پرش به محتوا
خانه » بلاگ » شبکه ساخت بک لینک یا PBN SEO (شمشیر دو لبه) چیست؟

شبکه ساخت بک لینک یا PBN SEO (شمشیر دو لبه) چیست؟

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) که مزایا و معایب زیادی دارد، اصطلاحی به نام PBN است. اما PBN چیست و چرا باید آن را شمشیر دولبه سئو بنامیم؟

شبکه لینک سازی خصوصی یا PBN چیست؟

PBN

PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه شامل تعداد زیادی وب سایت معتبر است که برای دریافت بک لینک به سایت پولساز شما استفاده می شود تا بتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر ببرید.

یک سایت پولساز وب سایتی است که شما به دنبال رتبه بندی آن هستید، یعنی سایتی که واقعاً برای شما پول می آورد.

در واقع، لینک هایی که از سایت های PBN دریافت می کنید بخشی از شبکه وبلاگ شما هستند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که هیچ یک از سایت های PBN هرگز به یکدیگر متصل نیستند.

در واقع ایده اصلی پشت شبکه لینک بیلدینگ خصوصی این است که این سایت ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و در نتیجه لینک بیلدینگی که ایجاد می شود طبیعی به نظر می رسد.

چند وقت پیش مفهوم PBN وارد سئو شد؟

اعتقاد بر این است که شبکه های خصوصی موضوع جدیدی هستند و در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته اند. اما ممکن است شنیده باشید مزرعه لینک .

PBN نیز نوعی مزرعه لینک است که از سال 1999 وارد دنیای سئو شده است.

سال ها پیش دریافت بک لینک های زیادی بدون در نظر گرفتن کیفیت مهم بود، بسیاری از افراد این روش را دنبال می کردند و سعی می کردند با ایجاد انواع مختلف وبلاگ، ثبت سایت در دایرکتوری های مختلف و تبادل لینک، بک لینک بیشتری به دست آورند.

اما به دلیل افزایش بک لینک های اسپم، پراکندگی موضوعات و کیفیت پایین لینک های دریافتی که تاثیر منفی بر افزایش فالوور دارد، گوگل تصمیم به معرفی گرفت. الگوریتم رتبه بندی صفحه.

دلایل اصلی کارکرد PBN چیست؟

اگرچه صحبت های زیادی در مورد شبکه خصوصی برای لینک بیلدینگ وجود دارد و مخالفت هایی با استفاده از آن و مزرعه لینک وجود دارد، کارشناسان سئو به دلایل زیر به این راه می پردازند:

  • شما بر منابع لینک سازی خود کنترل دارید: زمانی که بتوانید به طور دقیق و کامل سایت هایی را که برای شما بک لینک تولید می کنند کنترل کنید، با توجه به کیفیت لینک های دریافتی، ایجاد تمرکز بر محتوا و کاهش اعتبار و مشکلات احتمالی رقبا احساس راحتی خواهید کرد. .
  • می توانید روی دامنه های رایگان و معتبر تمرکز کنید: دامنه هایی هستند که در طول روز منتشر شده اند و از اعتبار خوبی برخوردار هستند. بنابراین برای تمرکز بر روی سایت هایی با اعتبار بالا می توانید از بین تعداد زیادی دامنه رایگان و سایت هایی با موضوعات مرتبط با کسب و کار خود انتخاب کنید.
  • بازخورد و مذاکره آسان‌تر می‌شود: اگر می‌خواهید مستقیماً از سایت‌های معتبر لینک دهید، باید مراحل سختی را طی کنید، از یک طرف به دلیل تعاملات موجود، نمی‌توانید به درستی بر دریافت لینک‌ها و کیفیت محتوا نظارت کنید.

چرا به ساخت PBN فکر نمی کنید؟

بسیاری از کاربران بر این باورند که شبکه ساخت لینک خصوصی بسیار مفید است و احتمالاً آن را برای دریافت تعداد زیادی لینک در اولویت قرار می دهد.

اما نه تنها این روش توسط گوگل به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شود و شما را جریمه می کند، بلکه دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود از ایجاد PBN خودداری کنید.

1. هزینه بالای ساخت و نگهداری شبکه لینک بیلدینگ خصوصی

ایجاد یک PBN حرفه ای و حرفه ای که ممکن است گوگل آن را نشناسد به زودی هزینه زیادی از جمله خرید دامنه، میزبانی و آدرس آی پی شخصی سازی، تولید و به روز رسانی محتوا، مدیریت سایت، بهینه سازی لینک خارجی و موارد دیگر. هزینه بر شماست

2. شما باید زمان زیادی را صرف ایجاد شبکه لینک بیلدینگ خود کنید

اگر فکر می کنید که ایجاد یک شبکه لینک بیلدینگ خصوصی باید نتایج سریعی داشته باشد، سخت در اشتباهید.

به هر حال، ساخت یک PBN قوی زمان زیادی می برد. شما باید به طور مداوم دامنه های منتشر شده و خریداری شده را بررسی کنید، اطلاعات دسترسی مانند اطلاعات تماس و لوگو را برای هر کدام تنظیم کنید، نیاز به ایجاد محتوای جدید و انحصاری و صفحات قدیمی را باید به روز رسانی و عیب یابی کنید.

همه اینها زمان زیادی می برد و شما باید همزمان روی چندین وب سایت کار کنید.

3. از سایت اصلی خود فاصله بگیرید

مشکل برخورد با بسیاری از سایت ها این است که شما تمام وقت و انرژی خود را صرف آنها می کنید و دیگر نمی توانید برای کسب سود آنلاین بر روی سایت اصلی و منبع اصلی کسب و کار خود تمرکز کنید.

4. باید منتظر خشم گوگل باشید

تمام تلاش ما این است که تعداد زیادی کاربر را به سایت خود جذب کنیم، اما اگر نتوانیم رضایت مخاطبان را جلب کنیم، گوگل عصبانی می شود.

بنابراین گوگل از تاکتیک های سئو کلاه سیاه استقبال نمی کند و باید منتظر جریمه های سنگین باشید.

آیا PBN به سئو کمک می کند؟

استفاده از شبکه لینک بیلدینگ خصوصی شرایط بسیار سخت و پیچیده ای دارد.

درست است که لینک دادن و گرفتن بک لینک در رتبه شما در صفحه نتایج گوگل بسیار مهم است، اما به این دلیل که بسیاری زمان، پول و تجربه کافی برای ساخت یک PBN حرفه ای ندارند.

بسیاری از مردم هنوز از PBN استفاده می کنند و معتقدند مخالفان این سیستم سروصدا کردند.

اما حقیقت این است که داشتن تعداد زیادی بک لینک مهم نیست و شبکه لینک بیلدینگ شما می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند.

بنابراین بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد و به سئو کمک می کند.

گوگل چگونه شبکه های لینک بیلدینگ را کشف می کند؟

برخی از مردم فکر می کنند می توانند از خشم گوگل در امان باشند، اما چشمان تیزبین الگوریتم ها و ربات های این موتور جستجو همه جا هستند.

به همین دلیل است که PBN حساب شما را شناسایی و جریمه می کند.

گوگل روش های شبکه خصوصی زیر را شناسایی و جریمه می کند:

  1. نام مالک دامنه: مالکیت دامنه به طور طبیعی مهم است و وقتی متوجه می شوید که تمام سایت های موجود در نت به نام یک فرد یا یک شرکت هستند، طبیعتاً با داستان آشنا می شوید.
  2. هاست و سرور: مانند نام دامنه، اگر میزبان ها و سرویس هایی که سایت ها را در شبکه ساخت لینک خصوصی میزبانی می کنند یکسان باشند، گوگل به راحتی می تواند آدرس IP آنها را شناسایی کند.
  3. تفاوت محتوای جدید با ماهیت دامنه قبلی: همانطور که گفتیم می توانید دامنه هایی را خریداری کنید که به صورت روزانه منتشر می شوند. اما اگر تغییرات قابل توجهی در محتوا و ساختار آن ایجاد کنید، گوگل متوجه خواهد شد.
  4. تغییرات یا شباهت‌ها در دسترسی و اطلاعات هویت سازمانی: اگر اطلاعات دسترسی و هویت سازمانی یکسانی را با تمام وب‌سایت‌های موجود در شبکه خصوصی مرتبط کنید یا ناگهان همه آنها را تغییر دهید، گوگل کاملاً از این موضوع و اینکه چرا اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید آگاه خواهد شد. جریمت میکنم
  5. محتوای تکراری و قدیمی: اگر محتوای سایت های مختلف شما تکراری یا تکراری باشد یا اگر سایت خود را به طور متناوب به روز نکنید، گوگل متوجه و واکنش نشان می دهد.
  6. لینک ها اصولی نیستند: جالب است بدانید که تمام سایت های یک شبکه لینک بیلدینگ خصوصی مانند سایت اصلی شما مستقل هستند. بنابراین اگر قرار باشد همه سایت ها به یکدیگر لینک داده و یکدیگر را تقویت کنند، گوگل متوجه خواهد شد که شما به سایت های خارج از شبکه لینک نمی دهید. در نتیجه این ارتباط غیر طبیعی تلقی می شود.
  7. عدم دریافت بک لینک: تصویر وضعیت قبلی اگر پیوندی به سایت های PBN شما از سایت های آفلاین ارسال نشود یا سیگنالی از شبکه های اجتماعی وجود نداشته باشد، گوگل به شبکه شما مشکوک خواهد شد.

همچنین، از جمله مواردی که شبکه های لینک بیلدینگ را شناسایی می کند، پلتفرم هایی است که شما استفاده می کنید، به عنوان مثال، تمام شبکه پیوند شما با یک سیستم یا چندین سیستم کار می کند، به عنوان مثال، وبلاگ های وردپرس یا بلاگ های بلاگرو ….. و غیره.

اگر فقط از وردپرس در کل شبکه استفاده می کنید، ممکن است سرنخی برای شما باشد.

چرا باید از PBN بترسیم؟

با توجه به آنچه گفتیم، استفاده از PBN به طور معمول ترسناک است.

از یک طرف به زمان، پول، تیم اختصاصی، انرژی و منابع زیادی نیاز داریم تا بتوانیم یک شبکه قوی و صحیح بسازیم و از طرف دیگر گوگل همه چیز را می داند.

بنابراین به نظر می رسد که خطر استفاده از یک شبکه خصوصی ارزش ایجاد لینک را ندارد.

میخک مارکتینگ استاد سئو

لینک بیلدینگ و بک لینک یکی از مهم ترین عوامل در بهبود رتبه شما در گوگل و نتایج موتورهای جستجو هستند.

اما ایجاد بک لینک لزوما درست نیست و ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد، ممکن است لازم باشد به سئو داخلی و سئو فنی توجه بیشتری داشته باشید.

استفاده از یک شبکه ساخت لینک خصوصی یا PBN بسیار محبوب شده است، اما نه تنها منابع بسیار زیادی دارد، بلکه گوگل نیز این روش را غیرطبیعی و کلاه سیاه می شناسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حسین میخک

حسین میخک