پرش به محتوا
خانه » بلاگ » سئو خارجی چیست، عوامل آن کدام اند و چگونه می توانیم آن را بهبود دهیم؟

سئو خارجی چیست، عوامل آن کدام اند و چگونه می توانیم آن را بهبود دهیم؟

سئو خارجی

Off-Page SEO یا سئو خارجی سایت یک نوع سئو است که بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو در خارج از صفحات سایت شما تمرکز دارد و بیشتر بر روی بهبود لینک های خارجی سایت تمرکز دارد تا بتوانید اعتماد بازدیدکنندگان را ایجاد کنید و محتوای خود را مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار دهید که به شما کمک می کند آینده برای بهبود رتبه خود در نتایج موتورهای جستجو. در واقع سئو خارجی در نقطه مقابل سئو داخلی قرار دارد.

در طول این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که چگونه از تمام عناصر Off-Page SEO سئو خارجی برای بهبود سایت خود از طریق انواع بهترین روش ها و تکنیک هایی استفاده کنید که می توانید در زمان کوتاه و بدون استفاده از آنها سایت خود را برای موتورهای جستجو دوست داشته باشید. دشواری

سئو خارجی چیست؟

اصطلاح «سئوی خارج از سایت» یا «Off-Page SEO» به تمام فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که شما و بازدیدکنندگانتان از وب‌سایت خود برای بالا بردن رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو انجام می‌دهید.

و اگرچه بسیاری از افراد سئوی بزرگ را با ساخت لینک (بک لینک) مرتبط می دانند ، اما بسیار فراتر از آن است. از آنجایی که فعالیت های زیادی در نظر گرفته می شود که بازدید کننده را به راحتی هر چه بیشتر به سایت شما می برد

اهمیت سئو خارجی برای سایت شما

Off-Page SEO یک عنصر بسیار مهم در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو است و باعث می شود سایت شما از عوامل بسیاری مانند:

دستیابی به نتایج بالاتر و پیشرفته در موتورهای جستجو.

کمک در ساخت یک برند یا علامت تجاری موفق برای سایت شما.

استراتژی خود را پشتیبانی و تکمیل کنید تا انواع سئوی فنی را به نفع خود عالی کنید.

ترافیک سایت خود را با درصد بسیار خوبی افزایش دهید.

مشتریان بالقوه را از تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم های آنلاین به سایت خود جذب کنید.

اگر به دنبال رشد کسب و کار خود با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو هستید و در نتیجه به درآمدی که آرزویش را دارید دست یابید.

عوامل سئوی خارجی

مهمترین عوامل Off-Page SEO عبارت اند از:

1-بک لینک

بک لینک یکی از بهترین راه هایی است که می توانید فاکتورهای سئو خارجی سایت خود را بهبود ببخشید، اما در ابتدا مهم است که فایل بک لینک را بررسی کنید که با استفاده از بسیاری از ابزارهای آسان و ساده مانند:

  • کنسول جستجوی گوگل
  • اچرفس (ahrefs)
  • Moz
  • سمروش

مهم است که برخی از سایت هایی را که با سایت شما به اشتراک می گذارند در همان زمینه مرور کنید و همچنین دانستن تعداد صفحاتی که بیشترین تعداد لینک را در سایت شما به دست می آورند مهم است. مهمترین نکاتی که باید به آنها توجه کنید به شرح زیر است:

  • تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند.
  • تعداد دامنه های لینک شده به سایت شما.
  • تعداد صفحاتی که بیشترین لینک را در سایت شما دارند.

سئو خارجی

سیگنال های اجتماعی

بر اساس تحقیقات بسیاری، مشخص شد که بیشتر مردم و بازدیدکنندگان سایت، بیشتر از سال‌های گذشته وقت خود را صرف مرور سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

به روشی ساده، وقتی محتوای شما از چندین آدرس IP کلیک می‌کند، به نظر اعتماد بازدیدکنندگان به سایت شما می‌رسد و سیگنالی به روبات‌های گوگل ارسال می‌شود که نشان می‌دهد بازدیدکنندگان زیادی در سراسر جهان در حال مرور محتوای سایت شما هستند. .

و به منظور بهره مندی از کانال های مختلف رسانه های اجتماعی، اگر محتوای باکیفیتی دارید که مزایای خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند، می توانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید که باعث می شود محتوای شما در مقابل مخاطبان وسیع تری قرار گیرد و این امکان را به شما می دهد. تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت شما سرازیر می شوند، که در دراز مدت برای آن مفید است.

برای عضویت در سایت بنر اضافه کنید

بسیار مهم است که در حین کار بر روی بهبود فاکتورهای سئو خارجی، به ایجاد اعتماد بین خود و بازدیدکنندگان سایت و تبدیل آنها به مشتریان بالقوه برای شما و همچنین جذب آنها به محتوای سایت خود با ارائه محتوا توجه داشته باشید. که مزایای خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

و به عنوان تجربه عملی موارد فوق، ترجیحاً یک بنر برای عضویت در سایت اضافه کنید و ایمیل آنها را ثبت کنید تا آخرین موضوعات سایت شما و آخرین اخبار مربوط به حوزه سایت شما را دریافت کنند. و اگر قصد دارید روی بازاریابی از طریق ایمیل کار کنید، بعداً برای شما مفید خواهد بود، سپس ایمیل‌های مشتریان را جمع‌آوری می‌کنید، بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان بالقوه سایت خود را جمع‌آوری می‌کنید، بنابراین می‌توانید آنها را کاملاً هدف قرار دهید.

تبلیغات پولی

اگر صاحب سایتی هستید و در ابتدای آن، ممکن است بخواهید سایت خود را در بین بازدیدکنندگان پخش کنید تا زمانی که بازدیدهای زیادی داشته باشید، بنابراین به تبلیغات پولی متوسل می شوید که یکی از عوامل سئوی خارجی است و می توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما با ایجاد یک تبلیغ اختصاص داده شده به سایت دیگر

یا در یکی از کانال های رسانه های اجتماعی یا حساب های رسانه های اجتماعی، یا حتی می توانید یک تبلیغ پولی از طریق تبلیغات YouTube یا Google ایجاد کنید، زیرا راه های تبلیغات پولی بسیار بسیار زیادی وجود دارد، اما همه آنها به نفع شما هستند.

از نظر بهبود فاکتورهای سئو خارجی و نشان دادن این موضوع که سایت شما برای بازدیدکننده منفعت دارد، بنابراین سزاوار اعتماد موتورهای جستجو است، اما سعی کنید کلمات هدف بسیار خاص باشد تا میزان ماندگاری بازدیدکننده در سایت شما باشد. تا جائی که امکان داشته باشد.

سئو خارجی

 پست مهمان و بنرهای تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی یک فضای تبلیغاتی اختصاصی از سایت های دیگر است که می توانید یک تبلیغ خاص را در آن قرار دهید.این آگهی یک محتوای مفید و اختصاصی است که برای جذب بازدیدکننده به سایت شما جالب است.

محبوب ترین روش Just Post این است که یک لینک در صفحه سایت خود در یکی از مقالات یک سایت خاص قرار دهید که در مورد سایت یا یکی از خدمات شما صحبت می کند.

مهم است که لینک سایت خود را در محتوایی قرار دهید که برای تبلیغ سایت شما در یکی از سایت های دیگر استفاده می شود و این روش در اکثر موارد مفید است.

مهم است که لینک سایت خود را در سایت هایی قرار دهید که به همان زمینه کاری شما علاقه مند هستند، زیرا مهم است که دامنه سایتی که به شما ارجاع می دهد با دامنه شما یکسان باشد تا سایت شما جریمه نشود. توسط Google. مهم است که قبل از اینکه به کار پست مهمان برسید مراحل زیر را بررسی کنید:

یک سایت رقیب را جستجو کنید تا یک پست مهمان برای آنها ایجاد کنید.

محتوای سایتی که پست مهمان در آن منتشر خواهد شد، خوب، انحصاری است و از هیچ سایت دیگری منتقل یا کپی نشده است.

سایت هایی را جستجو کنید که رقبای شما بک لینک های خود را منتشر می کنند تا از سایت های قوی مانند آنها بک لینک بگیرید.

جمع بندی

این واقعیت که بیشترین تعداد افراد سایت شما را به موارد دلخواه خود اضافه می کنند، نشانه آن است که سایت شما حاوی محتوای باکیفیت است.

سایت شما توسط بازدیدکنندگان در لیست علاقه مندی ها ذخیره می شود، و این بدان معنی است که افراد زیادی هستند که می خواهند سایت شما را دنبال کنند و هر از چند گاهی آن را مرور کنند، بنابراین اگر متوجه شدید که سایت شما توسط بازدیدکنندگان در لیست علاقه مندی ها ذخیره شده است، به این معنی است که شما برنده یکی از مهمترین فاکتورهای Off-Page SEO شده اید.

اگر مراحل قبلی یا حداقل برخی از آنها را به خوبی انجام دهید، بازدیدهایی با نرخ های خوب دریافت خواهید کرد و می توانید موتورهای جستجو را صادر کنید.

اگر مقاله مورد تایید شما قرار گرفت، امیدواریم به ما بگویید تا بتوانیم همیشه محتوای خود را توسعه دهیم و بسیار خرسندیم که آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا برای هر چه بیشتر افراد دیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک