پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چگونه از H1، H2، H3 به درستی در مرجع سئو استفاده کنیم؟

چگونه از H1، H2، H3 به درستی در مرجع سئو استفاده کنیم؟

خطاهای مکرر در استفاده از تگ های Hn

متأسفانه، یافتن نشانه گذاری Hn در ساخت صفحات خاصی که ضروری نیست، معمول است. این Hn غیرمنطقی صفحات شما را آلوده می کند، خواننده را از دست می دهد و به SEO شما آسیب می رساند. اینها عمدتاً تگ های H هستند که نه در بدنه محتوا () بلکه در قسمت های دیگر قرار دارند.

به عنوان مثال، Hn موجود در منوها یا سوپر منوها، Hn موجود در ستون ها یا حتی موارد موجود در پاورقی در سراسر سایت تکرار می شود. به جز، از آنجایی که تعداد آنها بسیار زیاد است، که گوگل آنها را در همه جا پیدا می کند، عناوین صفحه شما – آنهایی که تصور آن مدت زیادی طول کشیده بود – مورد توجه قرار نخواهند گرفت. آنها دیگر اهمیت زیادی نخواهند داشت، زیرا “در توده غرق خواهند شد”. برای Google و برای خوانندگان شما، به اصول اولیه بازگردید. فقط عناوین مرتبط با موضوع تحت پوشش را در هر صفحه وب قرار دهید.

به یاد داشته باشید، از نشانه گذاری سرفصل ها نباید برای جذاب تر کردن صفحات شما استفاده شود. ما از آن برای قرار دادن تکه‌های محتوا به صورت بزرگ استفاده نمی‌کنیم، بلکه برای ساختاربندی ایده‌ها در متن شما استفاده می‌کنیم. اگر می خواهید جملات را در محتوای خود برجسته کنید، از کلاس CSS (پررنگ، مورب) یا نقطه گذاری خوب استفاده کنید! جملات خود را ریتم کنید، متن های خود را پخش کنید و در صورت لزوم خود را تصحیح کنید

به منظور تجزیه و تحلیل سرفصل های یک صفحه، می توانید از ابزارهای رایگان (پسوند مرورگر اختصاص داده شده به سئو) استفاده کنید یا یک جستجوی مستقیم در کد منبع انجام دهید.

در اینجا چیزی است که یک پسوند از این نوع برای مثال برای صفحه بالا می رود https://www.noiise.com/resources/seo/content-pruning-suppression-content/ که در نتایج برتر گوگل در جستجو قرار دارد “هرس مبارک» :

شما می توانید به طور مستقیم عناصر زیر را مشاهده کنید:

  • H1 همان 1 استزمان تگ صفحه؛
  • H1 های متعددی وجود ندارد.
  • H1 شامل کلمه کلیدی اصلی “Content pruning” در ابتدای تگ است.
  • محتوای تگ H1 نمایانگر محتوای مقاله است.
  • اصطلاحات مربوط به عبارت اصلی در تگ های Hn گنجانده شده است: “حذف محتوا”، “حذف محتوا”، “محتوای حذف شده” و “حذف صفحه”؛
  • دستور Hn محترم است.
  • هیچ ساختاری Hn (منو، پاورقی..) در صفحه وجود ندارد.

هنگامی که تجزیه و تحلیل نشانه گذاری یک سایت کامل ضروری است، ترجیحاً از خزنده استفاده کنید. این نرم افزار امکان استخراج داده های مفید برای این تحلیل را فراهم می کند.

خزنده Screaming Frog، در نسخه پولی خود به شما امکان انجام این تحلیل را می دهد. این اجازه می دهد، پس از پیکربندی، تعداد H1، H2، H3، H4… در هر صفحه ارائه شود. همچنین می توانید محتوای این تگ ها را به منظور بررسی معنایی استفاده شده استخراج کنید. این خزیدن به شما این امکان را می دهد تا مشکلات عدم وجود (یا عدم عنوان) را تشخیص دهید یا موارد تکراری را که می تواند در چندین صفحه وجود داشته باشد شناسایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک