پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چت GPT و SEO، نظرات در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

چت GPT و SEO، نظرات در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

اگر تنها چیزی که نیاز است یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات ساده، و تولید محتوا با آن،  آیا دیگر کسی به فکر استخدام نویسنده و تولیدکننده محتوا  خواهد افتاد؟

این سؤال احتمالاً روحیه بسیاری از فریلنسرها و متخصصان محتوا را تضعیف می کند.

چت GPT که قادر به تولید محتوای مورد علاقه برای پاسخ به سؤالات کاربران اینترنت است، احتمالاً بخشی از کار ویراستاران وب در خطر است. من به ویژه در اینجا به متون کوتاه مفید برای سئو فکر می کنم که می توان از آنها استفاده کرد، به عنوان مثال، برای توصیف دسته بندی محصولات یا پاسخ به سؤالات متداول.

ممکن است مدل‌هایی مانند ChatGPT روی برخی مشاغل مرتبط با نوشتن، مانند نوشتن خودکار محتوا یا تولید خلاصه، تأثیر بگذارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که مدل های پردازش خودکار زبان مانند  چت GPT هنوز نمی توانند به طور کامل جایگزین نویسنده های انسانی شوند. مدل‌های پردازش زبان طبیعی هنوز محدودیت‌هایی در درک نکات ظریف زبان، خلاقیت و درک هدف پشت محتوا دارند. نویسندگان انسانی مهارت‌های منحصربه‌فردی دارند که هنوز نمی‌توان آن‌ها را کاملاً با ماشین جایگزین کرد. با این حال، نویسندگان ممکن است نیاز به انطباق و تخصص در زمینه ها یا وظایفی داشته باشند که نمی توانند خودکار شوند.

به نظر من، ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی می تواند کمک بزرگی باشد. با این حال، آنها هرگز جایگزین کار یک کپی رایتر SEO نمی شوند. برای هر محتوایی که باید تولید شود، یک نویسنده سئو باید مجموعه ای از متغیرها را در نظر بگیرد که هوش مصنوعی آنها را در نظر نمی گیرد:

  • هدف (شخصیت)،
  • لحن مورد استفاده،
  • عبارات استراتژیک شامل
  • رویکرد متمایز کننده به موضوع،
  • …و غیره.

همچنین، قبل از در نظر گرفتن مرگ ویرایشگر، درک این نکته مهم است که محتوای تولید شده در این مرحله توسط Chat GPT ممکن است نیاز به ویرایش داشته باشد. آنها به ندرت همانطور که در سایت شما وجود دارد استفاده می شوند، اما روتوش می شوند تا مفیدتر، بهینه تر برای خواننده و SEO باشند.

ویراستاران برای بهینه‌سازی محتوای تولید شده توسط خود، اولویت‌بندی اطلاعات و رونویسی «لحن» یک برند تخصص دارند. بنابراین، این ابزار می تواند به پشتیبان نویسندگان تبدیل شود، اما بدون بررسی انسانی از آن (یا بد) استفاده نمی شود.

آیا گوگل می تواند محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کند؟

در یک کلام بله. گوگل به وضوح می تواند بین محتوایی که توسط انسان نوشته شده است و محتوایی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است تمایز قائل شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، محتوای هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست. با این حال، فناوری با سرعتی سریع به پیشرفت خود ادامه می دهد، به این معنی که گوگل به سرعت در حال حرکت است تا اطمینان حاصل کند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نتایج جستجو را تغییر نمی دهد.

این امکان وجود دارد که گوگل بتواند تشخیص دهد که آیا محتوا توسط هوش مصنوعی نوشته شده است یا یک انسان. گوگل از الگوریتم‌های تشخیص خودکار محتوا برای شناسایی محتوای تولید شده به‌طور خودکار استفاده می‌کند، اما همیشه نمی‌تواند این کار را با اطمینان انجام دهد.

تکنیک هایی برای نوشتن محتوای تولید شده به صورت خودکار وجود دارد که تشخیص آن برای موتورهای جستجو دشوار است، با این حال گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز می کند تا محتوای تولید شده خودکار را بهتر شناسایی و جریمه کند. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که محتوای تولید شده به طور خودکار برای کاربران با کیفیت، منحصر به فرد و مفید است تا از هرگونه مجازات جلوگیری شود.

آیا باید از Chat GPT برای محتوای SEO خود استفاده کنید؟

در خانه از سر و صدا، در سال 2022، تیم سئوکاران مدتی را صرف کردند – و نه بدون تلاش! – تلاش برای پشتیبانی از وب سایت هایی که محتوای هوش مصنوعی را در صفحات خود منتشر کرده اند. نه تنها فهرست کردن محتوای هوش مصنوعی می تواند بسیار دشوار باشد، بلکه لزوماً تأثیر مطلوب را ایجاد نمی کند، زیرا همیشه در صفحات نتایج رتبه خوبی ندارد.

به طور رسمی، گوگل برای سایت هایی که از مولدهای هوش مصنوعی مانند Chat GPT استفاده می کنند، جریمه دستی برای سئو آنها اعمال نمی کند. با این حال، ما فکر می‌کنیم این احتمال وجود دارد که گوگل دسترسی به سایت‌هایی را که به‌عنوان انتشار محتوای برگرفته از هوش مصنوعی شناسایی شده‌اند، دشوارتر کند.

جدا از این خطر سئو، این ابزار می تواند رسانه ای مورد علاقه برای طراحی ایده برای تولید محتوا باشد. برای مثال، در اینجا، بازگشت ابزار به سوالات برتر در مورد ChatGPT است:

  1. ChatGPT چیست؟
  2. ChatGPT چگونه کار می کند؟
  3. ChatGPT برای چه مواردی می تواند استفاده شود؟
  4. ChatGPT چقدر دقیق است؟
  5. آیا ChatGPT نرم افزار منبع باز است؟
  6. آیا می توانیم ChatGPT را از مجموعه داده های خودمان اصلاح کنیم؟
  7. آیا می توان از ChatGPT برای مقاصد تجاری استفاده کرد؟

این سوالات به خوبی می توانست در این مقاله استفاده شود.

بنابراین، آیا باید از Chat GPT در استراتژی سئو استفاده کنیم؟

بیایید پاسخی از نورماند بدهیم… بله و نه.

بله برای انجام تحقیق، بازیابی اطلاعات یا نوشتن سرنخ ها.

خیر، اگر قرار باشد مطالب کامل بنویسیم. همانطور که دیدیم، تولید متن توسط هوش مصنوعی می‌تواند منجر به مشکلات دیگری مانند نقص نمایه‌سازی یا ترمز موقعیت‌یابی خوب شود.

همانطور که در عصر طلایی محتوای چرخش شده برای تولید انبوه بلوک های محتوا، استفاده از Chat GPT یا سایر هوش مصنوعی وسوسه انگیز است. گفته می‌شود، بیشتر ضرر خواهد داشت تا فایده، زیرا همه چیز باید بازنویسی شود تا موقعیت بهتری داشته باشد.

عدم وجود مرحله تحقیق قبل از نوشتن ممکن است باعث شود اطلاعات ضروری را که هوش مصنوعی شناسایی نکرده است از دست بدهید. علاوه بر این، شما باید تمام حقایق ارائه شده توسط هوش مصنوعی را که قابلیت اطمینان منابع خود را بررسی نمی کند، بلکه آنچه را که در اینترنت خوانده است جمع آوری می کند، “بررسی واقعیت” انجام دهید.

بنابراین ما اکیداً توصیه می‌کنیم از ایجاد محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی برای ارجاع طبیعی شما خودداری کنید. اگر می خواهید به این ابزارها تکیه کنید، بررسی متقابل و تنظیم دستی تمام محتوایی که به شما ارائه می شود را در نظر بگیرید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که محتوای تولید شده توسط ChatGPT نمی تواند به طور کامل جایگزین ایجاد محتوای واقعی توسط افراد شود. موتورهای جستجو برای کیفیت و اصالت محتوا ارزش بالایی قائل هستند، بنابراین حفظ محتوای معتبر برای بهبود سئوی وب سایت بسیار مهم است.

به طور خلاصه، ماشین هنوز جایگزین انسان نشده است. حرفه سردبیری هنوز آینده روشنی در پیش دارد! هوش عاطفی، ادبی و تفکر انتقادی تا کنون تکرار نشدنی هستند. چه کسی می داند فردا چه خواهد شد؟

آیا سایت شما به تقویت تحریریه، استراتژی محتوایی برای وبلاگ خود یا حتی ایجاد یک کاغذ سفید برای جذب بازدیدکنندگان و بازیابی سرنخ ها نیاز دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک