پرش به محتوا
خانه » بلاگ » در صفحه 2 گوگل گیر کرده اید؟ آیا شما دچار اثر گوسفند سیاه شده اید؟

در صفحه 2 گوگل گیر کرده اید؟ آیا شما دچار اثر گوسفند سیاه شده اید؟

اغلب افراد  این سوال را می‌پرسند که ما 3 ماه است که در صفحه 2 گیر کرده ایم و  حرکت نمی کند. نمی فهمم چرا؟

آیا این تا به حال برای شما اتفاق افتاده است؟ همه تاکتیک های شما درست هستند اما شما به سادگی نمی توانید به صفحه 1 نفوذ کنید.

بیشتر اوقات من این را می بینم، به این دلیل است که سایت دارای رکورد سئوی خارج از سایت است به صورت کامل با رتبه بندی سایت های دیگر در صفحه اول متفاوت است. این چیزی است که من دوست دارم آن را “اثر گوسفند سیاه” بنامم.

اثر گوسفند سیاه

غیر ممکن

برای کلمه کلیدی خود به 10 مورد برتر نگاه کنید و به تعداد پیوندهایی که صفحات رتبه بندی دارند نگاه کنید (استفاده کنید ماز تا این کار بسیار آسان تر شود).

اگر همه افراد در 10 رتبه برتر با کمتر از 20 پیوند رتبه بندی می کنند، و شما فردی هستید که با بیش از 75 پیوند خود می خواهید به صفحه 1 نفوذ کنید، Google شما را به عنوان متفاوت از دیگران تشخیص می دهد و شما می خواهید جهنمی از زمان تلاش برای رتبه بندی.

این اغلب زمانی مطرح می شود که شما در جایگاهی هستید که تحت سلطه سایت های معتبر قرار دارید.

برای مثال، اگر در حوزه سلامت هستید و سعی می‌کنید مکمل جدید یک شرکت وابسته را بفروشید، صفحه 1 شما احتمالاً با WebMD، ویکی‌پدیا و مرکز کنترل بیماری‌ها پر می‌شود. این سایت‌ها معمولاً دارای اعتبار دامنه عظیم (DA) بالای 90 هستند، بنابراین طبیعتاً برای رتبه‌بندی آنها فقط چند لینک لازم است. گاهی اوقات هیچ کدام.

مثال دیگری از افکت گوسفند سیاه زمانی است که یکی از صفحات غیرمنتظره شما بالاتر از صفحه ای است که واقعاً قصد رتبه بندی آن را داشتید.

فرض کنید یک صفحه اصلی درباره محصول ABC دارید. شما تعداد زیادی لینک را به آن داده اید تا رتبه آن را بهبود دهید اما به دلایلی یک صفحه داخلی غیر مهم در مورد محصول دارید که بالاتر از صفحه اصلی مد نظر است.

اتفاقی که می افتد این است که شما یا لنگرها را برای صفحه اصلی بیش از حد بهینه کرده اید، یا در مقایسه با بقیه لینک های زیادی به آن اشاره شده است.

چگونه رقبا را شکست دهیم

ممکن است بگویید، “خب، من سایت DA 90 ندارم، بنابراین به تعداد زیادی لینک برای رتبه بندی کلمه کلیدی چالش برانگیز خود نیاز دارم.”

راه حل آسان: توزیع لینک معکوس.

کاری که می خواهید انجام دهید این است که صفحات داخلی ایجاد کنید که مقالاتی را برای کلمه کلیدی هدف صفحه مهم شما پشتیبانی می کنند. سپس یک پیوند متنی به صفحه اصلی مد نظر  با  کلمه کلیدی مورد نظر ایجاد کنید.

هنگامی که پیوندها را به صفحه داخلی دادید ، انتقال قدرت صفحه بلافاصله با استفاده از یک لنگر  و لینک سازی هدفمند برای ایجاد ارتباط به صفحه مهم منتقل می شود. و مانند یک طلسم عمل می کند.

بنابراین به جای اینکه به دنبال کشاندن کلمه کلیدی به صفحه اول  باشید، ابتدا نگاهی به رقابت بیندازید. ببینید آنها برای رتبه بندی چه می کنند و همان را تقلید کنید. طبق معمول، قوی ترین پیوندهای خود را به صفحه مهم مد نظر خود بدهید و از ایجاد صفحات داخلی برای تامین قدرت پیوند اضافی برای رسیدن به صفحه استفاده کنید.

آیا سناریوهای دیگری برای گوسفند سیاه وجود دارد؟

گوسفند سیاه

خیلی ساده… کاملاً.

موقعیت‌های متعددی وجود دارد که در SERP‌ها از بین مردم فاصله بگیرید و از همتایان خود متفاوت باشید، زندگی را برای شما سخت‌تر می‌کند…

به عنوان یک قاعده کلی، هدف اصلی شما برای رتبه بندی در گوگل این است که «ترکیبی از نکات و روش ها باشد» و «آن ها را به بهترین شکل انجام دهید».

در اینجا چند نمونه…

تعداد کلمه

این یک اشتباه رایج است که مردم کورکورانه اعتقاد دارند که  مقالات بزرگتر  همیشه بهتر از مقالات کوتاه تر هست

به عنوان مثال سئوی محلی را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید کلمه لوله کش خود را در رتبه بندی به صفحه اول بکشانید، آیا واقعا منطقی است که یک صفحه اصلی 4000 کلمه ای داشته باشید؟ چقدر محتوا برای فروش لوله کشی در شیکاگو لازم است؟

گوگل این را می داند که بسیاری از صفحات مبتنی بر فروش (و همچنین تجارت الکترونیک) برای رتبه بندی نیازی به حجم زیادی از محتوا ندارند.

هنگامی که SERP شما با صفحات فروش محتوای کوتاه پر شده است، باید همان را تقلید کنید.

عمر دامنه

هر بار که ارزیابی می‌کنید که آیا وارد یک جایگاه جدید شوید یا نه، به سن دامنه سایت‌ها در صفحه 1 نگاهی بیندازید.

اگر رقبای شما تماما بالای 4 سال است، برای نفوذ به آن جایگاه سخت خواهید داشت.

گندالف

پس راه حل چیست؟

آیا صبور بودن و منتظر ماندن برای قدیمی شدن سایت جدید شما آسان است؟

به ندرت.

به یاد داشته باشید، همانطور که سایت شما بزرگتر می شود، رقابت شما نیز افزایش می یابد. یک سال بعد، شما یک سایت قدیمی دارید اما رقابت شما اکنون 5 ساله است.

یک گزینه این است که به سادگی سایت های جدید در دامنه های قدیمی بسازید. من به دامنه‌های حذف نشده‌ای که می‌توانید از فروشندگانی مانند TB Solutions دریافت کنید، شما را پیشنهاد می دهم..

گزینه دیگر تغییر مسیر 301 است.

هنگامی که شما تغییر مسیر می دهید، سایت دریافت کننده اساساً سن دامنه تغییر مسیر داده شده را به ارث می برد، از جمله موارد دیگر مانند متن لینک و قدرت پیوند.

تنوع پیوندهای محلی مرتبط

فقط محلی هاآژانس های سئو با این خیلی آشنا هستند

هنگام رتبه بندی در جایگاه های مبتنی بر محلی، گوگل انتظار پیوندهای مبتنی بر محلی را دارد.

اگر شما فردی هستید که سعی می‌کنید با 100% PBN رتبه “جراح پلاستیک در تهران” را کسب کنید، در یک نبرد سخت خواهید جنگید.

نگاهی به رقابت شما به زودی فهرست بزرگی از منابع پیوند محلی مرتبط را نشان می دهد، خواه از نقل قول های تجاری در همان شهر باشند یا پست های مهمان از وبلاگ نویسان محلی.

زمانی که می‌خواستم یک وب‌سایت وابسته را در ایران رتبه‌بندی کنم، در سطح ملی با همین وضعیت مواجه شدم.

مهندسی معکوس رقابت نشان داد که رقابت به طور متوسط ​​40 درصد از پیوندهای خود را از دامنه com.ir.  دریافت کرده است.

این همان چیزی است که به من این ایده را داد که از نقل قول ها برای وب سایت های وابسته استفاده کنم و در نتیجه، در مدت زمان کوتاهی خود را در صفحه 1 یافتم.

پایین-سنگین بودن

این وضعیت زمانی به وجود می آید که معماری سایت وضعیت زیر را داشته باشد:

شما یک صفحه اصلی دارید که به صورت مجازی به عنوان یک پورتال برای صفحات مختلف  جهت منبع لینک عمل می کند. صفحه اصلی شما دقیقاً سعی نمی کند برای چیزی رتبه بندی کند، اما صفحات دیگر شما قطعاً این کار را انجام می دهند.

نمونه ای از این موارد می تواند اگر یک فهرست ملی دندانپزشکی داشته باشید.

بدیهی است که هیچ کس به دنبال دندان پزشک در ایران” نیست، بنابراین شما به رتبه بندی آن صفحه اهمیت نمی دهید. اما مطمئناً به رتبه بندی صفحات داخلی خود برای “دندانپزشک در تهران” و موارد مشابه اهمیت می دهید.

این مشکل زمانی به وجود می آید که شما پیوندها را به صفحات سایت توزیع می کنید.

اگر نسبت غیرطبیعی پیوندهای صفحه داخلی در مقابل پیوندهای صفحه اصلی (در مقایسه با رقبا) بالا باشد، این منجر به یک سناریوی سیاه گوسفند دیگر می شود.

پایین سنگین

برای جلوگیری از این اتفاق، باید به صفحه اصلی لینک دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک