پرش به محتوا
خانه » بلاگ » رزرو دامنه و اینکه دامنه چیست

رزرو دامنه و اینکه دامنه چیست

در واقع یک دامنه چیست و چگونه می توانید یک دامنه مناسب دریافت کنید رزرو دامنه؟ همه وب سایت ها دارای یک کد عددی منحصر به فرد هستند که آدرس آی پی. این به مرورگرهای وب اجازه می دهد تا به محتوای وب سایت به شیوه ای هدفمند دسترسی داشته باشند. از آنجایی که آدرس‌ها به سختی قابل یادآوری هستند و مستعد اشتباهات تایپی هستند، کاربران اینترنت آن‌ها را نمی‌بینند. در عوض، یک دامنه به کاربران نشان داده می شود. دامنه در سراسر جهان است نام منحصر به فرد و منحصر به فرد برای بخشی از اینترنت، مانند یک وب سایت.

دامنه همچنین بخشی از URL (Uniform Resource Locators) است و نشان می دهد که یک منبع در کجای ساختار سلسله مراتبی قرار دارد. DNS (سیستم نام دامنه) رخ می دهد. ترجمه دامنه ها به آدرس های IP با نام سرور انجام می شود. این وب سرور دارای وضوح نام آدرس های IP به عنوان یک وظیفه برای انجام این کار، کاربر دامنه را در ماسک جستجوی مرورگر وب تایپ می کند که درخواست را به سرور نام ارسال می کند. نام از پایگاه داده آن بازیابی شده و آدرس IP به مرورگر منتقل می شود.

دامنه – به این ترتیب دامنه مناسب انتخاب می شود

دامنه چیزی شبیه یک آدرس شخصی است. با آدرس اشتباه، مشتریان بالقوه می توانند به سرعت از بین بروند. آدرس صحیح به نوبه خود بازدیدکنندگان را دعوت می کند. خط آدرس اولین برداشت را ایجاد می کند.

دامنه شامل چه مواردی است؟

• قسمت بین https و انتهای آن (مانند .de یا .com) نام دامنه نامیده می شود.

• در ابتدای راه اندازی اینترنت، نام دامنه ها هنوز مشخص نبود. برای فراخوانی یک وب سایت، آدرس IP وارد شد.

• با رشد اینترنت، این امر غیرممکن شد. اکنون به خاطر سپردن کلمات تکی آسان تر است. به این ترتیب نام دامنه به وجود آمد.

• بنابراین نام دامنه آدرس وب سایت است. آدرس IP که سیستم نام دامنه با آن ارتباط برقرار می کند مخفف مختصات GPS است.

• هر دو کاربران را به وب سایت مورد نظر می آورند.

• اگر، برای مثال، آدرس www.dogs.de بازدید شود، Petsmart در آنجا پیدا می شود.

• یک دامنه قوی گاهی اوقات افرادی را به وب سایت هدایت می کند که به دنبال چیزی کاملاً متفاوت بودند.

• با تقریباً 332.4 میلیون دامنه ثبت شده، یافتن چنین آدرس قوی دشوار است. یک سوم از دامنه های com استفاده نشده است.

• حتی اگر دامنه آنقدر خاطره انگیز نباشد، صاحبان وب سایت می توانند دامنه ای را رزرو کنند که نام فوق العاده ای دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

نکته: ترکیبی که به راحتی قابل یادآوری است

نامی که حداکثر از دو کلمه تشکیل شده باشد به راحتی قابل یادآوری است. با یک کلمه طولانی تر یا یک کلمه فانتزی، چندین قسمت باید حفظ شود. در مورد اصطلاحات پیچیده، ممکن است برای برخی افراد مشخص نباشد که پشت آنها چه چیزی وجود دارد.

برای به خاطر سپردن آسان، نه تنها دقت، بلکه تشخیص نیز مهم است. اپراتورهای وب سایت باید قابل تشخیص باشند رزرو دامنه، به طوری که این سود زیادی به همراه دارد. قانون: حداکثر هفت عنصر باید در نام دخیل باشد.

زیرا محدودیت حافظه کوتاه مدت احتمالاً به تعداد هفت عنصر (+/- 2) محدود می شود. به این یافته «عدد جادویی میلر» نیز می‌گویند.

با این حال، زوال «حافظ» افراد نیز باید در نظر گرفته شود. این زمانی اتفاق می افتد که از افراد خواسته می شود چندین چیز را به خاطر بسپارند. به همین دلیل است که رفتن از هفت عنصر به عناصر کمتر در نام دامنه حتی بهتر است.

1 دیدگاه دربارهٔ «رزرو دامنه و اینکه دامنه چیست»

  1. خوب بود.
    با نهایت احترام؛ قبل از هر چیز من حدود ۱۵ سال قبل بود که با تکیه بر چند روش ساده ( زبان فارسی) پی به اصول و قوانین در “جفت جفت” بردم که چطور میتوان با همان اصول و قواعد و رجوع به نیاکانمان خصوصا در زبان فارسی میشود در اکثریت علوم پایه از آن استفاده نمود.
    نکته های جالبی را اشاره کردید که حاکی از زیبایی و شیطنت در کنار متنوع بودن آن است.
    شما اگر دقت کرده باشید انسان یک هست و معمولا موقعی پیشرفت میکنه و از زندگی‌اش راضی میشه که با ۱ جنس مخالفش ترکیب بشن.
    خوشحال میشم که بتوانم کاری کرده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک