پرش به محتوا
خانه » بلاگ » نحوه ایجاد یک وب سایت چند زبانه در وردپرس

نحوه ایجاد یک وب سایت چند زبانه در وردپرس

اگر در بازارهای مختلف می فروشید یا می خواهید محصولات خود را به زبان های دیگر ارائه دهید، ممکن است وب سایت چند زبانه خود را در وردپرس داشته باشید. در پست امروز ما چندین روش برای ترجمه وب سایت شما به چندین زبان را توضیح خواهیم داد. شما فقط باید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهترین است.

وب سایت چند زبانه

چرا یک وب سایت چند زبانه ایجاد کنیم؟

ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما بسیاری از مردم فقط به زبان خود جستجو می‌کنند ;-P. بنابراین، اگر وب سایت شما یک فروشگاه آنلاین است یا می خواهید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید، تقریبا ضروری است که وب سایت خود را به چندین زبان ارائه دهید.

که وب سایت شما به زبان های مختلف ارائه می شود موقعیت شما را بهبود می بخشد و فروش شما را افزایش می دهد. البته، اگر چیزی که به دنبال آن هستید ایجاد یک وب سایت چند زبانه است، به آن نگاه کنید. در روشی که از زبان برای ترجمه استفاده می کنید وجود دارد.

لطفاً قبل از شروع، جزئیات هر افزونه را به دقت بخوانید، زیرا برخی از آنها برای همه زبان ها ترجمه ارائه نمی دهند.

راه های ساخت یک وب سایت چند زبانه در وردپرس

برای دریافت وب سایت خود به چندین زبان، اساساً دو گزینه وجود دارد: پیاده سازی چند سایت وردپرس یا استفاده از یک افزونه. گزینه ها انحصاری نیستند و در این تمایز تفاوت های ظریف زیادی نیز وجود دارد، زیرا امکان ایجاد یک سایت چند سایتی و در عین حال استفاده از یک افزونه وجود دارد.

گزینه 1: محتوای تکراری

ممکن است قبلاً وب‌سایت خود را در وردپرس پیاده‌سازی کرده باشید و اکنون چیزی که می‌خواهید این است که به آن فشار بیشتری بدهید و نسخه‌های زبانی را به وب‌سایت خود اضافه کنید. یکی از راه های رسیدن به این هدف، کپی برداری از آن به زبان های مختلف است. به عبارت دیگر، وب سایت خود را کپی کنید، آن کپی ها را ترجمه کنید و تغییر مسیر دهید.

برای ایجاد این گزینه باید حداقل یکی داشته باشید طرح هاست پیشرفته، از آنجایی که در طرح پایه فقط یک پایگاه داده مجاز است.

در این صورت مراحل به شرح زیر خواهد بود:

  1. یک وردپرس دیگر نصب کنید در هاست شما در این مرحله می‌توانید زیر دامنه‌ای را ایجاد کنید که نسخه‌های هر زبان را دارد. توصیه می کنیم از کد زبان بین المللی به عنوان یک زیر دامنه استفاده کنید (ES، CAT، PT…)
  2. صادرات محتوا از وردپرس اصلی به عنوان یک فایل XML و آن را به نسخه جدید ایجاد شده وارد کنید.
  3. انجام دهید اصلاحات مربوطه در وردپرس جدید تنظیمات، تم، پلاگین ها را تغییر دهید تا زمانی که یک کپی دقیق از وب دریافت کنید.
  4. محتوای آن نسخه را ترجمه کنید.
  5. یک پیوند در منو به هر نسخه زبان ایجاد کنید.

همانطور که می توانید تصور کنید، انجام همه این کارها بسیار پر زحمت و همچنین ظریف است. این گزینه را فقط در صورتی توصیه می کنم که وب سایت شما یک وب سایت ثابت باشد و محتوای زیادی نداشته باشید.

مزایای

  • به شما امکان می دهد کاملاً همه چیز را ترجمه کنید
  • شما می توانید علاوه بر تغییر متون، تغییراتی نیز ایجاد کنید (شاید برخی از تصاویر در برخی کشورها ممکن است توهین آمیز باشد)

منفی

  • تعمیر و نگهداری بسیار پر زحمت است
  • مدیریت پیچیده است.

از طرف دیگر، اگر قصد دارید یک وب سایت از ابتدا ایجاد کنید، می توانید یک نصب MultiSite انجام دهید. با این روش از نگهداری افزونه ها و تم ها در نسخه های مختلف جلوگیری می کنید، زیرا آنها در سطح جهانی به اشتراک گذاشته می شوند. با این حال، این گزینه برای این استفاده طراحی نشده است، بنابراین ممکن است پس از آن با خطاهایی مانند:

  • مشکلات پلاگین های ناسازگار با چند سایت.
  • لینک های مشکل دار در منوها
  • مشکلات پایگاه داده

امکان استفاده نیز وجود دارد MultilingualPress، یک افزونه پولی است که به شما کمک می کند زبان های مختلف را در چند سایت وردپرس پیکربندی کنید.

گزینه 2: وردپرس چند زبانه با افزونه

افزونه هایی برای همه چیز و البته برای چند زبانه کردن سایت شما وجود دارد. این بهترین گزینه پیشنهادی است، زیرا در یک سایت و با یک مدیریت ساده می توانید وب سایت خود را به چندین زبان داشته باشید.

در ادامه، پرکاربردترین افزونه ها را فهرست می کنیم و مزایا و معایب هر کدام را به تفصیل بیان می کنیم. اگر سایت شما یک تجارت الکترونیکی است، ممکن است به افزونه های اضافی نیاز داشته باشید یا در گزینه پریمیوم افزونه مورد نظر مشترک شوید تا بتوانید هر آنچه را که نیاز دارید ترجمه کنید.

پولیلانگ

به نظر من این کامل ترین گزینه است و با نسخه رایگانش تقریبا تمام نیازهایی که ممکن است داشته باشید را پوشش می دهد. با استفاده از این افزونه می توانید کل وب را ترجمه کنید، زیرا برخی فقط به شما اجازه می دهند صفحات یا ورودی ها را ترجمه کنید. از طرف دیگر، سئو دوستانه است که به موقعیت بهتر وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک می کند.

برای ترجمه ها، ورودی های جدیدی را در پایگاه داده برای هر زبان ایجاد می کند. بنابراین، در صورت حذف نصب افزونه، باید پایگاه داده خود را تمیز کنید تا محتوای غیر ضروری نداشته باشید.

اگر مطالب زیادی داشته باشید، ترجمه می تواند خسته کننده شود. می توانید آن را خودتان ترجمه کنید یا با استفاده از آن لینگوتک و سپس ترجمه را اشکال زدایی کنید. این یک مزیت است زیرا به شما امکان می دهد ترجمه ها را مرور کنید، در حالی که فرآیند را کمی خودکار می کند.

برای استفاده از آن با WooCommerce باید یک افزونه پرداخت اضافی نصب کنید: Polylanf برای WooCommerce.

در حال حاضر، این افزونه به خوبی با ویرایشگر جدید FSE ادغام نشده است، بنابراین اگر وب سایت شما دارای موضوع بسیار فعلی است، این افزونه توصیه می شود.

Weglot

اگر نمی خواهید حجم پایگاه داده خود را در انجام ترجمه دو برابر کنید، گزینه ای در مخزن وردپرس وجود دارد که ترجمه ها را در فضای ابری انجام می دهد. شما ترجمه ها را در مدیر آن انجام می دهید و خود افزونه مسئول جستجوی ترجمه ها در صورت لزوم است.

برای وب سایت های کوچکی که بیش از 2000 کلمه ندارند رایگان است، بنابراین اگر حرف های زیادی دارید، باید به سرویس پولی آنها بپیوندید. از آنجایی که سیستم بر اساس درخواست به سرورهای خارجی است، این امر بر سئوی شما تأثیر می گذارد. پاسخ به درخواست هر یک از صفحات شما بیشتر خواهد بود.

این به شما امکان می دهد همه چیز را ترجمه کنید و کاملاً با WooCommerce بدون نیاز به نصب افزونه های اضافی سازگار است.

gtranslate

از G در نام، می توانید تصور کنید که مربوط به گوگل است. Gtranslate از فناوری Google Translate برای ترجمه وب سایت شما در سمت مشتری (توسط جاوا اسکریپت) استفاده می کند. یعنی ترجمه‌ها خودکار خواهند بود، با آنچه که می‌تواند باعث شود: S

از این سه مورد، کمترین موردی است که برای سئو فکر می شود. ترجمه در مرورگر انجام می شود، بنابراین موتورهای جستجو فقط نسخه اصلی را قرار می دهند.

اگر چیزی که می‌خواهید این است که گزینه چندزبانه کردن وب‌سایت خود را بدهید، بدون اینکه اهمیتی دهید که ممکن است در ترجمه خطایی وجود داشته باشد، این افزونه شماست.

می بینید که گزینه های مختلف برای داشتن یک وردپرس چند زبانه وجود دارد و در اینجا ما فقط بهترین های شناخته شده را برجسته کرده ایم. با این حال، اگر می‌خواهید ترجمه‌های باکیفیتی داشته باشید و تعمیر و نگهداری را به حداقل برسانید، باید عمیقاً در جیب خود بگردید. و شما از چه سیستم ترجمه ای استفاده می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک