پرش به محتوا
خانه » بلاگ » “خطای cURL 28: اتصال به پایان رسیده است” خطا: چگونه آن را برطرف کنیم

“خطای cURL 28: اتصال به پایان رسیده است” خطا: چگونه آن را برطرف کنیم

وردپرس یک پلتفرم عالی برای سئو، سایت و محتوای شماست و به احتمال زیاد از هم پاشیدگی آن بسیار سخت است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است به مشکل بر بخورید و یکی از آنها خطای cURL 28 – ارتباط منقضی شد، باشد . خوشبختانه راه های زیادی برای حل این خطا از گاه به گاه تا پیشرفته وجود دارد. بیایید دریابیم!

خطای cURL 28 چیست؟

URL کلاینت یا به اختصار cURL یک ابزار خط فرمان است که داده ها را از/به سرور از طریق URL ها منتقل می کند. وردپرس از cURL در REST API استفاده می کند. cURL درخواست‌های API را مدیریت می‌کند و وب‌سایت شما را قادر می‌سازد به سرور و پایگاه داده مربوطه خود دسترسی داشته باشد و داده‌ها را منتقل کند. این فرآیند کمی زمان می برد، اما وقتی خیلی طولانی بارگذاری شود، همه چیز خوب پیش نمی رود. بارگذاری بیش از حد طولانی منجر به اتمام زمان و پیام “خطای cURL 28: اتصال به پایان رسید” می شود.

به ویژه، شما آن را در داشبورد وردپرس سایت خود به شکل زیر مشاهده خواهید کرد:

خطای کرل 28 چیست

یا مثل این:

پیغام خطای وردپرس

چرا این خطای cURL 28 رخ می دهد؟

دلایلی وجود دارد که منجر به این خطا می شود. اول، فایروال وردپرس شما ممکن است یک درخواست REST API را مشکوک فرض کند. سپس، از تکمیل درخواست جلوگیری می کند تا از وب سایت شما در برابر بدافزار یا سایر تهدیدات امنیتی محافظت کند.

دوم، یک سرور DNS اشتباه ممکن است مانع از بارگیری صحیح درخواست های HTTP توسط وردپرس شود. سرور DNS درخواست های دامنه را دریافت می کند، آنها را به آدرس های IP ترجمه می کند و کاربران را به سایت های مناسب می فرستد. اگر این فرآیند اشتباه پیش برود، خطای cURL 28 رخ خواهد داد.

علاوه بر این، ارائه دهنده هاست شما ممکن است محدودیت زمانی کم برای سرور شما تعیین کند، بنابراین سایت شما برای انتقال داده ها بین سایت شما و پایگاه داده خود زمان کافی نخواهد داشت.

در نهایت، پلاگین‌های وردپرس که در فرآیند انتقال داده‌های cURL تداخل دارند، می‌توانند باعث خطای cURL 28 نیز شوند.

نحوه رفع خطای cURL 28

در این بخش روش هایی را که ممکن است برای تصحیح این اشتباه از سیستم نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار می دهیم. 1 توصیه ما این است که شما باید این کار را در یک سایت استیجینگ انجام دهید تا بر سایت جاری در حال اجرا تأثیری نگذارد. پس از رفع مشکل، رفع مشکل را روی سایت زنده فعلی فشار دهید تا این مشکل حل شود.

غیرفعال کردن افزونه های وردپرس

ممکن است تعجب کنید که اگر آنها خوب کار می کنند، چرا آنها را غیرفعال کنید؟ پاسخ این است که هر یک از آنها می تواند کد یا اسکریپت هایی داشته باشد که خط انتقال داده cURL را به هم می زند. بنابراین، بهترین راه این است که همه آنها را غیرفعال کنید، سپس آنها را یکی یکی مجدداً نصب کنید تا یکی (های) نامناسب را پیدا کنید. برای انجام این کار، به داشبورد وردپرس > بروید پلاگین ها > پلاگین های نصب شده > کادر را علامت بزنید تا همه آنها را انتخاب کنید > غیرفعال کردن در اقدام انبوه > درخواست دادن. بقیه موارد این است که هر کدام را دوباره نصب کنید و بررسی کنید.

افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید

در صورت از دست دادن دسترسی به داشبورد خود به دلیل خطای cURL 28، باید با اتصال به سایت خود با یک کلاینت SFTP، تمام افزونه های وردپرس را به صورت دستی غیرفعال کنید. پوشه را پیدا کنید wp-content > پلاگین ها > تغییر نام به پلاگین های قدیمی برای تعطیل کردن آنها از آنجا، کار بسیار آسان تر خواهد شد.

تغییر نام افزونه ها به پلاگین های قدیمی

برای حل خطای cURL 28، می توانید جایگزین هایی برای افزونه ها یا وردپرس را کاهش دهید.

فایروال وردپرس را به طور موقت غیرفعال کنید

فایروال وردپرس تمام ترافیک مشکوک/مضر را فیلتر و حذف می کند و از رسیدن آن به سایت شما جلوگیری می کند. با این حال، گاهی اوقات می‌تواند یک درخواست REST API قانونی را از بین ببرد و باعث خطای «زمان اتصال تمام شد» شود. این نکته می تواند برای همه افزونه های فایروال اعمال شود: در داشبورد وردپرس خود، به افزونه فایروال بروید > دیواره آتش > وضعیت فایروال برنامه وب. این را غیرفعال کنید و تغییرات را ذخیره کنید. سپس، دوباره سایت خود را بررسی کنید که آیا هنوز آنجاست یا خیر.

محدودیت های سرور و نسخه cURL خود را بررسی کنید

منابع محدود سرور یا نرم افزار قدیمی می تواند باعث شود که خطای cURL 28 به پایان برسد. برای حذف این خطا باید PHP، OpenSSL و غیره خود را مرتبا بررسی کنید.

هدایت به ابزار > سایت سلامتی > اطلاعات > سرور برای بررسی.

با شرکت میزبان خود تماس بگیرید

اگر تمام راه های بالا چیزی جز قطره ای در دریا نیست، باید با شرکت میزبان تماس بگیرید و درخواست کمک کنید. برای یافتن علت به راحتی می توانید لیستی را در اینجا دنبال کنید:

  • آخرین نسخه کتابخانه PHP و cURL را بخواهید
  • تنظیمات DNS خود را تأیید کنید
  • محدودیت wp-cron یا ناتوانی حلقه بک را اسکن کنید
  • فایروال / ماژول های امنیتی که از دست شما خارج است

فکر نهایی

ممکن است “خطای cURL 28: اتصال به پایان رسیده است» هنگام کار بر روی یک سایت وردپرس افسرده کننده است. نگران نباشید زیرا راه هایی برای رفع آن وجود دارد. البته ما نکات فوق را از آسان (غیرفعال کردن فایروال، غیرفعال کردن افزونه ها) تا پیچیده تنظیم کرده ایم و روش نهایی تماس با ارائه دهنده هاست است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک