پرش به محتوا
خانه » بلاگ » انواع کلمه کلیدی در سئو

انواع کلمه کلیدی در سئو

یکی از مهمترین و شناخته شده ترین عناصر در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو، کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی انگلیسی هستند. وقتی در مورد انواع کلمه کلیدی صحبت می کنیم، منظور عبارت های جستجویی است که کاربران برای یافتن اطلاعات خاص در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنند. بسته به کلمات استفاده شده و موقعیت مکانی کاربر، گوگل لیستی از نتایجی را که برای آن جستجو بهترین می داند نمایش می دهد. همه کلمات کلیدی معنی یکسانی ندارند و همچنین سطح دشواری در یافتن ما یکسان نیستند. به همین دلیل، میخک مارکتینگ شما را دعوت می کند تا انواع کلمات کلیدی را که در دسترس شما هستند را کشف کنید تا وب سایت شرکت یا شخصی شما در جایگاه های برتر موتورهای جستجو ظاهر شود.

چه نوع کلمات کلیدی  وجود دارد؟

4 نوع کلمه کلیدی وجود دارد که عبارتند از:

  • انواع کلمات کلیدی سئو با توجه به پسوند آنها.
  • انواع کلمات کلیدی با توجه به هدف جستجو.
  • کلمات کلیدی SEO خود را بر اساس فصلی بودن آنها مرتب کنید.
  • پشتیبانی از کلمات کلیدی

انواع کلمه کلیدی سئو با توجه به پسوند آنها:

وقتی در مورد گستره  انواع کلمه کلیدی صحبت می کنیم، منظورمان این است که کلمه کلیدی ما از چند کلمه تشکیل شده است: یک کلمه «بازاریابی»، دو کلمه «بازاریابی دیجیتال»، سه کلمه «آژانس بازاریابی دیجیتال». بر اساس این طبقه بندی، متوجه می شویم:

کلمات کلیدی عمومی:

کلمات کلیدی برتر از یک کلمه تشکیل شده است که معمولاً منجر به تعداد زیادی جستجوی ماهانه می شود. بیان این نوع کلمات در قالب کلمات سخت است زیرا رقابت زیادی برای آنها در بین شرکت های بزرگ وجود دارد. از آنجایی که این کلمات کلیدی بسیار باز و عمومی هستند، هدف کاربر از انجام این جستجوها کاملاً مشخص نیست. این بدان معناست که ما نمی دانیم که آیا شما می خواهید کالا یا خدمات ما را بخرید یا فقط اطلاعات می خواهید. به همین دلیل این کلمات کلیدی دارای نرخ پرش بالاتری هستند و توصیه می شود از ابتدای پروژه سئوی خود روی آنها کار نکنید و در مراحل بعدی به آنها بپردازید.

کلمات کلیدی متوسط:

این نوع کلمه کلیدی از دو یا سه کلمه تشکیل شده است که تعداد زیادی جستجوی ماهانه را ایجاد می کند. به طور کلی، آنها تمایل زیادی به رقابت دارند، اما با توجه به اهمیت آنها، لازم است روی استراتژی سئوی خود کار کنیم، زیرا هدف کاربر بر آنچه ارائه می دهیم متمرکز است و زمانی که خود را به نفع او قرار دهیم، تولید با کیفیت نیز انجام خواهیم داد. . گذر

دم بلند:

کلمات کلیدی دم بلند محبوب ترین و توصیه شده ترین انواغع کلمه کلیدی در جامعه سئو هستند. راه اندازی ساده ترین است، رقابت کمی دارد و به آنچه کاربر می خواهد نزدیک است. عبارات بیش از چهار کلمه که کاربران برای جستجوی چیزی استفاده می کنند معمولاً بسیار خاص هستند. آنها حجم جستجوی ماهانه بالایی را ارائه نمی دهند، اما هدف کاربر از استفاده از این نوع کلمات به وضوح تعریف شده و با شرکت و محصول یا خدمات ما سازگار است.

اگرچه کلمات کلیدی دم بلند جستجوهای ماهانه کمتری نسبت به کلمات کلیدی عمومی دارند، جستجوهای کلی حدود 80٪ از کل نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجو را تشکیل می دهند. رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی به ما کمک می کند تا کلمات کلیدی دشوارتری مانند کلمات کلیدی عمومی و متوسط ​​را رتبه بندی کنیم.

انواع کلمه کلیدی با توجه به هدف جستجو:

هنگام توسعه یک کلمه کلیدی، مهم است که هدف جستجوی کاربر را در نظر بگیرید، که در صنعت به عنوان جستجوی جستجو نیز شناخته می شود، که چیزی بیش از هدف نهایی نیست که کاربر می خواهد برای آن جستجو انجام دهد. هدف جستجو تعیین می کند که کاربر چه نتایجی را می بیند. اگر کلمات را بر اساس قصد کاربر طبقه بندی کنیم، دسته بندی زیر را از کلمات کلیدی خواهیم داشت:

کلمات آموزنده:

با چنین کلمه کلیدی در نتایج جستجو، کاربر سعی در حل یک سوال خاص دارد. از کلماتی مانند: چه، چه کسی، چگونه، چه زمانی، کجا، چرا استفاده کنید.

شرایط قرارداد:

کاربر می داند که باید چه اقدامی انجام دهد و در گوگل وب سایت منطبق را جستجو می کند. در این موارد کلمه با عباراتی مانند خرید، قیمت، پاداش، رزرو همراه است. اگر ما یک تجارت الکترونیکی داریم، باید رعایت این شرایط وب سایت خود را در اولویت قرار دهیم زیرا این کار باعث افزایش فروش فروشگاه آنلاین ما می شود.

کلمات کلیدی وب سایت:

برای سادگی، کاربر وب سایت خاصی را که قبلاً در ذهن داشته است، در گوگل جستجو می کند.

کلمه کلیدی موقعیت جغرافیایی:

این نوع کلمه کلیدی سئو به قصد بازدید حضوری از سازمان پاسخ می دهد. کاربر باید یک مکان یا کسب و کار را در نزدیکی مکان خود یا در یک مکان خاص پیدا کند. این شامل کلماتی مانند “نزدیک من” یا مکان های جغرافیایی خاص است.

کلمه کلیدی ثبت شده:

کاربر اطلاعات یک شرکت خاص را جستجو می کند. این عبارات جستجو شامل نام تجاری است.

کلمات کلیدی سئو را بر اساس فصلی بودن آنها مرتب کنید:

برخی از کلمات کلیدی فقط برای زمان های خاصی از سال (مانند کمپین های جمعه سیاه، تعطیلات، فروش) یا مربوط به محصولات فصلی (تابستان، لباس بهاری) جستجو می شوند. بر اساس این طبقه بندی، متوجه می شویم:

کلمات غیر فصلی:

آنها کلماتی هستند که روند جستجوی آنها در طول سال ثابت است.

کلمات فصلی:

کلمات کلیدی که روند جستجوی آنها در طول سال متفاوت است. ما می‌توانیم از ابزارهایی مانند Google Trends، Google Word Planner یا SemRushبرای یافتن فصلی بودن کلمات کلیدی استفاده کنیم. به عنوان مثال، اگر به عبارت «فروش» یا «جمعه سیاه» در Google Trends نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این عبارت جستجو به ندرت یک سال داشته است، اما در هفته آخر اکتبر افزایش چشمگیری داشته است. بسیار مهم است که فصلی بودن کلمات را در نظر بگیریم، زیرا به ما کمک می کند تا در مورد تقویم کمپین تبلیغاتی گوگل خود فکر کنیم و استراتژی سئوی خود را برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم در زمان مناسب برای موقعیت وب سایت خود برای عبارات جستجو برسیم.

پشتیبانی از کلمات کلیدی:

برای رتبه‌بندی صحیح یک وب‌سایت، ابتدا باید از حذف محتوا خودداری کنیم. این بدان معنی است که چندین صفحه در سایت ما برای یک کلمه کلیدی مناقصه می دهند. برای انجام این کار، باید به درستی کلمه کلیدی را برای قرار دادن و کلیدواژه های پشتیبان که به ما در تعیین موقعیت کلمه کلیدی کمک می کند، انتخاب کنیم.

چگونه بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

از آنجایی که قبلاً پیشرفت کرده‌ایم، باید کلمات کلیدی را در محتوای وب‌سایت خود، در طول متن، با اولویت‌بندی عنوان و پاراگراف‌های اول محتوای خود، و همچنین در URL‌ها، توضیحات متا،  عناوین ویژگی‌های alt تصویر بگنجانیم. همیشه به صورت طبیعی و منسجم. در نظر گرفتن تراکم یعنی دفعات درج کلمات کلیدی در متن مهم است، زیرا اگر از همان کلمه در متن سوء استفاده کنیم، مجازات می شویم. هنگام ایجاد یک وب سایت، توجه به تراکم، محبوبیت، معنایی و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بسیار مهم است.

جستجوی تصویر:

جستجوی تصویر یکی از روندهای رو به رشد سئو در سال 2023 است که توسط متخصصان سئو مورد مطالعه قرار گرفته است. متخصص سئو و کارشناسان از این روش به خوبی استفاده می کنند. این شامل استفاده از تصاویر به جای کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعات آنلاین است. موتورهای جستجو مانند Google عملکرد جستجوی تصویر را ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد تصویر مرتبطی را پیدا کنند که به سؤالات جستجوی آنها پاسخ می دهد. بنابراین از این پس باید با سایت های بهتر بهینه سازی تصاویر خود را برای سئو شروع کنید

بهترین شیوه ها عبارتند از:

  • از توضیحات متا برای توصیف محتوای تصویر استفاده کنید.
  • از نام فایل های توصیفی با کلمه کلیدی که برای تصاویر رتبه بندی می کنید استفاده کنید.
  • از فرمت های مناسب تصویر استفاده کنید و حجم فایل را کاهش دهید تا سرعت بارگذاری صفحه افزایش یابد.
  • مطمئن شوید که تصاویر در دسترس هستند و از فناوری‌های دسترسی استفاده کنید تا در دسترس همه مردم قرار گیرند.
  • خرید آنلاین:

افزایش تجارت الکترونیک از زمان همه‌گیری 2020، سرمایه‌گذاری تلاش‌ها در سئو را در این فضای دیجیتال بسیار مهم می‌کند. از آنجایی که افراد بیشتری به خرید آنلاین می پردازند، بسیار مهم است که تجارت الکترونیک شما در بالای نتایج گوگل ظاهر شود تا سرنخ ها را جذب کرده و فروش را افزایش دهد.

سئوی محلی:

سئوی محلی در سال جدید همچنان اهمیت پیدا می‌کند تا افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند با کسب‌وکارهای نزدیک به جایی که در آن قرار دارند ارتباط برقرار کند. سئوی محلی بر روی بهبود دید یک شرکت در نتایج جستجو در سطح محلی، یعنی در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. این امر به ویژه برای کسب‌وکاری با مکان‌های فیزیکی مانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها و خدمات حرفه‌ای که برای جذب مشتریان به ترافیک محلی متکی هستند، مهم است. تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سئوی محلی خود از آنها استفاده کنید.

جستجوهای صوتی:

جستجوهای صوتی در حال افزایش است و یکی از روندهای سئو سال خواهد بود. با گسترش دستگاه هایی مانند بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی پوشیدنی، افراد بیشتری از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات در اینترنت استفاده می کنند. جستجوهای صوتی نسبت به جستجوهای تایپ شده طبیعی تر و محاوره ای تر هستند، بنابراین اطمینان از بهینه سازی محتوای وب سایت برای این جستجوها نیز مهم است.

Google EAT برای سئو مهم است:

Google EAT مجموعه ای از اصول کیفیت است که برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحه نتایج مهم است. EAT مخفف مشتق شده از مخفف انگلیسی Experience, Authority, Trustworthiness است. این اصول به نحوه ارزیابی کیفیت یک سایت توسط گوگل و تعیین رتبه شما بر اساس اطلاعاتی که ارائه می کنید مربوط می شود.

به روز رسانی های اخیر گوگل به طور مداوم روش اندازه گیری سئو را تغییر می دهد و رتبه بندی در بالای نتایج جستجو دیگر تنها معیار موفقیت نیست. در عوض، داشتن یک صفحه نتایج موتور جستجوی خوب و قوی (SERP) به منظور جلب توجه کاربران و هدایت ترافیک به وب‌سایت، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. حضور قوی SERP نه تنها شامل نمایش در چند نتیجه اول می‌شود، بلکه همچنین شامل می‌شود. در مناطق دیگر. از صفحه نتایج جستجو، مانند نتایج جستجوی محلی، نتایج جستجوی تصویر، اخبار، ویدیوها و غیره. علاوه بر این، مهم است که نه تنها در نتایج جستجوی ارگانیک حضور داشته باشید، بلکه در نتایج جستجوی پولی مانند تبلیغات Google Adwords نیز ظاهر شوید، زیرا این امر به افزایش دید وب سایت ما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک