پرش به محتوا
خانه » بلاگ » RankBrain چیست و چه اهدافی دارد؟

RankBrain چیست و چه اهدافی دارد؟

در سال 2015، گوگل از راه اندازی تجربه جدید خود خبر داد RankBrain  بسیاری بر این باور بودند که گوگل تنها با اعلام این فناوری جدید، استفاده مستقیم از آن را آغاز کرده است.

اما واقعیت واقعی این است که گوگل این فناوری را انجام نداد، بلکه آن را برای یک دوره 3 ساله آزمایش کرد تا از اثربخشی فناوری و میزان دستیابی به اهداف مورد نیاز آن اطمینان حاصل کند.

در اواخر سال 2018، این فناوری به طور جزئی و بدون اعلام استفاده شد متخصص سئو و می‌توانستید داده‌ها را بخوانید، می‌دانستید که چیزی متفاوت است و استانداردها شروع به تغییر کرده‌اند.

انقلاب به روز رسانی SEO در مارس 2019

در مارس 2019، موتور جستجو اولویت های خود را تغییر داد سئو “رتبه بندی نتایج” که عمدتاً به بک لینک ها متکی بود، که عاملی بود که گوگل و همه متخصصان سئو به آن اعتماد کردند.

پس از آن، سرعت سایت به عنوان دومین فاکتور مهم رتبه بندی گوگل «قبلا» است.

سومین عامل رتبه بندی تجربه کاربری بود.

سپس سایر فاکتورهای سئو که همه ما می شناسیم می آیند.

پس از به روز رسانی سئو در مارس 2019، فاکتورهای رتبه بندی به شرح زیر است:

  1. تجربه کاربری
  2. بک لینک ها
  3. سرعت سایت

و سپس همه عوامل دیگر سئو وارد می شوند.

اهداف RankBrain چیست؟

1. هدف کاربر را بشناسید

یکی از اهداف اصلی Rank Brain شناسایی هدف کاربر است هدف جستجو پشت عبارت جستجو شده استفاده شده، هدف این عبارت چیست، آیا دانش است؟ خرید؟ یادگیری؟!

به عنوان مثال، اگر از عبارت جستجوی «تلفن آیفون 10» استفاده کنید، متوجه خواهید شد که اولین نتایج مربوط به سایت‌های تجاری است که گوشی را می‌فروشند، زیرا موتور جستجو یا «Rank Brain» متوجه شده است که هدف پشت این فرآیند بیشتر این است که خرید

اگر از عبارت “مشخصات آیفون ۱۰” یا “نقص آیفون ۱۰” استفاده کنیم، متوجه می شوید که نتایج کاملا تغییر کرده، سایت های تجاری با تاخیر مواجه شده اند و وبلاگ ها به عنوان اولین نتایج برای کاربر ظاهر شده اند، زیرا هدف تغییر کرده است.

2. تجربه کاربری

استفاده می کنید مرورگر کروم؟ گوگل از طریق مرورگر کروم تمام حرکات کاربر را در داخل صفحه ثبت می کند، از جمله مدت زمان اقامت، نتایج داخلی که رفته و اینکه آیا از آن نتیجه راضی است یا خیر؟!

نه تنها این، بلکه ثبت بازگشت به موتور جستجو نیز انجام شد و آیا کاربر پس از وارد کردن نتایج شما روی آن عبارت، دوباره به موتور جستجو بازگشته است یا خیر؟!

اگر بازدیدکننده به موتور جستجو بازگردد و از همان عبارت استفاده کند، این علامت برای نتیجه جستجوی شما بد است.

اگر بسیاری از کاربران تجربیات بد استفاده از صفحات وب و نتایج شما را در گوگل ثبت کنند، نتایج شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بک لینک ها هر چقدر هم که خوب و قدرتمند باشند، هیچ ارزشی برای شما به ارمغان نمی آورند.

3. بک لینک ها

Rank Brain نه تنها برای کاربر اعمال می شود، بلکه این فرآیند برای بک لینک های شما نیز اعمال می شود.

بک لینک ها اساس ساخت سایت شما نیستند، بلکه به گوگل می گویند که وجود دارید و محتوایی را ارائه می دهید که ممکن است برای کاربر مفید باشد.

مهم نیست که سایت شما چقدر جدید یا جدید باشد، متوجه خواهید شد که با بک لینک های بسیار کم تعداد بازدیدکنندگان کمی خواهید داشت.گوگل تجربه استفاده از این بازدیدکنندگان را ثبت می کند و هر از چند گاهی نتایج را دوباره ارزیابی می کند.

آیا توجه کرده اید که نتایج در موتور جستجوی گوگل اکنون ممکن است به صورت روزانه تغییر کند و مربوط به به روز رسانی داخلی یا خارجی موتور جستجو نیست.

اگر تجربه کاربری بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید، پس به این تعداد لینک عظیم نیاز ندارید.

اگر شما و رقیبتان تجربه استفاده مساوی را ثبت کنید، قضاوت بین شما در این زمان بک لینک ها خواهد بود.

4. سرعت وب سایت

سرعت بارگذاری سایت یکی از مهم ترین فاکتورها در به دست آوردن یک تجربه کاربری خوب است، ما می توانیم سرعت سایت را با تجربه کاربری ترکیب کنیم، بنابراین بدون آن به این نتیجه نخواهید رسید.

اگر دو سایت از نظر تجربه کاربری و بک لینک برابر باشند، سرعت سایت آنها را از هم جدا می کند.نتیجه سریعتر نتیجه ای است که در نتایج جستجو بالا می رود و نتایج کند کاهش می یابد.

با استفاده از یکی از این ابزارها می توانید سرعت بارگذاری وب سایت را تست کنید.

نتیجه

گوگل بسیاری از کارشناسان قدیمی سئو را که عمدتاً به بک لینک ها متکی هستند و بهترین را در اختیار کاربر قرار نمی دهند، اجرا کرد.

اکنون عرصه برای سازندگان و متفکران است.

99 درصد محتوای سئوی ارائه شده در اینترنت بی ارزش شده است و ممکن است تلاش شما را در فرآیند سئو از بین ببرد.شما باید عمدتاً بر توسعه محتوا و عمدتاً تکیه بر تجربه کاربر تکیه کنید.

اگر در سایت خود با مشکلی مواجه شدید یا سوالی دارید، در تماس با سئو مستر برای دریافت کمک از طریق تیم پشتیبانی سئو مستر درنگ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک