پرش به محتوا
خانه » بلاگ » برندسازی چیست و برای برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

برندسازی چیست و برای برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟


برندسازی ایجاد و توسعه یک برند از طریق مدیریت برنامه ریزی شده عناصر و فرآیندهای مختلف است.. اگرچه کار ساده ای به نظر می رسد، اما در واقع یک چالش پیچیده است. برندسازی فرآیندی است که شامل یک سری مراحل برای ساختن یک برند، خواه برای یک کسب و کار، محصول یا شخص باشد.

واژه «برندینگ» از کلمه انگلیسی «brand» به معنای برند گرفته شده استو به جای بازاریابی، تبلیغات یا طراحی روی آن تمرکز می کند.

یک تعریف اساسی از نام تجاری عبارت است از: مجموعه ای از اقدامات و عناصر، اعم از ملموس و ناملموس که برند را احاطه کرده و تعریف می کند.. نام تجاری شامل تصویر شرکت، رنگ های تجاری، هویت شرکتی و استانداردهای سبک در ارتباطات عمومی شرکت می شود.

برندسازی یک برند برای چیست؟

نام تجاری یک برند برای چه مواردی استفاده می شود؟

برندسازی یک برند در یک بازار رقابتی برجسته می شود. هدف اصلی آن تعریف ماهیت برند استکه شامل شخصیت، هدف و استراتژی شما می شود. فراتر از یک نام ساده، نام تجاری نشان دهنده مهر، نماد و روح یک شرکت است که کیفیت، قابلیت اطمینان و منحصر به فرد بودن را به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

در بازار امروز، شرکت ها باید خود را متمایز کنند و برندسازی کلید دستیابی به آن می شود. این به تثبیت نام تجاری، کسب اعتبار و شهرت، به ویژه در بسترهای ارتباطی دیجیتال کمک می کند. نام تجاری نیز در استراتژی بازاریابی بسیار مهم است، زیرا انطباق با دنیای جهانی شده، با پیشرفت های سریع تکنولوژیکی و مصرف کنندگان خواستار ضروری است.

هدف از برندسازی موفق، گسترش و جایگاه برند در بازار، تبدیل آن به معیار و قرار دادن آن در ذهن مصرف کنندگان به طور مستقیم یا غیرمستقیم است.

استراتژی برندسازی یک شرکت چیست؟

استراتژی برندینگ چیست

استراتژی برندسازی به اقداماتی اشاره دارد که یک شرکت برای توسعه و مدیریت برند خود انجام می دهد.. این شامل ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال است که شامل اقداماتی برای ارتقای نام تجاری، با در نظر گرفتن هویت بصری و ارتباطات در کانال‌های مختلف است. یک استراتژی برندینگ خوب به دنبال برجسته کردن ارزش های برند، ایجاد اعتماد، تقویت هویت محصولات یا خدمات آن و متمایز کردن خود از رقبا است.

ساختن استراتژی برند بسیار فراتر از انتخاب نام و طراحی لوگو است.; ایجاد یک اکوسیستم پیچیده و به هم پیوسته است که شامل تجربیات، ایده ها، احساسات، رنگ ها و افراد می شود. این عناصر، عمدتا ناملموس، با احساسات و روانشناسی مرتبط هستند و برای رسیدن به قلب مصرف کنندگان و تضمین موفقیت کسب و کار بسیار مهم هستند.

فرآیند برندسازی را می توان به سه مرحله اصلی تقسیم کرد.:

  • استراتژی برند این شامل تعریف هدف، شخصیت، وعده و مشتری ایده آل است.
  • طراحی برند این شامل هویت کلامی و بصری مانند لحن صدا، نام، شعار، لوگو و انتخاب رنگ و فونت است.
  • مدیریت برند این در مورد انجام اقداماتی برای رشد برند و محافظت از آن است، مانند ایجاد یک طرح برندسازی، بهبود موقعیت وب و ایجاد حضور موثر در شبکه های اجتماعی.

طراحی لوگو در استراتژی برندسازی ضروری است، زیرا باید ماهیت شرکت را منعکس کند. ارتباطات برند نیز بسیار مهم است و تمامی اقدامات ارتباطی، چه در شبکه های اجتماعی، چه آنلاین و چه آفلاین، باید با استراتژی طراحی شده قبلی هماهنگ باشد.

استراتژی برندسازی فرآیندی است که شامل ساختن یک برند و حفظ آن با توسعه ویژگی ها و ارزش های خاص است. عناصر کلیدی برندسازی شامل نام، هویت سازمانی، موقعیت، وفاداری و معماری برند است.

هدف استراتژی برندسازی، جایگاه برند در ذهن مصرف کنندگان و دستیابی به محبوبیت در بازار است. برای رسیدن به این هدف، باید از یک استراتژی مقیاس پذیر و برنامه ریزی بلند مدت پیروی کنید. برندسازی باید سازگار باشد و با محیط در حال تغییر تکامل یابد.

نمونه های برندسازی

نمونه های برندسازی

می توانیم قرار دهیم نمونه هایی از سه نوع برندسازی:

  • برندسازی شخصی، برندسازی شخصی، برند شخصی یا هویت شخصی. این به معنای توسعه تصویر منحصر به فرد از هر فرد است، مفهومی که در زمان های اخیر اهمیت پیدا کرده است. یک مثال می تواند این باشد که یک مربی زندگی از تجربه و مهارت های ارتباطی خود برای ایجاد شهرت در رسانه های اجتماعی استفاده می کند، توصیه های مفیدی را ارائه می دهد و داستان های الهام بخش را به اشتراک می گذارد، در نتیجه مشتریان جدید را جذب می کند و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می کند.
  • نام تجاری شرکت یا تجارت همانطور که در مقاله ذکر شد به تمرکز بر ایجاد تصویر برندها، یعنی در شرکت ها اشاره دارد. یک مثال می تواند این باشد که یک شرکت محصولات ارگانیک با استفاده از رنگ ها و نمادهای مرتبط با طبیعت، هویت بصری ایجاد کند که نشان دهنده تعهد خود به محیط زیست است. علاوه بر این، کمپین‌های بازاریابی را اجرا می‌کند که رویه‌های پایدار و نگرانی‌اش را برای کره زمین برجسته می‌کند.
  • برندسازی کارکنان یا برندسازی کارفرما این یک رویکرد جدید است که بر بهبود شهرت کارکنان در شرکت تمرکز دارد. به عنوان مثال، یک شرکت فن آوری می تواند مشارکت کارکنان خود را در کنفرانس ها و رویدادهای صنعتی تشویق کند و دستاوردها و دانش آنها را از طریق کانال های ارتباطی داخلی و خارجی خود ارتقا دهد. این وجهه شرکت را به عنوان یک رهبر در نوآوری تقویت می کند و استعدادهای جدید را جذب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک