیه می کنیم در اسرع وقت به GA4 بروید. اول از همه، فرصت مقایسه داده‌های 1 ژوئیه 2023 را از دست ندهید. اما همچنین برای آشنایی با احتمالات و دریافت بینش بهتر از داده‌های خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده مشتریان از پلتفرم‌های شما. با کمک GA4، می توانید سفر مشتری را بهبود بخشیده و توسعه دهید و بینش بهتری در مورد نحوه عملکرد وب و سایر پلتفرم های خود به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک