پرش به محتوا
خانه » بلاگ » المنتور یا گوتنبرگ؟ کدام یک برای ایجاد وب سایت وردپرسی شما بهترین است؟

المنتور یا گوتنبرگ؟ کدام یک برای ایجاد وب سایت وردپرسی شما بهترین است؟

وقتی صحبت از مقایسه المنتور و گوتنبرگ به میان می آید، همه نظر متفاوتی در مورد اینکه کدام بهترین انتخاب است، دارند. به عبارت دیگر، تصمیم گیری بین المنتور در مقابل گوتنبرگ و تعیین اینکه کدام یک برای نیازهای منحصر به فرد وب سایت شما بهتر عمل می کند، می تواند کمی کار کند.

در این پست، همه چیزهایی را که برای مقایسه المنتور و گوتنبرگ باید بدانید، به شما معرفی خواهیم کرد. برای شروع، المنتور و گوتنبرگ را معرفی می کنیم. سپس، در مورد تفاوت ها و شباهت ها و نحوه قرار گرفتن آنها در مقابل یکدیگر بحث خواهیم کرد.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: المنتور چیست؟

Elementor یک پلاگین صفحه ساز محبوب برای ایجاد یک صفحه جذاب و کاربردی است سایت وردپرس. این ویژگی های بسیاری را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد یک وب سایت پیشرفته استفاده کنید، اما همچنین به دلیل استفاده آسان از آن شهرت دارد. به لطف Elementor، نیازی نیست نگران نوشتن یک خط کد باشید – و همچنان می توانید وب سایتی ایجاد کنید که از هر نظر عالی باشد. اگر به اثبات موفقیت این صفحه ساز نیاز دارید، بیش از پنج میلیون سایت وردپرسی از Elementor استفاده می کنند تا دیدگاه خود را زنده کنند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت Elementor این است که یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن را ارائه می دهد که برای افرادی که می خواهند ببینند صفحه آنها چگونه به نظر می رسد مفید است. و آیا اشاره کردیم که ابتدایی ترین نسخه المنتور رایگان است؟ (اگر می خواهید حرفه ای شوید، باید هزینه کنید. می توانید تفاوت بین نسخه رایگان و پولی را بررسی کنید. المنتور اینجاست.)

Elementor vs Gutenberg: Elementor صفحه اصلی.

برخی از محبوب‌ترین استفاده‌های Elementor شامل قالب‌بندی پست‌های وبلاگ و صفحات وب‌سایت است، اما شما همچنین می‌توانید کل تم وردپرس خود را دوباره کار کنید.

در اینجا دلایل اصلی لذت بردن کاربران از پلاگین Elementor آورده شده است:

  • Elementor کشیدن و رها کردن است، که برای کسانی که می خواهند ببینند صفحه آنها چگونه خواهد بود جذاب است.
  • برای استفاده از Elementor نیازی به کدنویسی ندارید.
  • شما به راحتی می توانید عناصر طراحی جذاب مختلف مانند چرخ فلک و موارد دیگر را اضافه کنید.
  • قالب های مختلفی برای ساده کردن روند شروع در دسترس هستند.
  • صفحه ساز همچنین دارای انواع ویجت ها است.
  • این بسیار قابل تنظیم است، بنابراین می توانید با آنچه با Elementor می سازید خلاق باشید.

نکته حرفه ای: Elementor همچنین دارای انواع ویجت های محتوای از پیش ساخته شده است، بنابراین چه به دنبال فرم، دکمه، نوار لغزنده یا فراتر از آن باشید، نیازی نیست که از ابتدا یکی را بسازید.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: گوتنبرگ چیست؟

از طرف دیگر، گوتنبرگ ویرایشگر بلوک استاندارد پلت فرم وردپرس است. در ابتدا در سال 2018 معرفی شد و اکنون ویرایشگر پیش فرض وردپرس است. (شما می توانید آن را غیرفعال کنید و در صورت تمایل نوع دیگری از ویرایشگر را انتخاب کنید.) هنگامی که تم ها را برای سایت وردپرس خود بررسی می کنید، برخی اشاره می کنند که آنها گوتنبرگ پسند.

گوتنبرگ گامی در جهت درست ساختن وب سایت های وردپرسی برای کاربرانی است که تجربه فنی زیادی ندارند. با کمک ویرایشگر گوتنبرگ، می توانید به جای نوشتن کد، عناصر را روی صفحه بکشید و رها کنید. سپس، هنگامی که بلوک‌های خود را در جایی که می‌خواهید قرار دادید، می‌توانید با سفارشی‌سازی جلو بروید.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: صفحه اصلی برای ویرایشگر گوتنبرگ.

ویرایشگر گوتنبرگ بلوک‌های مختلفی مانند متن، تصاویر، سرفصل‌ها و ویدیو را فراهم می‌کند. وقتی می خواهید یکی را در وب سایت خود قرار دهید، انجام این کار به سادگی اضافه کردن یک بلوک است.

در اینجا چند دلیل اصلی وجود دارد که کاربران از ویرایشگر گوتنبرگ لذت می برند:

  • این شهودی است – و استفاده از این ویرایشگر آسان است، چه مبتدی یا متخصص. به علاوه، گوتنبرگ از بلوک‌ها استفاده می‌کند، بنابراین صفحه شما مرتب می‌ماند.
  • بلوک‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، اما نه خیلی زیاد که در آن غرق شوید.
  • این ویرایشگر پیش فرض وردپرس است، بنابراین استفاده از آن رایگان است.
  • ویژگی‌های قالب‌بندی مختلفی در این ویرایشگر تعبیه شده است، اما باز هم آنقدر زیاد نیست که بسیار زیاد شود.
  • از آنجا که این بخشی از نرم افزار وردپرس است، به طور یکپارچه با سایر افزونه ها و تم ها کار می کند.
  • اگر برای تعیین اینکه از کجا شروع کنید به کمک نیاز دارید، می توانید از الگوها و الگوهای از پیش ساخته استفاده کنید.
  • برای استفاده از گوتنبرگ نیازی به کدنویسی ندارید.
  • این ویرایشگر واکنش گرا و سازگار با موبایل است که برای اطمینان از موفقیت وب سایت شما ضروری است. (با این حال، این فقط در صورتی کار می کند که یک تم پاسخگو را نیز انتخاب کنید.)

نکته حرفه ای: با کدهای کوتاه خداحافظی کنید. با گوتنبرگ، لازم نیست برای جاسازی محتوا به کدهای کوتاه تکیه کنید – در عوض، می‌توانید از سیستم بلوک استفاده کنید.

چگونه المنتور را در مقابل گوتنبرگ ارزیابی کنیم

اکنون که مروری بر تفاوت های Elementor و Gutenberg دارید، در اینجا نحوه ارزیابی این دو را مشاهده می کنیم. سهولت استفاده، واکنش‌پذیری، قابلیت پیش‌نمایش، سرعت وب‌سایت و قیمت همه عوامل ضروری هستند، پس بیایید مقایسه کنیم.

  • سهولت استفاده
  • پاسخگویی
  • پیش نمایش ها
  • سرعت وب سایت
  • قیمت گذاری

 

المنتور در مقابل گوتنبرگ: سهولت استفاده

ابتدا، بیایید ارزیابی کنیم که استفاده از المنتور و گوتنبرگ چقدر آسان است. در این رده، گوتنبرگ یک پای روشن دارد. در اینجا دلیل آن است.

از آنجایی که گوتنبرگ ویرایشگر پیش فرض وردپرس است، با هر تم یا افزونه ای که نصب کنید کار می کند. شما هرگز نباید نگران مشکلات سازگاری باشید. رابط کاربری نیز بومی پنل مدیریت سایت وردپرس شما است.

برعکس، Elementor افزونه ای است که بومی وردپرس نیست، بنابراین یک لایه کاربردی دیگر است. بنابراین، یک رابط منحصر به فرد دارد، بنابراین ممکن است یک منحنی یادگیری خفیف وجود داشته باشد، به خصوص اگر خود را “دانشمند فناوری” نمی دانید.

به یاد داشته باشید که تیم رابط کاربری Elementor را بصری طراحی کرده است، بنابراین تسلط بر آن دشوار نخواهد بود. با این حال، اگر به دنبال ویرایشگری هستید که می‌دانید چگونه از همان ابتدا استفاده کنید، باید از گوتنبرگ استفاده کنید.

نکته حرفه ای: به یاد داشته باشید که بلوک های گوتنبرگ شما قابل تنظیم هستند و می توانید در صورت لزوم آنها را دوباره مرتب کنید.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: پاسخگویی

خبر خوب اینجاست: گوتنبرگ و المنتور هر دو با طراحی واکنش‌گرا در ذهن ایجاد شده‌اند. صرف نظر از اینکه با کدام کار می کنید، سایت شما در موبایل عالی به نظر می رسد. با این حال، اگر تصمیم به همکاری با گوتنبرگ دارید، چیزی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

همانطور که می دانیم، گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش فرض وردپرس است. در حالی که با هر تمی کار می کند، باید مطمئن شوید که تمی که با آن کار می کنید واکنش گرا و سازگار با موبایل باشد. (نگران نباشید – بسیاری از گزینه ها از نظر بصری جذاب به نظر می رسند و عالی کار می کنند.)

اگر به طور تصادفی موضوعی را انتخاب کردید که سازگار با موبایل نیست، استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ آن را به طور جادویی پاسخگو نمی کند. بنابراین، قبل از نصب، تکالیف خود را با موضوعی که در نظر دارید انجام دهید.

نکته حرفه ای: برای یافتن یک تم واکنش گرا برای سایت وردپرس خود به کمک نیاز دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.  50 مورد از تم های پاسخگو مورد علاقه ما – و آنها رایگان هستند.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: پیش نمایش

هر دو Elementor و Gutenberg یک پیش‌نمایش قوی از آنچه می‌توانید انتظار داشته باشید صفحه شما پس از اتمام ساخت آن چگونه باشد را ارائه می‌دهند. با این حال، برای دیدن نتیجه “نهایی” قبل از پخش زنده با گوتنبرگ، باید روی “پیش نمایش” کلیک کنید. این به این دلیل است که ویرایشگر بلوک های متنی را بدون اعمال تم شما نشان می دهد.

برعکس، Elementor «پیش‌نمایش» شما را درست در جایی که محتوای خود را ویرایش می‌کنید نمایش می‌دهد. این لزوما بهتر نیست، فقط متفاوت است، بنابراین اگر مشاهده مداوم به‌روزرسانی‌هایی از ظاهر صفحه شما برای شما مهم است، Elementor ممکن است انتخاب شما باشد.

نکته حرفه ای: اگر با Elementor کار می‌کنید، می‌توانید فونت، رنگ‌ها و سایر عناصر موضوعی خود را مستقیماً در ویرایشگر ویرایش کنید.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: سرعت وب سایت

در اینجا مقوله ای است که گوتنبرگ برنده می شود: سرعت وب سایت. همه ما می دانیم که شما وب سایت باید به سرعت بارگیری شود تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان برای خواندن آن در اطراف هستند. بنابراین، سرعت صفحه باید یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده شما در هنگام تشخیص اینکه از کدام استفاده کنید.

به دلیل ساخت ساده تر، گوتنبرگ کارآمدتر است و سریعتر بارگذاری می شود. اگر زمان بارگذاری صفحه اولویت شماست (آنطور که باید باشد)، گوتنبرگ کیک را می گیرد. این نیز به این دلیل است که ویژگی های اضافی کمتری دارد که می تواند سایت شما را سنگین کند و بر مدت زمان بارگذاری آن تأثیر منفی بگذارد.

Elementor به هیچ وجه صفحه‌ساز کندی نیست – در مقایسه با بسیاری از رقبا هنوز نسبتاً سریع است. با این حال، از نظر سرعت صفحه از گوتنبرگ عقب است.

نکته حرفه ای: مطمئن شوید که قالب وردپرس شما باعث سنگینی سایت شما نمی شود! انتخاب یک تم سنگین همچنان می‌تواند منجر به کاهش زمان بارگذاری شود، حتی با استفاده از یک ویرایشگر سبک.

 

المنتور در مقابل گوتنبرگ: قیمت گذاری

گوتنبرگ برای قیمت گذاری امتیاز می گیرد زیرا استفاده از آن کاملا رایگان است. برای استفاده از این ویرایشگر هرگز نیازی به پرداخت یک سنت نخواهید داشت.

از سوی دیگر، المنتور هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی را ارائه می دهد.

در برخی موارد، نسخه بدون پرداخت Elementor ممکن است به اندازه کافی قدرتمند باشد تا به آنچه نیاز دارید دست یابد. با این حال، اگر می‌خواهید از این افزونه تا حد امکان استفاده کنید، ممکن است نیاز به ارتقا باشد.

چهار طرح در دسترس است، بنابراین شما می توانید هر کدام را که برای سازمان شما منطقی تر است را انتخاب کنید. ابتدایی ترین طرح پولی، Essential Plan، یک وب سایت را پوشش می دهد و سالانه 59 دلار هزینه دارد. سطح بعدی برنامه پیشرفته با هزینه 99 دلار در سال است که از سه وب سایت پشتیبانی می کند. بعد، Expert Plan وجود دارد که 25 وب سایت را ارائه می دهد و هزینه سالانه آن 199 دلار است. در نهایت، برنامه آژانس برای 1000 وب سایت وجود دارد. هزینه آژانس 399 دلار در سال است.

Elementor در مقابل گوتنبرگ: قیمت Elementor همانطور که در وب سایت آنها برای چهار سطح مختلف ذکر شده است.

نکته حرفه ای: اگر می‌خواهید قبل از خرید Elementor ببینید که چگونه آن را دوست دارید، با طرح رایگان شروع کنید و اگر یا زمانی که احساس کردید آماده هستید، آن را ارتقا دهید.

 

المنتور در مقابل گوتنبرگ: چه زمانی باید از گوتنبرگ استفاده کنید؟

به طور کلی، گوتنبرگ گزینه بهتری است. چرا؟ این سریعتر، رایگان، پاسخگو، و آسان برای استفاده است. به علاوه، از آنجایی که مستقیماً در وردپرس ساخته شده است، لازم نیست نگران باشید که آیا با موضوع شما و سایر افزونه ها سازگار است یا خیر. در اینجا چند نمونه از بلوک هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ اضافه کنید.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: بلوک های مختلفی را می توانید با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ به صفحه خود اضافه کنید.

علاوه بر این، ما طرفداران زیادی از صریح بودن گوتنبرگ هستیم. یادگیری آن آسان است، بنابراین حتی اگر سفر ایجاد وب سایت خود را شروع کرده اید، می توانید به راحتی آن را انتخاب کنید.

گوتنبرگ نیز برنده ما است زیرا الگوها و قالب های از پیش ساخته شده را ارائه می دهد. کسانی که برای تعیین اینکه از کجا شروع کنند به کمک نیاز دارند، یک نقطه شروع عالی دارند.

نکته حرفه ای: اگر به دنبال منحنی یادگیری کم یا بدون نیاز هستید و می خواهید سایت خود را سریع راه اندازی کنید، گوتنبرگ را انتخاب کنید.

المنتور در مقابل گوتنبرگ: چه زمانی باید از المنتور استفاده کنید؟

البته، این بدان معنا نیست که زمان و مکانی برای المنتور وجود ندارد. اگر یک وب سایت بسیار پیچیده ایجاد می کنید، ممکن است از Elementor استفاده کنید.

اگر به دنبال ایجاد یک وب‌سایت منحصربه‌فرد هستید که لزوماً به موضوع شما مرتبط نباشد Elementor برتر است. این افزونه همچنین تا حد زیادی مستقل است، بنابراین می توانید برخی از عناصر طراحی را مستقیماً هنگام ساخت محتوای خود ویرایش کنید.

نکته حرفه ای: اگر با تخصیص بودجه برای دریافت برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر این افزونه راحت هستید و با منحنی یادگیری مشکلی ندارید زیرا می‌خواهید صفحات پیچیده و منحصربه‌فردی ایجاد کنید، Elementor ممکن است برای شما مناسب باشد.

از همین امروز شروع به ایجاد وب سایت خود کنید.

در نهایت این تصمیم شماست که می خواهید با Elementor یا گوتنبرگ برای ساخت وب سایت خود همراه شوید. صرف نظر از اینکه کدام را انتخاب می کنید، اگر بهترین شیوه های ساخت وب سایت را اعمال کنید، وب سایت شما مطمئناً موفق خواهد بود.

از ابزار HubSpot در وب سایت وردپرس خود استفاده کنید و این دو پلتفرم را بدون نیاز به کد به هم متصل کنید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک