پرش به محتوا
خانه » بلاگ » راهنمای وضعیت نمایه سازی (صفحه خزیده شده ولی ایندکس نشد)

راهنمای وضعیت نمایه سازی (صفحه خزیده شده ولی ایندکس نشد)

فهرست راهنمای وضعیت نمایه سازی صفحات حذف شده را برطرف کنید

برای اینکه یک صفحه در جستجوی گوگل ظاهر شود، باید دو فرآیند را طی کند. کشف و نمایه سازی صفحه این فرآیند معمولاً سریع و آسان است، موتور جستجوی گوگل صفحه را با خزیدن پیدا می کند و سپس آن را برای فهرست بندی پردازش می کند. با این حال، مواقعی نیز وجود دارد که ممکن است گوگل یک صفحه وب را خزیده باشد اما نتوانسته آن را فهرست کند، بنابراین نمی تواند در نتایج جستجو ظاهر شود.

این صفحات حذف شده دارای نوع وضعیت هستند “صفحه خزیده شد – در حال حاضر ایندکس نشده استدر کنسول جستجوی گوگل صفحاتی که خزیده می شوند اما توسط گوگل ایندکس نمی شوند برای همه وب سایت ها مشترک هستند.

این اعداد ممکن است برای برخی نگران کننده باشد. به طور معمول، هر چه تعداد صفحات در یک سایت بیشتر باشد، صفحات بیشتری به این وضعیت اضافه می شود. با این حال، این اعداد کل داستان را بیان نمی کنند و واقعاً چیز زیادی برای دیدن جز تعداد صفحات و URL های موجود در لیست وجود ندارد.

در این مقاله، آنچه را که باید در مورد وضعیت نمایه سازی صفحات حذف شده در کنسول جستجوی گوگل بدانید، توضیح خواهم داد.


مشکل “صفحه خزیده شده – در حال حاضر ایندکس نشده” چیست؟


صفحه خزیده شد – در حال حاضر ایندکس نشده است یک نوع وضعیت در صفحات استثنا شده در کنسول جستجوی Google. نشانی‌های اینترنتی فهرست‌شده در این نوع پرونده قبلاً توسط Google خزیده شده‌اند، اما آنها تصمیم گرفته‌اند که آنها را به طور موقت ایندکس نکنند. با توجه به مرکز راهنمای کنسول جستجوی گوگل، گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که آیا آنها را در آینده فهرست کند یا نه.

اگر حساب Google Search Console خود را بررسی می کنید و صفحاتی مانند برچسب ها، رتبه بندی ها، برچسب ها و فیدها را می بینید، نگران نباشید. با این حال، اگر صفحات مهمی مانند صفحات محصول و پست های وبلاگ را در اینجا می بینید، ممکن است بخواهید رتبه بندی آن صفحات را به صورت جداگانه شروع کنید.


چرا گوگل این صفحات را ایندکس نمی کند؟


گوگل همیشه در حال پردازش داده های جدید است

وقتی گوگل برای اولین بار یک وب سایت یا یک صفحه را می خزد، گوگل برای پردازش داده های جمع آوری شده زمان می برد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، اما اصلی ترین آنها اندازه وب سایت است.

اگر یک وب سایت هزاران صفحه داشته باشد و هر روز صفحات جدیدی تولید کند، گوگل باید تصمیم بگیرد که چند صفحه ایندکس شود و اولویت بندی کند که کدام صفحات باید ابتدا ایندکس شوند. در صورت رعایت سایر معیارها، صفحات دیگر ممکن است ایندکس شوند.

بی اهمیت بودن

الگوریتم گوگل به اندازه کافی هوشمند است تا بفهمد آیا یک صفحه خاص ممکن است برای کاربران مهم باشد یا خیر. اگر گوگل تصمیم بگیرد که صفحه خاصی را ایندکس نکند، فقط تصمیم گرفته است که در حال حاضر برای کاربران مهم نیست، اما دفعه بعد که آن صفحه را خزیدید مجددا رتبه بندی می کند.

محتوای سبک

اگر محتوا بسیار ناقص باشد یا آنچه ما محتوای سبک می نامیم، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که صفحه ای را ایندکس نکند. یک صفحه وب با محتوای سبک برای کاربران ارزشی ندارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، گوگل می‌خواهد از منابع خود به نحو احسن استفاده کند، بنابراین به جای آن بر ایندکس کردن صفحات دیگری که برای کاربران ارزش ارائه می‌دهند، تمرکز می‌کند.


نحوه تعمیر صفحه خزیده شده – در حال حاضر ایندکس نشده است


برخلاف موارد زیر اشکالات که می‌توانید به صورت دستی بررسی کنید که تعمیرات انجام شده است، هیچ راهی وجود ندارد که به صورت دستی به Google بگویید که در بخش «اشکال» صفحاتی را بهبود داده‌اید.صفحات حذف شده

با توجه به راهنمای کنسول جستجوی گوگل، در این مورد نیازی به درخواست دستی فهرست مجدد صفحات نیست، زیرا در نهایت صفحه را مجددا ارزیابی می کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که Google این صفحات را دفعه بعد که آنها را می‌خزند ایندکس می‌کند، در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوای صفحه وب نه تنها به معنای افزودن کلمات بیشتر به تعداد است، بلکه به معنای افزودن محتوای مفید برای کاربران شما هنگام ورود به وب سایت شما است. شما باید به این فکر کنید که یک صفحه خاص چگونه در سفر کاربر در وب سایت شما نقش دارد.

بدیهی است که این مورد در مورد صفحاتی است که می خواهید کاربران آن را ببینند. اما اگر این صفحات غیر ضروری مانند صفحات آرشیو و فیدها هستند، اشکالی ندارد که آنها را به همان شکلی که هستند رها کنید. در واقع، ممکن است بخواهید برای صرفه جویی در بودجه اکتشاف خود، اکتشاف آنها را مسدود کنید. با نحوه ایجاد یک فایل آبشاری Robots.txt برای سئوی وب سایت خود آشنا شوید

لینک های داخلی را افزایش دهید

افزایش تعداد لینک های داخلی به صفحه دو مشکل را حل می کند. اول اینکه گوگل به دفعات بیشتر صفحه را می خزند و دوم اینکه گوگل به آن اهمیت بیشتری می دهد. اگر محتوای دیگری مانند پست‌های وبلاگ در وب‌سایت خود دارید، به شدت توصیه می‌کنم چند پیوند داخلی به صفحاتی که Google می‌خزند اما هنوز فهرست نشده‌اند اضافه کنید.

فرا گرفتن نمایه سازی سریع بک لینک ها

عمق کلیک را کاهش دهید

عمق کلیک تعداد کلیک هایی است که کاربر باید انجام دهد تا به یک صفحه خاص برسد. اگر کاربر مجبور باشد قبل از اینکه بتواند به صفحه مورد نظر برسد، چندین بار کلیک کند، برای تجربه کاربری بد است و ممکن است صفحه توسط گوگل ناخواسته در نظر گرفته شود. یک عدد خوب این است که صفحات مهم را به یک یا دو کلیک محدود کنید. من بیش از 4 کلیک نمی کنم زیرا خیلی عمیق است.


تفاوت بین صفحه خزیده شده و صفحه شناسایی شده – در حال حاضر ایندکس نشده است


صفحه شناسایی شد – هنوز ایندکس نشده است“و”خزیده شده – در حال حاضر نمایه نشده استآنها دو شرایط متفاوت هستند که می تواند برای برخی بسیار گیج کننده باشد. تفاوت اصلی بین این دو استصفحه خزیده شد – در حال حاضر ایندکس نشده استگوگل قبلاً صفحه را شناسایی و خزیده است و تصمیم گرفته است که هنوز آن را ایندکس نکند.

به من”صفحه شناسایی شد – هنوز ایندکس نشده استگوگل توانست صفحه را با خزیدن در انتهای صفحات کشف کند اما تصمیم گرفت هنوز آن را خزیده و ایندکس نشده است.

این بدان معنی است که صفحات زیر “صفحه خزیده شد – در حال حاضر ایندکس نشده استبرای گوگل اهمیت کمتری نسبت به صفحات زیر داردصفحه شناسایی شد – هنوز ایندکس نشده است

آخرین کلمه

ممکن است نوع وضعیت را ارائه نکندصفحه خزیده شد – در حال حاضر ایندکس نشده استکنسول جستجوی گوگل اطلاعات زیادی دارد، اما برای شناسایی قسمت هایی از وب سایت های ما که به نظر می رسد گوگل نادیده گرفته می شود، مفید است. این به ما فرصت های بیشتری می دهد بهینه سازی موتور جستجو.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که این وضعیت نیازی به اقدام فوری ندارد مگر اینکه یکی از صفحات مهم خود را در صفحات حذف شده پیدا کنید. به یاد داشته باشید که مطمئن شوید دفعه بعد که گوگل یک صفحه را می خزد، به گوگل دلیلی برای فهرست بندی و رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک